Apie komiteto posėdį 2006-12-06

EN  FR

Komitetas, kaip papildomas, apsvarstė Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6, 20 ir 27 straipsnių pakeitimo, Pelno mokesčio įstatymo 5, 31, 33, 34, 35, 41 straipsnių pakeitimo, Laikinojo socialinio mokesčio įstatymo pripažinimo netekusiu galios, Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6, 20, 27, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo pripažinimo netekusiu galios bei Mokesčių administravimo įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-1376. Įstatymo projektu siūloma, nustatant vieningą 18 proc. tarifą, nuo 2007 m. sausio 1 d. sulyginti pelno, pajamų bei pridėtinės vertės mokesčių tarifus Nutarta pasiūlyti pagrindiniam – Biudžeto ir finansų - komitetui patobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į LR Seimo narės Virginijos Baltraitienės pasiūlymą (kuriam komitetas pritarė).

 

Antru klausimu komitetas svarstė Seimo narės R. Juknevičienės pateiktą Valstybinių pensijų įstatymo 11 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą Nr. XP-1020. Valstybinių pensijų įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje žodžiai “šiame įstatyme numatytomis sąlygomis” nėra tikslūs ir aiškūs. Dažnai kreipiasi žmonės, pateikdami faktus, kaip ši įstatymo formuluotė skirtingai taikoma Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (“Sodros”) skyriuose. Siūlomu projektu siekiama tai ištaisyti. Komitetas nutarė  atsižvelgiant į Vyriausybės nuomonę, Seimo kanceliarijos Teisės departamento bei Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pastabas, įstatymo projektą atmesti.  Pasiūlyti Vyriausybei parengti ir pateikti Seimui naują Valstybinių pensijų įstatymo redakciją, kurioje būtų tinkamai, logiškai ir aiškiai  sureglamentuoti valstybines pensijas reglamentuojantys teisiniai santykiai.

 

Komitetas pakartotinai svarstė Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 5 ir 8 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-713. Šio įstatymo projekto tikslas - suteikiant Lietuvos nacionaliniam laivynui valstybės paramą (pagalbą) padidinti šio laivyno konkurencingumą laivų su „patogiomis vėliavomis“ atžvilgiu. Šiuo tikslu siūloma sudaryti galimybę dalį darbdavio už jūrininkus mokamos valstybinio socialinio draudimo įmokos (toliau – įmokos) kompensuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Buvo nuspręsta projektą atmesti, nes priėmus teikiamą įstatymą, pagal kurį iš valstybės biudžeto būtų kompensuojama draudėjo įmokų suma, apskaičiuota nuo jūrininko darbo užmokesčio, viršijančio einamųjų metų draudžiamųjų pajamų 1,5 dydžio sumą iki 5 einamųjų metų draudžiamųjų pajamų sumos, būtų padarytas precedentas valstybinio socialinio draudimo sistemoje, kai sumokėjus mažesnę, palyginus su kitų apdraustųjų asmenų, valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą, būtų galima įgyti teisę gauti viso dydžio (o ne minimalią) valstybinę socialinio draudimo pensiją;

-  Valstybinio socialinio draudimo sistemoje, grindžiamoje solidarumo principu, nėra pateisinama nustatyti specialias sąlygas vienos profesinės grupės dirbantiems asmenims. Galiojančio Valstybinio socialinio draudimo įstatymo nustatyta tvarka valstybės lėšomis pagrindinei socialinio draudimo pensijos daliai arba pagrindinei ir papildomai socialinio draudimo pensijos dalims, nurodytų kategorijų asmenys draudžiami tik tuo atveju, jeigu jie tuo laikotarpiu neturi draudžiamųjų pajamų;

-  projekte siūloma valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimo tvarka būtų taikoma tik už jūrininkus dirbančius Lietuvos laivuose plaukiojančiuose tarptautiniais maršrutais, diskriminuojant jūrininkus, kurie neplaukioja tarptautiniais maršrutais dėl vykdomos veiklos specifikos (pavyzdžiui, žvejams);

- pagal projekto nuostatas nustačius maksimalią darbo užmokesčio ribą – 5 einamųjų metų draudžiamųjų pajamų dydžio, kurią viršijus nebebūtų mokamos valstybinio socialinio draudimo įmokos už jūrininkus, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetas netektų  tam tikros dalies pajamų, kuriomis yra finansuojamos visų rūšių valstybinio socialinio draudimo išmokos. Kadangi siūlymų nustatyti maksimalią darbo užmokesčio ribą, kurią viršijus nebūtų skaičiuojamos valstybinio socialinio draudimo įmokos, komitetas yra gavęs ir daugiau, sprendimą dėl šio klausimo reikėtų priimti kompleksiškai;

- priėmus teikiamą įstatymą, dalis jūrininkų, pasirinkusių dalyvavimą pensijų kaupime (II pensijų sistemos pakopoje), galėtų dalyvauti pensijų kaupime lėšomis dengiamomis  iš valstybės biudžeto, tuo tarpu kiti apdraustieji tokios galimybės neturėtų;

- Gyventojų pajamų mokesčio įstatyme jau yra nustatyta gyventojų pajamų mokesčio lengvata jūrininkų pajamoms, gautoms už darbą laivo reiso metu. Pagal šį įstatymą nustatytos jūrininkų už darbą laivo reiso metu gautos pajamos, yra neapmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu.

 

Taip pat komitetas išklausė Lietuvos darbo biržos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Neįgalių reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovų pateiktą informaciją dėl socialinių įmonių statusų suteikimą pagal  Socialinių įmonių įstatymą.

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008