Komitetas, kaip
papildomas, apsvarstė Valstybės tarnybos įstatymo 9 straipsnio 1 dalies
papildymo įstatymo projektą Nr. XP-1357, kurį pateikė Seimo narys M. Subačius.
Įstatymo projektą paskatino rengti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 metų
rugsėjo 15 d. Nutarimu Nr.1176 priimta Visuotinio kompiuterinio raštingumo
programą. Įgyvendinant šią programą, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministras 2004 gruodžio 14 d. įsakymu Nr. ĮSAK-2016 patvirtino Visuotinio kompiuterinio
raštingumo standartą. Seimo narys siūlo papildyti Lietuvos Respublikos
valstybės tarnybos įstatymo 9 straipsnio 1 dalį 5 punktu ir jį išdėstyti taip:
5) Mokėti dirbti kompiuteriu ir tai patvirtinti Lietuvos
Respublikos visuotinio kompiuterinio raštingumo standarte nurodytu pažymėjimu
. Komitetas nusprendė atsižvelgiant į
Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus bei Vyriausybės nuomonę siūlyti
pagrindiniam komitetui įstatymo projektui nepritarti
Komitetas, kaip
papildomas, apsvarstė Seimo nutarimo "Dėl kreipimosi į Lietuvos
Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Lietuvos Respublikos
Išmokų vaikams įstatymo 22 straipsnio 2 dalis neprieštarauja Lietuvos
Respublikos Konstitucijai"
projektą Nr. XP-1851, kurį užregistravo Seimo narių grupė. Komitetas nusprendė
pasiūlyti pagrindiniam - Teisės ir teisėtvarkos - komitetui Seimo nutarimo
projektą atmesti dėl šios priežasties: įstatymo projekto aiškinamajame rašte
minimame 2005 m. rugpjūčio 23 d. nutarime Konstitucinis Teismas yra pasisakęs,
kad įstatymu nustatydamas išmokų dydžius ir mokėjimo terminus, įstatymų
leidėjas turi tam tikrą diskreciją: jis gali arba pats įstatymu nustatyti
išmokų mokėjimo terminus, arba įstatyme įtvirtinti aiškius kriterijus, pagal
kuriuos išmokų mokėjimo terminus galėtų nustatyti Vyriausybė. Išmokų vaikams
įstatyme įstatymų leidėjas įtvirtino nuostatą, kad išmoka vaikui vieną ar du
vaikus auginančių šeimų vaikams nuo 7 iki 18 metų ir vyresniems, besimokantiems
dieninėje bendrojo lavinimo mokykloje, skiriama ir pradedama mokėti
atsižvelgiant į valstybės finansines galimybes bei Vyriausybės nustatyta tvarka
ir terminais, bet ne vėliau kaip nuo 2009 m. sausio 1 d. Darytina išvada, kad
tokia įstatymo norma atitinka įstatymų leidėjo diskreciją.
Komitetas apsvarstė
ir atmetė Seimo nario A. Stasiškio teiktą
Pasipriešinimo 1940-1990 metų okupacijoms dalyvių teisinio statuso
įstatymo pakeitimo įstatymo projektą
Nr. XP-414. Komitetas nusprendė siūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo
projektą atmesti dėl šių priežasčių:
1. Siūlo neplėsti
rato asmenų, turinčių teisę gauti įvairias išskirtines išmokas iš
Valstybės biudžeto.
2. Neįvertintas
Valstybės biudžeto lėšų poreikis dar ir tų įstatymų pakeitimų įgyvendinimui,
kuriuos iniciatoriai aiškinamajame rašte nurodo kaip būtinus pakeisti ir
papildyti priėmus siūlomo įstatymo projekto nuostatas.
Komitetas svarstė
Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 24 ir 56 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektą Nr. XP-1246, kurį teikė grupė Seimo narių. Teikiamu įstatymo
projektu siekiama padidinti darbo stažo įtaką, apskaičiuojant Valstybinio
socialinio draudimo senatvės bei invalidumo pensijų papildomos dalies
dydį. Komitetas nusprendė daryti svarstymo komitete pertrauką ir paraginti
Lietuvos Respublikos Vyriausybę pateikti Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos
Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo ir su juo
susijusių įstatymų pakeitimų įstatymų projektus, reglamentuojančius valstybinio
socialinio pensijų draudimo stažo įtakos valstybinės socialinio draudimo
pensijos dydžiui didinimą.
Taip pat
komitetas pakartotinai svarstė Profesinio mokymo įstatymo projektą Nr. XP-1638,
Švietimo įstatymo 2, 12, 37, 39, 41, 43, 45, 46, 56, 62, 63, 66, 71 ir 72
straipsnių įstatymo projektą Nr. XP-1639 ir Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo
21 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-1640. Komitetas nusprendė iš
esmės pritarti pateiktiems įstatymų projektams ir pasiūlyti pagrindiniam
Švietimo, mokslo ir kultūros komitetui tobulinti projektus pagal Seimo
kanceliarijos Teisės departamento išvadas ir pasiūlymus.
Paskutiniu
klausimu komitetas apsvarstė ir Seimo Europos komitetui pateikė specializuotą
išvadą dėl Europos Komisijos 2007 m. teisėkūros ir darbo programos.