1.SVARSTYTA: Dėl Akcinių bendrovių įstatymo 2,
7, 8, 9, 12, 18, 20, 32, 34, 37, 45, 58 straipsnių septintojo skirsnio
pavadinimo bei priedo pakeitimo ir papildymo bei 36 straipsnio pripažinimo
netekusiu galios įstatymo projektas XP-1446
NUSPRĘSTA: Iš esmės pritarti pateiktam
įstatymo projektui.
Siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į
pastabas, kurios apsvarstytos Teisės ir teisėtvarkos komitete ir kurioms komitetas pritarė.
2. SVARSTYTA: Dėl Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo pakeitimo ir papildymo
įstatymo projektas XP-1350.
NUSPRĘSTA:
Grąžinti projektą
iniciatoriams patobulinti, atsižvelgiant į komitete gautas pastabas, Seimo
narių pasiūlymus ir Seimo paskirtų papildomų komitetų išvadas.
Tobulinant projektą projekto rengėjams siūlytina:
- Derinti
projekto nuostatas ne tik su valstybės institucijomis, bet ir su kitais
suinteresuotais asmenimis, verslo interesus atstovaujančiomis
asociacijomis, mokslo įstaigomis ir kt.
- Vadovaujantis
Seimo Teisės departamento 1 ir 8 pastabomis bei siekiant, kad priimtas
įstatymas būtų aiškus, siūlytina, kad
pagal Įstatymų ir kitų teisės
norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 11 straipsnį, įstatymą dėstyti nauja redakciją, kadangi keičiamajame teisės akte keičiama ar buvo pakeista
daugiau kaip pusė jo straipsnių.
- Iš esmės tobulinti projekto 121
straipsnį, kuriame reglamentuojamas asmens duomenų tvarkymas istorinio
tyrimo tikslais, kad būtų sprendžiamos pastabose iškeltos problemos bei
siekiama užtikrinti tinkamą balansą tarp Konstitucijos 22 straipsnyje
(žmogaus privatus gyvenimas yra neliečiamas) ir Konstitucijos 42 straipsnyje (kultūra, mokslas ir tyrinėjimai bei
dėstymas yra laisvi) įtvirtintų konstitucinių vertybių, kadangi ginant
vieną iš jų, negali būti pažeidžiama kita. Toks pažeidimas įmanomas tiek
nustatant neadekvačius bei nepagrįstai griežtus žmogaus privataus gyvenimo
apsaugos standartus, tiek ir suteikiant pernelyg didelę laisvę tvarkant
asmens duomenis istorinių tyrimų tikslais.
- Apsvarstyti tikslingumą keisti asmens
kodo tvarkymo reglamentavimą tokiu būdu, kad atskiruose įstatymuose, reglamentuojančiuose Lietuvos
Respublikos duomenų valdytojų veiklą, turės būti apibrėžti būtini atvejai,
pagal kuriuos bus galima rinkti, naudoti, teikti ir atlikti kitus duomenų
tvarkymo veiksmus su asmens kodu. Asmens duomenų teisinės apsaugos
požiūriu tikslingiau būtų visus šiuos atvejus sistemiškai reglamentuoti
viename teisės akte , t.y. šiame įstatyme. Jei būtų apsispręsta
specialiuosiuose įstatymuose apibrėžti būtinus atvejus, pagal kuriuos bus
galima rinkti, naudoti, teikti ir atlikti kitus duomenų tvarkymo veiksmus
su asmens kodu, kartu su įstatymo projektu turėtų būti parengti ir Seimui
pateikti lydintieji įstatymų projektai.
Šiuo atveju, reikia spręsti problemą, kuomet tam tikroje verslo
srityje ar socialinio gyvenimo sferoje bus būtinybė atlikti asmens duomenų
tvarkymo veiksmus su asmens kodu, tačiau tokios verslo srities
nereglamentuos specialus įstatymas.
- Patobulinti įstatymo projekto 151 straipsnį, kad jame
numatytas vaizdo stebėjimo reglamentavimas būtų aiškesnis ir
nedviprasmiškas.
3.
SVARSTYTA: Ar Saugomų teritorijų įstatymo 13
straipsnio 2 dalies papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas XP-1399
neprieštarauja LR Konstitucijai.
NUSPRĘSTA:
Saugomų teritorijų įstatymo 13
straipsnio 2 dalies papildymo ir pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-1399
nuostatos neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai.
Parengė
Birutė Kovalenkienė