Apie 2006-06-28 posėdį

EN  FR

1.SVARSTYTA: Dėl Akcinių bendrovių įstatymo 2, 7, 8, 9, 12, 18, 20, 32, 34, 37, 45, 58 straipsnių septintojo skirsnio pavadinimo bei priedo pakeitimo ir papildymo bei 36 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas XP-1446

 

NUSPRĘSTA: Iš esmės pritarti pateiktam įstatymo projektui.

Siūlyti pagrindiniam komitetui  tobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į pastabas, kurios apsvarstytos Teisės ir teisėtvarkos komitete ir kurioms  komitetas pritarė.

 

 

2. SVARSTYTA: Dėl  Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas XP-1350.

 

NUSPRĘSTA: Grąžinti projektą iniciatoriams patobulinti, atsižvelgiant į komitete gautas pastabas, Seimo narių pasiūlymus ir Seimo paskirtų papildomų komitetų išvadas.

Tobulinant projektą projekto rengėjams siūlytina:

  1. Derinti projekto nuostatas ne tik su valstybės institucijomis, bet ir su kitais suinteresuotais asmenimis, verslo interesus atstovaujančiomis asociacijomis, mokslo įstaigomis ir kt.
  2. Vadovaujantis Seimo Teisės departamento 1 ir 8 pastabomis bei siekiant, kad priimtas įstatymas būtų aiškus, siūlytina, kad  pagal Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 11 straipsnį, įstatymą dėstyti nauja redakciją, kadangi keičiamajame teisės akte keičiama ar buvo pakeista daugiau kaip pusė jo straipsnių.
  3. Iš esmės tobulinti projekto 121 straipsnį, kuriame reglamentuojamas asmens duomenų tvarkymas istorinio tyrimo tikslais, kad būtų sprendžiamos pastabose iškeltos problemos bei siekiama užtikrinti tinkamą balansą tarp Konstitucijos 22 straipsnyje (“žmogaus privatus gyvenimas yra neliečiamas“) ir  Konstitucijos 42 straipsnyje  („kultūra, mokslas ir tyrinėjimai bei dėstymas yra laisvi“) įtvirtintų konstitucinių vertybių, kadangi ginant vieną iš jų, negali būti pažeidžiama kita. Toks pažeidimas įmanomas tiek nustatant neadekvačius bei nepagrįstai griežtus žmogaus privataus gyvenimo apsaugos standartus, tiek ir suteikiant pernelyg didelę laisvę tvarkant asmens duomenis istorinių tyrimų tikslais.
  4. Apsvarstyti tikslingumą keisti asmens kodo tvarkymo reglamentavimą tokiu būdu, kad atskiruose įstatymuose,  reglamentuojančiuose Lietuvos Respublikos duomenų valdytojų veiklą, turės būti apibrėžti būtini atvejai, pagal kuriuos bus galima rinkti, naudoti, teikti ir atlikti kitus duomenų tvarkymo veiksmus su asmens kodu. Asmens duomenų teisinės apsaugos požiūriu tikslingiau būtų visus šiuos atvejus sistemiškai reglamentuoti viename teisės akte , t.y. šiame įstatyme. Jei būtų apsispręsta specialiuosiuose įstatymuose apibrėžti būtinus atvejus, pagal kuriuos bus galima rinkti, naudoti, teikti ir atlikti kitus duomenų tvarkymo veiksmus su asmens kodu, kartu su įstatymo projektu turėtų būti parengti ir Seimui pateikti lydintieji įstatymų projektai.  Šiuo atveju, reikia spręsti problemą, kuomet tam tikroje verslo srityje ar socialinio gyvenimo sferoje bus būtinybė atlikti asmens duomenų tvarkymo veiksmus su asmens kodu, tačiau tokios verslo srities nereglamentuos specialus įstatymas.
  5. Patobulinti įstatymo projekto  151 straipsnį, kad jame numatytas vaizdo stebėjimo reglamentavimas būtų aiškesnis ir nedviprasmiškas.

 

 

3. SVARSTYTA: Ar Saugomų teritorijų įstatymo 13 straipsnio 2 dalies papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas XP-1399 neprieštarauja LR Konstitucijai.

 

NUSPRĘSTA: Saugomų teritorijų įstatymo 13 straipsnio 2 dalies papildymo ir pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-1399 nuostatos neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai.

 

 

Parengė Birutė Kovalenkienė

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008