Apie Ekonomikos komiteto 2006-03-15 d. posėdį

EN  FR

Ekonomikos komiteto 2006-03-15 d. posėdyje:

 

1. SVARSTYTA:

            Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės ir po jos pertvarkymo veiksiančios uždarosios akcinės bendrovės atleidimo nuo mokesčių mokėjimo įstatymo projektas XP-1077)

           

NUSPRĘSTA (“už”  - 6 , “prieš”- 4 , “susilaikė” – nėra ):

1. Projektą atmesti. Trūkstamas lėšas finansiniams  įsipareigojimams dėl Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo vykdyti tikslinga numatyti  atitinkamų metų valstybės biudžete.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Saulius Lapėnas.

 

2. SVARSTYTA:

            Administracinių teisės pažeidimų kodekso 99(8) straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (XP-1021)

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

1. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo narių V.Navicko ir P.Jakučionio pateiktus pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Edmundas Pupinis.

 

3. SVARSTYTA:

            Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas (XP-1005)

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadai

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Viačeslav Škil.

 

 

 

4. SVARSTYTA:

          Seimo nutarimo "Dėl Seimo IV (pavasario) sesijos darbų programos" projektas (XP-1174)

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Pritarti Seimo nutarimo “Dėl Seimo IV (pavasario ) sesijos darbų programos” projektui XP-1174(2)  papildant:

Baudžiamojo kodekso 212 straipsnio papildymo bei Kodekso papildymo 205(1) straipsniu  įstatymo projektu  XP-1185.

            2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Pranas Vilkas.

 

5. SVARSTYTA:

            Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl trans-europinių tinklų gairių projektas ir LR Seimo Užsienio reikalų komiteto 2006-02-15d. rekomendacija “Dėl priemonių ir veiksmų Lietuvos energetiniam saugumui padidinti”

 

NUSPRĘSTA( bendru sutarimu):

Seimo Ekonomikos komitetas,

atsižvelgdamas į:

-    Lietuvos Respublikos Seimo 2005 m. rugsėjo 29 d. rezoliuciją Dėl Lietuvos energetinio saugumo        užtikrinimo įgyvendinant trans-europinius dujų infrastruktūros projektus;

-  Lietuvos Respublikos Seimo 2005 m. rugsėjo 29 d. rezoliuciją Dėl branduolinės energetikos tęstinumo ir Nacionalinės energetikos strategijos atnaujinimo;

-  neformalaus ES valstybių arba vyriausybių vadovų susitikimo, vykusio 2005 m. spalio 27 d. Hamptono rūmuose (Hampton Court), išvadas;

-  Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl trans-europinių tinklų gairių projekto 2003/0297 (COD) svarstymo eigą;

-  Rusijos ir Ukrainos prekybos dujomis išryškintas problemas, ir kai kurių Europos Sąjungos šalių narių bei Europos Komisijos iniciatyvas dėl Europos Sąjungos energetikos politikos;

-  Užsienio reikalų komitete 2006 m. vasario 15 d. rekomendacijoje “Dėl priemonių ir veiksmų Lietuvos energetiniam saugumui padidinti” išdėstytas rekomendacijas ir siūlymus;

akcentuodamas 2006-02-27 Trakuose pasirašyto Estijos, Latvijos ir Lietuvos Ministrų Pirmininkų   Komunikato, numatančio:

·        iki 2006 m. pabaigos parengti bendrą Baltijos šalių energetikos strategiją;

·        dėti bendras pastangas, įgalinančias iki 2009 metų visiškai integruoti Baltijos elektros rinką ir suderinti Baltijos rinkos taisykles su Šiaurės šalių elektros rinkos (Nordpool) taisyklėmis;

·        visiškai bendradarbiaujant remti jungčių tarp Baltijos ir kitų ES valstybių narių statybą;

·        paremti iniciatyvą statyti naują atominę elektrinę Lietuvoje;

·        pakviesti Baltijos valstybines energetikos įmones Lietuvos energiją, Latvenergo ir Eesti Energija, kaip dalyvaujančias šalis, vienodomis sąlygomis investuoti į naujos atominės elektrinės Lietuvoje projektą ir statybą;

·        vadovautis bendro dalyvaujančių šalių sutarimo principu, jei dalyvauti šiame projekte būtų kviečiamos kitos įmonės;

·        ištirti galimybę statyti suskystintų dujų terminalus ir plėtoti dujų saugyklų pajėgumus, o ypač pajėgumus dujų saugyklai Dobelėje;

·        iki 2006 m. pabaigos ištirti bendras sąlygas elektros importui į Baltijos valstybes iš ne Europos ekonominės erdvės valstybių  ir naujos atominės elektrinės projekte dalyvaujančių šalių galimybes pasirašyti ilgalaikes energijos pirkimo - pardavimo sutartis,    - svarbą;

pabrėždamas 2006-02-27 Trakuose priimtos Estijos, Latvijos ir Lietuvos Ministrų Pirmininkų   Deklaracijos  “Dėl  saugaus energijos tiekimo Baltijos valstybėse ir Europos bendrosios energetikos politikos”, kurioje:

·        išreiškiama parama Europos bendrosios energetikos politikos, kuri užtikrintų energijos tiekimo saugumą ES lygiu, nustatymui;

·        pareiškiama, kad Baltijos valstybių energetikos saugumo problema turi būti sprendžiama ES lygiu ir todėl prašoma Europos Komisijos iki 2006 m. pabaigos įvertinti atskirų valstybių narių ir ES regionų energetikos pažeidžiamumą ir pasiūlyti konkrečius ES lygmens veiksmus šiam pažeidžiamumui sumažinti. Siekiant integruoti Baltijos valstybes į ES energetikos rinką, būtina numatyti tinkamas priemones, kurios pašalintų esamą ES energetikos rinkos fragmentaciją.

·        teigiama, kad egzistuoja poreikis integruoti ES energetikos ir užsienio bei saugumo politikas, todėl reikėtų sukurti vieningą ES politiką su trečiosiomis šalimis ir organizacijomis, pirmiausia su Rusija ir OPEC[1]. Europos Sąjunga turėtų kalbėtis su energijos šaltinių tiekėjais vienu tvirtu balsu. Pavyzdžiui, Bendrijos lygmens ir tarptautiniai instrumentai, tokie kaip didysis aštuonetas (G-8), PPO, Energetikos chartijos sutartis, turėtų būti veiksmingai panaudoti energijos tiekimo skaidrumui ir energetikos rinkų liberalizavimui užtikrinti;

·        kviečiama parengti ES lygmens mechanizmą, kuris įgalintų pasiruošti ir  teikti solidarią pagalbą tuo atveju, jei kuriai nors šaliai iškiltų sunkumų dėl pažeistos strateginės infrastruktūros arba dėl energijos tiekimo sutrikimų. Šis mechanizmas turėtų apimti ir Europos dujų atsargų didinimą, be kita ko, panaudojant dideles atsargų kaupimo galimybes Baltijos valstybėse, tam, kad būtų išvengta trumpalaikių tiekimo trikdžių Europos Sąjungoje;

·        pasisakoma už bendrąją ES energetikos politiką, pabrėžia būtinybę išlaikyti nacionalinį suverenumą renkantis pirminius energijos šaltinius ir mišrią energijos struktūrą;

·        Europos Komisija ir valstybės narės kviečiamos parengti neatidėliotinų priemonių veiksmų planą, skirtą ES energetikos saugumui pagerinti., kurį galėtų patvirtinti Taryba, remdamasi aukščiau paminėtu Europos Komisijos įvertinimu,   -   reikšmę, 

atkreipdamas dėmesį, kad 2006-03-08  Baltijos valstybių  energetinės kompanijos “Eesti Energia”, “Latvenergo” ir Lietuvos energija” pasirašė susitarimo dėl naujo branduolinio reaktoriaus statybos Lietuvoje memorandumą;

iš esmės pritardamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės pozicijai dėl bendros Europos energetikos politikos bei Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl trans-europinių tinklų gairių projekto;

ragina Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir atsakingas institucijas  aktyviai pasisakyti visuose susitikimuose energetikos klausimais pristatant ir visapusiškai remiant 2006-02-27 Trakuose pasirašyto Estijos, Latvijos ir Lietuvos Ministrų Pirmininkų Komunikato bei priimtos Deklaracijos “Dėl  saugaus energijos tiekimo Baltijos  valstybėse ir Europos bendrosios energetikos politikos” nuostatas ir klausimus;

siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

1. Aktyviai  ir nuosekliai remti bendrosios Europos energetikos politikos, užtikrinančios  energijos tiekimo saugumą ES, iniciatyvą.

2. Aktyviai akcentuoti esamą ES energetikos rinkos fragmentaciją ir remti visas tinkamas iniciatyvas jai pašalinti.

3. Atsižvelgiant į 2006-02-27 Trakuose pasirašyto Komunikato nuostatą paremti iniciatyvą statyti naują atominę elektrinę Lietuvoje, siekti susitarimo su ES valdžios ir valdymo struktūromis bei ES valstybėmis narėmis, kad būtų pratęstas IAE antrojo bloko veikimo laikas kol tai leidžia jo saugumą užtikrinantys reikalavimai.

4. Paspartinti atnaujintos Nacionalinės energetikos strategijos projekto rengimo procesą,

5. Rengiant atnaujintą Nacionalinės energetikos strategijos projektą, įvertinti:

           5.1. LR Seimo Užsienio reikalų komiteto 2006-02-15 rekomendacijoje “Dėl priemonių ir veiksmų Lietuvos energetiniam saugumui padidinti” išdėstytas rekomendacijas ir siūlymus.

            5.2. 2006-02-27 Trakuose pasirašyto Estijos, Latvijos ir Lietuvos Ministrų Pirmininkų  Komunikato bei priimtos Deklaracijos  “Dėl  saugaus energijos tiekimo Baltijos  valstybėse ir Europos bendrosios energetikos politikos” nuostatas.

           5.3. Dujų tiekimo patikimumo užtikrinimo klausimą.

           6. Pateikti Ekonomikos komitetui atnaujintos Nacionalinės energetikos strategijos projektą iki pateikiant šį  dokumentą svarstyti Seimui.

 

6. SVARSTYTA:

Nekilnojamo turto mokestis ir jo įtaka verslui.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

              Atsižvelgiant į tai, kad:

               1. verslininkams nebuvo sudarytos palankios galimybės (nesuteikta ir pakankamai laiko) įvertinti naujas nekilnojamojo turto mokestines vertes, naują apmokestinimo nekilnojamojo turto mokesčiu tvarką ir tinkamai pasirengti jos įsigaliojimui;

   2. išryškėjo galimos neigiamos nekilnojamojo turto mokesčio pasekmės verslui, ypač smulkiam ir vidutiniam, plėtojamam didžiuosiuose šalies miestuose, kitose patraukliose vietose, bei jo potencialioms investicijoms;

   3. Seimo posėdžių sekretoriate jau įregistruotas (2006-03-14) Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 10 ir 12 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas  Nr. XP-1124(2), kuriuo siekiama pratęsti nekilnojamojo turto mokesčio mokėtojų skundų dėl nustatytos nekilnojamojo turto mokestinės vertės ir prašymų dėl individualiu vertinimo būdu nustatytos nekilnojamojo turto vertės naudojimo apskaičiuojant mokestinę vertę pateikimo turto vertintojui terminą, pratęsti pirmojo avansinio mokesčio mokėjimo terminą bei numatyti galimybę avansinį mokestį skaičiuoti nuo praėjusiais kalendoriniais metais galiojusios nekilnojamojo turto mokestinės vertės, jei einamaisiais kalendoriniais metais nekilnojamojo turto mokestinė vertė yra didesnė negu praėjusiais metais,

pasiūlyti Vyriausybei:

            1. Paspartinti Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo (2005-06-07) pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto parengimą ir pateikimą Seimui, peržiūrint šio įstatymo nuostatas, liečiančias:

    1.1. turto, kuris vertinamas taikant masinį turto vertimo būdą, mokestinės vertės nustatymą – siekiant, kad būtų išvengta staigaus ir nepagrįstai didelio mokesčio padidėjimo juridiniams asmenims bei nepagrįstai didelio naujo mokesčio atsiradimo fiziniams asmenims;

    1.2. mokesčio tarifą – siekiant įstatyme nustatyti ekonomiškai pagrįstas mokesčio tarifo ribas (nuo-iki) ir taip užtikrinti savivaldybėms galimybę, atsižvelgiant į vietos sąlygas ir prioritetus, nustatyti konkretų tarifo dydį arba kelis tarifo dydžius, diferencijuotus priklausomai nuo turto paskirties ir (ar) jo buvimo vietos; kartu turi būti užtikrintas savivaldybių biudžetų pajamų iš nekilnojamojo turto mokesčio planavimas, remiantis savivaldybių nustatytais mokesčio tarifo dydžiais.

     2. Rengiant Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pakeitimo ir papildymo projektą,  išnagrinėti ir įvertinti Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų 2006-03-14 rašte Nr. 01-3/114 “Dėl nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo” pateiktus  pasiūlymus.

 

7. SVARSTYTA:

            Kiti klausimai. Dėl  kelionės  į Varšuvą (Lenkija).

 

NUSPRĘSTA (“už- 10; “prieš” – 1; “susilaikė“-1):

1. Pritarti V.Navicko kelionei į Varšuvą (Lenkija)  2006 m. kovo 22-23 dienomis dalyvauti Hanse-Parlamento Baltijos jūros šalių įmonių plėtros projekto (B-SME Projektes) mokesčių grupės posėdyje.

 

 

 

8. SVARSTYTA:

Pasirengimas Viešųjų įstaigų įstatymo 2, 4, 5, 7, 9, 10, 13 ir 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto  XP-1133 svarstymui.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti    V.Baltraitienę, S.Lapėną,  komiteto patarėją  D.Šaltmerį.

 

9. SVARSTYTA:

Pasirengimas Įstatymo dėl Susitarimo dėl bendrųjų techninių taisyklių ratinėms transporto priemonėms, įrangai ir dalims, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, nustatymo ratifikavimo projekto XP-668(2) svarstymui.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Škil, E.Pupinį, komiteto patarėją D.Šaltmerį.

 

 

 

 

 



[1] Naftą eksportuojančių šalių organizacija



 
 © Seimo kanceliarija, 2008