Ekonomikos
komiteto 2006-03-15 d. posėdyje:
1. SVARSTYTA:
Valstybės
įmonės Ignalinos atominės elektrinės ir po jos pertvarkymo veiksiančios
uždarosios akcinės bendrovės atleidimo nuo mokesčių mokėjimo įstatymo projektas
XP-1077)
NUSPRĘSTA (už
- 6 , prieš- 4 , susilaikė nėra ):
1.
Projektą atmesti. Trūkstamas lėšas finansiniams įsipareigojimams dėl Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo
nutraukimo vykdyti tikslinga numatyti
atitinkamų metų valstybės biudžete.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Saulius
Lapėnas.
2.
SVARSTYTA:
Administracinių teisės pažeidimų kodekso 99(8) straipsnio pakeitimo
įstatymo projektas (XP-1021)
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Pasiūlyti
pagrindiniam komitetui patobulinti
įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo narių V.Navicko ir P.Jakučionio
pateiktus pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Edmundas
Pupinis.
3.
SVARSTYTA:
Geležinkelių
transporto eismo saugos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas (XP-1005)
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Pritarti Komiteto patobulintam
įstatymo projektui ir Komiteto išvadai
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Viačeslav
Škil.
4.
SVARSTYTA:
Seimo
nutarimo "Dėl Seimo IV (pavasario) sesijos darbų programos" projektas
(XP-1174)
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Pritarti Seimo nutarimo Dėl
Seimo IV (pavasario ) sesijos darbų programos projektui XP-1174(2) papildant:
Baudžiamojo kodekso 212 straipsnio papildymo bei Kodekso papildymo
205(1) straipsniu įstatymo
projektu XP-1185.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Pranas Vilkas.
5.
SVARSTYTA:
Europos
Parlamento ir Tarybos reglamento dėl trans-europinių tinklų gairių projektas
ir LR Seimo Užsienio reikalų komiteto 2006-02-15d. rekomendacija Dėl priemonių ir veiksmų Lietuvos
energetiniam saugumui padidinti
NUSPRĘSTA(
bendru sutarimu):
Seimo
Ekonomikos komitetas,
atsižvelgdamas
į:
- Lietuvos Respublikos Seimo 2005 m. rugsėjo 29 d. rezoliuciją
Dėl Lietuvos energetinio saugumo
užtikrinimo įgyvendinant trans-europinius dujų infrastruktūros projektus;
- Lietuvos Respublikos Seimo 2005 m. rugsėjo 29 d. rezoliuciją Dėl
branduolinės energetikos tęstinumo ir Nacionalinės energetikos strategijos
atnaujinimo;
- neformalaus ES valstybių arba vyriausybių vadovų susitikimo,
vykusio 2005 m. spalio 27 d. Hamptono rūmuose (Hampton Court), išvadas;
- Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl trans-europinių
tinklų gairių projekto 2003/0297 (COD) svarstymo eigą;
- Rusijos ir Ukrainos prekybos dujomis išryškintas
problemas, ir kai kurių Europos Sąjungos šalių narių bei Europos Komisijos
iniciatyvas dėl Europos Sąjungos energetikos politikos;
- Užsienio reikalų komitete 2006 m. vasario 15 d. rekomendacijoje
Dėl priemonių ir veiksmų Lietuvos energetiniam saugumui padidinti išdėstytas
rekomendacijas ir siūlymus;
akcentuodamas 2006-02-27
Trakuose pasirašyto Estijos, Latvijos ir Lietuvos Ministrų Pirmininkų Komunikato, numatančio:
·
iki 2006 m. pabaigos parengti bendrą Baltijos šalių
energetikos strategiją;
·
dėti bendras pastangas, įgalinančias iki 2009 metų
visiškai integruoti Baltijos elektros rinką ir suderinti Baltijos rinkos
taisykles su Šiaurės šalių elektros rinkos (Nordpool)
taisyklėmis;
·
visiškai bendradarbiaujant remti jungčių tarp Baltijos
ir kitų ES valstybių narių statybą;
·
paremti iniciatyvą statyti naują atominę elektrinę
Lietuvoje;
·
pakviesti Baltijos valstybines energetikos įmones Lietuvos energiją, Latvenergo ir Eesti Energija,
kaip dalyvaujančias šalis,
vienodomis sąlygomis investuoti į naujos atominės elektrinės Lietuvoje projektą
ir statybą;
·
vadovautis bendro dalyvaujančių šalių sutarimo
principu, jei dalyvauti šiame projekte būtų kviečiamos kitos įmonės;
·
ištirti galimybę statyti suskystintų dujų terminalus ir
plėtoti dujų saugyklų pajėgumus, o ypač pajėgumus dujų saugyklai Dobelėje;
·
iki 2006 m. pabaigos ištirti bendras sąlygas elektros
importui į Baltijos valstybes iš ne Europos ekonominės erdvės valstybių ir naujos atominės elektrinės projekte
dalyvaujančių šalių galimybes pasirašyti ilgalaikes energijos pirkimo -
pardavimo sutartis, - svarbą;
pabrėždamas 2006-02-27
Trakuose priimtos Estijos, Latvijos ir Lietuvos Ministrų Pirmininkų Deklaracijos Dėl saugaus energijos
tiekimo Baltijos valstybėse ir Europos bendrosios energetikos politikos,
kurioje:
·
išreiškiama parama Europos bendrosios energetikos
politikos, kuri užtikrintų energijos tiekimo saugumą ES lygiu, nustatymui;
·
pareiškiama, kad Baltijos valstybių energetikos saugumo
problema turi būti sprendžiama ES lygiu ir todėl prašoma Europos Komisijos iki
2006 m. pabaigos įvertinti atskirų valstybių narių ir ES regionų energetikos
pažeidžiamumą ir pasiūlyti konkrečius ES lygmens veiksmus šiam pažeidžiamumui
sumažinti. Siekiant integruoti Baltijos valstybes į ES energetikos rinką,
būtina numatyti tinkamas priemones, kurios pašalintų esamą ES energetikos
rinkos fragmentaciją.
·
teigiama, kad egzistuoja poreikis integruoti ES
energetikos ir užsienio bei saugumo politikas, todėl reikėtų sukurti vieningą
ES politiką su trečiosiomis šalimis ir organizacijomis, pirmiausia su Rusija ir
OPEC.
Europos Sąjunga turėtų kalbėtis su energijos šaltinių tiekėjais vienu tvirtu
balsu. Pavyzdžiui, Bendrijos lygmens ir tarptautiniai instrumentai, tokie kaip
didysis aštuonetas (G-8), PPO, Energetikos chartijos sutartis, turėtų būti
veiksmingai panaudoti energijos tiekimo skaidrumui ir energetikos rinkų
liberalizavimui užtikrinti;
·
kviečiama parengti ES lygmens mechanizmą, kuris
įgalintų pasiruošti ir teikti solidarią
pagalbą tuo atveju, jei kuriai nors šaliai iškiltų sunkumų dėl pažeistos
strateginės infrastruktūros arba dėl energijos tiekimo sutrikimų. Šis
mechanizmas turėtų apimti ir Europos dujų atsargų didinimą, be kita ko,
panaudojant dideles atsargų kaupimo galimybes Baltijos valstybėse, tam, kad
būtų išvengta trumpalaikių tiekimo trikdžių Europos Sąjungoje;
·
pasisakoma už bendrąją ES energetikos politiką,
pabrėžia būtinybę išlaikyti nacionalinį suverenumą renkantis pirminius
energijos šaltinius ir mišrią energijos struktūrą;
·
Europos Komisija ir valstybės narės kviečiamos parengti
neatidėliotinų priemonių veiksmų planą, skirtą ES energetikos saugumui
pagerinti., kurį galėtų patvirtinti Taryba, remdamasi aukščiau paminėtu Europos
Komisijos įvertinimu, - reikšmę,
atkreipdamas dėmesį, kad
2006-03-08 Baltijos valstybių energetinės kompanijos Eesti Energia,
Latvenergo ir Lietuvos energija pasirašė susitarimo dėl naujo branduolinio
reaktoriaus statybos Lietuvoje memorandumą;
iš esmės pritardamas Lietuvos
Respublikos Vyriausybės pozicijai
dėl bendros Europos energetikos politikos bei Europos Parlamento ir Tarybos
reglamento dėl trans-europinių tinklų gairių projekto;
ragina Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir atsakingas institucijas aktyviai
pasisakyti visuose susitikimuose energetikos klausimais pristatant ir
visapusiškai remiant 2006-02-27 Trakuose pasirašyto Estijos, Latvijos ir
Lietuvos Ministrų Pirmininkų Komunikato bei priimtos Deklaracijos Dėl saugaus energijos tiekimo Baltijos valstybėse ir Europos bendrosios energetikos
politikos nuostatas ir klausimus;
siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1. Aktyviai ir nuosekliai remti bendrosios Europos
energetikos politikos, užtikrinančios
energijos tiekimo saugumą ES, iniciatyvą.
2. Aktyviai akcentuoti esamą ES energetikos rinkos
fragmentaciją ir remti visas tinkamas iniciatyvas jai pašalinti.
3. Atsižvelgiant į 2006-02-27 Trakuose pasirašyto
Komunikato nuostatą paremti iniciatyvą statyti naują atominę elektrinę
Lietuvoje, siekti susitarimo su ES valdžios ir valdymo struktūromis bei ES
valstybėmis narėmis, kad būtų pratęstas IAE antrojo bloko veikimo laikas kol
tai leidžia jo saugumą užtikrinantys reikalavimai.
4. Paspartinti atnaujintos Nacionalinės energetikos
strategijos projekto rengimo procesą,
5. Rengiant atnaujintą
Nacionalinės energetikos strategijos projektą, įvertinti:
5.1. LR Seimo Užsienio reikalų
komiteto 2006-02-15 rekomendacijoje Dėl priemonių ir veiksmų Lietuvos
energetiniam saugumui padidinti išdėstytas rekomendacijas ir siūlymus.
5.2. 2006-02-27 Trakuose pasirašyto Estijos, Latvijos
ir Lietuvos Ministrų Pirmininkų
Komunikato bei priimtos Deklaracijos
Dėl saugaus energijos tiekimo
Baltijos valstybėse ir Europos
bendrosios energetikos politikos nuostatas.
5.3. Dujų tiekimo patikimumo
užtikrinimo klausimą.
6. Pateikti Ekonomikos komitetui
atnaujintos Nacionalinės energetikos strategijos projektą iki pateikiant
šį dokumentą svarstyti Seimui.
6. SVARSTYTA:
Nekilnojamo turto mokestis ir
jo įtaka verslui.
NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):
Atsižvelgiant į
tai, kad:
1. verslininkams nebuvo sudarytos
palankios galimybės (nesuteikta ir pakankamai laiko) įvertinti naujas
nekilnojamojo turto mokestines vertes, naują apmokestinimo nekilnojamojo turto
mokesčiu tvarką ir tinkamai pasirengti jos įsigaliojimui;
2. išryškėjo
galimos neigiamos nekilnojamojo turto mokesčio pasekmės verslui, ypač smulkiam
ir vidutiniam, plėtojamam didžiuosiuose šalies miestuose, kitose patraukliose
vietose, bei jo potencialioms investicijoms;
3. Seimo
posėdžių sekretoriate jau įregistruotas (2006-03-14) Nekilnojamojo turto
mokesčio įstatymo 10 ir 12 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo
projektas Nr. XP-1124(2), kuriuo
siekiama pratęsti nekilnojamojo turto mokesčio mokėtojų skundų dėl nustatytos
nekilnojamojo turto mokestinės vertės ir prašymų dėl individualiu vertinimo būdu nustatytos nekilnojamojo turto vertės
naudojimo apskaičiuojant mokestinę vertę pateikimo turto vertintojui terminą, pratęsti
pirmojo avansinio mokesčio mokėjimo terminą bei numatyti galimybę avansinį
mokestį skaičiuoti nuo praėjusiais kalendoriniais metais galiojusios
nekilnojamojo turto mokestinės vertės, jei einamaisiais kalendoriniais metais
nekilnojamojo turto mokestinė vertė yra didesnė negu praėjusiais metais,
pasiūlyti
Vyriausybei:
1. Paspartinti
Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo (2005-06-07) pakeitimo ir papildymo
įstatymo projekto parengimą ir pateikimą Seimui, peržiūrint šio įstatymo
nuostatas, liečiančias:
1.1.
turto, kuris vertinamas taikant masinį turto vertimo būdą, mokestinės vertės
nustatymą siekiant, kad būtų išvengta staigaus ir nepagrįstai didelio
mokesčio padidėjimo juridiniams asmenims bei nepagrįstai didelio naujo mokesčio
atsiradimo fiziniams asmenims;
1.2.
mokesčio tarifą siekiant įstatyme nustatyti ekonomiškai pagrįstas mokesčio
tarifo ribas (nuo-iki) ir taip užtikrinti savivaldybėms galimybę, atsižvelgiant
į vietos sąlygas ir prioritetus, nustatyti konkretų tarifo dydį arba kelis
tarifo dydžius, diferencijuotus priklausomai nuo turto paskirties ir (ar) jo
buvimo vietos; kartu turi būti užtikrintas savivaldybių biudžetų pajamų iš
nekilnojamojo turto mokesčio planavimas, remiantis savivaldybių nustatytais
mokesčio tarifo dydžiais.
2.
Rengiant Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pakeitimo ir papildymo projektą,
išnagrinėti ir įvertinti Vilniaus
prekybos, pramonės ir amatų rūmų 2006-03-14 rašte Nr. 01-3/114 Dėl
nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pateiktus pasiūlymus.
7. SVARSTYTA:
Kiti klausimai. Dėl kelionės į Varšuvą (Lenkija).
NUSPRĘSTA (už- 10; prieš 1;
susilaikė-1):
1. Pritarti V.Navicko
kelionei į Varšuvą (Lenkija) 2006 m. kovo 22-23 dienomis dalyvauti
Hanse-Parlamento Baltijos jūros šalių įmonių plėtros projekto (B-SME Projektes)
mokesčių grupės posėdyje.
8. SVARSTYTA:
Pasirengimas Viešųjų įstaigų
įstatymo 2, 4, 5, 7, 9, 10, 13 ir 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo
projekto XP-1133 svarstymui.
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Komiteto išvadų
rengėjais paskirti V.Baltraitienę, S.Lapėną, komiteto
patarėją D.Šaltmerį.
9. SVARSTYTA:
Pasirengimas Įstatymo dėl
Susitarimo dėl bendrųjų techninių taisyklių ratinėms transporto priemonėms,
įrangai ir dalims, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse
transporto priemonėse, nustatymo ratifikavimo projekto XP-668(2)
svarstymui.
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Komiteto išvadų rengėjais
paskirti V.Škil, E.Pupinį, komiteto
patarėją D.Šaltmerį.