Ekonomikos
komiteto 2006-04-26 d. posėdyje:
1. SVARSTYTA:
Seimo nutarimo "Dėl kreipimosi į
Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar 2005 m. liepos
21 d. nutarimas Nr. 808 "Dėl valstybinės svarbos projekto"
neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, Lietuvos Respublikos
konkurencijos, Žemės ir Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį
turtą atkūrimo įstatymams" projektas XP-1059
NUSPRĘSTA (balsuojant
už nutarimo projektą: “už”- 6; “prieš”- 3;
“susilaikė”- 4):
1. Atsižvelgiant į Ekonomikos
komiteto posėdžio metu išsakytas kompetentingų valstybės institucijų atstovų, o
taip pat suinteresuotų asmenų nuomones – iniciatorių pateiktą nutarimo projektą
atmesti.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: B.Vėsaitė.
2. SVARSTYTA:
Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2005 metų
veiklos ataskaita
NUSPRĘSTA (“už” – 6; “prieš” – 4;
“susilaikė” – 1):
1. Pritarti LR Vyriausybės 2005 metų veiklos
ataskaitai.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: V.Navickas.
3. SVARSTYTA:
Ūkio
ministerijos informacija “Dėl AB “Mažeikių nafta” akcijų pirkimo ir
pardavimo sąlygų”
NUSPRĘSTA(balsavimas
dėl uždaro Komiteto posėdžio: “už” –7 ; “prieš” – nėra; “susilaikė” – 3)
1. Uždarame Komiteto posėdyje
išklausyta informacija “Dėl AB “Mažeikių nafta” akcijų pirkimo ir pardavimo
sąlygų”, kurią pristatė Ūkio ministras K.Daukšys..
4. SVARSTYTA:
Ignalinos atominės elektrinės antrojo bloko darbo pratęsimo įstatymo
projektas XP-662(2)
NUSPRĘSTA
(“už”-10; “prieš”–0; “susilaikė” - 1):
1. Projekto svarstyme daryti pertrauką iki LR Seimo 2006 m. rudens
sesijos.
5. SVARSTYTA:
Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaita “AB Vakarų skirstomųjų tinklų privatizavimo
vertinimas”
NUSPRĘSTA
(“už”- 6; “prieš”– 1; “susilaikė” - 4):
1. Pritarti Valstybės kontrolės valstybinio audito
ataskaitoje “AB Vakarų
skirstomųjų tinklų privatizavimo vertinimas” pateiktoms rekomendacijoms.
6. SVARSTYTA
:
Dėl investicijų skatinimo
NUSPRĘSTA (
“už”- 6; “prieš”– 0; “susilaikė” - 3):
1. Konstatuoti, kad:
1.1. Investicijų, ypač tiesioginių užsienio
investicijų (TUI) pritraukimo, srityje šalyje nepasiektas ženklus pagerėjimas.
1.2. Sukauptos TUI Lietuvoje, skaičiuojant vienam
gyventojui, palyginti su dauguma naujųjų ES šalių, yra menkos.
1.3. Nepakankamai sėkmingai įgyvendinama investicijų
skatinimo politika, gerokai vėluojama kuriant efektyvių investicijų skatinimo
priemonių sistemą.
2. Pasiūlyti Vyriausybei:
2.1. Suformuoti
ilgalaikę valstybės investicijų politiką, kuri užtikrintų ilgalaikių
strateginių valstybės ekonominių ir socialinių tikslų įgyvendinimą, ir parengti
Investicijų įstatymo ir kitų teisės aktų pataisas, siekiant, kad būtų
įtvirtintos ne tik prioritetinės investicijų skatinimo kryptys, bet ir galimai
konkrečios, efektyvios, potencialiems investuotojams pakankamai aiškios
investicijų skatinimo priemonės.
2.2. Atsižvelgiant į tai, kad
Nacionalinė investicijų skatinimo programa bus priimta vėliau nei buvo numatyta
Vyriausybės patvirtintose 2004-2008 metų programos įgyvendinimo priemonėse –
numatyti anksčiau įgyvendinti numatomas investicijų skatinimo priemones, ypač
tas, kurios skirtos darbuotojų
parengimui (mokymui ir perkvalifikavimui), aukštos pridėtinės vertės darbo
vietų sukūrimui, mokslinių tyrimų ir eksperimentinei gamybos plėtrai, inovacijų
diegimui, pramoninių parkų infrastruktūros sukūrimui ir radikalesniam investicinės aplinkos gerinimui.
2.3. Siekti, kad Nacionalinėje
investicijų skatinimo programoje numatytoms priemonėms būtų užtikrintas
atitinkamas finansavimas ir šias priemones sieti su Nacionalinės Lisabonos
strategijos įgyvendinimo programos priemonėmis.
2.4. Siekti, kad pramonės ir
logistikos zonų plėtra šalies teritorijoje būtų galimai tolygesnė, atitinkanti
regioninės plėtros politikos tikslus.
2.5. Spręsti
Klaipėdos ir Kauno laisvųjų ekonominių zonų efektyvaus funkcionavimo
užtikrinimo klausimus.
2.6. Paspartinti Koncesijų
įstatymo pataisų ir kitų koncesijų veiklą reglamentuojančių teisės aktų
projektų parengimą ir pateikimą Seimui.
2.7. Padidinti Lietuvos
ekonominės plėtros agentūros (LEPA) gebėjimus pritraukiant TUI, įvertinti LEPA
atstovybių užsienyje veiklos efektyvumą, prireikus, išplėsti LEPA atstovybių
užsienyje tinklą, išnagrinėti tikslingumą komercijos atašė įjungti į LEPA
sudėtį ir koordinuoti jų veiklą, taip pat stiprinti ekonomikos patarėjų
ambasadose vaidmenį.
2.8. Neapmokestinti įmonių lėšų,
skirtų naujiems įrengimams įsigyti diegiant naujas technologijas, pelno
mokesčiu, nustatant šią mokesčio lengvatą remiantis ES valstybių patirtimi.
2.9. Nustatyti asociacijos Investors’ Forum siūlomas “lubas”
valstybinio socialinio draudimo įmokoms.
2.10. Išanalizuoti galimybę
antrąjį gyventojų pajamų mokesčio tarifo mažinimo (iki 24 proc.) etapą įgyvendinti
nuo 2007 metų, o nuo 2008 metų pradėti trečiąjį mažinimo iki 20 proc.
etapą.
2.11. Kartu su Lietuvos
banku aptarti privalomųjų atsargų normatyvų komerciniams bankams mažinimo
galimybę, tuo atpiginant kredito išteklius, kai auga Europos centrinio banko
bazinių palūkanų norma ir kreditų palūkanos komerciniuose bankuose.
2.12. Efektyviau per Lietuvos
diplomatines atstovybes veikti teigiamo Lietuvos investicinio įvaizdžio
formavimo srityje, plačiau ir efektyviau skleisti informaciją apie verslo ir
investavimo sąlygas šalyje.
3. Prašyti Vyriausybės iki 2006
m. birželio 1 d. pateikti Ekonomikos komitetui informaciją apie aukščiau
išdėstytų rekomendacijų įgyvendinimą ar jų apsvarstymo rezultatus.
7. SVARSTYTA
:
Užimtumo rėmimo įstatymo projektas XP-1232
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir
pasiūlyti pagrindiniam komitetui jį patobulinti, atsižvelgiant į Seimo
kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Seimo narių A.Pitrėnienės,
E.Žakario, B. Vėsaitės pasiūlymus,
kuriems Komitetas pritarė.
2. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui prašyti Vyriausybės pateikti
įstatymo (projekto) lydimųjų teisės
aktų, reikalingų šiam įstatymui įgyvendinti, metmenis.
3. Atkreipti pagrindinio
komiteto dėmesį, kad ir Socialinių įmonių įstatyme subsidijas darbo vietoms
įsteigti bei pritaikyti tikslinga nustatyti remiantis ne minimalių mėnesinių
algų, o šalies ūkio vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio (kaip šiame
įstatymo projekte XP-1232 numatyta
parama darbo vietoms steigti ir pritaikyti prie bedarbio negalios) dydžiais.
4. Komiteto paskirtas
pranešėjas: E.Pupinis.
8. SVARSTYTA:
Pasirengimas Kelių
priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 5 priedėlio pakeitimo įstatymo projekto XP- 1038 svarstymui.
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Komiteto išvadų rengėjais
paskirti V.Navicką, E.Pupinį, komiteto patarėją D.Šaltmerį.
9. SVARSTYTA:
Pasirengimas Transporto
priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo 20
straipsnio 1 dalies pakeitimo įstatymo projekto XP- 725 svarstymui.
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Komiteto išvadų rengėjais
paskirti B.Vėsaitę, E.Pupinį, komiteto patarėją D.Šaltmerį.
10. SVARSTYTA:
Pasirengimas Kelių
priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 2 straipsnio
pakeitimo įstatymo projekto XP- 1244 svarstymui.
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Komiteto išvadų rengėjais
paskirti V.Navicką, A.Endziną, komiteto patarėją D.Šaltmerį.
11.
SVARSTYTA:
Pasirengimas Įstatymo
dėl 1996 m. Tarptautinės konvencijos dėl atsakomybės ir kompensacijos už žalą,
susijusią su pavojingų ir kenksmingų medžiagų vežimu jūra, ratifikavimo projekto XP- 1299 ES svarstymui.
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Komiteto išvadų rengėjais
paskirti V.Škil, A.Endziną, komiteto patarėją D.Šaltmerį.
12.
SVARSTYTA:
Dėl komandiruotės į Hagą (Nyderlandų Karalystė).
NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):
1. Pasiūlyti Seimo valdybai komandiruoti Ekonomikos komiteto pirmininką V.Navicką į Hagą (Nyderlandų
Karalystė) 2006m. gegužės 15-17d. dalyvauti Nyderlandų Senato posėdyje dėl
bendradarbiavimo vystymosi pagalbos srityje
bei susitikti su Senato nariais ir atsakingais pareigūnais Nyderlandų
Užsienio reikalų ministerijoje.