Apie Ekonomikos komiteto 2006-05-17 posėdį

EN  FR

Ekonomikos komiteto 2006-05-17 posėdyje:

 

1. SVARSTYTA:

Lietuvos Europos Sąjungos 2007-2013 metų struktūrinės paramos   panaudojimo strategijos projektas

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

             1. Konstatuoti, kad:

              1.1.  Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartu su ekonominiais ir socialiniais partneriais laiku atliko būtinus Lietuvos 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos (toliau Strategijos) projekto rengimo darbus, įvertino jau priimtų Lietuvos ateities raidos dokumentų principines nuostatas;

1.2. Strategijos projekto vertinimą apsunkina tai, kad jame nėra pateikta numatytų plėtros tikslų ir keliamų uždavinių kiekybinių rodiklių, o taip pat tai, kad kartu su šiuo projektu nėra pateikti veiksmų programų projektai ar jų esminės nuostatos.

 2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei, rengiant patikslintos Strategijos  ir veiksmų programų projektus ir sprendžiant kitus struktūrinės paramos panaudojimo klausimus:

             2.1. užtikrinti, kad būtų suderinti Strategijos projekto ir Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo programos ne tik prioritetai, bet ir kiekybiniai tikslai ir uždaviniai (kuriais Strategijos projektą numatoma papildyti), taip pat situacijos analizės dalyse naudojami struktūriniai rodikliai, pagrindinį dėmesį skiriant ekonomikos augimui ir konkurencingumui;

2.2. siekti, kad  tinkamos Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo programos priemonės būtų įtrauktos į Strategijos įgyvendinimo veiksmų programų prioritetus;

2.3. numatomose struktūrinės paramos finansinėse proporcijose padidinti intervencijos sričiai “Transporto tinklas” numatomą lėšų dalį, užtikrinant, kad jai numatomos iš Europos regioninės plėtros fondo lėšos (vidutiniškai per metus) būtų ne mažesnės kaip 2004-2006 metais;

2.4. numatomose struktūrinės paramos finansinėse proporcijose 2,5 procentinio punkto (nuo 5,0 iki 7,5 proc.) padidinti Sanglaudos skatinimo veiksmų programos intervencijos sričiai “Švietimo, mokslo ir studijų institucijos” numatomą  lėšų dalį, atitinkamai 1,5 ir 1,0 procentinio punkto sumažinant Žinių visuomenės plėtros veiksmų programos intervencijų sritims “Užimtumas ir lankstesnė darbo rinka” (nuo 7,0 iki 5,5 proc.) ir “Tyrėjų ir mokslininkų gebėjimai” (nuo 3,9 iki 2,9 proc.) numatomas lėšų dalis;

2.5.  nustatyti aukštųjų technologijų plėtros (mokslo ir gamybos sąsajų kontekste) sritis ir  atitinkamą struktūrinę paramą subalansuotai nukreipti į įvairias  šių sričių mokslinės tiriamosios, eksperimentinės  plėtros ir gamybos procesų stadijas;

2.6. intervencijos srityje “Švietimo, mokslo ir studijų institucijos” numatyti tiesioginio fundamentinių (laisvųjų) tyrimų finansavimą, kad pareiškėjais galėtų būti mokslo institucijos (nebūtinai su verslo partneriais), taip kartu užtikrinant, kad šiai paramai tarpine institucija bus Švietimo ir mokslo ministerija;

2.7. siekiant, kad iš intervencijos sričiai “Paveldas/turizmas” numatytų  lėšų  būtų finansuojami ir su turizmo plėtra susiję nacionaliniai  sporto objektai,  numatomose struktūrinės paramos finansinėse proporcijose galimai  padidinti šiai intervencijos sričiai numatomą lėšų dalį, kartu užtikrinant jų panaudojimo suderinimą su Kaimo plėtrai numatomų lėšų panaudojimu;

2.8. intervencijos srityje “Energijos efektyvumas” išskirti numatomą  paramos lėšų dalį  bioenergetikai ir pagal galimybes kitoms energetikos sritims;

2.9. viešuosius regionų infrastruktūrinius projektus finansuoti pagal ilgalaikio investicinio planavimo modelį, į lėšų paskirstymo procesą įtraukiant regionų tarybas;

2.10. galimai mažinti tiesioginę paramą verslui, tačiau numatyti  tiesioginę paramą verslo, ypač smulkiojo ir vidutinio verslo, įmonėms, taikančioms inovacijas bei mokslo laimėjimus, įgyvendinančioms verslo ir mokslo susiliejimą;

2.11. užtikrinti asocijuotų verslo struktūrų dalyvavimo galimybes  paramos smulkiajam ir vidutiniam verslui teikime per viešųjų paslaugų teikimo šiam verslui projektus.

2.12. visapusiškai atsižvelgti  į sukauptą patirtį skirstant 2004-2006 metų Europos Sąjungos struktūrinę  paramą ir Ekonomikos komiteto 2005-10-19 posėdyje, svarstant Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Sanglaudos fondo lėšų įsisavinimą, priimtas rekomendacijas;

2.13. numatyti galimai paprastesnes ir skaidrias paramos teikimo procedūras, užtikrinant nevyriausybinių organizacijų ir socialinių partnerių dalyvavimą priimant sprendimus dėl lėšų skirstymo ir nustatant atitinkamas struktūrinės paramos teikimo procedūras;

2.14. užtikrinti reikiamą darbo grupių, rengiančių  veiksmų programas, ir už paramą atsakingų institucijų veiklos koordinavimą;

2.15. įvertinti Lietuvos pramonininkų konfederacijos 2006-05-11 rašte “Dėl Europos sąjungos Bendrojo programavimo dokumento 2007-2013 metams” pateiktus (iš esmės veiksmų programos lygmens) pasiūlymus;

2.16. veiksmų programų projektus, prieš juos tvirtinant Lietuvos Respublikos Vyriausybei, pateikti apsvarstyti Ekonomikos komitetui.

 

2. SVARSTYTA:

            Seimo nario A.Paulausko 2006-05-15 XP-1025(3) pasiūlymai ES Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo, Geležinkelių transporto kodekso 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 28, 30, 48 straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo bei kodekso papildymo 301 straipsniu įstatymo projektui

 

2.1. SVARSTYTA:

2006-05-04 d. Seimo nario A.Paulausko pasiūlymai Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo, Geležinkelių transporto kodekso 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 28, 30, 48 straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo bei kodekso papildymo 301 straipsniu įstatymo projektui XP-1025 (2) ES.

 

NUSPRĘSTA (Balsavimo rezultatai (balsuota už Seimo nario pasiūlymą): “už”- 1;  “prieš” -3; “susilaikė” – 4):

1. Nepritarti pateiktam pasiūlymui.

 

2.2. SVARSTYTA:

2006-05-15 d. Seimo nario A.Paulausko pasiūlymai Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo, Geležinkelių transporto kodekso 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 28, 30, 48 straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo bei kodekso papildymo 301 straipsniu įstatymo projektui XP-1025 (3) ES.

 

NUSPRĘSTA (Balsavimo rezultatai (balsuota už Seimo nario pasiūlymą):  “už”- 1;  “prieš”- 3;  “susilaikė” –6):

1. Nepritarti pateiktam pasiūlymui.

 

2.3. SVARSTYTA:

2006-05-17 d. Seimo nario P.Vilko pasiūlymai Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo, Geležinkelių transporto kodekso 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 28, 30, 48 straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo bei kodekso papildymo 301 straipsniu įstatymo projektui XP-1025 (3) ES.

 

NUSPRĘSTA:

1. Atsižvelgiant į tai, kad svarstymo Ekonomikos komitete metu pasiūlymų iniciatorius juos atsiėmė – pasiūlymų nesvarstyti.

 

3. SVARSTYTA:

            Dėl situacijos AB “Ekranas”

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Pripažinti, kad siekiant sumažinti socialinę įtampą Panevėžio mieste ir užtikrinti, kad  AB “Ekranas” darbuotojai, nutraukiantys darbo santykius dėl įmonės bankroto, laiku gautų kompensacijas (išmokas), tame tarpe ir iš Garantinio fondo, būtina paspartinti AB “Ekranas” bankroto procedūrų eigą.

      2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei operatyviau spręsti dėl AB “Ekranas” bankroto bylos iškėlimo atsiradusias socialines ir ekonomines problemas bei teikti reikiamą pagalbą Panevėžio miesto savivaldybei ir, esant reikalui, tuo tikslu nedelsiant teikti Seimui įstatymų projektus.

 

4-5. SVARSTYTA:

            4. Vyko Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo 2, 6, 11 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymo projekto XP-822 klausymai.

            5. Vyko Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo įstatymo pakeitimo XP-822 A ES klausymai.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1.Išsakytos pastabos bei nuomonės komiteto narių,  valstybės valdymo institucijų atstovų ir suinteresuotų asmenų šiems įstatymo projektams.

 

6. SVARSTYTA:

            Vyko Europos kooperatinių bendrovių įstatymo projekto XP-1301 ES klausymai.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Išsakytos pastabos bei nuomonės komiteto narių,  valstybės valdymo institucijų atstovų ir suinteresuotų asmenų Europos kooperatinių bendrovių įstatymo projektui XP-1301 ES .

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008