Ekonomikos komiteto 2006-05-17 posėdyje:
1. SVARSTYTA:
Lietuvos Europos Sąjungos
2007-2013 metų struktūrinės paramos
panaudojimo strategijos projektas
NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):
1. Konstatuoti, kad:
1.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartu su
ekonominiais ir socialiniais partneriais laiku atliko būtinus Lietuvos
2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos
(toliau Strategijos) projekto rengimo darbus, įvertino jau priimtų Lietuvos ateities
raidos dokumentų principines nuostatas;
1.2. Strategijos projekto vertinimą apsunkina tai,
kad jame nėra pateikta numatytų plėtros tikslų ir keliamų uždavinių kiekybinių
rodiklių, o taip pat tai, kad kartu su šiuo projektu nėra pateikti veiksmų
programų projektai ar jų esminės nuostatos.
2. Pasiūlyti Lietuvos
Respublikos Vyriausybei, rengiant patikslintos Strategijos ir veiksmų programų projektus ir sprendžiant
kitus struktūrinės paramos panaudojimo klausimus:
2.1. užtikrinti, kad būtų suderinti
Strategijos projekto ir Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo
programos ne tik prioritetai, bet ir kiekybiniai tikslai ir uždaviniai (kuriais
Strategijos projektą numatoma papildyti), taip pat situacijos analizės dalyse
naudojami struktūriniai rodikliai, pagrindinį dėmesį skiriant ekonomikos
augimui ir konkurencingumui;
2.2. siekti, kad tinkamos Nacionalinės Lisabonos strategijos
įgyvendinimo programos priemonės būtų įtrauktos į Strategijos įgyvendinimo
veiksmų programų prioritetus;
2.3. numatomose struktūrinės paramos
finansinėse proporcijose padidinti intervencijos sričiai Transporto tinklas
numatomą lėšų dalį, užtikrinant, kad jai numatomos iš Europos regioninės
plėtros fondo lėšos (vidutiniškai per metus) būtų ne mažesnės kaip 2004-2006
metais;
2.4. numatomose struktūrinės paramos
finansinėse proporcijose 2,5 procentinio punkto (nuo 5,0 iki 7,5 proc.)
padidinti Sanglaudos skatinimo veiksmų programos intervencijos sričiai
Švietimo, mokslo ir studijų institucijos numatomą lėšų dalį, atitinkamai 1,5 ir 1,0 procentinio punkto sumažinant
Žinių visuomenės plėtros veiksmų programos intervencijų sritims Užimtumas ir
lankstesnė darbo rinka (nuo 7,0 iki 5,5 proc.) ir Tyrėjų ir mokslininkų
gebėjimai (nuo 3,9 iki 2,9 proc.) numatomas lėšų dalis;
2.5.
nustatyti aukštųjų technologijų plėtros (mokslo ir gamybos sąsajų
kontekste) sritis ir atitinkamą
struktūrinę paramą subalansuotai nukreipti į įvairias šių sričių mokslinės tiriamosios, eksperimentinės plėtros ir gamybos procesų stadijas;
2.6. intervencijos srityje Švietimo,
mokslo ir studijų institucijos numatyti tiesioginio fundamentinių (laisvųjų)
tyrimų finansavimą, kad pareiškėjais galėtų būti mokslo institucijos (nebūtinai
su verslo partneriais), taip kartu užtikrinant, kad šiai paramai tarpine
institucija bus Švietimo ir mokslo ministerija;
2.7. siekiant, kad iš intervencijos
sričiai Paveldas/turizmas numatytų
lėšų būtų finansuojami ir su
turizmo plėtra susiję nacionaliniai
sporto objektai, numatomose
struktūrinės paramos finansinėse proporcijose galimai padidinti šiai intervencijos sričiai numatomą lėšų dalį, kartu
užtikrinant jų panaudojimo suderinimą su Kaimo plėtrai numatomų lėšų
panaudojimu;
2.8. intervencijos srityje Energijos
efektyvumas išskirti numatomą paramos
lėšų dalį bioenergetikai ir pagal
galimybes kitoms energetikos sritims;
2.9. viešuosius regionų infrastruktūrinius projektus finansuoti pagal
ilgalaikio investicinio planavimo modelį, į lėšų paskirstymo procesą įtraukiant
regionų tarybas;
2.10. galimai mažinti tiesioginę
paramą verslui, tačiau numatyti
tiesioginę paramą verslo, ypač smulkiojo ir vidutinio verslo, įmonėms,
taikančioms inovacijas bei mokslo laimėjimus, įgyvendinančioms verslo ir mokslo
susiliejimą;
2.11. užtikrinti asocijuotų verslo
struktūrų dalyvavimo galimybes paramos
smulkiajam ir vidutiniam verslui teikime per viešųjų paslaugų teikimo šiam
verslui projektus.
2.12. visapusiškai atsižvelgti į sukauptą patirtį skirstant 2004-2006 metų
Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir
Ekonomikos komiteto 2005-10-19 posėdyje, svarstant Europos Sąjungos
struktūrinių fondų ir Sanglaudos fondo lėšų įsisavinimą, priimtas
rekomendacijas;
2.13. numatyti galimai
paprastesnes ir skaidrias paramos teikimo procedūras, užtikrinant
nevyriausybinių organizacijų ir socialinių partnerių dalyvavimą priimant
sprendimus dėl lėšų skirstymo ir nustatant atitinkamas struktūrinės paramos
teikimo procedūras;
2.14. užtikrinti reikiamą
darbo grupių, rengiančių veiksmų
programas, ir už paramą atsakingų institucijų veiklos koordinavimą;
2.15. įvertinti Lietuvos
pramonininkų konfederacijos 2006-05-11 rašte Dėl Europos sąjungos Bendrojo
programavimo dokumento 2007-2013 metams pateiktus (iš esmės veiksmų programos
lygmens) pasiūlymus;
2.16. veiksmų programų
projektus, prieš juos tvirtinant Lietuvos Respublikos Vyriausybei, pateikti
apsvarstyti Ekonomikos komitetui.
2. SVARSTYTA:
Seimo nario A.Paulausko 2006-05-15
XP-1025(3) pasiūlymai ES Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo,
įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo,
Geležinkelių transporto kodekso 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 28, 30, 48
straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo bei kodekso papildymo 301
straipsniu įstatymo projektui
2.1. SVARSTYTA:
2006-05-04 d. Seimo nario
A.Paulausko pasiūlymai Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo,
įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo,
Geležinkelių transporto kodekso 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 28, 30, 48
straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo bei kodekso papildymo 301
straipsniu įstatymo projektui XP-1025 (2) ES.
NUSPRĘSTA (Balsavimo rezultatai (balsuota
už Seimo nario pasiūlymą): už- 1;
prieš -3; susilaikė 4):
1. Nepritarti pateiktam
pasiūlymui.
2.2. SVARSTYTA:
2006-05-15 d. Seimo nario
A.Paulausko pasiūlymai Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo,
įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo,
Geležinkelių transporto kodekso 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 28, 30, 48
straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo bei kodekso papildymo 301
straipsniu įstatymo projektui XP-1025 (3) ES.
NUSPRĘSTA (Balsavimo rezultatai (balsuota
už Seimo nario pasiūlymą): už-
1; prieš- 3; susilaikė 6):
1. Nepritarti pateiktam
pasiūlymui.
2.3. SVARSTYTA:
2006-05-17 d. Seimo nario
P.Vilko pasiūlymai Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo,
įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo,
Geležinkelių transporto kodekso 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 28, 30, 48
straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo bei kodekso papildymo 301
straipsniu įstatymo projektui XP-1025 (3) ES.
NUSPRĘSTA:
1. Atsižvelgiant į tai, kad
svarstymo Ekonomikos komitete metu pasiūlymų iniciatorius juos atsiėmė
pasiūlymų nesvarstyti.
3. SVARSTYTA:
Dėl situacijos AB
Ekranas
NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):
1.
Pripažinti, kad siekiant sumažinti socialinę įtampą Panevėžio mieste ir
užtikrinti, kad AB Ekranas
darbuotojai, nutraukiantys darbo santykius dėl įmonės bankroto, laiku gautų
kompensacijas (išmokas), tame tarpe ir iš Garantinio fondo, būtina paspartinti
AB Ekranas bankroto procedūrų eigą.
2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei operatyviau
spręsti dėl AB Ekranas bankroto bylos iškėlimo atsiradusias socialines ir
ekonomines problemas bei teikti reikiamą pagalbą Panevėžio miesto savivaldybei
ir, esant reikalui, tuo tikslu nedelsiant teikti Seimui įstatymų projektus.
4-5. SVARSTYTA:
4.
Vyko Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo
fondo 2, 6, 11 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymo projekto
XP-822 klausymai.
5.
Vyko Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo
fondo įstatymo pakeitimo XP-822 A ES klausymai.
NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):
1.Išsakytos
pastabos bei nuomonės komiteto narių,
valstybės valdymo institucijų atstovų ir suinteresuotų asmenų šiems
įstatymo projektams.
6. SVARSTYTA:
Vyko
Europos kooperatinių bendrovių įstatymo projekto XP-1301 ES klausymai.
NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):
1.
Išsakytos pastabos bei nuomonės komiteto narių, valstybės valdymo institucijų atstovų ir suinteresuotų asmenų
Europos kooperatinių bendrovių įstatymo projektui XP-1301 ES .