Apie Ekonomikos komiteto 2006-12-20 posėdį

EN  FR

Ekonomikos komiteto 2006-12-20  posėdyje:

 

1. SVARSTYTA:

            Seimo narių V.Orechov ir J.Veselkos 2006-12-19 pasiūlymas Akcinių bendrovių įstatymo 2, 15, 45, 52, 53, 58, 59, 60 straipsnių pakeitimo ir 78 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusia galios įstatymo projektui XP-1839(3).

 

NUSPRĘSTA (“už” – 4 , “prieš” – 2, “susilaikė” - 1):

            Pritarti Seimo narių V.Orechov ir J.Veselkos pasiūlymui.

 

2. SVARSTYTA:

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006-12-11 Nr. 1232 nutarimas “Dėl LR Seimo narių pasiūlymų dėl LR Gamtinių dujų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto “;

          LR Seimo Teisės departamento 2005-02-14 d. išvada;

            LR Specialiųjų tyrimų tarnybos raštas 2006-02-15 d. “Dėl LR Gamtinių dujų įstatymo projekto XP-69(3) antikorupcinio vertinimo”.

 

NUSPRĘSTA:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

LR Vyriausybės

nuomonė

Komiteto sprendimas

  1.  

Seimo narys V.Navickas (2006-07-11)

Pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

“1. Balansavimas – pristatomo ir paimamo gamtinių dujų (toliau – dujos) kiekio perdavimo ir (ar) skirstymo sistemose išlyginimas, įskaitant dujų kiekio išlyginimą, kai yra jų trūkumas.

Pritarti.

Pritarti

Seimo nario pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti ir papildyti 3 straipsnio 20 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

20. Paskirtasis tiekimas – dujų tiekimas buitiniams vartotojams ir vartotojams į tuos objektus, kurių energijos gamybos galia mažesnė kaip 5 MW ir kuriuose nėra kuro rezervinių atsargų vykdant paskirtojo tiekimo įpareigojimą.

Iš dalies pritarti.

Siūloma redakcija:

„20. Paskirtasis tiekimas – dujų tiekimas vykdant viešuosius interesus atitinkančius įpareigojimus. Paskirtasis tiekimas gali būti vykdomas buitiniams vartotojams.”

Pritarti

Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys P.Vilkas (2006-12-19)

Pakeisti 3 straipsnio 22 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

“22. Perdavimas – dujų transportavimas magistraliniu dujotiekiu tinklu, kurį daugiausia sudaro aukšto slėgio vamzdynai, išskyrus gavybos proceso vamzdynų tinklą ir aukšto slėgio vamzdynų dalį, pagrindinai naudojamą gamtinių dujų vietiniam paskirstymui, siekiant pristatyti jas vartotojams, išskyrus tiekimą.”

Nėra.

Pritarti.

(“už” – 5, “prieš” – 2, “susilaikė” – 2)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Papildyti 3 straipsnį nauja 38 dalimi ir šią dalį išdėstyti taip (buvusias 3 straipsnio 38, 39, 40, 41 ir 42 dalis atitinkamai laikyti 39, 40, 41, 42 ir 43 dalimis):

 

„38. Tiesioginis vamzdynas – dujų vamzdynas, papildantis jungtinę sistemą.“

Pritarti.

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys V.Navickas (2006-07-11)

Papildyti 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

“1. Vadovaudamasi bendrais ekonominiais interesais, Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę paskirti dujų įmonėms viešuosius interesus atitinkančius įpareigojimus, susijusius su saugumu, įskaitant dujų pristatymo saugumą, reguliarumą, kokybę ir kainą, su aplinkos apsauga, įskaitant efektyvų energijos vartojimą, ir nustatyti šių įpareigojimų sąrašą, jų vykdymo bei finansavimo taisykles. Šių įpareigojimų įgyvendinimas finansuojamas iš lėšų, gautų už dujų perdavimą, skirstymą, ir (ar) laikymą ir (ar) tiekimą, . Šiems įpareigojimams finansuoti gali būti naudojamos taip pat valstybės biudžeto bei kitos lėšos kitų lėšų. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija teikia informaciją Europos Komisijai apie dujų įmonėms paskirtus viešuosius interesus atitinkančius įpareigojimus. Šie įpareigojimai turi būti aiškiai apibrėžti, skaidrūs, nediskriminaciniai, patikrinami.”

Iš dalies pritarti.

Siūloma redakcija:

“1.Vadovaudamasi bendrais ekonominiais interesais, Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę paskirti dujų įmonėms viešuosius interesus atitinkančius įpareigojimus, susijusius su saugumu, įskaitant dujų pristatymo saugumą, reguliarumą, kokybę ir kainą, su aplinkos apsauga, įskaitant efektyvų energijos vartojimą, ir nustatyti šių įpareigojimų sąrašą, jų vykdymo ir finansavimo taisykles. Šių įpareigojimų įgyvendinimas finansuojamas iš lėšų, gautų už dujų perdavimą, skirstymą, laikymą ir (ar) tiekimą. Šiems įpareigojimams finansuoti gali būti naudojamos valstybės biudžeto ir kitos lėšos. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija teikia informaciją Europos Komisijai apie dujų įmonėms paskirtus viešuosius interesus atitinkančius įpareigojimus. Šie įpareigojimai turi būti aiškiai apibrėžti, skaidrūs, nediskriminuojantys, patikrinami.”

 

Pritarti

Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo nario pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti ir papildyti 6 straipsnio 1 dalį įrašant žodžius „buitiniais“, bei žodį „viešos“ pakeičiant  žodžiu „viešosios“,  ir šią dalį išdėstyti taip:

 

„1. Dujų įmonių santykiai su vartotojais ir sistemos naudotojais grindžiami sutartimis. Dujų įmonių sutartys su buitiniais vartotojais yra viešos viešosios.“

Pritarti.

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti ir papildyti 6 straipsnio 2 dalį, įrašant žodžius „ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki sutarčių sudarymo ar sutarčių sąlygų pakeitimo“, šią dalį papildyti trečiu sakiniu ir ją išdėstyti taip:

 

„2. Sutartyse nurodoma: dujų įmonės pavadinimas, teisinė forma, buveinė, kodas, dujų kiekis, kokybė, kaina, tiekimo tvarka, dujų tiekimo ribojimo ar nutraukimo sąlygos, informacijos apie dujų, teikiamų paslaugų kainas pateikimo tvarka, paslaugų teikimo sąlygos, šalių įsipareigojimai, atsakomybė, atsiskaitymo tvarka, sutarties terminas, pakeitimo bei nutraukimo sąlygos, ginčų nagrinėjimo tvarka. Dujų įmonės apie sutarčių sąlygas informuoja sistemos naudotojus ir vartotojus iš anksto, prieš sutarčių sudarymą ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki sutarčių sudarymo ar sutarčių sąlygų pakeitimo. Viešosios sutartys su buitiniais vartotojais turi būti sudaromos pagal abiem šalims privalomas standartines sąlygas.“

Pritarti.

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti ir papildyti 7 straipsnio 3 dalį, įrašant žodžius „numatomų pasikeitimų“ bei išbraukiant žodžius „buitinius“ ir šią dalį išdėstyti taip:

                „3. Dujų įmonės informuoja vartotojus apie efektyvų dujų vartojimą, dujų įmonės teikiamas paslaugas, paslaugų teikimo sąlygas, dujų ir paslaugų kainas, prijungimo prie sistemų kainas bei sąlygas ir numatomus sutarčių sąlygų pakeitimus. Dujų įmonės ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki kainų padidinimo sutarčių sąlygų ir kainų numatomų pasikeitimų tiesiogiai (raštu ar kitais būdais) informuoja buitinius vartotojus apie kainų padidėjimą. Dujų įmonių informacija apie reguliuojamos veiklos sąnaudas, sistemų eksploatavimą, modernizavimą, plėtrą, investicijas į sistemos plėtrą, kainų ir tarifų struktūrą, paslaugų teikimo sąlygas yra vieša.“

Pritarti.

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Papildyti 7 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

                „7. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustato dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybės reikalavimus ir turi teisę nustatyti vartotojų teisių apsaugos priemonių įgyvendinimo taisykles.“

 

 

Pritarti.

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys P.Vilkas (2006-06-22)

Pakeisti ir papildyti 8 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti  taip:

 

„3. Naujas perdavimo ar skirstymo sistemas naujoje dujofikuojamoje teritorijoje turi teisę įrengti juridiniai asmenys, įgiję šią teisę konkurso būdu. Sistemų operatoriai, prie kurių sistemų prijungiamos naujos dujų skirstymo sistemos, privalo prijungti šias sistemas. Tokią teisę suteikia Komisija, priimdama teigiamą sprendimą leisti įrengti naujas sistemas. Sprendimą leisti įrengti naujas sistemas priima Komisija. Komisijos sprendimas leisti įrengti naujas perdavimo ar skirstymo sistemas yra privaloma sąlyga išduodant leidimą statyti šiuos objektus Statybos įstatymo nustatyta tvarka. Vyriausybė arba jos įgaliota institucija tvirtina naujų sistemų naujoje dujofikuojamoje teritorijoje įrengimo tvarkos taisykles.“

Iš dalies pritarti.

Siūloma redakcija:

„3. Naujas skirstymo sistemas naujoje dujofikuojamoje teritorijoje turi teisę įrengti juridiniai asmenys, įgiję šią teisę konkurso būdu. Sistemų operatoriai, prie kurių sistemų prijungiamos naujos dujų skirstymo sistemos, privalo prijungti šias sistemas. Naujas perdavimo sistemas įrengia perdavimo sistemų operatorius. Sprendimą leisti įrengti naujas sistemas priima Komisija. Komisijos sprendimas leisti įrengti naujas perdavimo ar skirstymo sistemas yra privaloma sąlyga išduodant leidimą statyti šiuos objektus Statybos įstatymo nustatyta tvarka. Vyriausybė arba jos įgaliota institucija tvirtina naujų sistemų naujoje dujofikuojamoje teritorijoje įrengimo tvarkos taisykles.“

Pritarti

Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo nario pasiūlymui.

(“už” – 6, “prieš” – 2, “susilaikė” – 2)

 

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 8 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„4. Perdavimo ar skirstymo sistemų operatoriai licencijoje nurodytoje teritorijoje privalo prijungti naujų vartotojų sistemas prie savo sistemų pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas taisykles. Tuo atveju, kai vartotojų netenkina sistemos operatorių siūlomi prijungimo terminai ir sąlygos, naujieji vartotojai, suvartojantys daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus viename objekte, arba vartotojai, didinantys suvartojimą daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus veikiančiame objekte, įgyja teisę prisijungti prie dujų tinklo savo lėšomis Vyriausybės nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

Pritarti.

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narė N.Steiblienė

(2005-02-11)

Pakeisti 8 straipsnio 4 dalį ir išdėstyti ją taip:

“4. Perdavimo ar skirstymo sistemų operatoriai licencijoje nurodytoje teritorijoje privalo prijungti naujų vartotojų sistemas prie savo sistemų pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas taisykles. Tuo atveju, kai nepagrįstai neleidžiama pasinaudoti esama sistema arba neužtenka pajėgumų, naujieji vartotojai,  turi būti  prijungti atskiru vamzdynu prie esamos sistemos  Vyriausybės nustatyta tvarka ir sąlygomis. Komisija nustato naudojimosi šiuo vamzdynu įkainius ir sąlygas. Tuo atveju, kai vartotojų netenkina sistemos operatorių siūlomi prijungimo terminai ir sąlygos, naujieji vartotojai, suvartojantys daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus viename objekte, arba vartotojai, didinantys suvartojimą daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus veikiančiame objekte, įgyja teisę prisijungti prie dujų tinklo savo lėšomis Vyriausybės nustatyta tvarka ir sąlygomis.

Nepritarti.

 

Šis pasiūlymas pagal Seimo nario V.Navicko 2006 m. liepos 11 d. pasiūlymą iš esmės įvertintas papildant Įstatymo projekto 8 straipsnį nauja 8 dalimi (žr. Eil. Nr.17)

 

Pritarti

Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narės pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

V.Navickas, J.Veselka

(2005-02-11)

 

Siūlome pakeisti 8 straipsnio 4 dalies antrąjį sakinį ir jį išdėstyti taip:

“Tuo atveju, kai vartotojų netenkina sistemos operatorių siūlomi prijungimo terminai ir sąlygos, naujieji vartotojai, suvartojantys daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus viename objekte, arba vartotojai, didinantys suvartojimą daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus veikiančiame objekte, įgyja teisę prisijungti prie dujų tinklo savo lėšomis Vyriausybės nustatyta tvarka ir sąlygomis.”

Nepritarti.

 

Šis pasiūlymas pagal Seimo nario V.Navicko 2006 m. liepos 11 d. pasiūlymą iš esmės įvertintas papildant Įstatymo projekto 8 straipsnį nauja 8 dalimi (žr. Eil. Nr.17).

 

Pritarti

Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)

Dėl 8 straipsnio 4 dalies:

 

“...manytume, kad Projekto 8 straipsnio 4 dalimi siūloma dalis nuostatų ar jų interpretacijos kitų Projekto nuostatų taikymo atžvilgiu sudarytų sąlygas vartotojų diskriminavimui, sudarytų prielaidas nevienareikšmiškam (antikorupciniu požiūriu ydingam) jų taikymui. Todėl siūlytume:

– apsvarstyti Projekto 8 straipsnio 4 dalies antrajame sakinyje išdėstytų nuostatų tikslingumą;

– konkretizuoti ir vienareikšmiškai išdėstyti minėtas nuostatas (jų neatsisakymo atveju);

– aiškiai atskleisti vartojamų sąvokų prasmę („pagrįstas Komisijos reikalavimas“; „tinkamai pagrįstas Komisijos sprendimas“) ir jų kriterijus;

– detalizuoti Projekte nurodytų poįstatyminių teisės aktų bendrąsias įgyvendinimo nuostatas.”

Nėra.

Iš dalies pritarti, siūlant išbraukti 8 straipsnio 4 dalies antrą sakinį.

(bendru sutarimu)

  1.  

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)

Dėl 8 straipsnio 5 dalies:

 

Projekto 8 straipsnio 5 dalimi siūloma nustatyti, kad Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau – Komisija) parengia ir patvirtina prijungimo įkainių nustatymo metodiką (toliau – Metodika), kuria vadovaujantis tvirtina naujų buitinių vartotojų sistemų prijungimo įkainius. Specialiųjų tyrimų tarnybos nuomone, situacija, kai vienai institucijai suteikta teisė ne tik vykdyti dujų energetikos įmonių licencijuojamos veiklos priežiūrą, bet rengti ir tvirtinti teisės aktus, kuriais vadovaujantis ta pati (parengusi ir patvirtinusi teisės aktą) institucija vienasmeniškai priima sprendimus, susijusius su kontroliuojamų įmonių finansiniais interesais, ydinga antikorupciniu požiūriu.

Nėra.

Nepritarti.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

V.Navickas, J.Veselka

(2005-02-11)

Papildyti 8 straipsnio 6 dalį nauju sakiniu ir šią dalį išdėstyti taip:

“6. Dujų įmonė padengia ekonomiškai pagrįstas sistemos plėtros ir naujų vartotojų prijungimo išlaidas. Nauji vartotojai padengia išlaidas, kurios viršija ekonomiškai pagrįstas naujų vartotojų prijungimo išlaidas. Dujų įmonė ir naujas vartotojas sudaro sutartį, kurioje turi būti numatyti terminai ir būdai, nustatantys, kad dujų įmonė ne vėliau kaip per 10 metų kompensuos naujam vartotojui ne mažiau kaip 70 procentų jo padarytų išlaidų, išskyrus tuos atvejus, kai naujas vartotojas neatlygintinai prisijungia prie dujų tinklo tik savo lėšomis.

Nepritarti.

Pritarti

Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys V.Navickas (2006-07-11)

Papildyti 8 straipsnį nauja 8 dalimi ir ją išdėstyti taip:

 

8. Kai dujų įmonė atsisako suteikti teisę naudotis sistema, šio įstatymo 19 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais arba kai laisvasis vartotojas kreipiasi į Komisiją su skundu dėl naudojimosi dujų tinklais sąlygų, laisvasis vartotojas turi teisę gauti dujas tiesioginiu vamzdynu ir teisę reikalauti įrengti tiesioginį vamzdyną. Sprendimą dėl tiesioginio vamzdyno įrengimo ir sąlygų priima Komisija. Komisijos priimti sprendimai dėl tiesioginių vamzdynų įrengimo yra privalomi vykdyti abiems šalims, jie turi būti pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys kitų vartotojų. Leidimai įrengti tiesioginį vamzdyną neišduodami, jeigu neišnaudojami esami pajėgumai.

Iš esmės pritarti.

Siūloma redakcija:

„8. Dujų įmonės turi teisę tiekti laisviesiems vartotojams dujas tiesioginiu vamzdynu. Laisvieji vartotojai turi teisę gauti dujas iš dujų įmonių tiesioginiu vamzdynu, kai dujų įmonė atsisako suteikti teisę naudotis dujų sistema šio įstatymo 19 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais. Dujų įmonei atsisakius suteikti teisę naudotis dujų sistema šio įstatymo 19 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais, ginčą sprendžia Komisija. Sprendimą dėl tiesioginio vamzdyno įrengimo ir sąlygų priima Komisija. Komisijos priimti sprendimai dėl tiesioginių vamzdynų įrengimo yra privalomi vykdyti abiem šalims, jie turi būti pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys kitų vartotojų. Leidimai tiesioginiam vamzdynui įrengti neišduodami, jeigu nepanaudojami visi esami pajėgumai.“

Pritarti

Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo nario pasiūlymui.

(“už” – 4, “prieš” – 3, “susilaikė” – 0)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Papildyti 8 straipsnį nauja 8 dalimi ir ją išdėstyti taip:

8. Kai dujų įmonė atsisako suteikti teisę naudotis sistema, šio įstatymo 19 straipsnio 4 dalyje numatytais atvejais, laisvieji vartotojai turi teisę gauti dujas tiesioginiu vamzdynu ir teisę reikalauti įrengti tiesioginį vamzdyną. Sprendimą dėl tiesioginio vamzdyno įrengimo ir sąlygų priima Komisija. Komisijos priimti sprendimai dėl tiesioginių vamzdynų įrengimo yra privalomi vykdyti abiem šalims, jie turi būti pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys kitų vartotojų. Leidimai tiesioginiam vamzdynui įrengti neišduodami, jeigu neišnaudojami esami pajėgumai.“

 

Nepritarti.

 

Šis pasiūlymas pagal Seimo nario V.Navicko 2006 m. liepos 11 d. pasiūlymą įvertintas papildant Įstatymo projekto 8 straipsnį nauja 8 dalimi (žr. Eil. Nr.17).

 

 

Pritarti

Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

 

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti ir papildyti 10 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„4. Tiekimo veiklai gali būti nustatomos nepriklausomo ir paskirtojo tiekimo licencijų rūšys. Licencija paskirtajam tiekimui suteikiama konkurso būdu ar Komisijos sprendimu. Komisija turi teisę tiekimo įmonei, turinčiai tiekimo licenciją, priskirti vykdyti paskirtąjį tiekimą. Komisija turi teisę įpareigoti dujų įmonę, turinčią tiekimo licenciją, vykdyti paskirtąjį tiekimą pagal Vyriausybės nustatytą tvarką.“

Pritarti.

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

 

  1.  

Seimo narys V.Navickas (2006-07-11)

Pakeisti 10 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

“6. Transportuoti dujas tranzitu bei skirstyti dujas vietinėse bendrojo naudojimo sistemose licencijų nereikia Transportuoti dujas sujungtoje perdavimo sistemoje Komisijos sprendimu paskiriamas vienas perdavimo sistemos operatorius.

Nepritarti.

 

Šis pasiūlymas iš dalies įvertintas patikslinant Įstatymo projekto 8 straipsnio 3 dalį (žr.Eil.Nr.10)

 

Pritarti

Seimo nario pasiūlymui ir nepritarti Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Išbraukti 10 straipsnio 6 dalį (buvusias 10 straipsnio 7 ir 8 dalis atitinkamai laikyti 6 ir 7 dalimis):

 

6. Transportuoti dujas tranzitu bei skirstyti dujas vietinėse bendrojo naudojimo sistemose licencijų nereikia.

Pritarti.

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys V.Navickas (2006-07-11)

Pakeisti 12 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

5. Sprendimus dėl turto, kuris reikalingas sistemai eksploatuoti, prižiūrėti ar plėtoti, panaudojimo priima perdavimo, laikymo, skirstymo ar SGD sistemos operatorius savarankiškai. Patronuojanti įmonė turi teisę sistemos operatoriams nustatyti tik bent metinį finansinį planą, metinę turto grąžos normą ir įskolos dydį. Šios nuostatos neturi prieštarauti Komisijos nustatytiems reguliuojamos dujų įmonių veiklos rodikliams. Patronuojanti įmonė negali duoti nurodymų sistemų operatoriams dėl sistemų operatorių veiklos bei sistemų valdymo.”

Nepritarti.

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo nario pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 12 straipsnio 5 dalį, išbraukiant žodį „tik“ ir šią dalį išdėstyti taip:

 

                „5. Sprendimus dėl turto, kuris reikalingas sistemai eksploatuoti, prižiūrėti ar plėtoti, panaudojimo priima perdavimo, laikymo, skirstymo ar SGD sistemos operatorius savarankiškai. Patronuojanti įmonė turi teisę sistemos operatoriams nustatyti tik metinį finansinį planą, metinę turto grąžos normą ir įskolos dydį. Šios nuostatos neturi prieštarauti Komisijos nustatytiems reguliuojamos dujų įmonių veiklos rodikliams. Patronuojanti įmonė negali duoti nurodymų sistemų operatoriams dėl sistemų operatorių veiklos bei sistemų valdymo.“

Pritarti.

Pritarti Seimo narių pasiūlymui ir  Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

 

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 13 straipsnio 2 dalį ir šią dalį išdėstyti taip:

 

                „2. Perdavimo ar skirstymo sistemų operatoriai, suderinę su Komisija, parengia nustato sistemų balansavimo taisykles. Balansavimo taisyklėse nustatytos sistemų balansavimo sąlygos turi būti objektyvios, skaidrios ir nediskriminacinės. Sistemų balansavimo taisyklių reikalavimai privalomi vartotojams ir sistemos naudotojams, išskyrus buitinius vartotojus. Sistemų balansavimo taisyklės skelbiamos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 16 straipsnio 1 dalį, išbraukiant žodžius „nepriklausomo tiekimo ar paskirtojo“ ir šią dalį išdėstyti taip:

 

„1. Dujas vartotojams tiekia tiekimo įmonės, turinčios nepriklausomo tiekimo ar paskirtojo tiekimo licenciją. Tiekimo įmonė yra atsakinga už kokybės reikalavimus atitinkančių dujų patiekimą į sistemą, už dujų tiekimo reguliarumą ir privalo dalyvauti balansuojant dujų srautus.“

Iš esmės pritarti.

 

 

Atsižvelgiant į Direktyvos 2003/55/EB 3 straipsnio 2 dalies nuostatas pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui šio straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Paskirtasis tiekimas gali būti vykdomas buitiniams vartotojams. Laisvasis vartotojas turi teisę pasirinkti kitą nei paskirtąjį tiekimą vykdančią tiekimo įmonę.“

 

Pritarti Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 16 straipsnio 2 dalį, išbraukiant žodžius „nepriklausomo“ bei „laisviesiems“ ir  šią dalį išdėstyti taip:

 

                „2. Nepriklausomo Tiekimo licencija suteikia teisę tiekimo įmonei tiekti dujas laisviesiems vartotojams ir dujų įmonėms.“

Pritarti Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti ir papildyti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„3. Paskirtojo tiekimo licenciją turinti tiekimo įmonė privalo tiekti dujas buitiniams vartotojams ir vartotojams į tuos objektus, kurių energijos gamybos galia mažesnė kaip 5 MW ir kuriuose nėra kuro rezervinių atsargų. Paskirtasis tiekimas gali būti vykdomas buitiniams vartotojams ir vartotojams į tuos objektus, kurių energijos gamybos galia mažesnė kaip 5 MW ir kuriuose nėra kuro rezervinių atsargų. Laisvasis vartotojas turi teisę pasirinkti kitą nei paskirtąjį tiekimą vykdančią tiekimo įmonę.“

 

Pritarti

Seimo narių pasiūlymui ir nepritarti Vyriausybės nuomonei.

(“už” – 6, “prieš” – 1, “susilaikė” – 0)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Papildyti 17 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

                „1. Dujų įmonės tvarko kiekvienos – perdavimo, skystinimo, skirstymo, laikymo, tiekimo nebuitiniams ir buitiniams vartotojams – veiklos atskirą buhalterinę apskaitą. Komisija turi teisę įpareigoti dujų įmones tvarkyti atskirą buhalterinę apskaitą, susijusią su viešuosius interesus atitinkančių įpareigojimų vykdymu bei su paskirtojo tiekimo veikla. Dujų įmonės, suderinusios su Komisija, nustato apskaitų atskyrimo taisykles. Taisyklės turi numatyti turto, įsipareigojimų, išlaidų, pajamų bei amortizacijos paskirstymą. Komisija turi teisę nustatyti konkrečias rekomendacijas, kaip atskirti apskaitas.“

Pritarti.

Pritarti Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 20 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„3. Sprendimą dėl šio straipsnio 1 ir 2 dalyse bei šio įstatymo 8 straipsnio 4 dalyje straipsnyje nustatytų išimčių taikymo priima Komisija. Išimtys taikomos ribotą laikotarpį. Komisijos sprendimas turi būti tinkamai pagrįstas ir viešai paskelbtas. Komisija apie priimtą sprendimą teikia informaciją Europos Komisijai.“

 

Pritarti.

Pritarti Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Papildyti 22 straipsnio 3 dalį nauju 5 punktu ir šią dalį išdėstyti taip:

 

„3. Komisija turi teisę:

1) susipažinti su dujų įmonių sudaromomis sutartimis ir pareikalauti, kad dujų įmonės patikslintų sutartis, jog šios atitiktų šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus. Jeigu dujų įmonė neįvykdo šio reikalavimo, Komisija, gindama viešą interesą, turi teisę kreiptis į teismą dėl sutarties pakeitimo;

2) nustatyti dujų įmonių jai teikiamos informacijos ir teikiamų derinti dokumentų pateikimo terminus, atsižvelgdama į dujų įmonių galimybes;

3) nustatyti tiekimo įmonės pasirinkimo taisykles;

  4) nustatyti atskirus perdavimo ir (ar) skirstymo tarifus pagal išimtis, numatytas šio įstatymo 8 ir 20 straipsniuose.;

5) nustatyti sistemų balansavimo ir naudojimosi sistema taisykles, jei sistemų operatorių parengti taisyklių projektai neatitinka šio įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimų.“

Pritarti.

Pritarti Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Papildyti 22 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Komisija, atlikdama savo funkcijas, bendradarbiauja su valstybės institucijomis, atsakingomis už energetikos sektoriaus reguliavimą. Komisijos rengiami ir (ar) derinami teisės aktai, skirti Europos Sąjungos teisės aktų įgyvendinimui, turi būti derinami su valstybės valdymo institucijomis, atsakingomis už atitinkamų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų perkėlimą į nacionalinę teisę.“

Pritarti.

Pritarti Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Papildyti 22 straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„6. Komisija Europos Komisijai teikia ataskaitas apie dujų rinką.“

 

 

Iš dalies pritarti.

Siūloma redakcija:

“6. Komisija Europos Komisijai rengia dujų rinkos ataskaitas.”

 

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 23 straipsnio 1 dalį, išbraukiant žodžius „nustatant jų viršutines ribas“ ir šią dalį išdėstyti taip:

 

                „1. Dujų sektoriuje reguliuojamos šios kainos, nustatant jų viršutines ribas:

1) perdavimo;

2) skystinimo;

3) laikymo;

4) skirstymo;

5) paskirtojo tiekimo.“

Nepritarti.

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys

P.Baguška

(2006-07-05)

Siūlau pakeisti Projekto 23 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir išdėstyti jį taip:

 

23 straipsnis. Kainų reguliavimas

1. Dujų sektoriuje reguliuojamos šios kainos, nustatant jų viršutines ribas:

5) paskirtojo tiekimo.

Nepritarti.

Pritarti Seimo nario pasiūlymui ir nepritarti Vyriausybės nuomonei.

(“už” – 6, “prieš” – 0, “susilaikė” – 2)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 23 straipsnio 2 dalį, išbraukiant žodžius „nustatant konkrečias kainas“ ir “buitiniams vartotojams”  ir šią dalį išdėstyti taip:

 

                „2. Dujų sektoriuje reguliuojamos šių paslaugų kainos, nustatant konkrečias kainas:

1) prijungimo (buitiniams vartotojams);

                2) sistemos balansavimo.“

Nepritarti.

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

V.Čepas, J.Olekas, N.Steiblienė

(2005-02-11)

Pakeisti 23 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

“3. Komisija turi teisę nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams vartotojams (įskaitant dujų kainą, perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą) viršutinę ribą. Komisija, atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti viršutinę dujų tiekimo kainos ribą, kai dujų kainos vartotojams nepagrįstai didinamos ar iškraipomos. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi reglamentuoti dujų sektoriaus kainų nustatymo principus.”

Nepritarti.

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys P.Vilkas (2006-06-22)

Pakeisti 23 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„3. Komisija turi teisę nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams vartotojams (įskaitant dujų kainą, perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą) viršutinę ribą. Komisija, atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti viršutinę dujų tiekimo kainos ribą, kai dujų kainos vartotojams nepagrįstai didinamos ar iškraipomos. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi reglamentuoti dujų sektoriaus kainų nustatymo principus. Komisija parengia ir suderinusi su Ūkio ministerija patvirtina šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytų kainų nustatymo metodikas.

Iš dalies pritarti.

Siūloma redakcija:

„3. Komisija parengia ir patvirtina šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytų kainų nustatymo metodikas.“

 

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti

Seimo nario pasiūlymui

(“už” – 6, “prieš” –1, “susilaikė” – 0)

  1.  

Seimo narys P.Vilkas (2005-02-11)

Papildyti 23 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

“3. Komisija turi teisę nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams vartotojams (įskaitant dujų kainą, perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą) viršutinę ribą. Komisija, atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti viršutinę dujų tiekimo kainos ribą laisviesiems vartotojams, kai dujų kainos vartotojams nepagrįstai didinamos ar iškraipomos. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi reglamentuoti dujų sektoriaus kainų nustatymo principus.”

Nėra.

Pasiūlymas atsiimtas.

  1.  

Seimo narys

J.Razma (2005-02-11)

Siūlau įstatymo projekto 23 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

“3. Komisija turi teisę nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams vartotojams (įskaitant dujų kainą, perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą) viršutinę ribą. Komisija, atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti viršutinę dujų tiekimo kainos ribą. , kai nepagrįstai didinamos ar iškraipomos dujų kainos vartotojams. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę reglamentuoti dujų sektoriaus kainų nustatymo principus.

Nepritarti.

Pritarti

Seimo nario pasiūlymui ir nepritarti Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys

J.Razma (2005-02-11)

Siūlau įstatymo projekto 23 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

 

3. Komisija turi teisę nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams vartotojams (įskaitant dujų kainą, perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą) viršutinę ribą. Komisija, atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti viršutinę dujų tiekimo kainos ribą, , kai nepagrįstai didinamos ar iškraipomos dujų kainos vartotojams. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę reglamentuoti dujų sektoriaus kainų nustatymo principus. nepažeidžiant  Lietuvos Respublikos vardu pasirašytų sutarčių.

Nėra.

Pasiūlymas atsiimtas

  1.  

Seimo narys J.Veselka (2005-02-11)

1. Pakeisti 23 straipsnio 3 dalies antrąjį sakinį ir jį išdėstyti taip:

 

“Komisija , atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti nustato viršutinę dujų tiekimo kainos ribą, kai dujų kainos vartotojams nepagrįstai didinamos. ar iškraipomos.”

 

2. Išbraukti 23 straipsnio 3 dalies trečiąjį sakinį.

 

Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi reglamentuoti dujų sektoriaus kainų nustatymo principus.”

Nėra.

Pasiūlymai atsiimti.

  1.  

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2006-02-14)

 

Dėl 23 straipsnio 3 dalies:

Manytume, kad keičiamo įstatymo 23 straipsnio 3 dalies trečiajame sakinyje juridinės technikos prasme vietoje formuluotės “turi reglamentuoti” tikslesnė būtų formuluotė “reglamentuoja”.

Nėra.

Pasiūlymas nebeaktualus, nes 23 straipsnio 3 dalies trečiojo sakinio atitinkama dalis buvo išbraukta, pritarus Seimo nario

J.Razmos pasiūlymui dėl 23 straipsnio 3 dalies (žr. Eil.Nr. 39)

  1.  

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)

Dėl 23 straipsnio 3 dalies:

 

“...manytume, kad minėtos Projekto 23 straipsnio nuostatos sudarytų sąlygas dviprasmiškam jų taikymui. Kad būtų išvengta dviprasmiškumų, siūlytume:

– konkretizuoti Projekto 23 straipsnio 3 dalies nuostatas;

– detalizuoti nepagrįstai didinamų ar iškraipomų kainų fakto nustatymo procedūrą. Taip pat apsvarstyti galimybę tokio fakto nustatymą pagrįsti kompetentingos institucijos (pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos) atitinkamu sprendimu;

siekiant išvengti nepagrįstos atskirų institucijų ar interesų grupių įtakos ir panaikinti galimybes piktnaudžiauti nustatant konkrečias reguliuojamas kainas, Projekte numatyti pagrindinių kainodaros parametrų apskaičiavimo principus.”

Nėra.

Pasiūlymas nebeaktualus, nes 23 straipsnio 3 dalies atitinkami sakiniai buvo išbraukti, pritarus Vyriausybės pasiūlymui dėl 23 straipsnio 3 dalies (žr.Eil.Nr.37)

  1.  

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)

Dėl 23 straipsnio 4 dalies:

 

Pakeisti 23 straipsnio 4 dalį atsižvelgiant į 8 straipsnio 5 dalį (žr. Eil.Nr.14)

Nėra.

Nepritarti.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 23 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„4. Komisija parengia ir patvirtina šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytų kainų nustatymo metodikas. Dujų įmonės turi teisę dalyvauti rengiant kainų nustatymo metodikas. Kainas, nurodytas šio straipsnio 1 ir 2 dalyse, suderinę su Komisija, viešai paskelbia dujų įmonės.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš dalies pritarti.

Siūloma redakcija:

“4. Kainas, nurodytas šio straipsnio 1 ir 2 dalyse, Komisijai patikrinus, viešai paskelbia dujų įmonės.

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys P.Vilkas (2006-06-30)

Pakeisti ir papildyti 23 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„5. Reguliuojamų kainų nustatymo metodikose turi būti numatytos būtinos investicijos, užtikrinančios sistemų efektyvią, saugią veiklą, bei normatyvinio pelno norma skaičiuojama nuo dujų įmonės licencijuojamoje veikloje naudojamo turto vertės. normatyvinis pelnas šiai veiklai užtikrinti. Dujų perdavimo, skirstymo kainos nustatomos neatsižvelgiant į dujų transportavimo atstumą. Vartotojams (sistemos naudotojams) dujų skirstymo kainos nustatomos atsižvelgiant į patiektą per metus dujų kiekį į konkrečią dujų pristatymo vietą. Buitiniams vartotojams perdavimo ar skirstymo sistemų balansavimo paslauga teikiama neatlygintinai. Nebuitiniams vartotojams dujų perdavimo ir skirstymo kainos nustatomos ir diferencijuojamos pagal dujų kiekį ir galią. Buitiniams vartotojams dujų skirstymo kainos diferencijuojamos pagal dujų vartojimo kiekį. Dujų kiekio ir galios diferencijavimo principusai nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustatomi kainų nustatymo metodikose. Reguliuojamos kainos, jų diferencijavimas, siekiant išvengti kryžminio subsidijavimo, tarp vartotojų grupių turi būti viešas, jų nustatymo principai – pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys.“

Iš dalies pritarti.

Siūloma redakcija:

„5. Reguliuojamųjų kainų nustatymo metodikose turi būti numatytos būtinos investicijos, užtikrinančios efektyvią, saugią sistemų veiklą, ir normatyvinis pelnas šiai veiklai užtikrinti. Dujų perdavimo ir skirstymo kainos nustatomos neatsižvelgiant į dujų transportavimo atstumą. Perdavimo sistemos naudotojai skirstomi į šias grupes: sistemos naudotojai, per metus į vieną dujų pristatymo vietą transportuojantys iki 1 mlrd. kubinių metrų dujų, ir sistemos naudotojai, per metus į vieną dujų pristatymo vietą transportuojantys daugiau kaip 1 mlrd. kubinių metrų dujų. Vartotojams (sistemos naudotojams) dujų skirstymo kainos nustatomos atsižvelgiant į tai, kiek patiekta per metus dujų į konkrečią dujų pristatymo vietą. Buitiniams vartotojams perdavimo ar skirstymo sistemų balansavimo paslauga teikiama iš įmonės lėšų. Nebuitiniams vartotojams dujų perdavimo ir skirstymo kainos nustatomos ir diferencijuojamos pagal dujų kiekį ir galią. Buitiniams vartotojams dujų skirstymo kainos diferencijuojamos pagal dujų vartojimo kiekį. Dujų kiekio ir galios diferencijavimo principai nustatomi kainų nustatymo metodikose. Reguliuojamosios kainos, jų diferencijavimas, siekiant išvengti kryžminio subsidijavimo, tarp vartotojų grupių turi būti vieši, o jų nustatymo principai – pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys.“

 

 

 

 

 

 

 

Žr.Vyriausybės nuomonę Eil. Nr. 46.

 

Pritarti Vyriausybės nuomonei.

(“už” – 6, “prieš” – 2, “susilaikė” – 1).

 

 

 

 

  1.  

Seimo narys P.Vilkas (2006-06-22)

Pakeisti ir papildyti 23 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„5. Reguliuojamų kainų nustatymo metodikose turi būti numatytos būtinos investicijos, užtikrinančios sistemų efektyvią, saugią veiklą, bei normatyvinio pelno norma skaičiuojama nuo dujų tiekėjo licencijuojamoje veikloje naudojamo turto vertės. normatyvinis pelnas šiai veiklai užtikrinti. Dujų perdavimo, skirstymo kainos nustatomos neatsižvelgiant į dujų transportavimo atstumą. Vartotojams (sistemos naudotojams) dujų skirstymo kainos nustatomos atsižvelgiant į patiektą per metus dujų kiekį į konkrečią dujų pristatymo vietą. Buitiniams vartotojams perdavimo ar skirstymo sistemų balansavimo paslauga teikiama neatlygintinai. Nebuitiniams vartotojams dujų perdavimo ir skirstymo kainos nustatomos ir diferencijuojamos pagal dujų kiekį ir galią. Buitiniams vartotojams dujų skirstymo kainos diferencijuojamos pagal dujų vartojimo kiekį. Dujų kiekio ir galios diferencijavimo principusai nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustatomi kainų nustatymo metodikose. Reguliuojamos kainos, jų diferencijavimas, siekiant išvengti kryžminio subsidijavimo, tarp vartotojų grupių turi būti viešas, jų nustatymo principai – pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys.“

Pasiūlymas atsiimtas.

  1.  

Seimo narys V.Navickas (2005-02-11)

 

 

Papildyti 23 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

“5. Reguliuojamų kainų nustatymo metodikose turi būti numatytos būtinos investicijos, užtikrinančios sistemų efektyvią, saugią veiklą, bei normatyvinis pelnas šiai veiklai užtikrinti. Dujų perdavimo, skirstymo kainos nustatomos neatsižvelgiant į dujų transportavimo atstumą. Vartotojams (sistemos naudotojams) dujų skirstymo kainos nustatomos atsižvelgiant į patiektą per metus dujų kiekį į konkrečią dujų pristatymo vietą. Šilumos tiekėjams, kurie tiekia šilumą iš daugiau kaip vieno šilumos gamybos įrenginio, gali būti nustatyta viena dujų pristatymo vieta. Buitiniams vartotojams perdavimo ar skirstymo sistemų balansavimo paslauga teikiama neatlygintinai. Nebuitiniams vartotojams dujų perdavimo ir skirstymo kainos nustatomos ir diferencijuojamos pagal dujų kiekį ir galią. Buitiniams vartotojams dujų skirstymo kainos diferencijuojamos pagal dujų vartojimo kiekį. Dujų kiekio ir galios diferencijavimo principus nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Reguliuojamos kainos, jų diferencijavimas, siekiant išvengti kryžminio subsidijavimo, tarp vartotojų grupių turi būti viešas, jų nustatymo principai – pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys.”

Nepritarti.

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo nario pasiūlymui.

(”už” – 8, “prieš” – 1, “susilaikė” – 0)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti ir papildyti 23 straipsnio 6 dalį ir šią dalį išdėstyti taip:

 

„6. Reguliuojamų kainų viršutinės ribos nustatomos penkeriems metams. Reguliuojamos kainos yra nustatomos ne trumpesniam kaip vienerių metų laikotarpiui. Reguliuojamųos kainųos viršutinės ribos Komisijos sprendimu gali būti koreguojamos pasikeitus infliacijos lygiui, mokesčiams, dujų transportavimo kiekiui, teisės aktų reikalavimams ar dujų įmonėms viršijus nustatytus rodiklius, tačiau ne dažniau kaip kartą per metus. Reguliuojamų paslaugų kainos gali būti koreguojamos ne dažniau kaip kartą per metus.

Nepritarti.

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys V.Navickas (2006-07-11)

Pakeisti 23 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„7. Konkrečias perdavimo, skystinimo, laikymo, skirstymo, paskirtojo tiekimo kainas bei mokėjimo už dujas buitiniams vartotojams sumas, neviršijančias nustatytų kainų viršutinių ribų, kiekvienais metais nustato dujų įmonės. Komisija, patikrinusi ir nustačiusi, kad dujų įmonės kainos apskaičiuotos nesilaikant metodikos arba yra klaidingos, privalo nurodyti dujų įmonėms jų klaidas. Dujų įmonės jas privalo per 15 dienų ištaisyti. Jei dujų įmonės nevykdo Komisijos reikalavimo, Komisija turi teisę vienašališkai nustatyti konkrečias reguliuojamas kainas.“

Pritarti.

Nepritarti

Seimo nario pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei, t.y. pritarti esamai įstatymo projekto redakcijai.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Pakeisti 23 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Konkrečias perdavimo, skystinimo, laikymo, skirstymo, paskirtojo tiekimo kainas bei mokėjimo už dujas buitiniams vartotojams sumas, neviršijančias nustatytų kainų viršutinių ribų, kiekvienais metais nustato dujų įmonės. Komisija, patikrinusi ir nustačiusi, kad kainos apskaičiuotos nesilaikant metodikos arba yra klaidingos, privalo nurodyti dujų įmonėms jų klaidas. Dujų įmonės jas privalo per 15 dienų ištaisyti. Jei dujų įmonės nevykdo Komisijos reikalavimo, Komisija turi teisę vienašališkai nustatyti konkrečias reguliuojamas kainas.“

Nepritarti.

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Išbraukti 23 straipsnio 8 dalį:

 

8. Šilumos tiekimo įmonėms, vartotojams tiekiančioms šilumą iš dviejų ar daugiau šaltinių, nustatoma viena, šio straipsnio 1 dalyje nurodyta, atitinkama reguliuojama kaina.

 

Pritarti.

Pritarti Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(už” – 8, “prieš” – 1, “susilaikė” – 0)

 

 

  1.  

Seimo narys V.Navickas (2005-02-11)

Išbraukti 23 straipsnio 8 dalį:

 

8. Šilumos tiekimo įmonėms, vartotojams tiekiančioms šilumą iš dviejų ar daugiau šaltinių, nustatoma viena, šio straipsnio 1 dalyje nurodyta, atitinkama reguliuojama kaina.”

Pritarti.

Pritarti Seimo nario pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(už” – 8, “prieš” – 1, “susilaikė” – 0)

 

  1.  

Seimo narė N.Steiblienė

(2005-02-11)

Išbraukti 23 straipsnio 8 dalį:

 

8. Šilumos tiekimo įmonėms, vartotojams tiekiančioms šilumą iš dviejų ar daugiau šaltinių, nustatoma viena, šio straipsnio 1 dalyje nurodyta, atitinkama reguliuojama kaina.”

Pritarti.

Pritarti Seimo narės pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.

(už” – 8, “prieš” – 1, “susilaikė” – 0)

 

  1.  

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2006-02-14)

Dėl 23 straipsnio 8 dalies:

Keičiamo įstatymo 23 straipsnio 8 dalyje siūloma nustatyti, jog šilumos tiekimo įmonėms, vartotojams tiekiančios šilumą iš dviejų ar daugiau šaltinių, nustatoma viena iš reguliuojamų kainų. Nėra aišku, kokiu kriterijumi remiantis šilumos tiekėjai yra išskiriami iš kitų vartotojų (sistemos naudotojų), nes keičiamo įstatymo 23 straipsnio 5 dalyje nustatoma, jog  vartotojams (sistemos naudotojams) dujų skirstymo kainos yra nustatomos atsižvelgiant į patiektą per metus dujų kiekį ir konkrečią dujų pristatymo vietą (pabrauk. – mūsų), o reguliuojamos kainos, jų diferencijavimas, siekiant išvengti kryžminio subsidijavimo tarp vartotojų grupių turi būti viešas, jų nustatymo principai pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys. Taigi, manytume, kad toks teisinis reguliavimas, kai išskiriama viena vartotojų (sistemos naudotojų) – šilumos tiekėjų - grupė laikytinas diskriminuojančiu kitų vartotojų grupių atžvilgiu, įskaitant kitus vartotojus (įmones), taip pat turinčius daugiau nei vieną pristatymo vietą. Be to, tokį teisinį reguliavimą būtų galima laikyti diskriminaciniu ir tų šilumos tiekėjų atžvilgiu, kurie vartotojams šilumą tiekia iš vieno šaltinio (dujų  pristatymo vietos).

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad 2002 m. vasario 5 d. Ūkio ministro įsakymu Nr. 43 (Žin., 2002, Nr.15-598) patvirtintų Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklių 143 punkto 2 sakinyje nustatyta, jog “vartotojas (sistemos naudotojas) už patiektas ar pristatytas dujas (perdavimą, paskirstymą) apmoka pagal konkrečioje pristatymo vietoje apskaitytą dujų kiekį ir šių taisyklių 73 bei 109 punktuose nurodytai vartotojų (sistemos naudotojų) grupei nustatytą dujų (perdavimo, paskirstymo) kainą”. (pabrauk. – mūsų).

2002 m. lapkričio 19 d. Ūkio ministro įsakymo Nr. 413 “Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2002 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 43 „Dėl gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo” (Žin., 2002, Nr.113-5080) 2.3. punktu buvo nustatyta, kad “143 punkto antrojo sakinio nuostatos netaikomos trejų metų gamtinių dujų perdavimo ir paskirstymo kainų reguliavimo laikotarpiu reguliuojamiesiems vartotojams bei šilumos tiekimo įmonėms, įsteigtoms iki 2002 m. liepos 1 d. Šios šilumos tiekimo įmonės su jų 2002 m. gruodžio 1 d. turimais įrenginiais laikomos vienu vartotoju su viena pristatymo vieta.” Taigi, atsižvelgiant į minėtas ūkio ministro įsakymo nuostatas, svarstytina, ar teikiamo projekto 23 straipsnio 8 dalyje nustatytas teisinis reguliavimas, nors ir aukštesnės teisinės galios akte (įstatyme), užtikrina teisinio reguliavimo tikrumą ir stabilumą, apsaugo teisinių santykių subjektų teises, taip pat įgytas teises, gerbia teisėtus interesus ir teisėtus lūkesčius. Konstitucinis Teismas 2004 m. gruodžio 13 d. nutarime pažymėjo, jog “teisėtų lūkesčių apsaugos principas siejasi su visų valstybės institucijų pareiga laikytis prisiimtų įsipareigojimų” (pabrauk. -mūsų).

Nėra.

Pritarti.

 (bendru sutarimu)

  1.  

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)

Dėl 23 straipsnio 8 dalies:

 

Manytume, keliais aspektais svarstytinos Projekto 23 straipsnio 8 dalimi siūlomos nuostatos, kad šilumos tiekimo įmonėms, vartotojams tiekiančioms šilumą iš dviejų ar daugiau šaltinių, nustatoma viena, atitinkama reguliuojama kaina (perdavimo, skystinimo, laikymo, skirstymo ar paskirtojo tiekimo):

Pirmiausia, norėtume atkreipti dėmesį į Projekto 23 straipsnio 5 dalies vienareikšmiškas nuostatas, kad vartotojams (sistemos naudotojams) dujų paskirstymo kainos nustatomos atsižvelgiant į patiektą per metus dujų kiekį į konkrečią dujų pristatymo vietą. Todėl manytume, kad Projekto 23 straipsnio 8 dalies nuostatos nedera su projekto 23 straipsnio 5 dalyje nustatomais reikalavimais.

Antra, Projekto 23 straipsnio 8 dalimi siūlomos nuostatos išskiria šilumos tiekimo įmones iš kitų vartotojų, todėl, manytume, akivaizdu, kad minėtos nuostatos sudarytų sąlygas vienų vartotojų diskriminacijai kitų vartotojų (Šilumos tiekimo įmonių) atžvilgiu. Maža to, minėtos nuostatos sudarytų sąlygas vienų šilumos įmonių (tiekiančių šilumą iš vieno šaltinio) diskriminacijai kitų šilumos įmonių (tiekiančių šilumą iš dviejų ar daugiau šaltinių) atžvilgiu.

Trečia, Projekto 23 straipsnio 8 dalimi siūlomos nuostatos sudarytų sąlygas šilumos tiekimo įmonės vartotojų, nesančių dujų įmonės vartotojais, diskriminacijai kitų šilumos tiekimo įmonės vartotojų, esančių ir dujų įmonės vartotojais, atžvilgiu: minėtoje Projekto dalyje vartojama „vartotojo“ sąvoka, kuri, atsižvelgiant į Projekto 2 straipsnio 39 punktą (apibrėžiantį „vartotojo“ sąvoką), sudaro prielaidas manyti, kad kalbama apie vartotojus – juridinius ar fizinius asmenis – perkančius dujas.

Minėtos nuostatos sudarytų sąlygas šilumos tiekimo įmonėms jungtis į juridinius asmenis ir mažesniais tarifais gauti dujas. Mūsų manymu, toks „susijungimas“ neužtikrintų, kad šių šilumos įmonių vartotojai už gaunamą šilumą mokės mažiau, tačiau gali nulemti mokėjimų padidėjimą kitiems dujų sistemos vartotojams (naudotojams) – kadangi dujas šilumos įmonės, atitinkančios Projekto 23 straipsnio 8 dalyje nustatytą kriterijų, gautų mažesniais tarifais, bet perdavimo ar skirstymo sistemų operatorių išlaidos dėl tokių „susijungimų“ nesumažėtų, tai turėtų išlaidų padengimo našta tektų kitiems dujų sistemos vartotojams.

Atsižvelgdami į tai, ką išdėstėme, manytume, kad minėti Projekto siūlymai nedera su kitomis Projekto nuostatomis, sudarytų sąlygas vartotojų diskriminacijai, taip pat iškraipytų „viešo, pagrįsto, objektyvaus ir skaidraus“ reguliuojamų kainų diferencijavimo principus.

Nėra.

Pritarti.

 (bendru sutarimu)

  1.  

Seimo narys V.Navickas (2005-07-11)

Papildyti 24 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

24 straipsnis. Saugumo užtikrinimas

1. Dujų įmonės privalo būti nuolat pasirengusios veikti galimos ekstremalios energetikos padėties laikotarpiu ar galimo dujų tiekimo sutrikimo atveju ir planuoti prevencines priemones dujų tiekimo patikimumui bei techninei dujų sistemų saugai užtikrinti. Ekstremalios energetikos padėties laikotarpiu ar sumažėjus dujų tiekimui, kilus grėsmei sistemų saugumui, įvykus avarijai, iškilus grėsmei žmonių sveikatai ar saugumui, dujų įmonės privalo nedelsdamos imtis visų pagrįstų priemonių dujų tiekimo patikimumui bei techninei dujų sistemų saugai užtikrinti. Šios priemonės turi būti pagrįstos ir proporcingos. Dujų įmonės apie taikomas prevencines priemones praneša Ūkio ministerijai. Dujų tiekimo sutrikimo ar nutraukimo atveju vartotojams dujų tiekimą užtikrina tiekimo įmonė, kuri tiekė dujas prieš dujų tiekimo apribojimą ar nutraukimą.

2. Dujų įmonės bei vartotojai, kurie turi didesnės kaip 5 MW galios energijos gamybos objektų, privalo planuoti būsimą dujų paklausą, dujų sistemų pajėgumą. Dujų įmonės privalo planuoti dujų sistemų techninės būklės lygį, priemones, kaip patenkinti paklausą, kai ji yra didžiausia, spręsti dujų trūkumo problemas, kylančias dėl vienos ar kelių tiekimo įmonių kaltės. Dujų įmonės ne vėliau kaip iki kiekvienų metų gegužės 1 dienos parengia saugumo užtikrinimo ataskaitas ir pateikia jas Ūkio ministerijai.

3. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę nustatyti konkrečias saugumo užtikrinimo priemones, kurių vykdymas dujų įmonėms, vartotojams bei Komisijai yra privalomas. Priemonės turi būti nediskriminuojančios, aiškios ir viešai paskelbtos. Priemonės turi numatyti prioritetinį saugų dujų tiekimą, įskaitant atsargas dujų vamzdyne, buitiniams vartotojams ir vartotojams į tuos objektus, kurių energijos gamybos galia mažesnė kaip 5 MW, kuriuose nėra kuro rezervinių atsargų ir kuriems dujų tiekimo negalima nutraukti. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę nustatyti reikalavimą ar sąlygas dujų įmonėms bei nebuitiniams vartotojams naudotis gamtinių dujų saugyklomis.

4. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę nustatyti reikalavimą ar sąlygas dujų įmonėms bei nebuitiniams vartotojams naudotis gamtinių dujų saugyklomis. Dujų atsargos turi būti tiekiamos iš Europos Sąjungos valstybių narių teritorijoje esančių gamtinių dujų saugyklų.

5. Nebuitiniai vartotojai, kurie naudoja dujas energijai gaminti, kai ta energija parduodama ar naudojama visuomeniniams ar gyventojų poreikiams tenkinti, privalo turėti 1 mėnesio energijos išteklių rezervines atsargas. Energijos išteklių rezervinių atsargų rūšį pasirenka patys vartotojai.

6. Buitinių vartotojų ir vartotojų, kurių dujų tiekimo kainos reguliuojamos, nenutrūkstamo dujų tiekimo išlaidos įtraukiamos į dujų tiekimo kainą, nustačius atskirą tiekimo kainos dedamąją. Vartotojai, kurių dujų tiekimo kainos nereguliuojamos, nenutrūkstamo dujų tiekimo išlaidas  padengia patys savo lėšomis.

7. Valstybinė energetikos inspekcija prie Ūkio ministerijos kontroliuoja pagrindines dujų tiekimo sutarčių sąlygas ir dujų įmonių veiksmus dėl dujų tiekimo patikimumo užtikrinimo tarp dujų įmonių ir galutinių vartotojų, naudojančių dujas energijai gaminti, kai ta energija parduodama ar naudojama visuomeniniams ar gyventojų poreikiams tenkinti. Dujų įmonės ir galutiniai vartotojai Valstybinei energetikos inspekcijai prie Ūkio ministerijos teikia informaciją apie dujų saugumo užtikrinimo priemones ir pagrindines dujų tiekimo sutarčių sąlygas.

 4  8. Ūkio ministerija teikia informaciją apie dujų saugumo užtikrinimo priemones, nurodytas šio straipsnio 1 dalyje, Europos Komisijai ir Europos Sąjungos valstybėms narėms. Ūkio ministerija kiekvienais metais ne vėliau kaip iki liepos 31 dienos parengia ir paskelbia apibendrintą saugumo ataskaitą ir pateikia ją Europos Komisijai.

Iš dalies pritarti.

Siūloma redakcija:

Atsižvelgiant į 2004 m. balandžio 26 d. Tarybos direktyvos 2004/67/EB dėl gamtinių dujų tiekimo saugumo priemonių (OL 2004 m. specialusis leidimas, 12 skyrius, 3 tomas, p. 19) nuostatas bei siekiant detaliau apibrėžti dujų įmonių, vartotojų, valstybės institucijų teises ir pareigas dujų tiekimo sutrikimo ar nutraukimo atveju pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui šio straipsnio 6 dalį išdėstyti taip:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„6. Buitinių vartotojų nenutrūkstamo dujų tiekimo išlaidos įtraukiamos į dujų tiekimo kainą, nustačius atskirą tiekimo kainos dedamąją. Nebuitiniai vartotojai pagal sutartis nenutrūkstamo dujų tiekimo išlaidas padengia patys savo lėšomis.“

 

Pritarti Seimo nario V.Navicko pasiūlymams dėl 24 straipsnio 1, 2, 3, 4, 5, 7 ir 8 dalių ir Vyriausybės nuomonei dėl 24 straipsnio 6 dalies.

(bendru sutarimu)

 

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Papildyti 24 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„3. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę nustatyti konkrečias saugumo užtikrinimo priemones, kurių vykdymas dujų įmonėms bei Komisijai yra privalomas. Priemonės turi būti nediskriminuojančios, aiškios ir viešai paskelbtos. Priemonės turi numatyti prioritetinį saugų dujų tiekimą, įskaitant atsargas dujų vamzdyne, buitiniams vartotojams ir vartotojams į tuos objektus, kurių energijos gamybos galia mažesnė kaip 5 MW, kuriuose nėra kuro rezervinių atsargų ir kuriems dujų tiekimo negalima nutraukti. Dujos, esant dujų tiekimo sutrikimui, tiekiamos ir transportuojamos tokia prioritetine tvarka: buitiniams vartotojams, įmonėms, tenkinančioms būtiniausius vartotojų poreikius, energijos gamybos įmonėms, kurioms dujos tiekiamos nepertraukiamai, vartotojams, kuriems dujos tiekiamos pertraukiamai, ne energijos gamybos įmonėms. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę nustatyti reikalavimą ar sąlygas dujų įmonėms bei nebuitiniams vartotojams naudotis gamtinių dujų saugyklomis.“

Nepritarti.

Pritarti Vyriausybės nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.

(bendru sutarimu)

  1.  

Seimo nariai

P.Vilkas,

V.Navickas,

V.Karbauskis

(2006-06-22)

Išbraukti Įstatymo 2 straipsnį (buvusį 3 straipsnį atitinkamai laikyti 2 straipsniu):

 

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Gamtinių dujų įstatymo 10 straipsnio 7 dalis ir 24 straipsnio 4 dalis įsigalioja nuo 2006 m. sausio 1 d.

Pritarti.

Pritarti  Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)

  1.  

 

 

Atsižvelgiant į Įstatymo projekto 16 straipsnio 1 ir 2 dalių redakciją, pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui išbraukti Įstatymo projekto 3 straipsnio 19 dalį, o ankstesniąsias Įstatymo projekto 3 straipsnio 20–37 dalis atitinkamai laikyti 19–36 dalimis.

 

Pritarti.

(bendru sutarimu)

  1.  

 

 

Siekiant tarpusavyje suderinti Įstatymo projekto 7 ir 23 straipsnių nuostatas, pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui patikslinti Įstatymo projekto 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

1. Dujų įmonės turi užtikrinti saugų dujų perdavimą, laikymą, skirstymą ir tiekimą vartotojams. Dujų įmonės, perduodamos, laikydamos, skirstydamos ir tiekdamos dujas vartotojams, privalo laikytis nustatytų kainų, nurodytų šio įstatymo 23 straipsnio 1 ir 2 dalyse.”

Pritarti.

(bendru sutarimu)

 

3. SVARSTYTA:

Kiti klausimai. Pasirengimas Lietuvos Savivaldybių asociacijos rašto “Dėl Lietuvos Respublikos Šilumos ūkio, Energetikos, Vietos savivaldos ir Kainų įstatymų pakeitimo ir papildymo projektų”   svarstymui.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti  V.Orechov, A.Endziną,   komiteto patarėją V.Strimaitį, komiteto padėjėją G.Mickienę.

 

 

4. SVARSTYTA:

Kiti klausimai. Pasirengimas Lietuvos pramonininkų konfederacijos rašto “Dėl akcizo už geležinkelio riedmenų kurą”   svarstymui.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti  B.Vėsaitę, V.Škil,   komiteto patarėją G.Pajuodienę.

 

5. SVARSTYTA:

Pasirengimas Akcinių bendrovių įstatymo 12 straipsnio pakeitimo ir 41 straipsnio papildymo įstatymo projekto XP- 1594 svarstymui.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Prašyti LR Seimo valdybos kreiptis į LR Vyriausybę pateikti išvadą Akcinių bendrovių įstatymo 12 straipsnio pakeitimo ir 41 straipsnio papildymo įstatymo projektui XP- 1594 .

           

 

 

 

 

 

                                                           

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008