Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas
|
Pasiūlymo turinys
|
LR Vyriausybės
nuomonė
|
Komiteto sprendimas
|
-
|
Seimo narys V.Navickas
(2006-07-11)
|
Pakeisti 3
straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
“1. Balansavimas
– pristatomo ir paimamo gamtinių dujų (toliau – dujos) kiekio perdavimo ir
(ar) skirstymo sistemose išlyginimas, įskaitant dujų kiekio išlyginimą,
kai yra jų trūkumas.
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo nario pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti ir papildyti 3 straipsnio 20 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„20. Paskirtasis tiekimas – dujų tiekimas buitiniams
vartotojams ir vartotojams į tuos objektus, kurių energijos gamybos galia
mažesnė kaip 5 MW ir kuriuose nėra kuro rezervinių atsargų vykdant
paskirtojo tiekimo įpareigojimą.“
|
Iš dalies pritarti.
Siūloma redakcija:
„20.
Paskirtasis tiekimas – dujų tiekimas vykdant viešuosius
interesus atitinkančius įpareigojimus. Paskirtasis tiekimas gali būti
vykdomas buitiniams vartotojams.”
|
Pritarti
Vyriausybės nuomonei ir
nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys P.Vilkas
(2006-12-19)
|
Pakeisti 3 straipsnio 22
dalį ir ją išdėstyti taip:
“22. Perdavimas
– dujų transportavimas magistraliniu dujotiekiu tinklu, kurį
daugiausia sudaro aukšto slėgio vamzdynai, išskyrus gavybos proceso vamzdynų
tinklą ir aukšto slėgio vamzdynų dalį, pagrindinai naudojamą gamtinių dujų
vietiniam paskirstymui, siekiant pristatyti jas vartotojams, išskyrus
tiekimą.”
|
Nėra.
|
Pritarti.
(“už” – 5, “prieš” – 2,
“susilaikė” – 2)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Papildyti 3 straipsnį nauja 38 dalimi
ir šią dalį išdėstyti taip (buvusias 3 straipsnio 38, 39, 40, 41 ir 42 dalis
atitinkamai laikyti 39, 40, 41, 42 ir 43 dalimis):
„38. Tiesioginis vamzdynas – dujų vamzdynas,
papildantis jungtinę sistemą.“
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys V.Navickas
(2006-07-11)
|
Papildyti 5
straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
“1. Vadovaudamasi bendrais ekonominiais
interesais, Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę paskirti dujų
įmonėms viešuosius interesus atitinkančius įpareigojimus, susijusius su
saugumu, įskaitant dujų pristatymo saugumą, reguliarumą, kokybę ir kainą, su
aplinkos apsauga, įskaitant efektyvų energijos vartojimą, ir nustatyti šių
įpareigojimų sąrašą, jų vykdymo bei finansavimo taisykles. Šių įpareigojimų
įgyvendinimas finansuojamas iš lėšų, gautų už dujų perdavimą, skirstymą, ir
(ar) laikymą ir (ar) tiekimą, .
Šiems įpareigojimams finansuoti gali būti naudojamos taip pat iš valstybės
biudžeto bei kitos lėšos kitų
lėšų. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija teikia informaciją Europos
Komisijai apie dujų įmonėms paskirtus viešuosius interesus atitinkančius
įpareigojimus. Šie įpareigojimai turi būti aiškiai apibrėžti, skaidrūs,
nediskriminaciniai, patikrinami.”
|
Iš dalies pritarti.
Siūloma redakcija:
“1.Vadovaudamasi bendrais ekonominiais interesais, Vyriausybė ar jos
įgaliota institucija turi teisę paskirti dujų įmonėms viešuosius interesus
atitinkančius įpareigojimus, susijusius su saugumu, įskaitant dujų pristatymo
saugumą, reguliarumą, kokybę ir kainą, su aplinkos apsauga, įskaitant
efektyvų energijos vartojimą, ir nustatyti šių įpareigojimų sąrašą, jų
vykdymo ir finansavimo taisykles. Šių įpareigojimų įgyvendinimas
finansuojamas iš lėšų, gautų už dujų perdavimą, skirstymą, laikymą ir (ar) tiekimą. Šiems
įpareigojimams finansuoti gali būti naudojamos valstybės biudžeto ir kitos
lėšos. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija teikia informaciją Europos
Komisijai apie dujų įmonėms paskirtus viešuosius interesus atitinkančius
įpareigojimus. Šie įpareigojimai turi būti aiškiai apibrėžti, skaidrūs,
nediskriminuojantys, patikrinami.”
|
Pritarti
Vyriausybės nuomonei ir
nepritarti Seimo nario pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti ir papildyti 6 straipsnio 1 dalį įrašant
žodžius „buitiniais“, bei žodį „viešos“ pakeičiant žodžiu „viešosios“, ir šią dalį išdėstyti taip:
„1. Dujų įmonių santykiai su vartotojais ir
sistemos naudotojais grindžiami sutartimis. Dujų įmonių sutartys su buitiniais
vartotojais yra viešos viešosios.“
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti ir papildyti 6 straipsnio 2 dalį,
įrašant žodžius „ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki sutarčių sudarymo
ar sutarčių sąlygų pakeitimo“, šią dalį papildyti trečiu sakiniu ir ją
išdėstyti taip:
„2. Sutartyse
nurodoma: dujų įmonės pavadinimas, teisinė forma, buveinė, kodas, dujų
kiekis, kokybė, kaina, tiekimo tvarka, dujų tiekimo ribojimo ar nutraukimo
sąlygos, informacijos apie dujų, teikiamų paslaugų kainas pateikimo tvarka,
paslaugų teikimo sąlygos, šalių įsipareigojimai, atsakomybė, atsiskaitymo
tvarka, sutarties terminas, pakeitimo bei nutraukimo sąlygos, ginčų
nagrinėjimo tvarka. Dujų įmonės apie sutarčių sąlygas informuoja sistemos
naudotojus ir vartotojus iš anksto, prieš sutarčių sudarymą ne
vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki sutarčių sudarymo ar sutarčių sąlygų
pakeitimo. Viešosios sutartys su buitiniais vartotojais turi būti sudaromos
pagal abiem šalims privalomas standartines sąlygas.“
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti ir papildyti 7 straipsnio 3
dalį, įrašant žodžius „numatomų pasikeitimų“ bei išbraukiant
žodžius „buitinius“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„3.
Dujų įmonės informuoja vartotojus apie efektyvų dujų vartojimą, dujų įmonės
teikiamas paslaugas, paslaugų teikimo sąlygas, dujų ir paslaugų kainas,
prijungimo prie sistemų kainas bei sąlygas ir numatomus sutarčių sąlygų
pakeitimus. Dujų įmonės ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki kainų
padidinimo sutarčių sąlygų ir kainų numatomų pasikeitimų tiesiogiai
(raštu ar kitais būdais) informuoja buitinius vartotojus apie kainų
padidėjimą. Dujų įmonių informacija apie reguliuojamos veiklos sąnaudas,
sistemų eksploatavimą, modernizavimą, plėtrą, investicijas į sistemos plėtrą,
kainų ir tarifų struktūrą, paslaugų teikimo sąlygas yra vieša.“
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Papildyti 7 straipsnio 7 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„7.
Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustato dujų įmonių teikiamų
paslaugų kokybės reikalavimus ir turi teisę nustatyti vartotojų teisių
apsaugos priemonių įgyvendinimo taisykles.“
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys P.Vilkas
(2006-06-22)
|
Pakeisti ir papildyti 8 straipsnio 3 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„3. Naujas perdavimo ar skirstymo sistemas naujoje dujofikuojamoje
teritorijoje turi teisę įrengti juridiniai asmenys, įgiję šią teisę konkurso
būdu. Sistemų operatoriai, prie kurių sistemų
prijungiamos naujos dujų skirstymo sistemos, privalo prijungti šias sistemas. Tokią teisę suteikia
Komisija, priimdama teigiamą sprendimą leisti įrengti naujas sistemas. Sprendimą
leisti įrengti naujas sistemas priima Komisija. Komisijos sprendimas
leisti įrengti naujas perdavimo ar skirstymo sistemas yra privaloma sąlyga
išduodant leidimą statyti šiuos objektus Statybos įstatymo nustatyta tvarka.
Vyriausybė arba jos įgaliota institucija tvirtina naujų sistemų naujoje
dujofikuojamoje teritorijoje įrengimo tvarkos taisykles.“
|
Iš dalies pritarti.
Siūloma redakcija:
„3. Naujas skirstymo sistemas naujoje dujofikuojamoje teritorijoje turi
teisę įrengti juridiniai asmenys, įgiję šią teisę konkurso būdu. Sistemų operatoriai, prie
kurių sistemų prijungiamos naujos dujų skirstymo sistemos, privalo prijungti
šias sistemas. Naujas perdavimo sistemas įrengia perdavimo sistemų
operatorius. Sprendimą leisti įrengti naujas sistemas priima Komisija.
Komisijos sprendimas leisti įrengti naujas perdavimo ar skirstymo sistemas
yra privaloma sąlyga išduodant leidimą statyti šiuos objektus Statybos
įstatymo nustatyta tvarka. Vyriausybė arba jos įgaliota institucija tvirtina naujų
sistemų naujoje dujofikuojamoje teritorijoje įrengimo tvarkos taisykles.“
|
Pritarti
Vyriausybės nuomonei ir
nepritarti Seimo nario pasiūlymui.
(“už” – 6, “prieš” – 2,
“susilaikė” – 2)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 8 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Perdavimo ar skirstymo sistemų operatoriai licencijoje nurodytoje
teritorijoje privalo prijungti naujų vartotojų sistemas prie savo sistemų
pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas taisykles. Tuo
atveju, kai vartotojų netenkina sistemos operatorių siūlomi prijungimo
terminai ir sąlygos, naujieji vartotojai, suvartojantys daugiau kaip 25 mln.
kubinių metrų dujų per metus viename objekte, arba vartotojai, didinantys
suvartojimą daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus veikiančiame
objekte, įgyja teisę prisijungti prie dujų tinklo savo lėšomis Vyriausybės nustatyta tvarka ir
sąlygomis.“
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narė N.Steiblienė
(2005-02-11)
|
Pakeisti 8 straipsnio 4 dalį ir
išdėstyti ją taip:
“4. Perdavimo ar skirstymo sistemų operatoriai
licencijoje nurodytoje teritorijoje privalo prijungti naujų vartotojų
sistemas prie savo sistemų pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos
nustatytas taisykles. Tuo atveju, kai
nepagrįstai neleidžiama pasinaudoti esama sistema arba neužtenka pajėgumų,
naujieji vartotojai, turi būti prijungti atskiru vamzdynu prie esamos
sistemos Vyriausybės nustatyta tvarka
ir sąlygomis. Komisija nustato naudojimosi šiuo vamzdynu įkainius ir sąlygas.
Tuo atveju, kai vartotojų netenkina sistemos operatorių siūlomi prijungimo
terminai ir sąlygos, naujieji vartotojai, suvartojantys daugiau kaip 25 mln.
kubinių metrų dujų per metus viename objekte, arba vartotojai, didinantys
suvartojimą daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus veikiančiame
objekte, įgyja teisę prisijungti prie dujų tinklo savo lėšomis Vyriausybės nustatyta tvarka ir
sąlygomis.”
|
Nepritarti.
Šis pasiūlymas pagal Seimo nario V.Navicko 2006 m. liepos 11 d.
pasiūlymą iš esmės įvertintas papildant Įstatymo projekto 8 straipsnį nauja 8
dalimi (žr. Eil. Nr.17)
|
Pritarti
Vyriausybės nuomonei ir
nepritarti Seimo narės pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
V.Navickas, J.Veselka
(2005-02-11)
|
Siūlome pakeisti 8 straipsnio 4 dalies
antrąjį sakinį ir jį išdėstyti taip:
“Tuo atveju, kai vartotojų netenkina sistemos
operatorių siūlomi prijungimo terminai ir sąlygos, naujieji vartotojai, suvartojantys
daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus viename objekte, arba
vartotojai, didinantys suvartojimą daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų
per metus veikiančiame objekte, įgyja teisę prisijungti prie dujų tinklo
savo lėšomis Vyriausybės nustatyta
tvarka ir sąlygomis.”
|
Nepritarti.
Šis pasiūlymas pagal Seimo nario V.Navicko 2006 m. liepos 11 d.
pasiūlymą iš esmės įvertintas papildant Įstatymo projekto 8 straipsnį nauja 8
dalimi (žr. Eil. Nr.17).
|
Pritarti
Vyriausybės nuomonei ir
nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Lietuvos Respublikos
specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)
|
Dėl 8 straipsnio 4 dalies:
“...manytume, kad Projekto 8 straipsnio 4 dalimi siūloma dalis
nuostatų ar jų interpretacijos kitų Projekto nuostatų taikymo atžvilgiu
sudarytų sąlygas vartotojų diskriminavimui, sudarytų prielaidas
nevienareikšmiškam (antikorupciniu požiūriu ydingam) jų taikymui. Todėl
siūlytume:
– apsvarstyti Projekto 8
straipsnio 4 dalies antrajame sakinyje išdėstytų nuostatų tikslingumą;
– konkretizuoti ir
vienareikšmiškai išdėstyti minėtas nuostatas (jų neatsisakymo atveju);
– aiškiai atskleisti
vartojamų sąvokų prasmę („pagrįstas Komisijos
reikalavimas“; „tinkamai pagrįstas Komisijos sprendimas“) ir jų kriterijus;
– detalizuoti Projekte
nurodytų poįstatyminių teisės aktų bendrąsias įgyvendinimo nuostatas.”
|
Nėra.
|
Iš dalies pritarti,
siūlant išbraukti 8 straipsnio 4 dalies antrą sakinį.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Lietuvos Respublikos
specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)
|
Dėl 8 straipsnio 5 dalies:
Projekto 8
straipsnio 5 dalimi siūloma nustatyti, kad Valstybinė kainų ir energetikos
kontrolės komisija (toliau – Komisija) parengia
ir patvirtina prijungimo įkainių nustatymo metodiką (toliau – Metodika),
kuria vadovaujantis tvirtina naujų
buitinių vartotojų sistemų prijungimo įkainius. Specialiųjų tyrimų tarnybos
nuomone, situacija, kai vienai institucijai suteikta teisė ne tik vykdyti
dujų energetikos įmonių licencijuojamos veiklos priežiūrą, bet rengti ir tvirtinti teisės aktus,
kuriais vadovaujantis ta pati
(parengusi ir patvirtinusi teisės aktą) institucija vienasmeniškai priima
sprendimus, susijusius su kontroliuojamų įmonių finansiniais interesais,
ydinga antikorupciniu požiūriu.
|
Nėra.
|
Nepritarti.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
V.Navickas, J.Veselka
(2005-02-11)
|
Papildyti 8 straipsnio 6 dalį nauju
sakiniu ir šią dalį išdėstyti taip:
“6. Dujų įmonė padengia ekonomiškai pagrįstas
sistemos plėtros ir naujų vartotojų prijungimo išlaidas. Nauji vartotojai
padengia išlaidas, kurios viršija ekonomiškai pagrįstas naujų vartotojų
prijungimo išlaidas. Dujų įmonė ir
naujas vartotojas sudaro sutartį, kurioje turi būti numatyti terminai ir
būdai, nustatantys, kad dujų įmonė ne vėliau kaip per 10 metų kompensuos
naujam vartotojui ne mažiau kaip 70 procentų jo padarytų išlaidų, išskyrus
tuos atvejus, kai naujas vartotojas neatlygintinai prisijungia prie dujų
tinklo tik savo lėšomis.”
|
Nepritarti.
|
Pritarti
Vyriausybės nuomonei ir
nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys V.Navickas
(2006-07-11)
|
Papildyti 8
straipsnį nauja 8 dalimi ir ją išdėstyti taip:
“8. Kai dujų įmonė atsisako suteikti
teisę naudotis sistema, šio įstatymo
19 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais arba kai laisvasis vartotojas
kreipiasi į Komisiją su skundu dėl naudojimosi dujų tinklais sąlygų,
laisvasis vartotojas turi teisę gauti dujas tiesioginiu vamzdynu ir teisę
reikalauti įrengti tiesioginį vamzdyną. Sprendimą dėl tiesioginio vamzdyno
įrengimo ir sąlygų priima Komisija. Komisijos priimti
sprendimai dėl tiesioginių vamzdynų įrengimo yra privalomi vykdyti abiems
šalims, jie turi būti pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys
kitų vartotojų. Leidimai įrengti tiesioginį vamzdyną neišduodami, jeigu
neišnaudojami esami pajėgumai. “
|
Iš esmės pritarti.
Siūloma redakcija:
„8. Dujų įmonės turi
teisę tiekti laisviesiems vartotojams dujas tiesioginiu vamzdynu. Laisvieji
vartotojai turi teisę gauti dujas iš dujų įmonių tiesioginiu vamzdynu, kai
dujų įmonė atsisako suteikti teisę naudotis dujų sistema šio įstatymo 19
straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais. Dujų įmonei atsisakius suteikti
teisę naudotis dujų sistema šio įstatymo 19 straipsnio 4 dalyje nustatytais
atvejais, ginčą sprendžia Komisija. Sprendimą dėl tiesioginio vamzdyno
įrengimo ir sąlygų priima Komisija. Komisijos priimti sprendimai dėl tiesioginių
vamzdynų įrengimo yra privalomi vykdyti abiem šalims, jie turi būti pagrįsti,
objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys kitų vartotojų. Leidimai
tiesioginiam vamzdynui įrengti neišduodami, jeigu nepanaudojami visi esami
pajėgumai.“
|
Pritarti
Vyriausybės nuomonei ir
nepritarti Seimo nario pasiūlymui.
(“už” – 4, “prieš” – 3,
“susilaikė” – 0)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Papildyti 8
straipsnį nauja 8 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„8. Kai dujų įmonė atsisako suteikti
teisę naudotis sistema, šio įstatymo
19 straipsnio 4 dalyje numatytais atvejais, laisvieji vartotojai turi
teisę gauti dujas tiesioginiu vamzdynu ir teisę reikalauti įrengti tiesioginį
vamzdyną. Sprendimą dėl tiesioginio vamzdyno įrengimo ir sąlygų priima Komisija.
Komisijos priimti sprendimai dėl tiesioginių vamzdynų įrengimo
yra privalomi vykdyti abiem šalims, jie turi būti pagrįsti, objektyvūs,
skaidrūs ir nediskriminuojantys kitų vartotojų. Leidimai tiesioginiam
vamzdynui įrengti neišduodami, jeigu neišnaudojami esami pajėgumai.“
|
Nepritarti.
Šis pasiūlymas pagal Seimo nario V.Navicko 2006 m. liepos 11 d.
pasiūlymą įvertintas papildant Įstatymo projekto 8 straipsnį nauja 8 dalimi
(žr. Eil. Nr.17).
|
Pritarti
Vyriausybės nuomonei ir
nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti ir papildyti 10 straipsnio 4 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„4. Tiekimo veiklai gali būti nustatomos
nepriklausomo ir paskirtojo tiekimo licencijų rūšys. Licencija paskirtajam
tiekimui suteikiama konkurso būdu ar Komisijos sprendimu. Komisija turi teisę
tiekimo įmonei, turinčiai tiekimo licenciją, priskirti vykdyti paskirtąjį
tiekimą. Komisija turi teisę įpareigoti dujų įmonę, turinčią tiekimo
licenciją, vykdyti paskirtąjį tiekimą pagal Vyriausybės nustatytą tvarką.“
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys V.Navickas
(2006-07-11)
|
Pakeisti 10 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
“6. Transportuoti dujas tranzitu bei skirstyti
dujas vietinėse bendrojo naudojimo sistemose licencijų nereikia Transportuoti dujas sujungtoje perdavimo
sistemoje Komisijos sprendimu paskiriamas vienas perdavimo sistemos
operatorius.“
|
Nepritarti.
Šis pasiūlymas iš dalies įvertintas patikslinant
Įstatymo projekto 8 straipsnio 3 dalį (žr.Eil.Nr.10)
|
Pritarti
Seimo nario pasiūlymui ir
nepritarti Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Išbraukti 10 straipsnio 6 dalį (buvusias
10 straipsnio 7 ir 8 dalis atitinkamai laikyti 6 ir 7 dalimis):
„6. Transportuoti dujas tranzitu bei skirstyti
dujas vietinėse bendrojo naudojimo sistemose licencijų nereikia.“
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys V.Navickas
(2006-07-11)
|
Pakeisti 12 straipsnio 5 dalį ir ją
išdėstyti taip:
“5. Sprendimus dėl
turto, kuris reikalingas sistemai eksploatuoti, prižiūrėti ar plėtoti,
panaudojimo priima perdavimo, laikymo, skirstymo ar SGD sistemos operatorius
savarankiškai. Patronuojanti įmonė turi teisę sistemos operatoriams nustatyti
tik bent metinį finansinį planą, metinę turto grąžos normą ir
įskolos dydį. Šios nuostatos neturi prieštarauti Komisijos nustatytiems
reguliuojamos dujų įmonių veiklos rodikliams. Patronuojanti įmonė negali
duoti nurodymų sistemų operatoriams dėl sistemų operatorių veiklos bei
sistemų valdymo.”
|
Nepritarti.
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo nario pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 12 straipsnio 5 dalį,
išbraukiant žodį „tik“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„5.
Sprendimus dėl turto, kuris reikalingas sistemai eksploatuoti, prižiūrėti ar
plėtoti, panaudojimo priima perdavimo, laikymo, skirstymo ar SGD sistemos
operatorius savarankiškai. Patronuojanti įmonė turi teisę sistemos
operatoriams nustatyti tik metinį finansinį planą, metinę turto grąžos
normą ir įskolos dydį. Šios nuostatos neturi prieštarauti Komisijos
nustatytiems reguliuojamos dujų įmonių veiklos rodikliams. Patronuojanti
įmonė negali duoti nurodymų sistemų operatoriams dėl sistemų operatorių
veiklos bei sistemų valdymo.“
|
Pritarti.
|
Pritarti Seimo narių
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 13 straipsnio 2 dalį ir šią
dalį išdėstyti taip:
„2.
Perdavimo ar skirstymo sistemų operatoriai, suderinę su Komisija, parengia
nustato sistemų balansavimo taisykles. Balansavimo taisyklėse
nustatytos sistemų balansavimo sąlygos turi būti objektyvios, skaidrios ir
nediskriminacinės. Sistemų balansavimo taisyklių reikalavimai privalomi
vartotojams ir sistemos naudotojams, išskyrus buitinius vartotojus. Sistemų
balansavimo taisyklės skelbiamos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai
pranešimai.“
|
Pritarti.
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 16 straipsnio 1 dalį,
išbraukiant žodžius „nepriklausomo tiekimo ar paskirtojo“ ir šią dalį
išdėstyti taip:
„1. Dujas vartotojams tiekia tiekimo įmonės,
turinčios nepriklausomo tiekimo ar paskirtojo tiekimo licenciją.
Tiekimo įmonė yra atsakinga už kokybės reikalavimus atitinkančių dujų
patiekimą į sistemą, už dujų tiekimo reguliarumą ir privalo dalyvauti
balansuojant dujų srautus.“
|
Iš esmės pritarti.
Atsižvelgiant į
Direktyvos 2003/55/EB 3 straipsnio 2 dalies nuostatas pasiūlyti Lietuvos
Respublikos Seimui šio straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:
3. Paskirtasis tiekimas gali būti vykdomas buitiniams vartotojams.
Laisvasis vartotojas turi teisę pasirinkti kitą nei paskirtąjį tiekimą
vykdančią tiekimo įmonę.“
|
Pritarti Seimo narių
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 16 straipsnio 2 dalį,
išbraukiant žodžius „nepriklausomo“ bei „laisviesiems“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„2.
Nepriklausomo Tiekimo licencija suteikia teisę tiekimo įmonei tiekti
dujas laisviesiems vartotojams ir dujų įmonėms.“
|
Pritarti Seimo narių
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti ir papildyti 16 straipsnio 3
dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Paskirtojo tiekimo licenciją turinti
tiekimo įmonė privalo tiekti dujas buitiniams vartotojams ir vartotojams į
tuos objektus, kurių energijos gamybos galia mažesnė kaip 5 MW ir kuriuose
nėra kuro rezervinių atsargų. Paskirtasis tiekimas gali būti vykdomas
buitiniams vartotojams ir vartotojams į tuos objektus, kurių energijos
gamybos galia mažesnė kaip 5 MW ir kuriuose nėra kuro rezervinių atsargų.
Laisvasis vartotojas turi teisę pasirinkti kitą nei paskirtąjį tiekimą
vykdančią tiekimo įmonę.“
|
Pritarti
Seimo narių pasiūlymui ir
nepritarti Vyriausybės nuomonei.
(“už” – 6, “prieš” – 1,
“susilaikė” – 0)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Papildyti 17 straipsnio 1 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„1.
Dujų įmonės tvarko kiekvienos – perdavimo, skystinimo, skirstymo, laikymo,
tiekimo nebuitiniams ir buitiniams vartotojams – veiklos atskirą buhalterinę
apskaitą. Komisija turi teisę įpareigoti dujų įmones tvarkyti atskirą
buhalterinę apskaitą, susijusią su viešuosius interesus atitinkančių
įpareigojimų vykdymu bei su paskirtojo tiekimo veikla. Dujų įmonės,
suderinusios su Komisija, nustato apskaitų atskyrimo taisykles. Taisyklės
turi numatyti turto, įsipareigojimų, išlaidų, pajamų bei amortizacijos
paskirstymą. Komisija turi teisę nustatyti konkrečias rekomendacijas, kaip
atskirti apskaitas.“
|
Pritarti.
|
Pritarti Seimo narių
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 20
straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Sprendimą dėl šio straipsnio 1 ir 2 dalyse bei
šio įstatymo 8 straipsnio 4 dalyje straipsnyje nustatytų
išimčių taikymo priima Komisija. Išimtys taikomos ribotą laikotarpį.
Komisijos sprendimas turi būti tinkamai pagrįstas ir viešai paskelbtas.
Komisija apie priimtą sprendimą teikia informaciją Europos Komisijai.“
|
Pritarti.
|
Pritarti Seimo narių
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Papildyti 22 straipsnio 3 dalį nauju
5 punktu ir šią dalį išdėstyti taip:
„3. Komisija turi teisę:
1) susipažinti su dujų įmonių sudaromomis sutartimis ir pareikalauti,
kad dujų įmonės patikslintų sutartis, jog šios atitiktų šio įstatymo ir kitų
teisės aktų nustatytus reikalavimus. Jeigu dujų įmonė neįvykdo šio reikalavimo,
Komisija, gindama viešą interesą, turi teisę kreiptis į teismą dėl sutarties
pakeitimo;
2) nustatyti dujų įmonių jai teikiamos informacijos ir teikiamų
derinti dokumentų pateikimo terminus, atsižvelgdama į dujų įmonių galimybes;
3) nustatyti tiekimo
įmonės pasirinkimo taisykles;
4) nustatyti atskirus perdavimo ir (ar)
skirstymo tarifus pagal išimtis, numatytas šio įstatymo 8 ir 20 straipsniuose.;
5) nustatyti sistemų balansavimo ir naudojimosi
sistema taisykles, jei sistemų operatorių parengti taisyklių projektai
neatitinka šio įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimų.“
|
Pritarti.
|
Pritarti Seimo narių
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Papildyti 22 straipsnio 4 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„4. Komisija, atlikdama savo funkcijas,
bendradarbiauja su valstybės institucijomis, atsakingomis už energetikos
sektoriaus reguliavimą. Komisijos rengiami ir (ar) derinami teisės aktai,
skirti Europos Sąjungos teisės aktų įgyvendinimui, turi būti derinami su
valstybės valdymo institucijomis, atsakingomis už atitinkamų Europos Sąjungos
teisės aktų nuostatų perkėlimą į nacionalinę teisę.“
|
Pritarti.
|
Pritarti Seimo narių
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Papildyti 22
straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„6. Komisija Europos Komisijai teikia ataskaitas apie dujų rinką.“
|
Iš dalies pritarti.
Siūloma redakcija:
“6. Komisija
Europos Komisijai rengia dujų rinkos ataskaitas.”
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 23 straipsnio 1 dalį,
išbraukiant žodžius „nustatant jų viršutines ribas“ ir šią dalį
išdėstyti taip:
„1.
Dujų sektoriuje reguliuojamos šios kainos, nustatant jų viršutines ribas:
1) perdavimo;
2) skystinimo;
3) laikymo;
4) skirstymo;
5) paskirtojo tiekimo.“
|
Nepritarti.
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys
P.Baguška
(2006-07-05)
|
Siūlau pakeisti Projekto 23 straipsnio 1 dalies 5
punktą ir išdėstyti jį taip:
23 straipsnis. Kainų reguliavimas
1. Dujų sektoriuje reguliuojamos šios kainos,
nustatant jų viršutines ribas:
5) paskirtojo
tiekimo.
|
Nepritarti.
|
Pritarti Seimo nario
pasiūlymui ir nepritarti Vyriausybės nuomonei.
(“už” – 6, “prieš” – 0,
“susilaikė” – 2)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 23 straipsnio 2 dalį, išbraukiant žodžius „nustatant
konkrečias kainas“ ir “buitiniams vartotojams” ir šią dalį išdėstyti taip:
„2. Dujų
sektoriuje reguliuojamos šių paslaugų kainos, nustatant konkrečias kainas:
1) prijungimo (buitiniams vartotojams);
2) sistemos
balansavimo.“
|
Nepritarti.
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
V.Čepas, J.Olekas,
N.Steiblienė
(2005-02-11)
|
Pakeisti 23
straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
“3. Komisija turi teisę nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams
vartotojams (įskaitant dujų kainą, perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą)
viršutinę ribą. Komisija, atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų
sektoriuje, turi teisę nustatyti viršutinę dujų tiekimo kainos ribą, kai dujų
kainos vartotojams nepagrįstai didinamos ar iškraipomos. Vyriausybė ar jos
įgaliota institucija turi reglamentuoti dujų sektoriaus kainų nustatymo
principus.”
|
Nepritarti.
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys P.Vilkas
(2006-06-22)
|
Pakeisti 23
straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Komisija turi
teisę nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams vartotojams (įskaitant dujų
kainą, perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą) viršutinę ribą. Komisija,
atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti
viršutinę dujų tiekimo kainos ribą, kai dujų kainos vartotojams nepagrįstai
didinamos ar iškraipomos. Vyriausybė
ar jos įgaliota institucija turi reglamentuoti dujų sektoriaus kainų
nustatymo principus. Komisija
parengia
ir suderinusi su Ūkio ministerija patvirtina šio straipsnio 1 ir 2 dalyse
nurodytų kainų nustatymo metodikas.
|
Iš dalies pritarti.
Siūloma redakcija:
„3. Komisija parengia ir patvirtina šio straipsnio 1 ir 2 dalyse
nurodytų kainų nustatymo metodikas.“
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti
Seimo nario pasiūlymui
(“už” – 6, “prieš” –1,
“susilaikė” – 0)
|
-
|
Seimo narys P.Vilkas
(2005-02-11)
|
Papildyti 23 straipsnio 3 dalį ir ją
išdėstyti taip:
“3. Komisija turi teisę nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams
vartotojams (įskaitant dujų kainą, perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą)
viršutinę ribą. Komisija, atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje,
turi teisę nustatyti viršutinę dujų tiekimo kainos ribą laisviesiems vartotojams, kai dujų kainos vartotojams nepagrįstai
didinamos ar iškraipomos. Vyriausybė
ar jos įgaliota institucija turi reglamentuoti dujų sektoriaus kainų
nustatymo principus.”
|
Nėra.
|
Pasiūlymas atsiimtas.
|
-
|
Seimo narys
J.Razma (2005-02-11)
|
Siūlau įstatymo projekto 23 straipsnio 3 dalį
išdėstyti taip:
“3. Komisija turi teisę nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams
vartotojams (įskaitant dujų kainą, perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą)
viršutinę ribą. Komisija, atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje,
turi teisę nustatyti viršutinę dujų tiekimo kainos ribą. , kai nepagrįstai
didinamos ar iškraipomos dujų kainos vartotojams. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę reglamentuoti
dujų sektoriaus kainų nustatymo principus.
|
Nepritarti.
|
Pritarti
Seimo nario pasiūlymui ir
nepritarti Vyriausybės nuomonei. (bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys
J.Razma (2005-02-11)
|
Siūlau įstatymo projekto 23 straipsnio 3 dalį
išdėstyti taip:
“3. Komisija turi teisę
nustatyti mokėjimo už dujas buitiniams vartotojams (įskaitant dujų kainą,
perdavimo, skirstymo ir tiekimo kainą) viršutinę ribą. Komisija,
atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti
viršutinę dujų tiekimo kainos ribą, , kai nepagrįstai didinamos ar iškraipomos
dujų kainos vartotojams. Vyriausybė
ar jos įgaliota institucija turi teisę reglamentuoti dujų sektoriaus kainų
nustatymo principus. nepažeidžiant
Lietuvos Respublikos vardu pasirašytų sutarčių.
|
Nėra.
|
Pasiūlymas atsiimtas
|
-
|
Seimo narys J.Veselka
(2005-02-11)
|
1. Pakeisti 23 straipsnio 3 dalies antrąjį
sakinį ir jį išdėstyti taip:
“Komisija , atsižvelgdama į konkurencijos lygį
dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti nustato viršutinę dujų tiekimo kainos ribą, kai dujų kainos
vartotojams nepagrįstai didinamos.
ar iškraipomos.”
2. Išbraukti 23 straipsnio 3 dalies
trečiąjį sakinį.
“Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi
reglamentuoti dujų sektoriaus kainų nustatymo principus.”
|
Nėra.
|
Pasiūlymai atsiimti.
|
-
|
Seimo kanceliarijos Teisės
departamentas
(2006-02-14)
|
Dėl 23 straipsnio 3 dalies:
Manytume, kad keičiamo įstatymo 23 straipsnio 3 dalies trečiajame
sakinyje juridinės technikos prasme vietoje formuluotės “turi reglamentuoti”
tikslesnė būtų formuluotė “reglamentuoja”.
|
Nėra.
|
Pasiūlymas nebeaktualus,
nes 23 straipsnio 3 dalies trečiojo sakinio atitinkama dalis buvo išbraukta,
pritarus Seimo nario
J.Razmos pasiūlymui dėl 23
straipsnio 3 dalies (žr. Eil.Nr. 39)
|
-
|
Lietuvos Respublikos
specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)
|
Dėl 23
straipsnio 3 dalies:
“...manytume, kad minėtos Projekto 23 straipsnio nuostatos
sudarytų sąlygas dviprasmiškam jų taikymui. Kad būtų išvengta dviprasmiškumų,
siūlytume:
– konkretizuoti Projekto
23 straipsnio 3 dalies nuostatas;
– detalizuoti nepagrįstai didinamų ar iškraipomų kainų
fakto nustatymo procedūrą. Taip pat apsvarstyti galimybę tokio fakto
nustatymą pagrįsti kompetentingos institucijos (pavyzdžiui, Lietuvos
Respublikos konkurencijos tarybos) atitinkamu sprendimu;
– siekiant išvengti
nepagrįstos atskirų institucijų ar interesų grupių įtakos ir panaikinti
galimybes piktnaudžiauti nustatant konkrečias reguliuojamas kainas, Projekte
numatyti pagrindinių kainodaros parametrų apskaičiavimo principus.”
|
Nėra.
|
Pasiūlymas
nebeaktualus, nes 23 straipsnio 3 dalies atitinkami sakiniai buvo išbraukti,
pritarus Vyriausybės pasiūlymui dėl 23 straipsnio 3 dalies (žr.Eil.Nr.37)
|
-
|
Lietuvos Respublikos
specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)
|
Dėl 23 straipsnio 4 dalies:
Pakeisti 23 straipsnio 4
dalį atsižvelgiant į 8 straipsnio 5 dalį (žr. Eil.Nr.14)
|
Nėra.
|
Nepritarti.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 23
straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Komisija parengia ir patvirtina šio
straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytų kainų nustatymo metodikas. Dujų įmonės turi
teisę dalyvauti rengiant kainų nustatymo metodikas. Kainas,
nurodytas šio straipsnio 1 ir 2 dalyse, suderinę su Komisija, viešai
paskelbia dujų įmonės.“
|
Iš dalies pritarti.
Siūloma redakcija:
“4. Kainas,
nurodytas šio straipsnio 1 ir 2 dalyse, Komisijai patikrinus, viešai
paskelbia dujų įmonės.“
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys P.Vilkas
(2006-06-30)
|
Pakeisti ir papildyti 23
straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Reguliuojamų
kainų nustatymo metodikose turi būti numatytos būtinos investicijos,
užtikrinančios sistemų efektyvią, saugią veiklą, bei normatyvinio pelno
norma skaičiuojama nuo dujų įmonės licencijuojamoje veikloje naudojamo turto
vertės. normatyvinis pelnas šiai veiklai užtikrinti. Dujų perdavimo,
skirstymo kainos nustatomos neatsižvelgiant į dujų transportavimo atstumą.
Vartotojams (sistemos naudotojams) dujų skirstymo kainos nustatomos
atsižvelgiant į patiektą per metus dujų kiekį į konkrečią dujų pristatymo
vietą. Buitiniams vartotojams perdavimo ar skirstymo sistemų balansavimo
paslauga teikiama neatlygintinai. Nebuitiniams vartotojams dujų perdavimo ir
skirstymo kainos nustatomos ir diferencijuojamos pagal dujų kiekį ir galią.
Buitiniams vartotojams dujų skirstymo kainos diferencijuojamos pagal dujų
vartojimo kiekį. Dujų kiekio ir galios diferencijavimo principusai nustato
Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustatomi kainų nustatymo
metodikose. Reguliuojamos kainos, jų diferencijavimas, siekiant išvengti
kryžminio subsidijavimo, tarp vartotojų grupių turi būti viešas, jų nustatymo
principai – pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys.“
|
Iš dalies pritarti.
Siūloma redakcija:
„5. Reguliuojamųjų kainų
nustatymo metodikose turi būti numatytos būtinos investicijos, užtikrinančios
efektyvią, saugią sistemų veiklą, ir normatyvinis pelnas šiai veiklai
užtikrinti. Dujų perdavimo ir skirstymo kainos nustatomos neatsižvelgiant į
dujų transportavimo atstumą. Perdavimo sistemos naudotojai skirstomi į šias
grupes: sistemos naudotojai, per metus į vieną dujų pristatymo vietą
transportuojantys iki 1 mlrd. kubinių metrų dujų, ir sistemos naudotojai, per
metus į vieną dujų pristatymo vietą transportuojantys daugiau kaip 1 mlrd.
kubinių metrų dujų. Vartotojams (sistemos naudotojams) dujų skirstymo kainos
nustatomos atsižvelgiant į tai, kiek patiekta per metus dujų į konkrečią dujų
pristatymo vietą. Buitiniams vartotojams perdavimo ar skirstymo sistemų
balansavimo paslauga teikiama iš įmonės lėšų. Nebuitiniams vartotojams dujų
perdavimo ir skirstymo kainos nustatomos ir diferencijuojamos pagal dujų
kiekį ir galią. Buitiniams vartotojams dujų skirstymo kainos
diferencijuojamos pagal dujų vartojimo kiekį. Dujų kiekio ir galios
diferencijavimo principai nustatomi
kainų nustatymo metodikose. Reguliuojamosios kainos, jų
diferencijavimas, siekiant išvengti kryžminio subsidijavimo, tarp vartotojų
grupių turi būti vieši, o jų nustatymo principai – pagrįsti, objektyvūs,
skaidrūs ir nediskriminuojantys.“
Žr.Vyriausybės nuomonę
Eil. Nr. 46.
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei.
(“už” – 6, “prieš” – 2,
“susilaikė” – 1).
|
-
|
Seimo narys P.Vilkas
(2006-06-22)
|
Pakeisti ir papildyti 23
straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Reguliuojamų kainų nustatymo metodikose turi būti numatytos būtinos
investicijos, užtikrinančios sistemų efektyvią, saugią veiklą, bei normatyvinio
pelno norma skaičiuojama nuo dujų tiekėjo licencijuojamoje veikloje naudojamo
turto vertės. normatyvinis pelnas šiai veiklai užtikrinti. Dujų perdavimo, skirstymo
kainos nustatomos neatsižvelgiant į dujų transportavimo atstumą. Vartotojams
(sistemos naudotojams) dujų skirstymo kainos nustatomos atsižvelgiant į
patiektą per metus dujų kiekį į konkrečią dujų pristatymo vietą. Buitiniams
vartotojams perdavimo ar skirstymo sistemų balansavimo paslauga teikiama
neatlygintinai. Nebuitiniams vartotojams dujų perdavimo ir skirstymo kainos
nustatomos ir diferencijuojamos pagal dujų kiekį ir galią. Buitiniams
vartotojams dujų skirstymo kainos diferencijuojamos pagal dujų vartojimo
kiekį. Dujų kiekio ir galios diferencijavimo principusai nustato
Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustatomi kainų nustatymo
metodikose. Reguliuojamos kainos, jų diferencijavimas, siekiant išvengti
kryžminio subsidijavimo, tarp vartotojų grupių turi būti viešas, jų nustatymo
principai – pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys.“
|
Pasiūlymas atsiimtas.
|
-
|
Seimo narys V.Navickas
(2005-02-11)
|
Papildyti 23
straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
“5. Reguliuojamų kainų nustatymo metodikose turi
būti numatytos būtinos investicijos, užtikrinančios sistemų efektyvią, saugią
veiklą, bei normatyvinis pelnas šiai veiklai užtikrinti. Dujų perdavimo,
skirstymo kainos nustatomos neatsižvelgiant į dujų transportavimo atstumą.
Vartotojams (sistemos naudotojams) dujų skirstymo kainos nustatomos
atsižvelgiant į patiektą per metus dujų kiekį į konkrečią dujų pristatymo
vietą. Šilumos tiekėjams, kurie tiekia
šilumą iš daugiau kaip vieno šilumos gamybos įrenginio, gali būti nustatyta
viena dujų pristatymo vieta. Buitiniams vartotojams perdavimo ar
skirstymo sistemų balansavimo paslauga teikiama neatlygintinai. Nebuitiniams
vartotojams dujų perdavimo ir skirstymo kainos nustatomos ir
diferencijuojamos pagal dujų kiekį ir galią. Buitiniams vartotojams dujų
skirstymo kainos diferencijuojamos pagal dujų vartojimo kiekį. Dujų kiekio ir
galios diferencijavimo principus nustato Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija. Reguliuojamos kainos, jų diferencijavimas, siekiant išvengti
kryžminio subsidijavimo, tarp vartotojų grupių turi būti viešas, jų nustatymo
principai – pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys.”
|
Nepritarti.
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo nario pasiūlymui.
(”už” – 8, “prieš” – 1,
“susilaikė” – 0)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti ir papildyti 23 straipsnio 6 dalį ir šią dalį
išdėstyti taip:
„6. Reguliuojamų kainų viršutinės ribos nustatomos penkeriems
metams. Reguliuojamos kainos yra nustatomos ne trumpesniam kaip
vienerių metų laikotarpiui. Reguliuojamųos kainųos
viršutinės ribos Komisijos sprendimu gali būti koreguojamos pasikeitus
infliacijos lygiui, mokesčiams, dujų transportavimo kiekiui, teisės aktų
reikalavimams ar dujų įmonėms viršijus nustatytus rodiklius, tačiau ne
dažniau kaip kartą per metus. Reguliuojamų paslaugų kainos gali būti
koreguojamos ne dažniau kaip kartą per metus.“
|
Nepritarti.
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys V.Navickas
(2006-07-11)
|
Pakeisti 23 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Konkrečias perdavimo, skystinimo, laikymo,
skirstymo, paskirtojo tiekimo kainas bei mokėjimo už dujas buitiniams
vartotojams sumas, neviršijančias nustatytų kainų viršutinių ribų,
kiekvienais metais nustato dujų įmonės. Komisija, patikrinusi ir
nustačiusi, kad dujų įmonės kainos apskaičiuotos nesilaikant metodikos
arba yra klaidingos, privalo nurodyti dujų įmonėms jų klaidas. Dujų įmonės
jas privalo per 15 dienų ištaisyti. Jei dujų įmonės nevykdo Komisijos
reikalavimo, Komisija turi teisę vienašališkai nustatyti konkrečias
reguliuojamas kainas.“
|
Pritarti.
|
Nepritarti
Seimo nario pasiūlymui ir
Vyriausybės nuomonei, t.y. pritarti esamai įstatymo projekto redakcijai.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Pakeisti 23
straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Konkrečias perdavimo, skystinimo, laikymo,
skirstymo, paskirtojo tiekimo kainas bei mokėjimo už dujas buitiniams
vartotojams sumas, neviršijančias nustatytų kainų viršutinių ribų,
kiekvienais metais nustato dujų įmonės. Komisija, patikrinusi ir
nustačiusi, kad kainos apskaičiuotos nesilaikant metodikos arba yra
klaidingos, privalo nurodyti dujų įmonėms jų klaidas. Dujų įmonės jas
privalo per 15 dienų ištaisyti. Jei dujų įmonės nevykdo Komisijos reikalavimo,
Komisija turi teisę vienašališkai nustatyti konkrečias reguliuojamas
kainas.“
|
Nepritarti.
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Išbraukti 23
straipsnio 8 dalį:
„8. Šilumos tiekimo
įmonėms, vartotojams tiekiančioms šilumą iš dviejų ar daugiau šaltinių,
nustatoma viena, šio straipsnio 1 dalyje nurodyta, atitinkama reguliuojama
kaina.“
|
Pritarti.
|
Pritarti Seimo narių
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.
(už” – 8, “prieš” – 1,
“susilaikė” – 0)
|
-
|
Seimo narys V.Navickas
(2005-02-11)
|
Išbraukti 23
straipsnio 8 dalį:
“8. Šilumos tiekimo įmonėms, vartotojams tiekiančioms šilumą iš
dviejų ar daugiau šaltinių, nustatoma viena, šio straipsnio 1 dalyje nurodyta,
atitinkama reguliuojama kaina.”
|
Pritarti.
|
Pritarti Seimo nario
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.
(už” – 8, “prieš” – 1,
“susilaikė” – 0)
|
-
|
Seimo narė N.Steiblienė
(2005-02-11)
|
Išbraukti 23
straipsnio 8 dalį:
“8. Šilumos tiekimo įmonėms, vartotojams tiekiančioms šilumą iš
dviejų ar daugiau šaltinių, nustatoma viena, šio straipsnio 1 dalyje
nurodyta, atitinkama reguliuojama kaina.”
|
Pritarti.
|
Pritarti Seimo narės
pasiūlymui ir Vyriausybės nuomonei.
(už” – 8, “prieš” – 1,
“susilaikė” – 0)
|
-
|
Seimo kanceliarijos Teisės
departamentas
(2006-02-14)
|
Dėl 23 straipsnio 8
dalies:
Keičiamo įstatymo 23 straipsnio 8 dalyje siūloma nustatyti, jog šilumos
tiekimo įmonėms, vartotojams tiekiančios šilumą iš dviejų ar daugiau
šaltinių, nustatoma viena iš reguliuojamų kainų. Nėra aišku, kokiu
kriterijumi remiantis šilumos tiekėjai yra išskiriami iš kitų vartotojų
(sistemos naudotojų), nes keičiamo įstatymo 23 straipsnio 5 dalyje nustatoma,
jog vartotojams (sistemos
naudotojams) dujų skirstymo kainos yra nustatomos atsižvelgiant į patiektą
per metus dujų kiekį ir konkrečią dujų pristatymo vietą (pabrauk. –
mūsų), o reguliuojamos kainos, jų diferencijavimas, siekiant išvengti
kryžminio subsidijavimo tarp vartotojų grupių turi būti viešas, jų nustatymo
principai pagrįsti, objektyvūs, skaidrūs ir nediskriminuojantys. Taigi,
manytume, kad toks teisinis reguliavimas, kai išskiriama viena vartotojų
(sistemos naudotojų) – šilumos tiekėjų - grupė laikytinas diskriminuojančiu
kitų vartotojų grupių atžvilgiu, įskaitant kitus vartotojus (įmones), taip
pat turinčius daugiau nei vieną pristatymo vietą. Be to, tokį teisinį
reguliavimą būtų galima laikyti diskriminaciniu ir tų šilumos tiekėjų
atžvilgiu, kurie vartotojams šilumą tiekia iš vieno šaltinio (dujų pristatymo vietos).
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad 2002 m. vasario 5 d.
Ūkio ministro įsakymu Nr. 43 (Žin., 2002, Nr.15-598) patvirtintų Gamtinių
dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklių 143 punkto 2
sakinyje nustatyta, jog “vartotojas (sistemos naudotojas) už patiektas ar pristatytas dujas
(perdavimą, paskirstymą) apmoka pagal konkrečioje pristatymo vietoje
apskaitytą dujų kiekį ir šių taisyklių 73 bei 109 punktuose nurodytai
vartotojų (sistemos naudotojų) grupei nustatytą dujų (perdavimo, paskirstymo)
kainą”. (pabrauk. – mūsų).
2002 m. lapkričio 19 d. Ūkio ministro įsakymo Nr. 413 “Dėl Lietuvos
Respublikos ūkio ministro 2002 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 43 „Dėl gamtinių
dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklių patvirtinimo"
pakeitimo” (Žin., 2002, Nr.113-5080) 2.3. punktu buvo nustatyta, kad “143 punkto antrojo
sakinio nuostatos netaikomos trejų metų gamtinių dujų perdavimo ir
paskirstymo kainų reguliavimo laikotarpiu reguliuojamiesiems vartotojams bei
šilumos tiekimo įmonėms, įsteigtoms iki 2002 m. liepos 1 d. Šios šilumos
tiekimo įmonės su jų 2002 m. gruodžio 1 d. turimais įrenginiais laikomos
vienu vartotoju su viena pristatymo vieta.” Taigi, atsižvelgiant į minėtas
ūkio ministro įsakymo nuostatas, svarstytina, ar teikiamo projekto 23 straipsnio 8 dalyje
nustatytas teisinis reguliavimas, nors ir aukštesnės teisinės galios akte
(įstatyme), užtikrina teisinio reguliavimo tikrumą ir stabilumą, apsaugo teisinių
santykių subjektų teises, taip pat įgytas teises, gerbia teisėtus interesus
ir teisėtus lūkesčius. Konstitucinis Teismas 2004 m. gruodžio 13 d. nutarime
pažymėjo, jog “teisėtų lūkesčių apsaugos principas siejasi su visų valstybės
institucijų pareiga laikytis prisiimtų įsipareigojimų” (pabrauk.
-mūsų).
|
Nėra.
|
Pritarti.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Lietuvos Respublikos
specialiųjų tyrimų tarnyba (2006-03-09)
|
Dėl 23 straipsnio 8
dalies:
Manytume, keliais aspektais svarstytinos Projekto 23 straipsnio 8
dalimi siūlomos nuostatos, kad šilumos tiekimo įmonėms, vartotojams tiekiančioms šilumą iš dviejų ar daugiau šaltinių, nustatoma viena, atitinkama
reguliuojama kaina (perdavimo, skystinimo, laikymo, skirstymo ar paskirtojo
tiekimo):
Pirmiausia, norėtume atkreipti dėmesį į Projekto 23 straipsnio 5
dalies vienareikšmiškas nuostatas, kad vartotojams
(sistemos naudotojams) dujų paskirstymo kainos nustatomos atsižvelgiant į
patiektą per metus dujų kiekį į konkrečią dujų pristatymo vietą. Todėl
manytume, kad Projekto 23 straipsnio 8 dalies nuostatos nedera su projekto 23
straipsnio 5 dalyje nustatomais reikalavimais.
Antra, Projekto 23 straipsnio 8 dalimi siūlomos nuostatos išskiria
šilumos tiekimo įmones iš kitų vartotojų, todėl, manytume, akivaizdu, kad
minėtos nuostatos sudarytų sąlygas vienų vartotojų diskriminacijai kitų
vartotojų (Šilumos tiekimo įmonių) atžvilgiu. Maža to, minėtos nuostatos
sudarytų sąlygas vienų šilumos įmonių (tiekiančių šilumą iš vieno šaltinio)
diskriminacijai kitų šilumos įmonių (tiekiančių šilumą iš dviejų ar daugiau
šaltinių) atžvilgiu.
Trečia, Projekto 23 straipsnio 8 dalimi siūlomos nuostatos sudarytų
sąlygas šilumos tiekimo įmonės vartotojų, nesančių dujų įmonės vartotojais,
diskriminacijai kitų šilumos tiekimo įmonės vartotojų, esančių ir dujų įmonės
vartotojais, atžvilgiu: minėtoje Projekto dalyje vartojama „vartotojo“ sąvoka, kuri, atsižvelgiant
į Projekto 2 straipsnio 39 punktą (apibrėžiantį „vartotojo“ sąvoką), sudaro
prielaidas manyti, kad kalbama apie vartotojus – juridinius ar fizinius
asmenis – perkančius dujas.
Minėtos nuostatos sudarytų sąlygas šilumos tiekimo įmonėms jungtis į juridinius
asmenis ir mažesniais tarifais gauti dujas. Mūsų manymu, toks „susijungimas“
neužtikrintų, kad šių šilumos įmonių vartotojai už gaunamą šilumą mokės
mažiau, tačiau gali nulemti mokėjimų padidėjimą kitiems dujų sistemos
vartotojams (naudotojams) – kadangi dujas šilumos įmonės, atitinkančios
Projekto 23 straipsnio 8 dalyje nustatytą kriterijų, gautų mažesniais
tarifais, bet perdavimo ar skirstymo sistemų operatorių išlaidos dėl tokių
„susijungimų“ nesumažėtų, tai turėtų išlaidų padengimo našta tektų kitiems
dujų sistemos vartotojams.
Atsižvelgdami į tai, ką
išdėstėme, manytume, kad minėti Projekto siūlymai nedera su kitomis Projekto
nuostatomis, sudarytų sąlygas vartotojų diskriminacijai, taip pat iškraipytų
„viešo, pagrįsto, objektyvaus ir skaidraus“ reguliuojamų kainų
diferencijavimo principus.
|
Nėra.
|
Pritarti.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo narys V.Navickas
(2005-07-11)
|
Papildyti 24
straipsnį ir jį išdėstyti taip:
“24 straipsnis. Saugumo
užtikrinimas
1. Dujų įmonės
privalo būti nuolat pasirengusios veikti galimos ekstremalios energetikos
padėties laikotarpiu ar galimo dujų tiekimo sutrikimo atveju ir planuoti
prevencines priemones dujų tiekimo patikimumui bei techninei dujų sistemų
saugai užtikrinti. Ekstremalios energetikos padėties laikotarpiu ar sumažėjus
dujų tiekimui, kilus grėsmei sistemų saugumui, įvykus avarijai, iškilus
grėsmei žmonių sveikatai ar saugumui, dujų įmonės privalo nedelsdamos imtis
visų pagrįstų priemonių dujų tiekimo patikimumui bei techninei dujų sistemų
saugai užtikrinti. Šios priemonės turi būti pagrįstos ir proporcingos. Dujų
įmonės apie taikomas prevencines priemones praneša Ūkio ministerijai. Dujų tiekimo sutrikimo ar nutraukimo
atveju vartotojams dujų tiekimą užtikrina tiekimo įmonė, kuri tiekė dujas
prieš dujų tiekimo apribojimą ar nutraukimą.
2. Dujų įmonės bei
vartotojai, kurie turi didesnės kaip 5 MW galios energijos gamybos objektų,
privalo planuoti būsimą dujų paklausą, dujų sistemų pajėgumą. Dujų įmonės
privalo planuoti dujų sistemų techninės būklės lygį, priemones, kaip
patenkinti paklausą, kai ji yra didžiausia, spręsti dujų trūkumo problemas,
kylančias dėl vienos ar kelių tiekimo įmonių kaltės. Dujų įmonės ne vėliau
kaip iki kiekvienų metų gegužės 1 dienos parengia saugumo užtikrinimo
ataskaitas ir pateikia jas Ūkio ministerijai.
3. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę nustatyti konkrečias
saugumo užtikrinimo priemones, kurių vykdymas dujų įmonėms, vartotojams bei Komisijai yra
privalomas. Priemonės
turi būti nediskriminuojančios, aiškios ir viešai paskelbtos. Priemonės turi
numatyti prioritetinį saugų dujų tiekimą, įskaitant atsargas dujų vamzdyne,
buitiniams vartotojams ir vartotojams į tuos objektus, kurių energijos
gamybos galia mažesnė kaip 5 MW, kuriuose nėra kuro rezervinių atsargų ir
kuriems dujų tiekimo negalima nutraukti. Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija turi teisę nustatyti reikalavimą ar sąlygas dujų įmonėms bei
nebuitiniams vartotojams naudotis gamtinių dujų saugyklomis.
4. Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija turi teisę nustatyti reikalavimą ar sąlygas dujų įmonėms bei
nebuitiniams vartotojams naudotis gamtinių dujų saugyklomis. Dujų
atsargos turi būti tiekiamos iš Europos Sąjungos valstybių narių teritorijoje
esančių gamtinių dujų saugyklų.
5. Nebuitiniai vartotojai, kurie naudoja dujas energijai gaminti, kai
ta energija parduodama ar naudojama visuomeniniams ar gyventojų poreikiams
tenkinti, privalo turėti 1 mėnesio energijos išteklių rezervines atsargas.
Energijos išteklių rezervinių atsargų rūšį pasirenka patys vartotojai.
6. Buitinių vartotojų ir vartotojų, kurių dujų tiekimo kainos
reguliuojamos, nenutrūkstamo dujų tiekimo išlaidos įtraukiamos į dujų tiekimo
kainą, nustačius atskirą tiekimo kainos dedamąją. Vartotojai, kurių dujų
tiekimo kainos nereguliuojamos, nenutrūkstamo dujų tiekimo išlaidas padengia patys savo lėšomis.
7. Valstybinė energetikos inspekcija prie Ūkio ministerijos
kontroliuoja pagrindines dujų tiekimo sutarčių sąlygas ir dujų įmonių
veiksmus dėl dujų tiekimo patikimumo užtikrinimo tarp dujų įmonių ir
galutinių vartotojų, naudojančių dujas energijai gaminti, kai ta energija
parduodama ar naudojama visuomeniniams ar gyventojų poreikiams tenkinti. Dujų
įmonės ir galutiniai vartotojai Valstybinei energetikos inspekcijai prie Ūkio
ministerijos teikia informaciją apie dujų saugumo užtikrinimo priemones ir
pagrindines dujų tiekimo sutarčių sąlygas.
4 8. Ūkio ministerija teikia informaciją apie dujų saugumo užtikrinimo
priemones, nurodytas šio straipsnio 1 dalyje, Europos Komisijai ir Europos
Sąjungos valstybėms narėms. Ūkio ministerija kiekvienais metais ne vėliau
kaip iki liepos 31 dienos parengia ir paskelbia apibendrintą saugumo
ataskaitą ir pateikia ją Europos Komisijai.
|
Iš dalies pritarti.
Siūloma redakcija:
Atsižvelgiant į 2004 m. balandžio 26 d. Tarybos
direktyvos 2004/67/EB dėl gamtinių dujų tiekimo saugumo priemonių (OL 2004
m. specialusis leidimas, 12 skyrius, 3 tomas, p. 19) nuostatas bei
siekiant detaliau apibrėžti dujų įmonių, vartotojų, valstybės institucijų
teises ir pareigas dujų tiekimo sutrikimo ar nutraukimo atveju pasiūlyti
Lietuvos Respublikos Seimui šio straipsnio 6 dalį išdėstyti taip:
„6. Buitinių vartotojų nenutrūkstamo dujų
tiekimo išlaidos įtraukiamos į dujų tiekimo kainą, nustačius atskirą tiekimo
kainos dedamąją. Nebuitiniai vartotojai pagal sutartis nenutrūkstamo dujų
tiekimo išlaidas padengia patys savo lėšomis.“
|
Pritarti
Seimo nario V.Navicko pasiūlymams dėl 24 straipsnio 1, 2, 3, 4, 5, 7 ir 8
dalių ir Vyriausybės nuomonei dėl 24 straipsnio 6 dalies.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Papildyti 24
straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę nustatyti
konkrečias saugumo užtikrinimo priemones, kurių vykdymas dujų įmonėms bei
Komisijai yra privalomas. Priemonės turi būti nediskriminuojančios, aiškios ir viešai
paskelbtos. Priemonės turi numatyti prioritetinį saugų dujų tiekimą,
įskaitant atsargas dujų vamzdyne, buitiniams vartotojams ir vartotojams į
tuos objektus, kurių energijos gamybos galia mažesnė kaip 5 MW, kuriuose nėra
kuro rezervinių atsargų ir kuriems dujų tiekimo negalima nutraukti. Dujos,
esant dujų tiekimo sutrikimui, tiekiamos ir transportuojamos tokia
prioritetine tvarka: buitiniams vartotojams, įmonėms, tenkinančioms
būtiniausius vartotojų poreikius, energijos gamybos įmonėms, kurioms dujos
tiekiamos nepertraukiamai, vartotojams, kuriems dujos tiekiamos
pertraukiamai, ne energijos gamybos įmonėms. Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija turi teisę nustatyti reikalavimą ar sąlygas dujų įmonėms bei
nebuitiniams vartotojams naudotis gamtinių dujų saugyklomis.“
|
Nepritarti.
|
Pritarti Vyriausybės
nuomonei ir nepritarti Seimo narių pasiūlymui.
(bendru sutarimu)
|
-
|
Seimo nariai
P.Vilkas,
V.Navickas,
V.Karbauskis
(2006-06-22)
|
Išbraukti Įstatymo 2 straipsnį (buvusį 3 straipsnį
atitinkamai laikyti 2 straipsniu):
„2
straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto
Gamtinių dujų įstatymo 10 straipsnio 7 dalis ir 24 straipsnio 4 dalis
įsigalioja nuo 2006 m. sausio 1 d.“
|
Pritarti.
|
Pritarti Seimo narių pasiūlymui ir Vyriausybės
nuomonei. (bendru sutarimu)
|
-
|
|
|
Atsižvelgiant į Įstatymo projekto 16 straipsnio 1 ir 2 dalių
redakciją, pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui išbraukti Įstatymo projekto 3
straipsnio 19 dalį, o ankstesniąsias Įstatymo projekto 3 straipsnio 20–37
dalis atitinkamai laikyti 19–36 dalimis.
|
Pritarti.
(bendru sutarimu)
|
-
|
|
|
Siekiant tarpusavyje suderinti Įstatymo projekto 7 ir 23
straipsnių nuostatas, pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui patikslinti
Įstatymo projekto 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
1. Dujų įmonės turi
užtikrinti saugų dujų perdavimą, laikymą, skirstymą ir tiekimą vartotojams.
Dujų įmonės, perduodamos, laikydamos, skirstydamos ir tiekdamos dujas vartotojams,
privalo laikytis nustatytų kainų, nurodytų šio įstatymo 23 straipsnio 1 ir 2
dalyse.”
|
Pritarti.
(bendru sutarimu)
|