2005-08-31

EN  FR

 

2005-08-31 įvyko Seimo Antikorupcijos komisijos posėdis. Komisija išklausė informaciją dėl Trakų nacionaliniame parke planuojamų įrengti golfo laukų.

 

Nustatyta, kad 2005 m. balandžio 4 d. Trakų rajono savivaldybės administracijos direktorius L.Karnila raštu Nr. AP3-803 kreipėsi į Vilniaus apskrities viršininko administraciją informuodamas, kad Trakų rajono savivaldybė numato rengti apie 140 ha ploto žemės sklypo Trakų raj. savivaldybėje, Trakų seniūnijoje, Užtrakio kaime detalųjį planą. Planavimo tikslai: pagrindinės tikslinės žemės ūkio paskirties, sklypo ribų ir ploto nustatymas, numatant golfo laukų įrengimą.

2005 m. gegužės 26 d. Vilniaus apskrities viršininko administracija raštu Nr. (80)-B2-1848-(3.31) pritarė tokio detalaus plano rengimui.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2004 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 583 “Dėl ekologiniu, archeologiniu ir rekreaciniu požiūriu ypač vertingų teritorijų, esančių valstybiniuose parkuose ir valstybiniuose draustiniuose, ribų patvirtinimo” patvirtinta Trakų istoriniame nacionaliniame parke esanti rekreaciniu požiūriu ypač vertinga 140 ha teritorija, Užtrakio dvaro vizualinės apsaugos zona.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. gruodžio 6 d. nutarimo Nr. 912 “Dėl Trakų istorinio nacionalinio parko planavimo schemos patvirtinimo” 3 dalies 2 punktu Užtrako dvaro vizualinės apsaugos zona priskiriama Trakų istorinio nacionalinio parko prezervacinei (apsauginei) zonai, kuriai pagal šio nutarimo II skyriaus 2 punktą šioje teritorijoje nustatytas ribotas žemės ir miško panaudojimas, pažintinė bei verslinė rekreacija, kitos funkcijos, neprieštaraujančios pagrindiniams Trakų istorinio nacionalinio parko uždaviniams bei Specialios žemės ir miško naudojimo sąlygos (XIX skyrius, 77,78 bei 79 p.) 

Pagal šio nutarimo bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 12 d. nutarimo Nr. 343 “Dėl Specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų patvirtinimo” nuostatas Užtrakio dvaro vizualinės apsaugos zonoje draudžiama vykdyti statybos ir kasybos darbus, nesusijusius su kurorto paskirtimi ir jo plėtojimu bei aplinkos tvarkymu, naudoti pavojingas chemines medžiagas, vykdyti pagrindinius miško kirtimus. Taip pat draudžiama vykdyti darbus, kurie gali turėti neigiamą poveikį gydomiesiems bei rekreaciniams gamtos ištekliams ir kurorto higieninei būklei bei darbus, kurie gali pakenkti nekilnojamų kultūros vertybių kraštovaizdžiui ar optimaliai jų apžvalgai.

2002 metais Užtrakio dvaro vizualinės apsaugos zonoje atliktas poveikio gamtinei aplinkai vertinimas. Aptiktos šešios į Lietuvos raudonąją knygą įrašytų augalų bei aštuonios gyvūnų rūšys, kurios įrašytos į 1992 m. gegužės 21 d. Tarybos Direktyvos 92/43/EEC dėl natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos, 1979 m. balandžio 2 d. Tarybos Direktyvos 79/409/EEC dėl laukinių paukščių apsaugos ir Berno konvencijos saugomų gyvūnų sąrašus.

Neigiamus vertinimus dėl golfo laikų įrengimo 140 ha teritorijoje, Užtrakio dvaro vizualinės apsaugos zonoje, yra pateikusios Kultūros ir Aplinkos ministerijos bei Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos.

            Įvertinusi turimą medžiagą Komisija nusprendė:

 

1. Kreiptis į Vyriausybės atstovą Vilniaus apskrityje dėl Trakų rajono savivaldybės veiksmų planuojant golfo laukus Trakų nacionaliniame istoriniame parke įvertinimo bei informuoti apie tai Lietuvos Respublikos Vyriausybę;

2. Pasiūlyti Trakų rajono savivaldybei persvarstyti sprendimą rengti detalųjį planą, siekiant įrengti  golfo laukus Trakų istorinio nacionalinio parko Užtrakio dvaro vizualinės apsaugos zonoje

 

 

2005-08-31 posėdyje Komisija įvertino Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadas dėl ES lėšomis finansuojamų projektų administravimo ir finansavimo taisyklių antikorupcinio vertinimo ir nusprendė:

 

1. Kreiptis į Lietuvos Respublikos finansų ministeriją dėl 2005 m. vasario 4 d. Finansų ministro įsakymo Nr. 1K-041 “Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. 1K-033 "Lietuvos 2004-2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo” pakeitimo atsižvelgiant į Komisijos pateiktas pastabas;

            2. Kreiptis į Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministeriją, Lietuvos Respublikos Ūkio ministeriją bei VĮ Lietuvos verslo paramos agentūrą su prašymu pateikti informaciją kaip įgyvendinamos Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktos pastabos;

            3. Atkreipti Lietuvos Respublikos Vyriausybės dėmesį į tai, kad dalis tiesioginį ES paramos administravimą vykdančių įgyvendinančių institucijų yra viešosios įstaigos bei siūlyti pakeisti šių įstaigų statusą siekiant geriau apibrėžti institucijų bei jų darbuotojų atsakomybę už priimamus sprendimus.

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008