2005-08-31 įvyko Seimo Antikorupcijos
komisijos posėdis. Komisija išklausė informaciją dėl Trakų nacionaliniame parke
planuojamų įrengti golfo laukų.
Nustatyta,
kad 2005 m. balandžio 4 d. Trakų rajono savivaldybės administracijos
direktorius L.Karnila raštu Nr. AP3-803 kreipėsi į Vilniaus apskrities
viršininko administraciją informuodamas, kad Trakų rajono savivaldybė numato
rengti apie 140 ha ploto žemės sklypo Trakų raj. savivaldybėje, Trakų
seniūnijoje, Užtrakio kaime detalųjį planą. Planavimo tikslai: pagrindinės
tikslinės žemės ūkio paskirties, sklypo ribų ir ploto nustatymas, numatant
golfo laukų įrengimą.
2005 m. gegužės 26 d. Vilniaus apskrities
viršininko administracija raštu Nr. (80)-B2-1848-(3.31) pritarė tokio detalaus
plano rengimui.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2004 m. gegužės 14
d. nutarimu Nr. 583 Dėl ekologiniu, archeologiniu ir rekreaciniu požiūriu ypač
vertingų teritorijų, esančių valstybiniuose parkuose ir valstybiniuose
draustiniuose, ribų patvirtinimo patvirtinta Trakų istoriniame nacionaliniame
parke esanti rekreaciniu požiūriu ypač vertinga 140 ha teritorija, Užtrakio
dvaro vizualinės apsaugos zona.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1993 m. gruodžio 6 d. nutarimo Nr. 912 Dėl Trakų istorinio nacionalinio parko
planavimo schemos patvirtinimo 3 dalies 2 punktu Užtrako dvaro vizualinės
apsaugos zona priskiriama Trakų istorinio nacionalinio parko prezervacinei
(apsauginei) zonai, kuriai pagal šio nutarimo II skyriaus 2 punktą šioje
teritorijoje nustatytas ribotas žemės ir miško panaudojimas, pažintinė bei
verslinė rekreacija, kitos funkcijos, neprieštaraujančios pagrindiniams Trakų
istorinio nacionalinio parko uždaviniams bei Specialios žemės ir miško
naudojimo sąlygos (XIX skyrius, 77,78 bei 79 p.)
Pagal šio nutarimo bei Lietuvos Respublikos
Vyriausybės 1992 m. gegužės 12 d. nutarimo Nr. 343 Dėl Specialiųjų žemės ir
miško naudojimo sąlygų patvirtinimo nuostatas Užtrakio dvaro vizualinės
apsaugos zonoje draudžiama vykdyti statybos ir kasybos darbus, nesusijusius su
kurorto paskirtimi ir jo plėtojimu bei aplinkos tvarkymu, naudoti pavojingas
chemines medžiagas, vykdyti pagrindinius miško kirtimus. Taip pat draudžiama
vykdyti darbus, kurie gali turėti neigiamą poveikį gydomiesiems bei
rekreaciniams gamtos ištekliams ir kurorto higieninei būklei bei darbus, kurie
gali pakenkti nekilnojamų kultūros vertybių kraštovaizdžiui ar optimaliai jų
apžvalgai.
2002 metais Užtrakio dvaro vizualinės apsaugos
zonoje atliktas poveikio gamtinei aplinkai vertinimas. Aptiktos šešios į
Lietuvos raudonąją knygą įrašytų augalų bei aštuonios gyvūnų rūšys, kurios
įrašytos į 1992 m. gegužės 21 d. Tarybos Direktyvos 92/43/EEC dėl natūralių
buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos, 1979 m. balandžio 2 d. Tarybos
Direktyvos 79/409/EEC dėl laukinių paukščių apsaugos ir Berno konvencijos
saugomų gyvūnų sąrašus.
Neigiamus vertinimus dėl golfo laikų įrengimo 140
ha teritorijoje, Užtrakio dvaro vizualinės apsaugos zonoje, yra pateikusios
Kultūros ir Aplinkos ministerijos bei Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba
prie Aplinkos ministerijos.
Įvertinusi turimą medžiagą
Komisija nusprendė:
1. Kreiptis į Vyriausybės atstovą Vilniaus
apskrityje dėl Trakų rajono savivaldybės veiksmų planuojant golfo laukus Trakų
nacionaliniame istoriniame parke įvertinimo bei informuoti apie tai Lietuvos
Respublikos Vyriausybę;
2. Pasiūlyti Trakų rajono savivaldybei
persvarstyti sprendimą rengti detalųjį planą, siekiant įrengti golfo laukus Trakų istorinio nacionalinio
parko Užtrakio dvaro vizualinės apsaugos zonoje
2005-08-31 posėdyje Komisija įvertino
Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadas dėl ES lėšomis finansuojamų projektų
administravimo ir finansavimo taisyklių antikorupcinio vertinimo ir nusprendė:
1. Kreiptis į Lietuvos Respublikos finansų
ministeriją dėl 2005 m. vasario 4 d. Finansų ministro įsakymo Nr. 1K-041 Dėl
Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. 1K-033
"Lietuvos 2004-2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir
projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir
finansavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo pakeitimo atsižvelgiant į
Komisijos pateiktas pastabas;
2. Kreiptis į Lietuvos Respublikos
Žemės ūkio ministeriją, Lietuvos Respublikos Ūkio ministeriją bei VĮ Lietuvos
verslo paramos agentūrą su prašymu pateikti informaciją kaip įgyvendinamos
Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktos pastabos;
3.
Atkreipti Lietuvos Respublikos Vyriausybės dėmesį į tai, kad dalis tiesioginį
ES paramos administravimą vykdančių įgyvendinančių institucijų yra viešosios
įstaigos bei siūlyti pakeisti šių įstaigų statusą siekiant geriau apibrėžti
institucijų bei jų darbuotojų atsakomybę už priimamus sprendimus.