2005-11-16

EN  FR

2005 m. lapkričio 16 d. posėdyje Seimo Antikorupcijos komisija įvertino korupcijos pasireiškimo galimybes matininkų veikloje.

Išnagrinėjus Komisijoje surinktos medžiagos visumą bei išklausius į posėdį pakviestus institucijų atstovus posėdyje bendru sutarimu buvo pritarta šioms išvadoms:

            1. Matininkų veiklos teisinis reguliavimas yra nepakankamas, todėl būtina parengti Matininkų įstatymą bei tobulinti Geodezijos ir kartografijos, Nekilnojamo turto kadastro, Statybos, Žemės reformos, Teritorijų planavimo bei Žemės įstatymo nuostatas;

2. 2005 m. kovo 25 d. priimtu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministrės įsakymu Nr. 3D-168 “dėl Žemės ūkio ministro 2002 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. 522 “Dėl nekilnojamojo turto objektų kadastrinių matavimų ir kadastro duomenų sutikrinimo bei tikslinimo” pakeitimo”  buvo panaikinta prievolė kadastrinius matavimus atliekantiems asmenims suderinti žemės sklypo planus su nekilnojamojo turto kadastro tvarkytoju. Konstatuotina, kad šis įsakymas yra ydingas antikorupcinius požiūriu, todėl siekiant išvengti klaidų formuojant ir registruojant nekilnojamo turto objektus jį būtina pakeisti;

3. Nacionalinės žemės tarnybos atliekama valstybinių geodezinių ir topografinių darbų valstybinė priežiūra ir kokybės kontrolė yra nepakankama;

4. Marijampolės, Telšių, Šiaulių, Tauragės ir Vilniaus apskričių viršininkų administracijų žemėtvarkos padalinių atliekama žemėtvarkos darbų priežiūra yra neefektyvi;

5. Lietuvos Respublikos valstybinė mokesčių inspekcija, atlikusi UAB korporacija “Matininkai” mokestinį patikrinimą priskaičiavo 900000 litų nesumokėtų mokesčių. Atsižvelgiant į Valstybinės mokesčių inspekcijos pateiktą medžiagą yra pagrindo manyti, jog 2005 m. gegužės 4 d. dienraštyje “Respublika”, straipsnyje “Matininkų mafija: skandalas yra, o įrodymų – ne” nurodyti faktai, jog didesnės dalies iš gyventojų gaunamų pinigų matininkai neįtraukia į apskaitą, tvirtinasi.

 

NUSPRĘSTA:

1. Siūlyti Lietuvos Respublikos Seimo valdybai sudaryti darbo grupę kadastrinius matavimus atliekančių asmenų statuso ir veiklos reglamentavimo klausimams spręsti;

2. Siūlyti Žemės ūkio ministerijai vadovaujantis 2003 m. vasario 26 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 276  patvirtinta sprendimų projektų poveikio vertinimo metodika atlikti išplėstinį visų 2005-06-14 Žemės ūkio ministrės įsakymu Nr. 3D-314 sudarytos darbo grupės parengtų projektų vertinimą pagal poveikį korupcijos mastui.  Taip pat pakeisti 2005 m. kovo 25 d. priimtą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministrės įsakymą Nr. 3D-168 “Dėl žemės ūkio ministro 2002 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. 522 “Dėl nekilnojamojo turto objektų kadastrinių matavimų ir kadastro duomenų sutikrinimo bei tikslinimo” pakeitimo”  nustatant kadastrinius matavimus atliekantiems asmenims prievolę suderinti žemės sklypo planus su nekilnojamojo turto kadastro tvarkytoju;

3. Atkreipti Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijos dėmesį į Nacionalinės žemės tarnybos  prie Žemės ūkio ministerijos nepakankamai atliekamą valstybinių geodezinių ir topografinių darbų valstybinę priežiūrą ir kokybės kontrolę ir siūlyti imtis priemonių siekiant efektyvinti tarnybos veiklą;

4. Informuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybę apie nepakankamą Marijampolės, Telšių, Šiaulių, Tauragės ir Vilniaus apskričių viršininkų administracijos atliekamų žemėtvarkos darbų priežiūrą bei Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos nepakankamai atliekamą valstybinių geodezinių ir topografinių darbų valstybinę priežiūrą ir kokybės kontrolę;

5. Atkreipti Marijampolės, Telšių, Šiaulių, Tauragės ir Vilniaus apskričių viršininkų dėmesį į žemėtvarkos skyrių atliekamos žemėtvarkos darbų priežiūros neefektyvumą, pateikti Komisijos turimus statistinius duomenis apie nekilnojamo turto kadastrinių matavimų bylų patikros rezultatus atitinkamoms apskritims ir siūlyti imtis priemonių efektyvinant žemėtvarkos skyrių veiklą šioje srityje;

6. Rekomenduoti Specialiųjų tyrimų tarnybai kadastrinius matavimus atliekančių asmenų veiklos kontrolę ir licencijas nekilnojamų daiktų kadastro duomenų nustatymui išduodančiose institucijose atlikti korupcijos rizikos analizę;

7. Kreiptis į Finansinių nusikaltimų tarnybą dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos nustatytų pažeidimų ir 2005-05-04 dienraščio “Respublika” straipsnyje “Matininkų mafija: skandalas yra, o įrodymų – ne” nurodytų faktų ištyrimo.

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008