2006-02-22

EN  FR

 

 

Š.m. vasario 22 d. įvyko Antikorupcijos komisijos  posėdis. Jame buvo nagrinėjami šie klausimai:

1. Dėl galimybių korupcijai reikštis užkardinimo vykdant koncesijas.

    Šiuo klausimu pasisakė Ūkio ministerijos, Finansų ministerijos, Valstybės kontrolės  ir Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai.

 

2. Dėl specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnų atrankos, socialinių garantijų bei atsakomybės.

     Šiuo klausimu pasisakė Specialiųjų tyrimų tarnybos atstovai.

 

3. Dėl valstybės tarnautojų turto, kurio įsigijimas negali būti pagrįstas gaunamomis pajamomis.

    Šiuo klausimu pasisakė Specialiųjų tyrimų tarnybos bei Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovai.

 

 

1. Dėl galimybių korupcijai reikštis užkardinimo vykdant koncesijas

 

 

Į Antikorupcijos komisiją 2005-12-08 kreipėsi grupė Seimo narių informuodami, kad Kauno miesto savivaldybė vykdo švietimo įstaigų ūkio tvarkymo ir priežiūros koncesijos projektą, ir prašydami ištirti konkurso dėl koncesijos suteikimo sąlygas ir sutartį antikorupciniu požiūriu. 2005-12-22 Kauno miesto savivaldybės taryba atšaukė anksčiau priimtą sprendimą dėl koncesijos tvarkyti ir prižiūrėti Kauno miesto savivaldybės švietimo įstaigų ūkį. Komisija, siekdama išsiaiškinti, ar organizuojant konkursą dėl koncesijos suteikimo nėra galimybių reikštis korupcijai, kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą, prašydama įvertinti Kauno miesto savivaldybės tarnautojų veiksmus, konkursų sąlygas ir sutartis ir atlikti Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo antikorupcinį vertinimą. Be to buvo kreiptasi į Finansų ministeriją dėl nuomonės pateikimo, ar koncesijos mokestis ir su jo mokėjimu susiję savivaldybės įsiskolinimai turėtų būti pripažinti valstybės skola ir negali viršyti Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytų savivaldybių skolinimosi limitų. Seimo Audito komitetas, išanalizavęs klausimus, susijusius su Koncesijų įstatymo taikymo praktika, konstatavo šio įstatymo trūkumus dėl neapibrėžtų turto eksploatacijos sąlygų, kontrolės mechanizmo, koncesijų laiko ir apimčių reglamentavimo nebuvimo, taip pat Valstybės skolos įstatymo ir Koncesijų įstatymo tarpusavio suderinamumo, pasiūlė Lietuvos Respublikos Vyriausybei iki 2006 m. vasario 15 d. parengti ir pateikti Seimui Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo pakeitimo projektą. Atsižvelgiant į tai, kad Vyriausybė to nepadarė, siūlytina apsvarstyti Komisijos parengtą Koncesijų įstatymo 3, 5, 22, 23 straipsnių pakeitimo ir papildymo 30 straipsniu įstatymo projektą.

 

Posėdžio metu NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):  pritarti Lietuvos Respublikos Koncesijų įstatymo 3, 5, 22, 23 straipsnių pakeitimo ir papildymo 30 straipsniu įstatymo projektui ir teikti jį Seimui, prašant šį įstatymo projektą įtraukti į Seimo IV (Pavasario) sesijos darbų programą

 

2. Dėl specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnų atrankos, socialinių garantijų bei atsakomybės

 

 

Atsižvelgiant į šį klausimą buvo svarstyta Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos statuto 2, 11, 19, 21, 30, 32 straipsnių pakeitimo bei papildymo ir Statuto papildymo 301 straipsniu įstatymo projektas. Seimo Antikorupcijos komisija gavo Specialiųjų tyrimų tarnybos raštą “Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnų socialinių garantijų”. Rašte teigiama, jog įsigaliojus naujos redakcijos Specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT)  statutui iš esmės labai smarkiai pasikeitė STT  pareigūnų socialinių garantijų, o kartu ir motyvavimo sistema. Dėl to iš STT traukiasi aukštą kvalifikaciją ir didelę patirtį turintys specialistai, ypač tie, kurių veikla tiesiogiai susijusi su korupcinio pobūdžio veikų atskleidimu ir tyrimu. Tuo tarpu priimti į tarnybą naujus analogiškos patirties ir kvalifikacijos pareigūnus yra sudėtinga. STT neturi galimybės konkuruoti įdarbinimo srityje tiek su privačiomis įmonėmis, tiek su kitomis statutinėmis valstybinėmis teisėsaugos institucijomis, kuriose atitinkami pakeitimai, susiję su socialinių garantijų sumažinimu, nebuvo padaryti.

 

Posėdžio metu NUSPRĘSTA (bendru sutarimu): pritarti Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos statuto 2, 11, 19, 21, 30, 32 straipsnių pakeitimo bei papildymo ir Statuto papildymo 301 straipsniu įstatymo projektui ir teikti jį Seimui

 

 

3. Dėl valstybės tarnautojų turto, kurio įsigijimas negali būti pagrįstas gaunamomis pajamomis

 

 

Jungtinių Tautų konvencijoje prieš korupciją, tarp kitų kovos su korupcija priemonių, 20 straipsnyje yra nurodyta pareiga konvenciją ratifikavusioms šalims apsvarstyti būtinybę, vadovaujantis Konstitucija ir esminiais šalies teisinės sistemos principais, priimti tokias teisines ir kitas priemones, kurių reikia baudžiamuoju nusikaltimu laikyti tyčinį neteisėtą praturtėjimą, t.y. žymų valstybės pareigūno turto padidėjimą, kai jos negali pagrįstai paaiškinti, kaip tai susiję su jo teisėtomis pajamomis. Siekiant išplėsti Jungtinių tautų konvencijos prieš korupciją rekomenduojamų antikorupcinių priemonių sąrašą, būtų tikslinga lygiagrečiai inicijuoti Mokesčių administravimo įstatymo 33 straipsnio 13 punkto pakeitimą, įvedant nuostatą, kad Specialiųjų tyrimų tarnyba ar kita teisėsaugos institucija, turėdama pagrįstų įtarimų, kad asmens turtas įsigytas už įstatymų nustatyta tvarka neapmokestintas lėšas ar pan., gali kreiptis į VMĮ su prašymu nurodyti gyventojui pagrįsti deklaruoto turto įsigijimo teisėtumą.

 

Posėdžio metu NUSPRĘSTA (bendru sutarimu): kreiptis į Lietuvos Respublikos Seimo valdybą su prašymu sudaryti darbo grupę išanalizuosiančią “Neteisėto praturtėjimo” reglamentavimo galimybes ir parengsiančią atitinkamus įstatymų projektus.

 

4. Dėl problemų sveikatos apsaugos sistemoje

 

 

Į Antikorupcijos komisiją kreipėsi grupė Seimo narių dėl problemų sveikatos apsaugos sistemoje.

 

Posėdžio metu NUSPRĘSTA (bendru sutarimu): sudaryti darbo grupę klausimams, susijusiems su problemomis sveikatos apsaugos srityje spręsti. Darbo grupės sudėtis:

1.      Bronius Bradauskas;

2.      Rimantas Dagys;

3.      Valdemar Tomaševski.

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008