Š.m. spalio 11d. įvyko Antikorupcijos
komisijos posėdis. Jo metu buvo nagrinėjami tokie klausimai:
1. Dėl AB ,,Lietuvos jūrų
laivininkystė privatizavimo proceso
Pranešėja: Komisijos patarėja
Laima Ragauskienė
2. Dėl Lietuvos Respublikos
autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo 4, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 22, 38,
40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 51, 53, 54, 56, 57, 61, 65, 72 straipsnių, VI
skyriaus ir priedo pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XP-983
antikorupcinio vertinimo
Pranešėja: Komisijos patarėja
Dovilė Paužaitė
3. Pasiūlymai dėl klausimų,
kurie numatomi svarstyti Komisijoje
2006 m. Seimo V (rudens) sesijos metu
Pranešėja: Komisijos patarėja
Jolanta Bandzienė
1. Dėl AB ,,Lietuvos jūrų laivininkystė
privatizavimo proceso
2006-05-24 į buvusį
Antikorupcijos komisijos pirmininką Petrą Bagušką kreipėsi komisijos narys
J.Razma, prašydamas komisijoje išnagrinėti AB Lietuvos Jūrų laivininkystė
privatizavimą, įvertinant, ar privatizavimo proceso metu nebūta korupcijos
apraiškų. Kreipimesi buvo nurodyta, jog vykdant minėtos bendrovės privatizavimo
konkursą, viešojo konkurso komisija patvirtino konkurso dalyvių eilę, atmesdama
pirmuoju numeriu (didžiausia pinigine sumą) pasiūliusios Danijos bendrovės Trident
Marine Aps paraišką dalyvauti konkurse, motyvuodama tuo, jog paraiška nebus
tinkamai įvykdyta. Vėliau, iki privatizavimo konkurso laimėtojo
paskelbimo, Vyriausybė vadovaudamasi LR
Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo 10 str. nuostatomis,
nutraukė AB Lietuvos jūrų laivininkystė valstybei nuosavybės teise
priklausančių akcijų paketo privatizavimo programos įgyvendinimą. J.Razmos
nuomone, minėto įstatymo 10 str. nuostatos, kurios suteikia teisę Vyriausybei sustabdyti arba nutraukti objekto
privatizavimo programos įgyvendinimą, iki potencialaus pirkėjo pripažinimo ir
paskelbimo laimėtoju, su kuriuo numatoma pasirašyti privatizavimo sandorį, gali
sudaryti sąlygas Vyriausybės įtakingiems pareigūnams proteguoti konkrečią
bendrovę. Todėl J.Razma siūlo svarstyti, ar nereikėtų inicijuoti Valstybės ir
savivaldybių turto privatizavimo įstatymo 10 str. 6 d. nuostatų pakeitimo.
VĮ Valstybės turto fondas
J.Razmai adresuotame atsakyme (2006-05-17, Nr. (25)-3R-1655) nurodė, jog
Valstybės turto fondo sudaryta Viešojo konkurso komisija, analizuodama Trident
Marine Aps. paraišką dėl minėtos
bendrovės akcijų įsigijimo, kreipėsi į
Valstybės saugumo departamentą ir Specialiųjų tyrimų tarnybą dėl
informacijos apie potencialų pirkėją. VĮ Valstybės turto fondas nurodė, kad šių
tarnybų pateikta informacija indikavo galimą pirkėjo finansinį nepatikimumą,
galintį kelti grėsmę privatizavimo sandorio tinkamam vykdymui, todėl papildomai
buvo kreiptasi į pirkėją (Trident Marine Aps.), prašant paaiškinti iš kokių
lėšų bus sumokėta pasiūlyta kaina. Trident Marine Aps. iš esmės neatsakė į
Valstybės turto fondo prašymą, todėl Viešojo konkurso komisija nusprendė, kad
pirkėjas nėra laikytinas finansiškai patikimu.
2006-06-06 Antikorupcijos
komisija kreipėsi į VĮ Valstybės turto
fondas prašydama pateikti dokumentus, susijusius su AB Lietuvos jūrų
laivinystė privatizavimu. 2006-06-19 atsakyme Valstybės turto fondas dėl
didelės dokumentų apimties bei konfidencialumo Antikorupcijos komisijos
įgaliotiems atstovams pasiūlė su norimais dokumentais susipažinti jo patalpose.
2006-07-04 į Komisijos pirmininką P.Bagušką bei 2006-08-09 į komisijos narę
Nijolę Steiblienę kreipėsi bendrovės Trident Marine Aps. atstovas Lars Bo Nielsen prašydamas bendradarbiauti
nagrinėjant AB Lietuvos Jūrų laivininkystė bendrovės privatizavimo
bylą.
Komisijos patarėja Vita
Vaitekūnaitė susipažinusi su Lietuvos turto fonde saugomais minėtos bendrovės
privatizavimo dokumentais, padarė išvadą, jog korupcijos apraiškų privatizavimo
procese nenustatyta.
Atkreiptinas dėmesys, jog
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas 2005-02-28 nagrinėjo AB Lietuvos jūrų
laivininkystė akcijų viešojo konkurso komisijos pripažinti bendrovę Trident
Marine Aps. nepatikima ir pašalinti ją iš konkurso sprendimą, kurį pripažino
teisėtu.
Šiuo
metu minėtos bendrovės privatizavimo konkurso byla Trident Marine Aps.
iniciatyva yra nagrinėjama Tarptautiniame Žmogaus Teisių Teisme Strasbūre bei
Tarptautiniame Investicinių Ginčų Sprendimo Centre Vašingtone.
NUSPRĘSTA (balsavimo rezultatai: UŽ
4, PRIEŠ 1, SUSILAIKĖ 2): esant bendrovės Trident Marine Aps. pageidavimui,
išklausyti minėtos bendrovės turimus faktus apie korupciją privatizavimo
procese.
2. Dėl Lietuvos Respublikos
autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo 4, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 22, 38,
40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 51, 53, 54, 56, 57, 61, 65, 72 straipsnių, VI
skyriaus ir priedo pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XP-983
antikorupcinio vertinimo
Antikorupcijos komisijoje šiuo klausimu buvo gauti tokie
raštai: iš Specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau - STT) šio įstatymo
antikorupcinis vertinimas 2006-09-19, iš Kultūros ministerijos 2006-09-29 bei iš Lietuvos gretutinių teisių
asociacijos 2006-09-27.
Svarstant klausimą posėdyje dalyvavo
šie kviestieji asmenys: Nijolė Matulevičienė Autorių teisių skyriaus vedėja
(Kultūros ministerija), Rimantas Bagdevičius Lietuvos gretutinių teisių
asociacijos tarybos pirmininkas, Liudmila Balcevič - Lietuvos gretutinių teisių
asociacijos direktorė, Agnė Masalskytė - Lietuvos gretutinių teisių asociacijos
teisininkė. Kviestieji asmenys išsakė savo siūlymus nagrinėjamu klausimu. Taip
pat buvo aptarti minėtieji raštai.
Komisijos nariai bendru sutarimu
NUSPRENDĖ pritarti Projektui su išlygomis:
1.
25 straipsnį (Įstatymo 72 str. 2 d.) papildyti nuostata, kad Taryboje turėtų
dalyvauti Finansų ministerijos, Kultūros ministerijos ir Teisingumo
ministerijos atstovai.
2. pakeisti 26 straipsnyje (Įstatymo 86 str. 3 d.)
įtvirtintą nuostatą dėl atlyginimo iš naudotojo išieškojimo dydžio, sumažinant
jį iš 3 kartų į 2.
3. Pasiūlymai dėl klausimų,
kurie numatomi svarstyti Komisijoje
2006 m. Seimo V (rudens) sesijos metu
Posėdžio metu Komisijos nariai buvo supažindinti su klausimais, kurie
turėtų būti nagrinėjami artimiausių posėdžių metu. Buvo pristatyti šie raštai:
vienas iš raštų, - tai Seimo nario Jurgio Razmos raštas dėl UAB Miško
verslas.
Komisijos nariai bendru sutarimu NUSPRENDĖ, jog Komisijos patarėjai,
pirmiausia, turi išsiaiškinti, ar Generalinė prokuratūra atlieka tyrimą ir jei
jis nepradėtas ar nutrauktas, Komisija šį klausimą įtrauks į savo darbo veiklą.
Sekantis Komisijoje gautas raštas tai grupės Seimo narių raštas dėl
ne pagal paskirtį naudojamų valstybės lėšų Kauno savivaldybėje (Fredos
kvartalas).
Komisijos nariai bendru sutarimu NUSPRENDĖ įtraukti šį klausimą į
Komisijos darbo veiklą.
Komisijoje taip pat gautas Seimo pirmininko pavedimu Seimo kanclerio
raštas dėl Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo plano iki 2015 metų tvirtinimo
tikslingumo.
Komisijos nariai bendru sutarimu NUSPRENDĖ įtraukti šį klausimą į
Komisijos darbo veiklą.