Komisijos išvada "Dėl Ekonomikos komiteto sprendimo atitikimo Seimo statuto reikalavimams"

EN  FR

2005-01-19 Nr.101-I-04

Vilnius

Komisijos posėdyje dalyvavo:

Komisijos nariai: Romualda Kšanienė, Antanas Matulas, Algirdas Monkevičius, Skirmantas Pabedinskas, Algimantas Salamakinas, Aldona Staponkienė, Antanas Napoleonas Stasiškis, Dalia Teišerskytė, Manfredas Žymantas.

Į Etikos ir procedūrų komisiją kreipėsi Seimo narys Saulius Lapėnas, prašydamas įvertinti 2004 m. lapkričio 29 d. Ekonomikos komiteto sprendimo atitikimą Seimo statuto reikalavimams.

Seimo etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

2004m. liepos 7 d. Seimo posėdžių sekretoriate užregistruotas Alkoholio kontrolės įstatymo 10, 12, 17, 18 ir 34 straipsnių papildymo įstatymo projektas. 2004 m. spalio 28 d. įstatymo projektas pateiktas Seimo posėdyje, kur buvo nuspręsta pavesti įstatymo projektą svarstyti X kadencijos Seimui, paskiriant pagrindiniu komitetu Ekonomikos komitetą, o pagalbiniais Biudžeto ir finansų, Kaimo reikalų, Sveikatos reikalų ir Žmogaus teisių komitetus.

2004 m. lapkričio 29 d. Ekonomikos komitetas (paskirtas pagrindiniu komitetu projektui nagrinėti), Seimo seniūnų sueigos metu paragintas, priėmė sprendimą įstatymo projekto svarstymo netęsti.

2005 m. sausio 1 d. Seimo Pirmininko pavaduotojas Česlovas Juršėnas papildomai raštu kreipėsi į Seimo komitetų pirmininkus bei patarėjus, prašydamas apsvarstyti įstatymų projektus, pradėtus ir nebaigtus svarstyti 2000-2004 metų kadencijoje, ir priimti sprendimą dėl jų atmetimo iki 2005 metų sausio mėn. 18 d.

Seimo statuto 150 straipsnyje įtvirtinta, kokie sprendimai gali būti priimti svarstymo pagrindiniame komitete metu. Komitetas gali:

1) pritarti iniciatorių pateiktam arba komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms;

2) pritarti arba nepritarti įstatymų leidybos iniciatyvos teisę turinčių asmenų pateiktoms pataisoms dėl įstatymo projekto (pataisos, kurioms pritarta, įtraukiamos į komiteto patobulintą įstatymo projektą; visos iš šių asmenų gautos pataisos įtraukiamos į komiteto išvadas);

3) daryti svarstymo komitete pertrauką ir grąžinti įstatymo ir išvadų projektus tobulinti išvadų rengėjams, kurie turi atlikti komiteto nurodytus veiksmus;

4) paskelbti projektą visuomenei svarstyti;

5) grąžinti projektą iniciatoriams patobulinti;

6) projektą atmesti.

Jeigu nusprendžiama projektą atmesti, komitetas vis tiek turi pateikti savo išvadas Seimui. Šiuo atveju priimtas sprendimas įstatymo projekto svarstymo netęsti, nepateikiant komiteto išvados Seimui.

Lietuvos Respublikos Konstitucija nustato tokią valstybės valdžios sąrangą, kai kiekviena valstybės valdžios institucija savo funkcijas vykdo nepertraukiamai. Tai akcentavo ir Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas savo 1994 m. vasario 24 d. ir 2004 m. liepos 1 d. nutarimuose. Todėl galima teigti, kad viena esminių Seimo funkcijų – įstatymų leidybos funkcija, įtvirtinta Konstitucijos 67 straipsnyje, taip pat turi būti vykdoma nepertraukiamai.

Seimo etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

1. Seimo ekonomikos komiteto 2004 m. lapkričio 29 d. priimtas sprendimas netęsti Alkoholio kontrolės įstatymo 10, 12, 17, 18 ir 34 straipsnių papildymo įstatymo projekto svarstymo procedūros prieštarauja Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies nuostatoms.

2. Seimo ekonomikos komitetui rekomenduoti persvarstyti klausimą dėl Alkoholio kontrolės įstatymo 10, 12, 17, 18 ir 34 straipsnių papildymo įstatymo projekto svarstymo procedūros pratęsimo.

3. Siūlyti tais atvejais, kai įstatymų projektų pateikimas yra įvykęs 2000-2004 metų kadencijos Seimo plenariniame posėdyje ir Seimas yra priėmęs sprendimą pradėti projekto svarstymo procedūrą, įstatymų leidybos procesą tęsti Seimo statuto nustatyta tvarka.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

Komisijos pirmininkas Algirdas Monkevičius



 
 © Seimo kanceliarija, 2008