2005-05-26 Nr.101-I-22
Vilnius
Komisijos posėdyje dalyvavo:
Komisijos nariai: Antanas Matulas, Algirdas Monkevičius, Skirmantas Pabedinskas, Algimantas Salamakinas, Antanas Napoleonas Stasiškis, Dalia Teišerskytė, Manfredas Žymantas.
Kviestiniai asmenys: Seimo narys Gintaras Steponavičius.
Į Etikos ir procedūrų komisiją kreipėsi Liberalų ir centro frakcija, prašydama išsiaiškinti, ar įtraukiant į 2005 m. gegužės 24 d. Seimo posėdžio darbotvarkę Laikinojo socialinio mokesčio įstatymo projektą Nr. XP-435 (2A) nebuvo pažeistos Seimo statute numatytos įstatymų ir kitų Seimo aktų projektų pateikimo procedūros.
Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:
Laikinojo socialinio mokesčio įstatymo projektas Nr. XP - 435 (2A) Seimo posėdžių sekretoriate užregistruotas kaip alternatyvus Laikinojo verslo mokesčio įstatymo projektui Nr. XP - 435 (šis projektas Seime buvo pateiktas 2005 m. balandžio 28 d.).
Pateikiant svarstyti Laikinojo socialinio mokesčio įstatymo projektą Nr. XP - 435 (2A) buvo paprašyta taikyti ypatingos skubos tvarką. Seimo statuto 164 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko arba Seimo Pirmininką pavaduojančio jo pavaduotojo, arba Vyriausybės motyvuotu teikimu įstatymų ir Seimo nutarimų projektai gali būti svarstomi ypatingos skubos tvarka. Taikyti ypatingą skubos tvarką svarstant įstatymų ir Seimo nutarimų projektus gali pateikti Seimo Pirmininkas arba jį pavaduojantis Seimo Pirmininko pavaduotojas motyvuotu teikimu. 2005 m. gegužės 24 d. Seimo posėdyje taikyti ypatingos skubos tvarką svarstant Laikinojo socialinio mokesčio įstatymo projektą Nr. XP - 435 (2A) pateikė Seimo Pirmininko pavaduotojas, kuris neturėjo Seimo Pirmininko pavaduojančio pavaduotojo įgaliojimų ir nepateikė raštiško Seimo Pirmininko teikimo dėl ypatingos skubos taikymo, kaip tai numatyta Seimo statuto 164 straipsnio 1 dalyje.
Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:
1. Atkreipti įstatymų ir Seimo nutarimų projektus registruojančių subjektų dėmesį, kad ateityje registruojant alternatyvius įstatymų bei Seimo nutarimų projektus būtų preciziškai laikomasi Seimo statuto 137 straipsnio reikalavimų.
2. Siūlyti įstatymo ar Seimo nutarimo projektą svarstyti ypatingos skubos tvarka turi teisę tik Seimo Pirmininką pavaduojantis jo pavaduotojas. 2005 m. gegužės 24 d. Seimo posėdžiui pirmininkavęs Česlovas Juršėnas Seimo Pirmininką pavaduojančio pavaduotojo įgaliojimų neturėjo.
3. Seimo Pirmininkas siūlyti įstatymų ir Seimo nutarimu projektus svarstyti ypatinga skubos tvarka gali tik motyvuotu teikimu. 2005 m. gegužės 24 d. Seimo posėdyje siūlant svarstyti Laikinojo socialinio mokesčio įstatymo projektą Nr. XP - 435 (2A) Seimo Pirmininko motyvuotas teikimas nebuvo pateiktas.
4. Vadovaujantis Seimo statuto 137 straipsnio 3 dalimi, rekomenduoti Seimo posėdyje nagrinėti abu alternatyvius įstatymo projektus ir pasirinkti vieną iš jų.
Komisijos pirmininkas Algirdas Monkevičius