2006 04-05 Nr.101-I-07
Vilnius
Komisijos posėdyje dalyvavo:
Komisijos nariai: Romualda
Kšanienė, Algirdas Monkevičius, Skirmantas Pabedinskas, Algimantas Salamakinas,
Antanas Napoleonas Stasiškis, Dalia Teišerskytė, Manfredas Žymantas.
Kviestiniai asmenys: Seimo
narys Kazys Starkevičius
Į
Etikos ir procedūrų komisiją kreipėsi AB Rubicon city service generalinis
direktorius Žilvinas Lapinskas, prašydamas įvertinti grupės Seimo narių
veiksmus, jiems reaguojant į Kauno miesto savivaldybės veiklą vykdant Kauno
miesto švietimo įstaigų ūkio tvarkymo ir priežiūros koncesijos suteikimo
atvirąjį konkursą.
Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:
2005 m. lapkričio 20 d. Seimo nariai Vida Marija
Čigriejienė, Rimantas Jonas Dagys, Arimantas Dumčius, Kęstutis Glaveckas, Rasa
Juknevičienė, Rytas Kupčinskas, Vincė Vaidevutė Margevičienė ir Kazys
Starkevičius dėl Kauno miesto švietimo įstaigų ūkio tvarkymo ir priežiūros
koncesijos atvirojo konkurso kreipėsi į Kauno miesto merą A. Garbaravičių ir
Kauno miesto savivaldybės administracijos vadovą G. Buinevičių. Taip pat 2005
m. lapkričio 28 d. dienraštyje Kauno diena aukščiau nurodyti Seimo nariai
išspausdino užsakomąjį straipsnį Dėl Kauno miesto švietimo įstaigų ūkio
tvarkymo ir priežiūros koncesijos; 2005 m. gruodžio 8 d. kreipėsi į Lietuvos
Respublikos Seimo Antikorupcijos komisiją su prašymu ištirti minėto konkurso
sąlygas ir sutartį antikorupciniu pobūdžiu. AB Rubicon city service nuomone,
Seimo nariai galėjo veikti pažeisdami įstatymų bei etikos reikalavimus.
AB Rubicon city service nuomone, minėti Seimo nariai
galėjo neteisėtai pasinaudoti lėšomis, jiems skiriamomis Seimo statuto 15 str.
1 d. ir 15 str. 3 d. pagrindu, numatant, kad Seimo nario darbas, taip pat
išlaidos, susijusios su parlamentine veikla, atlyginami iš valstybės biudžeto
ir kad Seimo nariams pareigūnams ir Seimo opozicijos lyderiui už atliekamą
darbą mokamas papildomas atlyginimas, kurio dydį nustato įstatymas.
Seimo statuto 1 straipsnio 2 dalyje nurodoma, kad Seimo
narys, eidamas pareigas, vadovaujasi Konstitucija, valstybės interesais, savo
sąžine ir negali būti varžomas jokių mandatų.
AB Rubicon city service prašyme remiamasi prielaidomis,
grįstomis subjektyvia faktų interpretacija, nepateikiant jokių faktinių
duomenų, patvirtinančių, kad Seimo nariai savo veiksmais bandė įtakoti
priimamus sprendimus ir siekė atstovauti kieno nors privatiems, o ne Tautos,
valstybės ir rinkėjų interesams. Seimo narių viešai pareikštas susirūpinimas
dėl Kauno miesto savivaldybei aktualių klausimų sprendimo neturėtų būti
vertinamas kaip piktnaudžiavimas valdžia arba bandymas daryti neteisėtą poveikį
kitų institucijų priimamiems sprendimams.
AB Rubicon city service 2006-01-26 rašte Nr.10-15-85
Seimo Etikos ir procedūrų komisijai savo prašyme teigia, kad Seimo nariai
galimai neteisėtai pasinaudojo lėšomis, jiems skiriamomis Seimo statuto 15
straipsnio 1 ir 2 dalies pagrindu. Seimo statuto 15 straipsnyje aptariamas
Seimo nario atlyginimas, nurodant, kad jis mokamas iš valstybės biudžeto lėšų.
Seimo statutas nereglamentuoja, kaip Seimo nariai turėtų naudoti gautas
pajamas. Seimo nariai už užsakomąjį straipsnį, išspausdintą 2005-11-28
dienraštyje Kauno diena apmokėjo savo lėšomis. Duomenų, patvirtinančių, kad
Seimo nariai pasinaudojo būtent lėšomis, skirtomis su parlamentine veikla
susijusioms išlaidoms apmokėti, nėra.
Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:
Seimo nariai, reaguodami į Kauno miesto savivaldybės
veiklą vykdant Kauno miesto švietimo įstaigų ūkio tvarkymo ir priežiūros
koncesijos suteikimo atvirąjį konkursą, atstovavo viešąjį interesą.
Komisijos pirmininkas Algirdas Monkevičius