Komisijos išvada „Dėl AB „Rubicon city service“ pareiškimo“

EN  FR

2006 04-05 Nr.101-I-07

Vilnius

 

 

Komisijos posėdyje dalyvavo:

Komisijos nariai: Romualda Kšanienė, Algirdas Monkevičius, Skirmantas Pabedinskas, Algimantas Salamakinas, Antanas Napoleonas Stasiškis, Dalia Teišerskytė, Manfredas Žymantas.

Kviestiniai asmenys: Seimo narys Kazys Starkevičius

 

 

            Į Etikos ir procedūrų komisiją kreipėsi AB „Rubicon city service“ generalinis direktorius Žilvinas Lapinskas, prašydamas įvertinti grupės Seimo narių veiksmus, jiems reaguojant į Kauno miesto savivaldybės veiklą vykdant Kauno miesto švietimo įstaigų ūkio tvarkymo ir priežiūros koncesijos suteikimo atvirąjį konkursą.

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

            2005 m. lapkričio 20 d. Seimo nariai Vida Marija Čigriejienė, Rimantas Jonas Dagys, Arimantas Dumčius, Kęstutis Glaveckas, Rasa Juknevičienė, Rytas Kupčinskas, Vincė Vaidevutė Margevičienė ir Kazys Starkevičius dėl Kauno miesto švietimo įstaigų ūkio tvarkymo ir priežiūros koncesijos atvirojo konkurso kreipėsi į Kauno miesto merą A. Garbaravičių ir Kauno miesto savivaldybės administracijos vadovą G. Buinevičių. Taip pat 2005 m. lapkričio 28 d. dienraštyje „Kauno diena“ aukščiau nurodyti Seimo nariai išspausdino užsakomąjį straipsnį „Dėl Kauno miesto švietimo įstaigų ūkio tvarkymo ir priežiūros koncesijos“; 2005 m. gruodžio 8 d. kreipėsi į Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos komisiją su prašymu ištirti minėto konkurso sąlygas ir sutartį antikorupciniu pobūdžiu. AB „Rubicon city service“ nuomone, Seimo nariai galėjo veikti pažeisdami įstatymų bei etikos reikalavimus.

            AB „Rubicon city service“ nuomone, minėti Seimo nariai galėjo neteisėtai pasinaudoti lėšomis, jiems skiriamomis Seimo statuto 15 str. 1 d. ir 15 str. 3 d. pagrindu, numatant, kad Seimo nario darbas, taip pat išlaidos, susijusios su parlamentine veikla, atlyginami iš valstybės biudžeto ir kad Seimo nariams pareigūnams ir Seimo opozicijos lyderiui už atliekamą darbą mokamas papildomas atlyginimas, kurio dydį nustato įstatymas.

            Seimo statuto 1 straipsnio 2 dalyje nurodoma, kad „Seimo narys, eidamas pareigas, vadovaujasi Konstitucija, valstybės interesais, savo sąžine ir negali būti varžomas jokių mandatų“.

            AB „Rubicon city service“ prašyme remiamasi prielaidomis, grįstomis subjektyvia faktų interpretacija, nepateikiant jokių faktinių duomenų, patvirtinančių, kad Seimo nariai savo veiksmais bandė įtakoti priimamus sprendimus ir siekė atstovauti kieno nors privatiems, o ne Tautos, valstybės ir rinkėjų interesams. Seimo narių viešai pareikštas susirūpinimas dėl Kauno miesto savivaldybei aktualių klausimų sprendimo neturėtų būti vertinamas kaip piktnaudžiavimas valdžia arba bandymas daryti neteisėtą poveikį kitų institucijų priimamiems sprendimams.

            AB „Rubicon city service“ 2006-01-26 rašte Nr.10-15-85 Seimo Etikos ir procedūrų komisijai savo prašyme teigia, kad Seimo nariai galimai neteisėtai pasinaudojo lėšomis, jiems skiriamomis Seimo statuto 15 straipsnio 1 ir 2 dalies pagrindu. Seimo statuto 15 straipsnyje aptariamas Seimo nario atlyginimas, nurodant, kad jis mokamas iš valstybės biudžeto lėšų. Seimo statutas nereglamentuoja, kaip Seimo nariai turėtų naudoti gautas pajamas. Seimo nariai už užsakomąjį straipsnį, išspausdintą 2005-11-28 dienraštyje „Kauno diena“ apmokėjo savo lėšomis. Duomenų, patvirtinančių, kad Seimo nariai pasinaudojo būtent lėšomis, skirtomis su parlamentine veikla susijusioms išlaidoms apmokėti, nėra.

            Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

            Seimo nariai, reaguodami į Kauno miesto savivaldybės veiklą vykdant Kauno miesto švietimo įstaigų ūkio tvarkymo ir priežiūros koncesijos suteikimo atvirąjį konkursą, atstovavo viešąjį interesą.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                               Algirdas Monkevičius



 
 © Seimo kanceliarija, 2008