
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
SVEIKATOS
REIKALŲ KOMITETAS
SPRENDIMAS Nr.2
DĖL IŠVAŽIUOJAMOJO POSĖDŽIO KLAIPĖDOS APSKRITYJE
2007 m. kovo 8 d.
Vilnius
Lietuvos
Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetas (toliau Komitetas),
išvažiuojamojo posėdžio Klaipėdos apskrityje metu apsilankęs VšĮ Klaipėdos
tuberkuliozės ligoninėje, VšĮ Klaipėdos apskrities ligoninėje, VšĮ Klaipėdos
jūrininkų ligoninėje, Všį Klaipėdos universitetinėje ligoninėje, susipažinęs su
šių asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklos rodikliais bei iškeltomis problemomis, taip pat susitikęs su Klaipėdos apskrities sveikatos
priežiūros įstaigų vadovais,
pažymi:
Susipažinus su VšĮ Klaipėdos tuberkuliozės ligoninės
veikla bei įvertinus sergamumo tuberkulioze augimo tendenciją Klaipėdos
apskrityje (sergamumo tuberkulioze vidurkis didesnis už Lietuvos vidurkį), taip
pat susipažinus su Klaipėdos apskrities viršininko 2006 m. lapkričio 6 d.
įsakymu Nr.13.6-5676 sudarytos darbo grupės išvada, kelia abejonių darbo grupės
siūlymas Klaipėdos tuberkuliozės ligoninę integruoti (prijungti) į Klaipėdos
apskrities ligoninės sudėtį. Svarstant šios ligoninės prijungimo prie Klaipėdos
centre esančios Klaipėdos apskrities ligoninės klausimą, visų pirma, turėtų
būti atsižvelgiama į viešąjį interesą.
Apsilankius VšĮ Klaipėdos apskrities
ligoninėje, VšĮ Klaipėdos jūrininkų ligoninėje bei VšĮ Klaipėdos
universitetinėje ligoninėje ir susipažinus su jų veikla, reikia įvertinti, ar
tikslinga skirti biudžeto lėšas visų šių ligoninių pastatų ir patalpų
rekonstrukcijai, operacinių atnaujinimui. Ateityje svarstyti klausimą dėl šių
ligoninių teikiamų paslaugų optimizavimo ir valdymo sujungimo.
Komitetas taip pat atkreipė dėmesį, kad sveikatos
priežiūros įstaigoms savo pavadinime naudoti žodį universitetinė būtų
leidžiama tik tuo atveju, jeigu jų steigėjas yra universitetas. Skirtingiems
sveikatos priežiūros įstaigų steigėjams pavadinime naudojant žodį
universitetinė yra klaidinama visuomenė, o tai prieštarauja Civilinio kodekso 2. 39 straipsnio 3 dalyje
įtvirtintai nuostatai, kad juridinio asmens pavadinimas neturi prieštarauti
viešajai tvarkai ar gerai moralei ir klaidinti visuomenę dėl juridinio asmens
steigėjo, dalyvio, buveinės, veiklos tikslo, teisinės formos, tapatumo ar
panašumo į kitų juridinių asmenų pavadinimus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 65
straipsnio 4 punktu, Komitetas
nusprendė:
1.
Siūlyti Klaipėdos apskrities viršininko administracijai:
1.1. Neprijungti ir neperkelti
savarankiškos specializuotos VšĮ Klaipėdos tuberkuliozės ligoninės į miesto
centre esančią VšĮ Klaipėdos apskrities ligoninę, kadangi tokio ligoninių
sujungimo ekonominė nauda būtų žymiai mažesnė negu sukeltas gyventojų ir
pacientų nepasitenkinimas, o paslaugų kokybė nepagerėtų. Sprendžiant šį
klausimą būtina atsižvelgti į viešąjį interesą.
2. Siūlyti Sveikatos apsaugos
ministerijai:
2.1. Atsisakyti ligoninių steigėjos
funkcijų.
2.2. Parengti ir pateikti Seimui
teisės aktų projektus, kurie reglamentuotų, kad universiteto (universitetinės)
ligoninės statusas būtų suteikiamas tik toms sveikatos priežiūros įstaigoms,
kurių steigėjas yra universitetas.
3. Siūlyti Klaipėdos ligoninių
steigėjams (Klaipėdos apskrities viršininko administracijai, Klaipėdos
savivaldybei) įsteigti Klaipėdos ligoninių asociaciją, kuri koordinuotų
sprendžiant sveikatos priežiūros paslaugų dubliavimo klausimus Klaipėdos
stacionarinėse sveikatos priežiūros įstaigose. Ateityje, siekiant taupyti
valdymo išlaidas, spręsti kai kurių ligoninių apjungimo klausimą.
Komiteto pirmininkas
Antanas Matulas