Komitetas, 2007 m. lapkričio 7 d. posėdyje išklausęs Sveikatos apsaugos ministerijos, Lietuvos verslo paramos agentūros, Vilniaus miesto savivaldybės, VšĮ Vilniaus miesto Karoliniškių poliklinikos atstovų informaciją dėl Karoliniškių poliklinikos perdavimo pagal koncesijos sutartį konsorciumui UAB “Medikona” ir “Plungės sveikatos centras”,
konstatuoja:
- Vilniaus miesto savivaldybė, įvertinusi parengtą studiją “Dėl Vilniaus miesto Naujosios Vilnios ir Karoliniškių poliklinikų veiklos ir(ar) ūkio priežiūros perleidimo privačiam investuotojui galimybių”, 2006 metų rugpjūčio 26 dieną paskelbė konkursą VšĮ Karoliniškių poliklinikos koncesijai. Konkursą laimėjo UAB “Medikona” ir “Plungės sveikatos centras”;
- Koncesijos konkurso paskelbimo metu, VšĮ Karoliniškių poliklinikos finansinė padėtis, lyginat su kitų sveikatos priežiūros įstaigų tuo metu buvusia finansine būkle, buvo nebloga. 2005 metais poliklinika savo lėšomis paruošė projektą ir paraišką “Energijos efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimas VšĮ Karoliniškių poliklinikoje” ir 2006 metais šio projekto įgyvendinimui buvo skirta 2 864 458 litų. Tačiau dėl pasirengimo koncesijai šių lėšų poliklinika gali neįsisavinti, kadangi pagal galiojančių teisės aktų nuostatas ES struktūrinių fondų paramos lėšų perleisti koncesininkui negalima;
- 2006 metais VšĮ Karoliniškių poliklinikos finansinis rezultatas – pelnas 944 585 litų. Šių metų devynerių mėnesių įstaigos finansinis rezultatas – pelnas 1 062 520 litų. Šiais metais poliklinika įsigijo įrangos už 400 000 litų.
- Kelia abejonių šio koncesijos konkurso laimėtojų UAB “Medikona” ir “Plungės sveikatos centras” turima kvalifikacija ir patirtis sveikatos priežiūros srityje. UAB “Medikona” – didmeninės prekybos vaistais įmonė, neturinti patirties sveikatos priežiūros valdymo srityje, o “Plungės sveikatos centras” – neišsiskirianti savo veiklos rezultatais privati sveikatos priežiūros įstaiga, aptarnaujanti palyginti nedidelį pacientų skaičių;
- Parengtame Vilniaus miesto Naujosios Vilnios (Karoliniškių) poliklinikos veiklos ir ūkio priežiūros koncesijos sutarties projekte (6 priede) nėra numatyta ilgalaikių investicijų, o privalomos investicijos numatomos tik 3 metams, 2 metus numatoma investuoti tik į patalpų remontą, neskiriant lėšų medicinos įrangos atnaujinimui. Tokiu būdu nebus užtikrintas pagrindinis šios sutarties tikslas – didinti teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų efektyvumą bei šių paslaugų kokybę.
nusprendžia:
1. Rekomenduoti Vilniaus miesto tarybai:
1.1. Neperduoti VšĮ Vilniaus miesto Karoliniškių poliklinikos privatiems investuotojams koncesijos pagrindais.
1.2. Užtikrinti VšĮ Vilniaus miesto Karoliniškių poliklinikai galimybę gauti ir panaudoti ES struktūrinių fondų skiriamas lėšas poliklinikai renovuoti.
1.3. Užtikrinti, kad skiriant papildomą finansavimą savivaldybei priklausančių sveikatos priežiūros įstaigų renovacijai ir rekonstrukcijai, būtų vadovaujamasi lygiateisiškumo principu.
2. Pasiūlyti Vyriausybei:
2.1. Iš esmės patobulinti Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymą, kadangi Seimo Sveikatos reikalų komitetas mano, kad jis netinkamas ir neturėtų būti taikomas sveikatos priežiūros įstaigoms.
Komiteto pirmininkas A.Matulas