Fiskalinės drausmės įstatymas reikalingas, tačiau tobulintinas

EN  FR

VLPD frakcijos pranešimas: Fiskalinės drausmės įstatymo projektas yra reikalingas, tačiau tobulintinas

Valstiečių liaudininkų ir pilietinės demokratijos frakcija mano, kad Fiskalinės drausmės įstatymas galėtų turėti nemažą reikšmę užtikrinant valstybės finansų sistemos plėtrą ilgam laikotarpiui, jos patikimumą ir stabilumą, nes finansų rinkų pasitikėjimas sukeltų ir investuotojų į Lietuvos ūkį pasitikėjimą, o valstybę priverstų taupyti.

Tačiau susitikime su finansų ministru Rimantu Šadžiumi išklausius jo argumentus bei atsakymus į frakcijos narių klausimus, VLPD frakcija pareiškė abejones dėl šio įstatymo projekto griežtumo, ateityje galinčio apriboti daryti papildomas investicijas socialinėms ir kitoms svarbioms reikmėms.

„Kartu reikia numatyti aiškesnes nuostatas, kai pasiekus penkerių metų subalansuotą biudžetą arba sulėtėjus ekonominei plėtrai įstatymas išsijungia", siūlė frakcijos vadovė Aldona Staponkienė.

Politikė taip pat abejoja, ar nebus pažeistas konstitucinis principas, kai biudžeto planavimo funkcija numatoma Seimui, kuris, kaip įstatymų leidžiamoji valdžios institucija, galėtų tik tvirtinti Vyriausybės suplanuotus trejų metų nacionalinio biudžeto prognozuojamus rodiklius.

„Antra vertus, teigė A.Staponkienė, Fiskalinės drausmės įstatymo projekto kai kurių straipsnių nuostatos galėtų būti Biudžeto sandaros įstatymo, reglamentuojančio valstybės biudžeto teisinius santykius, reguliavimo dalykas. Todėl svarstytina ir tai, ar šio projekto nuostatomis nepapildžius Biudžeto sandaros įstatymo".

VLPD frakcija mano, kad finansų ministras atsižvelgs į frakcijos narių pastabas ir pasiūlymus, o pasiekus bendrą politinį susitarimą bei patobulinus Fiskalinės drausmės įstatymo projektą, jis galėtų būti priimtas, nes tai priverstų riboti išlaidas ir planuoti valstybės biudžetą, daugiau atsižvelgiant į gaunamas pajamas.

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008