Komitetas svarstė Mokesčių administravimo įstatymo
13 ir 16 straipsnių pakeitimo įstatymo, kvotinio
cukraus gamybos mokesčio ir papildomo cukraus gamybos mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymo bei baltojo cukraus virškvočio
mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymo
projektus ir nusprendė Pritarti iniciatorių pateiktiems įstatymo projektams ir
Komiteto išvadoms. Pranešėju paskirtas Gintautas Mikolaitis.
Tai įstatymų projektai,
susiję su Europos Sąjungos teisės aktais, reglamentuojančiais cukraus
reformą.
Įsigaliojus Kvotinio cukraus gamybos mokesčio
ir papildomo cukraus gamybos mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymui,
gamybos mokestį mokės Lietuvos baltojo cukraus ir izogliukozės gamintojai už
turimą baltojo cukraus ir izogliukozės gamybos kvotą. Mokesčio tarifas nustatomas
paskirtai vienai baltojo cukraus kvotos tonai ir yra lygus 41,43 LT (12 EUR).
Mokestis mokamas vieną kartą už einamuosius mokestinius metus.
Įsigaliojus Baltojo sukraus virškvočio mokesčio
įstatymo pakeitimo įstatymui, Lietuvos baltojo cukraus ir
izogliukozės gamintojai už turimą baltojo cukraus ir izogliukozės perteklių
privalės mokėti pertekliaus mokestį cukraus sektoriuje.
Pakeitus Kvotinio cukraus gamybos mokesčio ir
papildomo cukraus gamybos mokesčio bei Baltojo sukraus virškvočio mokesčio
įstatymus, atitinkamai keičiami irMokesčių administravimo įstatymo
13 ir 16 straipsniai.
Komitetas svarstė pridėtinės
vertės mokesčio įstatymo 19 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą,
kuriuo siūloma taikyti lengvatinį 5
proc. PVM tarifą šviežiems vaisiams ir daržovėms.Nuspręsta pasiūlyti pagrindiniam Seimo Biudžeto ir finansų komitetui prašyti
Vyriausybės nuomonės dėl šio įstatymo projekto ir Komiteto sprendimą
priimti gavus Vyriausybės išvadą.
Komiteto nariai,
išklausę Žemės ūkio ministerijos
informaciją apie tiesioginių išmokų nacionalinės dalies modelio taikymą
2007 ir vėlesniais metais, pasiūlė Žemės ūkio ministerijai ryžtingiau ginti žemės ūkio produkcijos
gamintojų nacionalinius interesus.
Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos šalyse,
tiesioginės išmokos, kurios mokamos iš
nacionalinio biudžeto yra skirtos remiamiems pasėliams skatinti, bulių
skerdimo, karvių žindenių, kvotinio pieno bei kitoms išmokoms mokėti, t.y. jos
iš dalies yra susietos su gamyba.
Europos Komisija reikalauja
nacionalinę išmokos dalį atsieti
nuo gamybos ir mokėti tik kaip vieningą vienkartinę išmoką hektarui. Nacionalinės išmokos
bendroje tiesioginių išmokų sumoje
sudaro 45 proc. arba 411 mln. litų.
Žemės ūkio ministerijos
Bendrosios rinkos organizavimo departamento direktorius Rimantas Krasuckis patikino Komiteto
narius, kad ministerija,
atsižvelgdama į žemės ūkio produkcijos gamintojų nacionalinius interesus,
siekia išlaikyti esamą sistemą.
Naujos ES
šalys, kaip ir buvo išsiderėta nuo 2011metų palaipsniui turi pereiti
prie sistemos, kada išmoka bus mokama tik hektarui, todėl Europos Komisijos noras, kad jau nuo 2007 metų
Lietuva pereitų prie tokio modelio, nėra pakankamai
argumentuotas.
R. Krasuckis informavo posėdžio
dalyvius, kad artimiausiu metu Baltijos šalių
žemės ūkio ministerijų deleguoti ekspertai turėtų susitikti su Europos
Komisijos ekspertais, siekiant parengti
pasiūlymus dėl tiesioginių išmokų mokėjimo.
Posėdyje
svarstytas Seimo nutarimo Dėl Seimo VI (pavasario) sesijos darbų programos
projektas, kuriam komitetas pritarė.
Komitetas svarstė Kaimo reikalų komiteto 2006 m. Rudens
sesijos darbo ataskaitą (2006 m. rugsėjo 10 d.- 2007 m. sausio 18 d.) ir jai pritarė.
Posėdyje svarstytas Kaimo reikalų komiteto
Pavasario sesijos darbo planas
(2007 m. kovo 10 d. 2007 m. birželio 30 d.) bus patvirtintas kitame
Kaimo reiklų komiteto posėdyje, atsižvelgiant į gautus Komiteto narių pasiūlymus.
Šios dienos posėdyje buvo patvirtintos kaimo reikalų komiteto narių kuravimo
sritys.