2007-03-14 d. Kaimo reikalų komiteto INFORMACIJA apie posėdį Nr.4(82)

EN  FR

Komitetas svarstė Mokesčių administravimo įstatymo 13 ir 16 straipsnių pakeitimo įstatymo, kvotinio cukraus gamybos mokesčio ir papildomo cukraus gamybos mokesčio  įstatymo pakeitimo įstatymo bei baltojo cukraus virškvočio mokesčio  įstatymo pakeitimo įstatymo projektus ir nusprendė Pritarti iniciatorių pateiktiems įstatymo projektams ir Komiteto išvadoms. Pranešėju paskirtas Gintautas Mikolaitis.

Tai įstatymų projektai, susiję su Europos Sąjungos teisės aktais, reglamentuojančiais cukraus reformą. 

Įsigaliojus Kvotinio cukraus gamybos mokesčio ir papildomo cukraus gamybos mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymui, gamybos mokestį mokės Lietuvos baltojo cukraus ir izogliukozės gamintojai už turimą baltojo cukraus ir izogliukozės gamybos kvotą. Mokesčio tarifas nustatomas paskirtai vienai baltojo cukraus kvotos tonai ir yra lygus 41,43 LT (12 EUR). Mokestis mokamas vieną kartą už einamuosius mokestinius metus. 

Įsigaliojus Baltojo sukraus virškvočio mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymui, Lietuvos baltojo cukraus ir izogliukozės gamintojai už turimą baltojo cukraus ir izogliukozės perteklių privalės mokėti pertekliaus mokestį cukraus sektoriuje.

Pakeitus Kvotinio cukraus gamybos mokesčio ir papildomo cukraus gamybos mokesčio bei Baltojo sukraus virškvočio mokesčio įstatymus, atitinkamai keičiami irMokesčių administravimo įstatymo 13 ir 16 straipsniai

 

Komitetas svarstė  pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 19 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą, kuriuo siūloma  taikyti lengvatinį 5 proc. PVM tarifą šviežiems vaisiams ir daržovėms.Nuspręsta  pasiūlyti   pagrindiniam Seimo Biudžeto ir finansų komitetui  prašyti  Vyriausybės nuomonės dėl šio įstatymo projekto  ir  Komiteto sprendimą priimti gavus Vyriausybės išvadą.

 

Komiteto nariai, išklausę Žemės ūkio ministerijos  informaciją apie tiesioginių išmokų nacionalinės dalies modelio taikymą 2007 ir vėlesniais metais, pasiūlė Žemės ūkio ministerijai ryžtingiau ginti žemės ūkio produkcijos gamintojų nacionalinius interesus.

             Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos šalyse, tiesioginės išmokos, kurios mokamos iš  nacionalinio biudžeto yra skirtos remiamiems pasėliams skatinti, bulių skerdimo, karvių žindenių, kvotinio pieno bei kitoms išmokoms mokėti, t.y. jos iš dalies yra  susietos su gamyba.

             Europos Komisija reikalauja nacionalinę išmokos dalį atsieti nuo gamybos ir mokėti tik kaip vieningą vienkartinę išmoką hektarui. Nacionalinės išmokos bendroje  tiesioginių išmokų sumoje sudaro 45 proc. arba 411 mln. litų.

Žemės ūkio ministerijos Bendrosios rinkos organizavimo departamento direktorius   Rimantas Krasuckis patikino Komiteto narius, kad ministerija, atsižvelgdama į žemės ūkio produkcijos gamintojų nacionalinius interesus, siekia išlaikyti esamą sistemą.

Naujos ES   šalys, kaip ir buvo išsiderėta nuo 2011metų palaipsniui turi pereiti prie sistemos, kada išmoka bus mokama tik hektarui,   todėl Europos Komisijos noras, kad jau nuo 2007 metų Lietuva  pereitų  prie tokio modelio, nėra pakankamai argumentuotas.

            R. Krasuckis informavo posėdžio dalyvius, kad artimiausiu metu Baltijos šalių  žemės ūkio ministerijų deleguoti ekspertai turėtų susitikti su Europos Komisijos ekspertais, siekiant parengti  pasiūlymus dėl tiesioginių išmokų mokėjimo.

 

Posėdyje svarstytas Seimo nutarimo “Dėl Seimo VI (pavasario) sesijos darbų programos” projektas, kuriam komitetas pritarė.

 

Komitetas svarstė Kaimo reikalų komiteto 2006 m. Rudens sesijos darbo ataskaitą (2006 m. rugsėjo 10 d.- 2007 m. sausio 18  d.) ir jai pritarė. 

 

Posėdyje svarstytas Kaimo reikalų komiteto Pavasario sesijos darbo planas  (2007 m. kovo 10 d. – 2007 m. birželio 30 d.) bus patvirtintas kitame Kaimo reiklų komiteto posėdyje, atsižvelgiant į  gautus Komiteto narių pasiūlymus.

 

Šios dienos posėdyje buvo patvirtintos kaimo reikalų komiteto narių kuravimo sritys.

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008