
Komitetas posėdyje apsvarstė ir, atsižvelgdamas į teiktus pasiūlymus, patobulino kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymo 3(1), 10, 11 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą.
Šio įstatymo pakeitimo tikslas yra supaprastinti žemės ūkio kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) pripažinimo tvarką. Siūloma iš kooperatyvų, kuriuos sudaro daug narių, nereikalauti pažymų, pavirtinančių jų pajamų dalį, gaunamą iš žemės ūkio veiklos.
Be to, kooperatinėms bendrovėms suteikiama teisė savo įstatuose numatyti nario balsų skaičių pagal jo dalyvavimo kooperatyvo veikloje apimtį bei suteikiama teisė nariui paskirti įgaliotinį, atstovausiantį jam narių susirinkime.
Atsižvelgiant į kooperatyvo narių pareigą vykdyti apyvartą su kooperatyvu, pritarta pasiūlymui patikslinti pajų perleidimo trečiajam asmeniui tvarką. Šis asmuo, norėdamas įsigyti pajų, turės tapti kooperatinės bendrovės nariu. Tai leis išvengti neigiamų poveikių kooperatyvų valdyme.
Priėmus projektą, tikimasi spartesnio kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) narių skaičiaus didėjimo. Šis įstatymo pakeitimas sudarytų palankesnes sąlygas joms stambėti pagal atskirus veiklos sektorius, pritraukti naujų narių, turinčių didesnes investavimo galimybes.
Komitetas pritarė patobulintam Žemės reformos įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 punkto pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui. Įstatymo projekto tikslas - panaikinti Žemės reformos įstatymo 7 straipsnio nuostatų prieštaravimą Lietuvos Respublikos Konstitucijai.
Konstitucinis Teismas nurodė, kad toks teisinis reguliavimas, kai asmeniui, kuris buvo apdovanotas kuriuo nors valstybiniu apdovanojimu, būtent dėl to, kad jis buvo juo apdovanotas, yra suteikiama dar ir tam tikra materialinė, finansinė gėrybė ar privilegija, yra negalimas. Todėl šią nuostatą siūloma išbraukti.
Komiteto posėdyje buvo svarstytas Lietuvos miško savininkų asociacijos (LMSA) prašymas tarpininkauti sprendžiant kompensacijų už ūkinės veiklos apribojimus saugomose teritorijose problemą.
2001 m. Saugomų teritorijų įstatyme numatyta, kad žemės savininkams bei valdytojams, kurių žemės valdose steigiama nauja saugoma teritorija, keičiamas esamos saugomos teritorijos statusas arba nustatyti veiklos apribojimai realiai sumažina gaunamą naudą arba uždraudžia anksčiau vykdytą veiklą, išmokamos kompensacijos, kurių apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarką nustato Vyriausybė.
Tik 2004 m. Vyriausybė pavirtino tokių kompensacijų apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos aprašą, tačiau jame nustatytas kompensacijų apskaičiavimas ir išmokėjimas tik naujai steigiamų saugomų teritorijų ribose esančių privataus miško valdų savininkams ir valdytojams.
LMSA pirmininkas Algis Gaižutis informavo, kad rengiant Vyriausybės nutarimu tvirtinamą tvarką ir net priėmus nutarimą Aplinkos ministerija ne kartą raštu asociaciją patikino, kad kompensacijos bus mokamos už visose saugomose teritorijose įvestus arba naujai įvedamus apribojimus. Teisingumo ministerija pritaria LMSA pozicijai, kad kompensacijos turi būti mokamos visais atvejais.
Aplinkos ministerijos viceministras Zdislovas Truskauskas informavo, kad 2007 m. kovo 30 d. Lietuvos Vyriausiasis administracinis teismas priėmė nutarimą, kuriame išaiškino, kad kompensacijos neturi būti mokamos savininkams, kurie valdas įsigijo seniau pripažintose saugomomis teritorijose.
Kaimo reikalų komitetas, išnagrinėjęs Lietuvos miško savininkų asociacijos pateiktą informaciją, išklausęs Aplinkos, Žemės ūkio ir Teisingumo ministerijos nuomonę, nusprendė pasiūlyti Vyriausybei apsvarstyti galimybę taikyti Saugomų teritorijų įstatymo 32 straipsnio 4 dalį tokiu būdu, kad kompensacijas gautų ne tik privataus miško savininkai ir valdytojai, kurių žemės valdoje steigiama nauja saugoma teritorija arba keičiamas esamos saugomos teritorijos statusas, arba nustatyti veiklos apribojimai, dėl ko realiai sumažėja gaunama nauda arba uždraudžiama anksčiau vykdyta veikla, bet ir tie, kuriems iki nuosavybės teisių atkūrimo nustatyti veiklos apribojimai realiai sumažina gaunamą naudą arba uždraudžia anksčiau vykdytą veiklą. Informacija apie šio sprendimo vykdymą komitetui turi būti pateikta iki 2007 m. gegužės 18 dienos.
Komiteto posėdyje buvo svarstytas Peticijų komisijos prašymas pateikti Kaimo reikalų komiteto nuomonę dėl pil. Juzef Leščinski peticijos, kurioje siūloma išMiškų įstatymo 2 straipsnio 1 dalies antro sakinio išbraukti žodžius siauros iki 10 metrų pločio medžių juostos. Tokia pataisa pablogintų žemės savininkų padėtį, nes minimos medžių juostos, kurių plotas didesnis kaip 0,1 ha, būtų priskirtos miškui su visomis iš to kylančiomis pasekmėmis. Kaimo reikalų komitetas nepritarė pil. J. Leščinski teikiamai peticijai.
Kaimo reikalų komitetas, Audito komiteto siūlymu išnagrinėjęs 2006 m. gruodžio 29 d. Valstybės kontrolės ataskaitoje Dėl nuosavybės teisių į žemę atkūrimo ir žemės reformos esamos būklės vertinimo rezultatų pateiktas rekomendacijas, išklausęs Žemės ūkio ministerijos ir Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos pateiktą informaciją, nusprendė pritarti šioje ataskaitoje pateiktoms valstybinio audito rekomendacijoms ir pasiūlė patikslinti penktos rekomendacijos subjektą. Kadangi Lietuvos Respublikoje valstybinę aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolę vykdo Aplinkos ministerijos sistemos pareigūnai valstybiniai aplinkos apsaugos inspektoriai, todėl jiems, o ne apskrities viršininkui, turėtų būti skirta rekomendacija Imtis priemonių dėl žemės savininkų ir kitų naudotojų savavališkai pastatytų draudžiamųjų ženklų ir įrengtų užtvarų, trukdančių kitiems asmenims prieiti prie paviršinio vandens telkinių nustatytomis pakrantės apsaugos juostomis, pašalinimo.