Kaimo reikalų
komitetas posėdyje pritarė Komiteto patobulintam Žemės įstatymo kai kurių
straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo projektui Nr. XP-1906(2).
Nagrinėjamas
klausimas visuomenėje sulaukė didelio atgarsio, buvo gauta daug pastabų ir
pasiūlymų.
Lietuvoje
jau pradėta rengti 14 žemės konsolidacijos projektų keturiose apskrityse. Šie
darbai atliekami ES lėšomis: pagal 2004-2006 metų Bendrąjį programavimo
dokumentą žemės konsolidacijai buvo numatyta 2,225 mln. EUR, o 2007-2013 metais
šiai veiklai numatyta skirti 16,160 mln. EUR.
Dauguma
pradėtų rengti žemės konsolidacijos projektų apima ne tik privačios žemės, bet
ir valstybinės žemės sklypus. Tačiau pakeitus daugelį teisės aktų, kurie
reguliavo mainų klausimą, nuo 2007 m. sausio 1 d. mainyti valstybinę žemę
negalima, todėl žemės sklypų stambinimo procesas sulėtėjo.
Šio įstatymo projekto tikslas - numatyti, kad valstybinės žemės
mainai į savivaldybių ar privačią žemę galimi tik vieninteliu atveju, t.y. vykdant žemės konsolidacijos pagal kompleksinę
žemės mainų sutartį.
Žemės konsolidacijos projekto
metu valstybiniai žemės sklypai padėtų išspręsti aplinkosauginius klausimus,
numatyti teritorijas visuomenės reikmėms (dviračių trasos, keliai, kapinės,
paplūdimiai, gyvenamosios teritorijos). Tuo pačiu, mainant juos su projekte
dalyvaujančiais privačiais žemės sklypais, nauji valstybinės žemės sklypai
sustambėtų, taptų patogūs apdirbimui, būtų numatyti privažiavimai. Tai
padidintų tokių valstybinės žemės sklypų vertę ir jie galėtų būti privatizuojami
teisės aktų nustatyta tvarka.
Kaimo reikalų
komitetas svarstė Pridėtinės vertės
mokesčio įstatymo 91 straipsnio papildymo įstatymo projektą, kurio tikslas
suvienodinti PVM susigražinimo sąlygas tarp žemės ūkio produkcijos gamintojų ir
perdirbėjų. Šiuo metu galiojanti tvarka, supaprastinanti PVM skirtumo
grąžinimą, netaikoma perdirbėjams. Tai blogina sąlygas tiems ūkio subjektams,
kurie įsigyja žemės ūkio produkciją ir ją perdirba. Tokiu būdu joms
užšaldomos lėšos, trūksta laisvų apyvartinių lėšų, todėl perdirbimo įmonės
turi naudotis kreditais ir taip tenka
kelti paslaugų kainas.
Komiteto nariai iš esmės pritarė pateiktam
įstatymo projektui ir siūlo pagrindiniam Biudžeto ir finansų komitetui įstatymo
projektą tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento
pastabas, Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos pasiūlymus, bei prašyti
Vyriausybės išvados.
Posėdyje komiteto nariai svarstė ir bendru
sutarimu pritarė komiteto
patobulintam Žuvininkystės
įstatymo 2, 3, 4, 5, 6 7, 8, 9, 10, 11, 14, 16, 19, 23, 24 straipsnių
pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui, kuriuo siekiama suvienodinti bei
supaprastinti žuvų išteklių naudojimo vidaus vandenyse tvarką, bei sumažinti
viešojo administravimo biurokratizmą tvarkant skirtingo pobūdžio žuvininkystės
vandens telkinių priklausomybės dokumentaciją.