2007-12-05 d. INFORMACIJA apie Kaimo reikalų komiteto posėdį Nr.P-35(113)

EN  FR

 

Kaimo reikalų komitetas posėdyje pritarė Komiteto patobulintam Žemės įstatymo kai kurių straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo projektui Nr. XP-1906(2).

Nagrinėjamas klausimas visuomenėje sulaukė didelio atgarsio, buvo gauta daug pastabų ir pasiūlymų. 

            Lietuvoje jau pradėta rengti 14 žemės konsolidacijos projektų keturiose apskrityse. Šie darbai atliekami ES lėšomis: pagal 2004-2006 metų Bendrąjį programavimo dokumentą žemės konsolidacijai buvo numatyta 2,225 mln. EUR, o 2007-2013 metais šiai veiklai numatyta skirti 16,160 mln. EUR.

            Dauguma pradėtų rengti žemės konsolidacijos projektų apima ne tik privačios žemės, bet ir valstybinės žemės sklypus. Tačiau pakeitus daugelį teisės aktų, kurie reguliavo mainų klausimą, nuo 2007 m. sausio 1 d. mainyti valstybinę žemę negalima, todėl žemės sklypų stambinimo procesas sulėtėjo.

Šio įstatymo projekto tikslas - numatyti, kad valstybinės žemės mainai į savivaldybių ar privačią žemę galimi tik vieninteliu atveju, t.y.  vykdant žemės konsolidacijos pagal kompleksinę žemės mainų sutartį.

Žemės konsolidacijos projekto metu valstybiniai žemės sklypai padėtų išspręsti aplinkosauginius klausimus, numatyti teritorijas visuomenės reikmėms (dviračių trasos, keliai, kapinės, paplūdimiai, gyvenamosios teritorijos). Tuo pačiu, mainant juos su projekte dalyvaujančiais privačiais žemės sklypais, nauji valstybinės žemės sklypai sustambėtų, taptų patogūs apdirbimui, būtų numatyti privažiavimai. Tai padidintų tokių valstybinės žemės sklypų vertę ir jie galėtų būti privatizuojami teisės aktų nustatyta tvarka.

Kaimo reikalų komitetas svarstė Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 91 straipsnio papildymo įstatymo projektą, kurio tikslas suvienodinti PVM susigražinimo sąlygas tarp žemės ūkio produkcijos gamintojų ir perdirbėjų. Šiuo metu galiojanti tvarka, supaprastinanti PVM skirtumo grąžinimą, netaikoma perdirbėjams. Tai blogina sąlygas tiems ūkio subjektams, kurie įsigyja žemės ūkio produkciją ir ją perdirba. Tokiu būdu joms “užšaldomos” lėšos, trūksta laisvų apyvartinių lėšų, todėl perdirbimo įmonės turi naudotis kreditais  ir taip tenka kelti paslaugų kainas.

Komiteto nariai iš esmės pritarė pateiktam įstatymo projektui ir siūlo pagrindiniam Biudžeto ir finansų komitetui įstatymo projektą tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos pasiūlymus, bei prašyti Vyriausybės išvados.

Posėdyje komiteto nariai svarstė ir bendru sutarimu pritarė komiteto patobulintam Žuvininkystės įstatymo 2, 3, 4, 5, 6 7, 8, 9, 10, 11, 14, 16, 19, 23, 24  straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui, kuriuo siekiama suvienodinti bei supaprastinti žuvų išteklių naudojimo vidaus vandenyse tvarką, bei sumažinti viešojo administravimo biurokratizmą tvarkant skirtingo pobūdžio žuvininkystės vandens telkinių priklausomybės dokumentaciją.

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008