Lietuvos Respublikos Seimo
SVEIKATOS REIKALŲ KOMITETO
2007 M. PAVASARIO SESIJOS DARBO ATASKAITA
(2007 m. kovo 10 d.- 2007 m. liepos 4 d.)
I. BENDROJI INFORMACIJA
1. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų svarstymas |
1.1. |
Seimo pavedimai komitetui
Iš jų kaip pagrindiniam komitetui
kaip papildomam komitetui |
27
12
15 |
1.2. |
ES teisės aktų svarstymas |
- |
1.3. |
ERK pavedimu pateiktos išvados |
- |
1.3. |
Komiteto iniciatyva pateiktos išvados (ES) |
- |
1.4. |
Komiteto iniciatyva sudarytos darbo grupės teisės aktų projektų rengimui |
4 |
2. Posėdžiai ir klausymai |
2.1. |
Komiteto posėdžiai
Iš jų: išvažiuojamieji |
18
2 |
2.2. |
Klausymai |
- |
3. Parlamentinė kontrolė |
3.1. |
Svarstyta Parlamentinės kontrolės klausimų |
10 |
4. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas |
4.1. |
Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų |
353 |
4.2. |
Parengta atsakymų ir raštų |
220 |
5. Renginiai |
5.1. |
Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų |
6 |
5.2. |
Kiti renginiai |
|
6. Tarptautiniai ryšiai |
6.1. |
Surengta vizitų |
1 |
6.2. |
Priimta delegacijų |
- |
II. AKTUALIAUSI DARBAI
2.1. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų svarstymas
priimti šie svarbiausi teisės aktai (Komitetas buvo paskirtas pagrindiniu):
1. Visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 2, 5, 6, 7, 9, 15, 16, 19, 21, 22, 24, 27, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 44 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 8, 11, 14 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymas. Priimtas 2007-05-24.
Įstatymu siekiama sukurti teisinį pagrindą baigti visuomenės sveikatos priežiūros reformą:
- sudaromos teisinės prielaidos steigti visuomenės sveikatos biurus savivaldybėse, aiškiai apibrėžiant savivaldybių kompetenciją, įgyvendinant visuomenės sveikatos priežiūrą;
- visuomenės sveikatos centrai apskrityse įteisinami teritoriniais valstybinio administravimo subjektais nustatant jų funkcijas visuomenės sveikatos priežiūros srityje, tokiu būdu atskiriamos viešojo administravimo funkcijos ir paslaugų funkcijos, kurias šiuo metu visuomenės sveikatos priežiūros centrai apskrityse vykdo vienu metu;
- nustatoma valstybės vykdoma visuomenės sveikatos priežiūra, tikimasi, kad tai sudarys prielaidas Sveikatos apsaugos ministerijai optimizuoti specializuotas visuomenės sveikatos priežiūros įstaigas. Daugelis visuomenės sveikatos priežiūros sistemos koordinavimo funkcijų perduodama Sveikatos apsaugos ministerijai.
Įstatymu taip pat atsisakoma neįgyvendinamų nuostatų, patikslinamos galiojančios.
Daug dėmesio skiriama valstybės vykdomoms funkcijoms: visuomenės sveikatos priežiūros licencijavimui (jį vykdyti įgaliojama Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba, o licencijuojamos veiklos priežiūrą pavesta vykdyti Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai).
2. Sveikatos sistemos įstatymo 2, 3, 12, 13, 15, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 53, 55, 64, 71, 77, 87 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas. Priimtas 2007-05-24.
Įstatymas yra Visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo lydimasis teisės aktas.
Įstatymu, atsižvelgiant į keičiamo Visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo nuostatas ir Visuomenės sveikatos stebėsenos (monitoringo) įstatymą, patikslinamos sąvokos ir kai kurių susijusių straipsnių redakcijos.
3. Visuomenės sveikatos stebėsenos (monitoringo) įstatymo 2, 7, 9, 12, 13, 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei IV skyriaus pripažinimo netekusiu galios įstatymas. Priimtas 2007-05-24.
Atsižvelgiant į įstatymo taikymą praktikoje patikslinamos kai kurių straipsnių nuostatos, atsisakoma neįgyvendinamų nuostatų.
4. Biomedicininių tyrimų įstatymo 2 ir 3 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatyme, kuris priimtas 2007-04-03, reglamentuojami žmogaus embriono kamieninių ląstelių, jų linijų įvežimo į Lietuvos Respublikos teritoriją ir išvežimo iš jos ribų klausimai. Įstatyme nustatyta, kad žmogaus embriono audinių, embriono kamieninių ląstelių ir jų linijų ar vaisiaus audinių ir iš jų paimtų kamieninių ląstelių ir jų linijų įvežimas į Lietuvos Respublikos teritoriją bei išvežimas iš jos yra draudžiami. Šis draudimas netaikomas kamieninių ląstelių, išgaunamų iš virkštelės ar placentos po vaiko gimimo, ir laikantis šio įstatymo reikalavimų genetiniams tyrimams paimtų mėginių įvežimui į Lietuvos Respublikos teritoriją bei išvežimui iš jos. Žmogaus embriono audinių, embriono kamieninių ląstelių ir jų linijų ar vaisiaus audinių ir iš jų paimtų kamieninių ląstelių ir jų linijų tranzitas per Lietuvos Respublikos teritoriją yra galimas tik gavus Sveikatos apsaugos ministerijos leidimą. Taip išsprendžiama iki šiol buvusi įstatymo spraga. Įstatymas taip pat apibrėžia žmogaus embriono bei vaisiaus sąvokas, nustatant, kad embrionas yra žmogaus organizmo vystymosi stadija nuo apvaisinimo momento (zigotos susidarymo) iki moters aštuntos nėštumo savaitės pabaigos, o vaisius - žmogaus organizmo vystymosi stadija nuo moters devintos nėštumo savaitės pradžios iki gimimo.
5. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimas Dėl 2008 metų paskelbimo Blaivybės metais. Priimtas 2007-06-14.
Priimtu Seimo nutarimu 2008 metai skelbiami Blaivybės metais. Vyriausybė iki 2007 m. rugsėjo 1 d. įpareigota parengti ir patvirtinti Blaivybės metų programą ir numatyti lėšas šiai programai finansuoti. Programa koordinuos ministerijų, įstaigų prie ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir kitų subjektų veiklą alkoholio vartojimo plitimo prevencijos srityje. Įgyvendinus šią programą, tikėtina, sumažės alkoholio vartojimas Lietuvoje, pagerės visuomenės sveikata, gyvenimo kokybė, kriminogeninė situacija, sumažės valstybės išlaidos, kurios yra patiriamos dėl alkoholio vartojimo ir jo sukeliamų pasekmių sveikatai ir šalies ūkiui.
2.2. Komiteto iniciatyva sudarytos darbo grupės teisės aktų projektų rengimui
Per ataskaitinį laikotarpį tęsė darbą Komiteto ir Seimo valdybos sudarytos darbo grupės teisės aktų projektams rengti.
Pavasario sesijos metu tęsė darbą Komiteto 2007 metų vasario 14 dieną sudaryta darbo grupė Nacionalinės sveikatos tarybos funkcijoms ir jos sudarymo tvarkai peržiūrėti bei atitinkamiems teisės aktams parengti. 2007-07-04 šios darbo grupės parengti Sveikatos sistemos įstatymo 67 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas bei Seimo nutarimo Dėl Seimo nutarimo Dėl Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatų patvirtinimo priedėlio pakeitimo projektas buvo priimti Seime.
Komiteto iniciatyva Seimo valdyba 2007 metų vasario 28 dienos sprendimu sudarė darbo grupę gydytojų rengimo problemoms nagrinėti bei atitinkamiems teisės aktams parengti. Liepos mėnesį darbo grupės parengtos išvados buvo pateiktos Seimo valdybai.
Pavasario sesijos metu tęsė darbą Seimo valdybos 2006 metų birželio 7 d. sprendimu Nr. 962 sudaryta darbo grupė Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui parengti. Šios darbo grupės parengtas įstatymo projektas bus teikiamas Seimui 2007 metų rudens sesijoje.
Pavasario sesijos metu taip pat tęsė darbą Komiteto sudaryta darbo grupė Onkologijos problemoms spręsti. Kadangi darbo grupės nagrinėjamų klausimų spektras yra labai platus, nuspręsta koncentruoti dėmesį ties atskiromis problemomis ir jų sprendimo būdais. Pavasario sesijos metu buvo sprendžiamas Vėžio registro tarnybos steigimo klausimas.
2.3. Parlamentinė kontrolė
Kita svarbi Komiteto veiklos dalis yra sveikatos sistemos institucijų ir kitų su asmens ir visuomenės sveikatos problemų sprendimu susijusių institucijų parlamentinė kontrolė, pasiūlymų ir rekomendacijų dėl jų veiklos pagerinimo teikimas.
Seimo pavasario sesijos metu vykusiuose Komiteto posėdžiuose aktyviai dalyvavo Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinės ligonių kasos, kitų ministerijų ir suinteresuotų įstaigų atstovai. Jie Komitetą informuodavo apie priimamus ar ruošiamus priimti sprendimus, teikė pasiūlymus, atsakė į posėdžių dalyvių klausimus. Komiteto nariai aktyviai dalyvavo sprendžiant sveikatos apsaugos reformos klausimus, reaguodavo į iškilusias aktualias sveikatos apsaugos problemas, inicijavo jų sprendimą kartu su SAM bei šiai ministerijai pavaldžių įstaigų atstovais.
2007-03-28 posėdyje, dalyvaujant Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybės kontrolės atstovams, apsvarstyta Valstybės kontrolės Valstybinio audito ataskaita Sveikatos apsaugos ministerijos programos Sveikatos sistemos plėtra vertinimas. Komitetas taip pat išklausė Sveikatos apsaugos ministerijos atstovų informaciją dėl ataskaitoje pateiktų išvadų ir rekomendacijų. Komitetas priėmė sprendimą Nr. 3, kuriame siūloma SAM atsižvelgiant į Valstybės kontrolės Valstybinio audito ataskaitos išvadas ir rekomendacijas dėl ministerijos strateginio planavimo tobulinimo, 2005-2007 m. strateginiame veiklos plane numatyti siektinus veiklos rezultatus bei paskirti už vykdomų programų įgyvendinimą atsakingus asmenis. Komitetas taip pat pasiūlė SAM vykdant programą Sveikatos sistemos plėtra užtikrinti šios programos priemonėms skiriamų lėšų tikslinį panaudojimą ir tinkamą kontrolę. Taip pat buvo pasiūlyta nustatyti aiškius projektų atrankos kriterijus, sugriežtinti ministerijos vykdomų investicijų projektų kontrolę bei iki 2007-05-01 informuoti komitetą apie šiame sprendime pateiktų pasiūlymų nagrinėjimo rezultatus ir priimtus sprendimus.
2007-04-04 posėdyje, dalyvaujant Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ūkio ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovams, bei atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriaus 2007 m. sausio 9 d. pažymoje Nr. 4D-2006/01-1070 nurodytus faktus apie alkoholio padidėjusio suvartojimo padarinių grėsmę Lietuvos visuomenei bei rekomendacijas kaip spręsti šią problemą, taip pat į Nacionalinės sveikatos tarybos 2007-01-30 nutarimą Nr. N-1 ,,Dėl Valstybinės alkoholio kontrolės programos įgyvendinimo, priimtas sprendimas Nr. 4 Dėl Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos. Susipažinęs su VTAKT veiklos ataskaita, Komitetas pažymėjo, kad tarnybos veikla, atliekant teisės aktų nustatytas funkcijas pagal suteiktus įgaliojimus, yra pakankamai efektyvi, tačiau reikėtų apsispręsti dėl tarnybos įgaliojimų plėtimo ateityje. Nuspręsta siūlyti Vyriausybei iš esmės sugriežtinti alkoholio kontrolę ir stiprinti, o ne naikinti VTAKT. Taip pat pasiūlyta peržiūrėti kitų alkoholio ir tabako kontrolę atliekančių institucijų funkcijas ir, įvertinus jas, perduoti dalį funkcijų VTAKT (pavyzdžiui, Nacionalinės vartotojų apsaugos tarybos vykdomą alkoholio reklamos kontrolę ir kt.). Vyriausybei pasiūlyta išanalizuoti galimybę įsteigti VTAKT filialus ar skirti atstovus penkiuose šalies regionuose.
2007-04-25 posėdyje, Komitetui susipažinus su SAM pateikta IV darbo užmokesčio didinimo etapo kainų indeksavimo tvarka ir Komiteto ekspertų pateiktais pasiūlymais, konstatuota, kad po kelių sveikatos priežiūros paslaugų kainų indeksavimo etapų, apmokėjimo už teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas sistema yra išbalansuota. Pagal teikiamą paslaugų kainų indeksavimo tvarką SAM nepakankamai skatina bendrosios praktikos gydytojų teikiamas paslaugas ar pigesnes ambulatorines paslaugas. Dažnai tos pačios paslaugos, kurias galima atlikti ir yra atliekamos II lygyje, žymiai brangiau apmokamos III lygyje. Pateikta IV darbo užmokesčio didinimo etapo kainų indeksavimo tvarka nepatvirtina, kad SAM įgyvendina Sveikatos reikalų komiteto 2006-12-20 sprendimą Nr. 18 Dėl Sveikatos apsaugos ministerijos pateikto trumpalaikių ir ilgalaikių priemonių asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumui gerinti bei laukimui eilėse mažinti plano. Todėl Komitetas priėmė sprendimą Nr. 5 Dėl IV medikų darbo užmokesčio didinimo etapo, kuriame nuspręsta rekomenduoti SAM nuo 2008-01-01 iš esmės peržiūrėti apmokėjimo už teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas tvarką, nustatant bazinę paslaugos kainą, kuri turėtų būti vienoda tai paslaugai, kuri teikiama visose sveikatos priežiūros įstaigose. Komitetas rekomendavo indeksuojant sveikatos priežiūros paslaugų kainas, SAM kartu su VLK vadovautis 2005-05-03 susitarimu Dėl medikų darbo užmokesčio didinimo. Taip pat buvo pasiūlyta atsižvelgti į Seimo narių ir Komiteto ekspertų pasiūlymus, kuriems pritarė Komitetas.
2007-05-30 posėdyje, atsižvelgiant į 2007-05-16 posėdyje išklausytus Narkotikų kontrolės departamento direktorės A.Astrauskienės, Seimo Narkomanijos prevencijos komisijos pirmininkės R.Visockytės, Sveikatos apsaugos ministerijos sekretorės R.Vaitkienės, Valstybinio psichikos sveikatos centro direktorės O.Davidonienės, NVO vaikams konfederacijos gydytojos G.Žilinskienės, VšĮ Meikštų dvaras direktoriaus M.Survilos, visuomeninės organizacijos Tėvai prieš vaikus pirmininko G.Jakubčionio pasisakymus, Komitetas priėmė sprendimą Nr. 6 Dėl Narkotikų kontrolės departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos. Jame pažymėta, kad Narkotikų kontrolės departamento veikla jam numatytų tikslų įgyvendinimui yra nepakankama: nesumažėjo narkomanijos augimo tempai ir narkotikų pasiūla bei paklausa; nesukurta efektyvi narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos sistema, nesudarytos reikiamos galimybės parinkti ir taikyti veiksmingas priemones, kad būtų mažinama narkomanijos ekonominė ir socialinė žala; nesukurta asmenų, vartojančių narkotines ir psichotropines medžiagas, sveikatos priežiūros, reabilitacijos ir socialinės reintegracijos sistema; iš esmės nepagerėjo bendradarbiavimas tarp institucijų ir veiksmų koordinavimas visuose sektoriuose. Komitetas taip pat atkreipė dėmesį, kad Narkotikų kontrolės departamento veikla daugiausiai skirta narkomanijos pasekmėms likviduoti, asmenų, vartojančių narkotines ir psichotropines medžiagas, gydymui, bet ne narkomanijos prevencijai. Todėl nuspręsta siūlyti Vyriausybei reorganizuoti Narkotikų kontrolės departamentą, peržiūrint jo funkcijas, kad šis departamentas nebūtų kitų valstybės institucijų funkcijų vykdytojas, o atliktų metodinio vadovavimo, valstybės ir savivaldybės institucijų koordinavimo ir kontrolės funkcijas. Taip pat Komiteto nariai pasiūlė sukurti bendrą narkomanijos ankstyvos diagnostikos, gydymo, reabilitacijos, reintegracijos į visuomenę, bei bendrą informacinę sistemą, siekiant padėti nuo narkotikų priklausomiems asmenims. Priklausomybės ligų centrus pasiūlyta reorganizuoti į viešąsias įstaigas arba perduoti jų pavaldumą asmens sveikatos priežiūros įstaigoms ir numatyti mišrų finansavimą (iš valstybės ar savivaldybių biudžetų ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto) per teritorines ligonių kasas. Nuspręsta siūlyti Vyriausybei parengti atitinkamus teisės aktus ir sudaryti sąlygas sergantiems narkomanija asmenims, padariusiems nesunkių nusikaltimų, kaip laisvės atėmimo bausmės alternatyvą rinktis gydymosi programas, patvirtinti laisvės atėmimo vietose esančių asmenų neblaivumo (girtumo) ar apsvaigimo nustatymo tvarką. Sveikatos apsaugos ministerijai Komitetas pasiūlė parengti reikiamus teisės aktus, kuriuose būtų įtvirtinta nuostata, kad, anonimiškai gydomi vartojantys psichotropines medžiagas asmenys, būtų įrašomi į narkologinę įskaitą. Taip pat sprendime pasiūlyta peržiūrėti ir pakeisti 2003-04-23 sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr. V-239 patvirtintas Narkotinių ir psichotropinių medžiagų nedidelio, didelio ir labai didelio kiekio nustatymo rekomendacijas. Švietimo ir mokslo ministerijai pasiūlyta ekspertuoti narkomanijos prevencijos programas, įgyvendinamas bendrojo ugdymo įstaigose ir finansuoti tik moksliškai pagrįstas programas.
Reaguodamas į spaudoje pasirodžiusias publikacijas apie padidėjusias kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainas, Komitetas paprašė Sveikatos apsaugos ministerijos pateikti informaciją ir įtraukė šį klausimą į 2007-06-06 posėdžio darbotvarkę. Komitetas, 2007-05-30 ir 2007-06-06 posėdžiuose išklausęs SAM informaciją apie 2007 metų kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainyną ir jo sudarymo tvarką, priėmė sprendimą Nr. 7 Dėl 2007 metų kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainyno, kuriame konstatavo, kad rengiant 2007 metų kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainyną nebuvo informuotos pacientų asociacijos ir Komitetas, nebuvo tinkamai informuota visuomenė ir gydytojai. Taip pat pažymėta, kad didžiajai daliai vaistinių preparatų, t.y. 723 vaistiniams preparatams priemoka nesikeitė, 154 priemoka sumažėjo, 529 priemoka padidėjo, o 30 iš jų padidėjo daugiau kaip 10 litų. Pabrėžta, kad nors ir nelabai ženkliai, bet daugiausia namų ūkio išlaidų dėl priemokų padidės lėtinėmis ligomis sergantiems pacientams: hipertonija, astma, cukriniu diabetu. Komiteto nariai taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad nebuvo atliktas 2007 metų kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainyno antikorupcinis vertinimas. Komiteto priimtame sprendime SAM įpareigota priimant sprendimus socialiai jautriais klausimais, dėl kurių gali pablogėti sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumas arba pabrangti sveikatos priežiūros paslaugos, iš anksto tinkamai informuoti visuomenę, gydytojus, pacientų asociacijas ir pateikti Sveikatos reikalų komitetui. Komitetas taip pat įpareigojo peržiūrėti 2007 metų kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainyną, kad nedidėtų išlaidos vaistų priemokoms lėtinėmis ligomis sergantiems pacientams. Posėdyje nuspręsta kreiptis į Specialiųjų tyrimų tarnybą, kad būtų atliktas 2007 metų kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainyno antikorupcinis vertinimas.
Atsižvelgdamas į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusią informaciją apie Panevėžyje vykdomus klinikinius tyrimus, Komitetas 2007-06-20 posėdyje išklausė Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos prie SAM, Lietuvos Bioetikos komiteto, farmacijos kompanijų, Kauno medicinos universiteto atstovų bei VŠĮ Panevėžio apskrities ligoninės vyriausiojo gydytojo informaciją apie atliekamų klinikinių tyrimų tvarką. 2007-06-27 posėdyje priimtas sprendimas Nr. 8 Dėl klinikinių vaistinių preparatų tyrimų atlikimo tvarkos, kuriame konstatuota, kad augant klinikinių tyrimų skaičiui, reikia siekti, kad būtų užtikrintas griežtas geros klinikinės praktikos taisyklių reikalavimų laikymasis, tobulinant ir sugriežtinant atliekamų klinikinių tyrimų priežiūrą (nuo paraiškos klinikiniam tyrimui atlikti gavimo iki klinikinio tyrimo užbaigimo). Tam, kad nepasikartotų tokių atvejų, kurie buvo nustatyti VŠĮ Panevėžio apskrities ligoninės tyrimo centre, būtina sustiprinti vykdomų klinikinių tyrimų kontrolę. Komitetas nusprendė siūlyti SAM poįstatyminiuose teisės aktuose nustatyti, kokį skaičių tiriamų pacientų gali tirti vienas tyrėjas arba atlikti klinikinių tyrimų vienu metu ir atsakomybės priemones pagrindiniam tyrėjui už pasirinktus tyrėjus. Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie SAM Komitetas pasiūlė sustiprinti atliekamų klinikinių tyrimų geros klinikinės praktikos inspektavimą. Lietuvos Bioetikos komitetui pasiūlyta priimant sprendimą dėl pritarimo arba nepritarimo klinikiniam tyrimui atlikti, griežtai prižiūrėti, kad būtų vykdomas geros klinikinės praktikos taisyklių reikalavimas, jog tyrėjas turi turėti pakankamai laiko ir kompetencijos kokybiškai atlikti klinikinį tyrimą, taip pat įvertinti ar užsakovo pasirinktas tyrimo centras atitinka geros klinikinės praktikos nuostatų reikalavimus. Galiausiai, klinikinių tyrimų užsakovams nuspręsta pasiūlyti sistemingai atlikti jų vykdomų klinikinių tyrimų auditą.
2.4. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
Daugiausia piliečių pareiškimų, prašymų ir skundų Komitetas gavo dėl pacientų teisių pažeidimo: dėl skirto netinkamo gydymo, dėl neteisėtų gydytojų veiksmų, dėl suteiktų sveikatos priežiūros paslaugų kokybės.
Nemaža dalis gautų kreipimusi sudaro prašymai dėl gydymo išlaidų kompensavimo ir reabilitacijos, skundai dėl nedarbingumo ir darbingumo lygio nustatymo, dėl triukšmo ir kitų visuomenės sveikatos problemų.
2.5. Tarptautinis bendradarbiavimas
Gegužės 7-10 d. Sveikatos reikalų komitetas dalyvavo išvažiuojamajame posėdyje Briuselyje. Šio vizito metu Komiteto nariai dalyvavo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje Europos Sąjungoje surengtame posėdyje, kurio metu buvo svarstomi Lietuvos nuolatinės atstovybės Europos Sąjungoje veiklos, Europos Sąjungos teisėkūros mechanizmo, Lietuvos pozicijų rengimo, Bendrijos saugių ir veiksmingų sveikatos priežiūros paslaugų sistemos sukūrimo, antrosios Bendrijos veiksmų programos sveikatos srityje 2007-2013 metams ir kiti aktualūs sveikatos politikos klausimai. Komitetas taip pat lankėsi Europos Sąjungos Taryboje, Belgijos federalinėje sveikatos, maisto saugos ir aplinkos ministerijoje, dalyvavo Europos Parlamento Aplinkos, visuomenės sveikatos ir maisto saugos politikos komiteto posėdyje, susitiko su Europos Komisijos nariu, atsakingu už sveikatą, Markos Kyprianou, su Europos Komisijos Sveikatos ir vartotojų apsaugos generalinio direktorato Visuomenės sveikatos ir rizikos įvertinimo direktorato pareigūnais.
2.6. Komiteto renginiai
2007 03-14 Sveikatos reikalų komitetas ir Kauno medicinos universiteto klinikų Šeimos medicinos klinika organizavo konferenciją Gimdos kaklelio vėžys. Sprendimų galimybės Lietuvoje.
2007-04-04 Sveikatos reikalų, Aplinkos apsaugos ir Kaimo reikalų komitetai kartu su Aplinkos ministerija bei Pasaulinio aplinkos fondo ir Jungtinių tautų aplinkos apsaugos programos (PAF/JTAP) vykdomu projektu Biosaugos sistemos įgyvendinimas Lietuvoje surengė konferenciją Genetiškai modifikuotų organizmų naudojimo perspektyvos Lietuvoje.
2007-05-25 Sveikatos reikalų komitetas ir Europos informacijos centras organizavo diskusiją Antsvorio, nutukimo ir kitų rizikos veiksnių įtaka žmonių sveikatai. Problemų sprendimas ES ir Lietuvoje.
2007-06-26 vyko Sveikatos reikalų komiteto pirmininko Antano Matulo, Sveikatos apsaugos viceministrės Janinos Kumpienės ir Nacionalinės sveikatos tarybos pirmininko Juozo Pundziaus spaudos konferencija Ar žmonių išteklių problemos sveikatos priežiūroje nekelia grėsmės visuomenės sveikatai?. Spaudos konferencija buvo skirta Nacionalinės sveikatos tarybos metiniam pranešimui ,,Žmonių ištekliai sveikatos priežiūroje.
2007-07-04 Sveikatos reikalų komitetas surengė išplėstinį posėdį-diskusiją kartu su Savivaldybių tarybų komitetų pirmininkais, formuojančiais politiką sveikatos apsaugos srityje.
2007-07-05 Sveikatos reikalų komitetas ir Sveikatos apsaugos ministerija organizavo renginį, kuriame buvo įteikti apdovanojimai nusipelniusiems Lietuvos gydytojams ir nusipelniusiems Lietuvos sveikatos apsaugos darbuotojams.
Komiteto pirmininkas Antanas Matulas