2006 01 18 Aplinkos apsaugos komiteto posėdis

EN  FR

Aplinkos apsaugos komitetas svarstė Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 4, 5, 12, 13 ir 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą Nr.XP-737. Po svarstymo nusprendė: 1) pritarti Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 4, 5, 12, 13 ir 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-737, komiteto išvadoms dėl šio projekto ir siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į papildomų komitetų, Seimo narių, Seimo kanceliarijos Teisės departamento, suinteresuotų asmenų pastabas bei pasiūlymus; 2) siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projekto 13 straipsnio 1 dalies 3 punktą nurodant, kad valstybė išperka tik kaimo vietovėje, esančius miško parkus, kuriuose išvystyta infrastruktūra ir yra visuomenės poreikis juos naudoti. Komiteto paskirtas pranešėjas A.Kubilius.

Komitetas svarstė ir bendru sutarimu pritarė Žemės reformos įstatymo 13 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr.XP-738 ir komiteto išvadoms dėl šio projekto. Pranešėju paskirtas A.Kubilius.

Taip pat komitetas svarstė Seimo nutarimo "Dėl Dzūkijos nacionalinio parko konservacinio prioriteto zonos (Skroblaus gamtinio rezervato) ir Žemaitijos nacionalinio parko konservacinio prioriteto zonos (Plokštinės gamtinio rezervato) ribų planų patvirtinimo " projektą Nr.XP-950. Po svarstymo nusprendė pritarti komiteto patobulintam Seimo nutarimo "Dėl Dzūkijos nacionalinio parko konservacinio prioriteto zonos (Skroblaus gamtinio rezervato) ir Žemaitijos nacionalinio parko konservacinio prioriteto zonos (Plokštinės gamtinio rezervato) ribų planų patvirtinimo" projektui Nr. XP- 950 ir komiteto išvadoms dėl projekto. Komiteto paskirtas pranešėjas G.Jakavonis.

Komitetas po svarstymo nepritarė Respublikos Prezidento dekretu “Dėl Lietuvos Respublikos Seimo priimto Lietuvos Respublikos Medžioklės įstatymo 7, 8, 11, 13, 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo grąžinimo Lietuvos Respublikos Seimui pakartotinai svarstyti” pateiktoms Medžioklės įstatymo 7, 8, 11, 13 ir 22 pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-693Gr pataisoms. Balsavimo rezultatai: "už"-4; "prieš"-1; "susilaikė"-1. Komiteto paskirtas pranešėjas A.Bosas.

Taip pat komitete vyko Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo projekto Nr.XP-284(2) ir Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo projekto Nr.XP-285(2) klausymai. Geriamo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo projektai parengti siekiant: 1) užtikrinti, kad visoje šalies teritorijoje viešai tiekiamas geriamasis vanduo bei teikiamos nuotekų tvarkymo paslaugos atitiktų sveikatos ir aplinkos apsaugos reikalavimus; 2) sudaryti sąlygas, kad geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų teikimo sąlygos (kaina bei paslaugų kokybė) visoje šalies teritorijoje būtų priimtinos vartotojams ir kuo tolygesnės; 3) sudaryti galimybes, kad viešai tiekiamu geriamuoju vandeniu ir teikiamomis nuotekų tvarkymo paslaugomis galėtų apsirūpinti kuo daugiau šalies gyventojų; 4) užtikrinti ilgalaikį vandens tiekimo bei nuotekų tvarkymo ūkio funkcionavimą ir poreikius atitinkančią plėtrą.

Komitetas, vykdydamas parlamentinę kontrolę, svarstė klausimą Dėl žemės sklype, esančio H.Manto g.84 Klaipėdoje (Klaipėdos universiteto žemė). Buvo konstatuota:

Klaipėdos universitetas yra sudaręs jungtinės veiklos sutartį su UAB “Baltisches Haus”, pagal kurią žemės sklype H.Manto g.84, Klaipėdoje vyko auditorijų, paslaugų centro, inžinierinių tinklų ir teritorijos tvarkymo statybos darbai.

2002-10-04 Klaipėdos apskrities viršininko administracija pagal valstybinės žemės panaudos sutartį universitetui 99 metams suteikė 23,6 ha žemės sklypą, kurio pagrindinė tikslinė žemės naudojimo paskirtis – socialinių objektų statyba ir eksploatavimas.

2003-06-16 ir 2004-11-02, gavus teigiamas Klaipėdos apskrities viršininko administracijos išvadas, Klaipėdos miesto savivaldybėje buvo patvirtintas universiteto sklypo detalusis planas, kuris šalia kitų pastatų numatė komercinio paslaugų centro pastatą su auditorijomis, kavine, naujais komercinės paskirties pastatais. 2004-08-30 Klaipėdos miesto savivaldybė išdavė statybos leidimą, kuriuo buvo leista statyti KU auditorinį korpusą su paslaugų centru ir kitomis patalpomis žemės sklype H.Manto g. 84, Klaipėdoje.

2005-03-09 Universitetas kreipėsi į Klaipėdos apskrities viršininko administraciją prašydamas sudaryti ilgalaikės valstybinės žemės nuomos sutartį dėl sklypo dalies (8536 m2), toje sklypo dalyje nutraukiant panaudos santykius.

2005-07-19 Valstybės kontrolė pateikė Seimo Audito komitetui informaciją apie Universiteto žemėje vykstančias statybas, o 2005-08-01 Audito komitetas kreipėsi į LR Vyriausybę ir Nacionalinę žemės tarnybą prie ŽŪM su paklausimu ar universitetas jam patikėjimo teise suteiktą valstybinę žemę valdo teisėtai ir efektyviai. 2005-10-26 Audito komitetas pasiūlė Vyriausybei nutraukti panaudos sutartį žemės daliai, kuri naudojama kitokiu būdu nei numatyta sutartyje ir sugrąžinti ją valstybei bei spręsti klausimą dėl statybos sustabdymo.

2005-08-23 Aplinkos ministerija informavo suinteresuotąsias institucijas, kad patikrinus padėtį vietoje, nustatyta kad Klaipėdos apskrities viršininko administracija, teikdama teigiamas patikrinimo išvadas dėl detaliųjų planų, kuriais buvo keičiamas žemės naudojimo būdas iš visuomeninio į komercinį, pažeidė Teritorijų planavimo įstatymą bei Aplinkos ministro įsakymą. Universitetas negalėjo būti planavimo, kurio tikslas – žemės sklypo naudojimo būdo ir pobūdžio keitimas ar papildymas, organizatoriumi, nes tai pažeidžia valstybinės žemės panaudos sutartyje nurodytas žemės naudojimo sąlygas.

2005-11-09 Klaipėdos apskrities viršininkė nutraukė žemės sklypo, esančio H.Manto g. 84, Klaipėdoje, panaudos sutartį. Lapkričio 14 d. surašytas statinio sustabdymo aktas.

2005-12-16 Valstybės kontrolė kreipėsi į generalinę prokuratūrą, prašydama ginti viešąjį interesą ir kreiptis į teismą su ieškiniu dėl statybos leidimo statyti valstybiniame žemės sklype H.Manto g. 84, Klaipėdoje, komercinės paskirties objektą panaikinimo, sprendžiant klausimą dėl 2002-07-25 sudarytos Klaipėdos universiteto ir UAB “Baltisches Haus” veiklos sutarties teisėtumo.

2005-12-20 Klaipėdos universitetas kreipėsi į Klaipėdos apskrities viršininko administraciją, prašydamas sudaryti 99 metams žemės sklypo 227262 kv.m. dalies panaudos sutartį bei 8536 kv.m. dalies, užstatytos auditoriniu korpusu su paslaugų centru ir kitomis patalpomis, nuomos sutartį. Be to, Klaipėdos universitetas pasiūlė Klaipėdos apskrities viršininko administracijai susidariusią situaciją spręsti taikos sutarties būdu, kurioje reikėtų išspręsti statybos pabaigimo klausimą ir numatyti UAB “Baltisches Haus” nuosavybės klausimo išsprendimą bei valstybės nuostolių, jei tokie kilo, atlyginimo klausimą.

Po diskusijų nuspręsta: 1. Palaikyti Klaipėdos universiteto iniciatyvą universiteto miestelio teritorijoje pagal daugelį pasaulio pavyzdžių kurti studentų miestelį, kaip modernią daugiafunkcinę teritoriją, skatinant privataus ir viešojo sektoriaus bendradarbiavimą bei gerinant viešosios infrastruktūros ir viešųjų paslaugų kokybę. Siūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai inicijuoti universitetų miestelių statuso įtvirtinimą teisės aktuose. 2. Vertinant statybas Klaipėdos universiteto teritorijoje esančiame sklype valstybės finansų, mokymo kokybės, studentų socialinės aplinkos ir kitais aspektais bei vadovaujantis Žemės įstatymo ir kitų poįstatyminių teisės aktų normomis, siūlyti Klaipėdos apskrities viršininko administracijai:

- imtis priemonių, leidžiančių teisėtais būdais išspręsti valstybinės žemės naudojimo klausimus,

- išspręsti statybos pabaigimo klausimą, sudarant galimybę Klaipėdos universitetui įgyti auditorijas, konferencijų salę ir kitus infrastruktūros objektus.

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008