Komitetas pritarė Seimo nutarimo projektui Dėl
Lietuvos pieno gamintojų pajamų palaikymo. Šiuo projektu Seimas konstatuoja,
kad pastaruoju laikotarpiu dėl grėsmingai sumažintos pieno supirkimo kainos,
didėjančių kuro ir trąšų kainų pieno
gamintojams kyla reali grėsmė bankrutuoti ir kartu sunaikinti pieno
sektorių ir pažymi, kad būtina nedelsiant imtis skubių veiksmingų priemonių
susidariusiai padėčiai sureguliuoti.
Seimas siūlo Vyriausybei parengti ir iki 2008 m.
rugpjūčio 1 d. patvirtinti Lietuvos pieno gamintojų pajamų palaikymo priemonių
2008−2009 m. planą jame numatant:
- padidinti
tiesiogines išmokas už kvotinį pieną iki maksimaliai leistino dydžio
− 87 litų už toną, skiriant
tam reikiamas lėšas; siekti paankstinti
tiesioginių išmokų mokėjimą už 2008 metus;
- pakartotinai kreiptis į Europos Komisiją dėl eksporto grąžinamųjų
išmokų už pieno ir mėsos produktus mokėjimo;
- numatyti galimybę pieno gamintojams, kurie
dalyvauja ES investicinėse paramos priemonėse, pratęsti investicijų
įgyvendinimo terminus, leisti koreguoti finansinius įsipareigojimus
bei gamybos apimtį ir pratęsti
paskolų grąžinimo terminus (pagal UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo
teikiamas valstybės garantijas);
- nuolat skelbti visuomenei mažmeninių maisto
produktų kainų sudedamąsias dalis: valstybės (PVM mokestis), gamintojų,
perdirbėjų ir prekybos įmonių;
- įvertinus
tai, kad Prekybos įmonių geros verslo praktikos kodeksas
neužtikrina lygiateisiškumo tarp
prekybos įmonių ir tiekėjų principų, toliau vyksta piktnaudžiavimas
rinkos galia, parengti Lietuvos
Respublikos mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo
įstatymo projektą ir pateikti Seimui iki
2008 m. rugsėjo 10 dienos.
Kaimo reikalų komitetas
atidėjo Specialiųjų tyrimų tarnybos pasiūlymų svarstymą dėl Žuvininkystės
įstatymo projekto iki kito posėdžio.
Komitetas
pritarė Kainų įstatymo projektui. Jo tikslas, nustatyti, kad įmonės,
prekiaujančios maisto produktais, negali imti jokio kito mokesčio už vidaus
rinkoje realizuojamus maisto produktus, išskyrus prekybinį antkainį, kuris
didmeninėje prekyboje negali būti didesnis nei 15 proc. nuo produkto įsigytos
kainos, mažmeninėje prekyboje negali būti didesnis nei 20 proc.nuo produkto
įsigytos kainos.
Posėdyje
pritarta Teisės departamento išvadai dėl Augalų sėklininkystės bei Pašarų
įstatymų projektų.