Spalio 29 d.
Komiteto posėdyje svarstyta Lietuvos Respublikos pozicija dėl Bendrosios žemės
ūkio politikos padėties patikrinimo. ŽŪM sekretorius Vytautas Grušauskas
Komiteto nariams pristatė svarbiausius Lietuvos pozicijos aspektus:
1) tiesioginės
išmokos nuo 2013 m. turi būti vienodos tiek senosiose, tiek naujosiose ES
narėse; 2) naujosioms ES narėms moduliacija (dalies lėšų pervedimas iš
tiesioginių išmokų į kaimo plėtrą) turėtų būti taikoma ne anksčiau kaip 2014
m., kai naujosios ES narės pasieks 100 proc. ES tiesioginių išmokų lygį; 3)
rinkos reguliavimo priemonės, kaip grūdų, jautienos intervencija, turi išlikti.
Komiteto
pirmininkas Viktoras Rinkevičius pažymėjo, kad svarbu paramą skirti realiai
ūkininkaujantiems, todėl būtina numatyti kriterijus, kuriais remiantis bus
nustatomi paramos gavėjai.
Komitetas
bendru sutarimu pritarė Komiteto išvadai dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl
Bendrosios žemės ūkio politikos padėties patikrinimo.
Kaimo reikalų
komitetas pritarė Komiteto patobulintam Žemės įstatymo 24 straipsnio pakeitimo
įstatymo projektui. Šiuo įstatymo projektu siekiama suderinti Žemės įstatymą su
Seime svarstomu Teritorijų planavimo įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektu. Siūloma šiuo metu galiojančią nuostatą žemės sklypams nustatyta
pagrindinė tikslinė žemės naudojimo paskirtis keičiama žemės savininkų,
valstybinės žemės patikėtinių ar įstatymų nustatytais atvejais kitų subjektų
prašymu pagal detaliuosius arba specialiuosius teritorijų planavimo dokumentus
papildyti žodžiais išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.
Komitetas nusprendė daryti Žemės įstatymo 13, 16, 24, 31, 32, 38, 39, 40, 43,
49, 50, 51 ir 52 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto, Žemės reformos įstatymo 16, 19 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto
irPiliečių nuosavybės teisių į išlikusį
nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto svarstymuose pertrauką iki Vyriausybė pateiks Seimui svarstyti patobulintus
Vietos savivaldos įstatymo 8 straipsnio įstatymo ir Apskrities valdymo įstatymo
10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektus. Įstatymų projektai parengti
įgyvendinant Vyriausybės 2003 m. patvirtintą Kai kurių centrinio valdymo
institucijų vykdomų funkcijų decentralizavimo ir dekoncentravimo koncepciją,
pagal kurią numatyta perskirstyti funkcijas tarp savivaldybės ir apskričių
viršininkų kompetenciją žemėtvarkos srityje.