2008.10.29 d. INFORMACIJA apie Komiteto posėdį Nr. 110-P-34(152)

EN  FR

Spalio 29 d. Komiteto posėdyje svarstyta Lietuvos Respublikos pozicija dėl Bendrosios žemės ūkio politikos padėties patikrinimo. ŽŪM sekretorius Vytautas Grušauskas Komiteto nariams pristatė svarbiausius Lietuvos pozicijos aspektus:

1) tiesioginės išmokos nuo 2013 m. turi būti vienodos tiek senosiose, tiek naujosiose ES narėse; 2) naujosioms ES narėms moduliacija (dalies lėšų pervedimas iš tiesioginių išmokų į kaimo plėtrą) turėtų būti taikoma ne anksčiau kaip 2014 m., kai naujosios ES narės pasieks 100 proc. ES tiesioginių išmokų lygį; 3) rinkos reguliavimo priemonės, kaip grūdų, jautienos intervencija, turi išlikti.

Komiteto pirmininkas Viktoras Rinkevičius pažymėjo, kad svarbu paramą skirti realiai ūkininkaujantiems, todėl būtina numatyti kriterijus, kuriais remiantis bus nustatomi paramos gavėjai.

Komitetas bendru sutarimu pritarė Komiteto išvadai dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl Bendrosios žemės ūkio politikos padėties patikrinimo.

Kaimo reikalų komitetas pritarė Komiteto patobulintam Žemės įstatymo 24 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui. Šiuo įstatymo projektu siekiama suderinti Žemės įstatymą su Seime svarstomu Teritorijų planavimo įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu. Siūloma šiuo metu galiojančią nuostatą „žemės sklypams nustatyta pagrindinė tikslinė žemės naudojimo paskirtis keičiama žemės savininkų, valstybinės žemės patikėtinių ar įstatymų nustatytais atvejais kitų subjektų prašymu pagal detaliuosius arba specialiuosius teritorijų planavimo dokumentus“ papildyti žodžiais „išskyrus įstatymų nustatytus atvejus“.

Komitetas nusprendė daryti Žemės įstatymo 13, 16, 24, 31, 32, 38, 39, 40, 43, 49, 50, 51 ir 52 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto, Žemės reformos įstatymo 16, 19 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto irPiliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto svarstymuose pertrauką iki Vyriausybė pateiks Seimui svarstyti patobulintus Vietos savivaldos įstatymo 8 straipsnio įstatymo ir Apskrities valdymo įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektus. Įstatymų projektai parengti įgyvendinant Vyriausybės 2003 m. patvirtintą „Kai kurių centrinio valdymo institucijų vykdomų funkcijų decentralizavimo ir dekoncentravimo koncepciją“, pagal kurią numatyta perskirstyti funkcijas tarp savivaldybės ir apskričių viršininkų kompetenciją žemėtvarkos srityje.

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008