LIETUVOS RESPUBLIKOS
SEIMO PIRMININKAS VYTAUTAS LANDSBERGIS
PATVIRTINTI
Lietuvos
Respublikos Seimo
1997 m. lapkričio 20 d.
nutarimu
Nr.VIII-530
SEIMO KOMISIJOS IGNALINOS ATOMINĖS ELEKTRINĖS
REGIONO PROBLEMOMS
N U O S T A T A I
1. Seimo
komisija Ignalinos atominės elektrinės regiono problemoms (toliau - Komisija)
yra įsteigta 1997 m. birželio 30 d. Seimo nutarimu Nr.VIII-344.
2. Komisija
sudaryta iš Seimo narių, atstovaujančių frakcijoms pagal proporcingo daugumos
ir mažumos atstovavimo principą.
3. Komisijos
sudėtį, jos pirmininką ir pirmininko pavaduotoją tvirtina Seimas.
4. Komisija savo veiklą
grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Seimo statutu, šiais
nuostatais ir kitais teisės norminiais aktais.
5. Svarbiausi
Komisijos uždaviniai:
1) inicijuoti ir rengti įstatymų,
jų papildymų bei pakeitimų projektus Ignalinos atominės elektrinės (toliau -
IAE) regiono plėtros, ūkinės veiklos, švietimo, civilinės saugos problemų bei
Visagino miesto gyventojų integravimo į Lietuvos valstybės gyvenimą politikai
teisiškai sureguliuoti;
2) rūpintis IAE eksploatavimo
perspektyva ir šio regiono gyventojų užimtumo valstybės programos kūrimu,
tobulinimu bei įgyvendinimu;
3) dalyvauti formuojant regiono
jaunimo, bedarbystės ir civilinės saugos problemų sprendimo strategiją;
4) siekti, kad visos regiono
plėtros programos būtų reikiamai finansuojamos.
6. Komisija
pagal savo kompetenciją:
1) nagrinėja ir teikia pasiūlymus
Seimui, Vyriausybei dėl IAE regiono plėtros politikos formavimo, IAE darbo
saugumo ir civilinės saugos priemonių, tam reikalingų teisės aktų parengimo,
priimtų įstatymų, kitų teisės aktų papildymo ir pakeitimo;
2) svarsto ir teikia išvadas dėl
pateiktų įstatymų ir programų projektų, susijusių su IAE regiono problemų
sprendimu;
3) kartu su vykdomosios valdžios
institucijomis nagrinėja regiono ekonominę, socialinę, švietimo ir kultūros
padėtį, teikia pasiūlymus Seimui;
4) vykdydama parlamentinę
kontrolę, išklauso Vyriausybės ir ministerijų vadovus Komisijos kompetencijos
klausimais;
5) rengdama įstatymų, kitų teisės
aktų projektus, įstatymų papildymus bei pakeitimus, bendradarbiauja su
valstybės institucijomis ir kitomis su IAE regiono problemomis susijusiomis
įstaigomis bei organizacijomis;
6) informuoja visuomenę, kaip
sprendžiamos IAE regiono problemos, įgyvendinami priimti įstatymai, kiti teisės
aktai;
7) sudaro Komisijos darbo planą,
suderintą su Seimo sesijos darbų programa;
8) dalyvauja veikloje,
susijusioje su tarpparlamentiniais Seimo ryšiais;
9) nagrinėja piliečių laiškus,
prašymus, skundus, prireikus su rekomendacijomis perduoda juos valstybės
institucijoms;
10) kasmet pateikia darbo
ataskaitą Seimui.
7. Komisijos
narys turi teisę:
1) dalyvauti rengiant ir
svarstant Komisijos klausimus;
2) siūlyti kviesti į Komisijos
posėdžius reikalingus asmenis;
3) siūlyti Komisijai svarstyti
klausimus;
4) siūlyti Komisijos pirmininkui
išklausyti posėdyje valstybės institucijų informaciją;
5) susipažinti su visais
Komisijos gautais dokumentais bei kita medžiaga;
6) pareikšti pastabas ir teikti
pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo per tris dienas po jo pasirašymo
arba artimiausiame Komisijos posėdyje;
7) dalyvauti stebėtojo teisėmis
kitų Seimo komisijų, komitetų posėdžiuose.
8. Komisijos
narys privalo:
1) dalyvauti Komisijos
posėdžiuose;
2) negalėdamas dalyvauti
Komisijos posėdyje, apie tai informuoti Komisijos pirmininką.
9. Komisijos
pirmininkas:
1) šaukia Komisijos posėdžius ir
rūpinasi, kad jiems būtų parengti reikalingi dokumentai bei kita medžiaga;
2) pagal Komisijos patvirtintus
darbo planus ir kitus Komisijos sprendimus duoda nariams pavedimus, teikia
jiems su Komisijos veikla susijusią medžiagą ir dokumentus;
3) Komisijos darbų planui vykdyti
organizuoja Komisijos narių darbą parengiamosiose komisijose ir darbo grupėse;
4) kviečia reikalingus asmenis
dalyvauti Komisijos posėdžiuose;
5) pirmininkauja Komisijos
posėdžiams;
6) pasirašo Komisijos sprendimus,
išvadas ir posėdžių protokolus, taip pat Komisijos rengtų įstatymų, kitų teisės
aktų projektus, teikiamus svarstyti Seimui;
7) atstovauja Komisijai
palaikydamas ryšius su kitomis valstybės ir užsienio šalių institucijomis,
nevalstybinėmis organizacijomis bei gyventojais;
8) organizuoja Komisijos
sprendimų įgyvendinimą;
9) reguliariai praneša Komisijos
nariams apie Seimo pavedimus, gautus projektus, Komisijos sprendimų
įgyvendinimą;
10) kas mėnesį praneša Etikos ir
procedūrų komisijai apie Komisijos posėdžiuose nedalyvaujančius ir Seimo
statute nurodytų pavedimų nevykdančius narius;
11) nurodo Komisijos nariams
atsiskaityti už veiklą ataskaitiniu laikotarpiu ir susipažinti su atliktais
darbais;
12) atsako į laiškus, įvairius
raštus, adresuotus Komisijai ir Komisijos pirmininkui, arba juos persiunčia
atitinkamoms valstybės institucijoms.
10. Komisijos
pirmininko pavaduotojas pirmininko pavedimu atlieka kai kurias jo funkcijas;
pavaduoja išvykusį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų
Komisijos pirmininką.
11. Komisijos
posėdžiai rengiami pirmininko siūlymu arba daugiau kaip 1/3 Komisijos narių
reikalavimu, taip pat Seimo ar valdybos pavedimu.
12. Posėdžiai
rengiami pagal Komisijos patvirtintus planus arba to prireikus. Seimo sesijos
metu Komisijos posėdžiai rengiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį Komisijos
nustatytu laiku. Prireikus Komisija gali posėdžiauti ir tarp Seimo sesijų.
Seimo posėdžio metu Komisijos posėdžiai nerengiami.
13. Komisijos
eilinių posėdžių darbotvarkė paskelbiama ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną
iki posėdžio.
14. Komisijos
nario ataskaita apie užduočių vykdymą, grįžus jam iš komandiruotės, kurioje
buvo Komisijos siuntimu, išklausoma artimiausiame posėdyje.
15. Komisijos
posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti kitų Seimo komisijų,
komitetų nariai. Dėl kitų asmenų dalyvavimo posėdžiuose tikslingumo sprendžia
Komisija arba Komisijos pirmininkas.
16. Komisija
turi teisę posėdyje nagrinėjamu klausimu išklausyti valstybės valdžios
institucijų informaciją bei pranešimus Komisijos kompetencijos klausimais.
17. Pagal savo
kompetenciją Komisija turi teisę išreikalauti iš ministerijų ir kitų valstybės
institucijų, įmonių, organizacijų dokumentus, išvadas, raštus, ataskaitinius
duomenis ir kitokią medžiagą.
18. Posėdžio
klausimams parengti Komisija gali sudaryti parengiamąsias darbo grupes. Į jas
gali būti įtraukti Komisijos nariai, davę sutikimą kitų Seimo komisijų,
komitetų nariai, valstybės institucijų ir nevalstybinių organizacijų atstovai.
19. Komisija
gali pasitelkti savivaldybių tarybų narius, mokslo įstaigų atstovus,
specialistus ir kitus reikalingus asmenis, suderinusi tai su šių įstaigų ar
organizacijų vadovais.
20. Komisija,
svarstydama teisės akto projektą, parengia
savo išvadas bei pasiūlymus.
21. Komisijos
sprendimai yra teisėti, jei posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos
narių. Jei Komisijos posėdyje dalyvauja pusė ar mažiau narių, gali būti
skelbiama posėdžio narių nuomonė, tačiau ji nelaikoma Komisijos sprendimu.
22. Komisijos
sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos
narių balsų dauguma. Jeigu balsavimo metu balsai pasiskirsto po lygiai,
priimamas sprendimas, už kurį balsavo Komisijos pirmininkas.
23. Jeigu
Komisijos narių mažuma, kurią sudaro bent trys Seimo nariai, Komisijos
svarstytu klausimu pareiškia atskirąją nuomonę, ji turi būti paskelbta kartu su
Komisijos sprendimu.
24. Komisijos
posėdžiai protokoluojami, prireikus gali būti daromas garso įrašas. Komisijos
posėdžių darbotvarkes, sprendimus, išvadas ir protokolus pasirašo posėdžio
pirmininkas. Šie dokumentai registruojami bendra raštvedybos tvarka.
25. Pasibaigus
kalendoriniams metams, posėdžių protokolai ir kiti dokumentai vienerius metus
saugomi Komisijoje, paskui nustatyta tvarka perduodami Seimo archyvui.
26. Su kelių
komisijų arba Komisijos ir komiteto kompetencija susijusiems klausimams
svarstyti Komisija gali rengti bendrus posėdžius. Bendruose posėdžiuose
sprendimai priimami, jeigu jiems pritaria kiekviena komisija arba Komisija ir
komitetas.
27. Kelių
komisijų arba Komisijos ir komiteto kompetencijai priklausančius klausimus
Komisija gali rengti ir nagrinėti kartu savo iniciatyva arba Seimo ar jo
valdybos pavedimu. Tam sudaromos bendros darbo grupės, rengiami bendri
posėdžiai, o jiems pirmininkauja dalyvaujančių komisijų, Komisijos ir komiteto
pirmininkai paeiliui.
28. Komisijos
arba Komisija ir komitetas, svarstydami savo kompetencijai priklausančius
klausimus, turi lygias teises ir pareigas, yra atsakingi, kad laiku būtų
nustatytas atitinkamų įstatymų reikalingumas, inicijuotas jų rengimas ir
užsakytos išsamios išvados dėl įstatymų projektų. Komisijų bendrų posėdžių
sprendimus, išvadas bei protokolus pasirašo posėdyje dalyvavusių komisijų arba
Komisijos ir komiteto pirmininkai.
29. Komisija
turi teisę pateikti pasiūlymą Seimui ar Seimo valdybai dėl nagrinėjamų klausimų
perdavimo svarstyti kitai komisijai ar komitetui.
30. Komisija
taip pat turi teisę pateikti savo nuomonę kitos komisijos ar komiteto
nagrinėjamu klausimu, taip pat paprašyti kitos komisijos ar komiteto išvados ir
gauti ją ne vėliau kaip per 15 dienų.
31. Komisija
svarstomais klausimais priima sprendimus, kurie Vyriausybei, ministerijoms,
kitoms valstybės institucijoms ir organizacijoms yra rekomendaciniai.
32. Valstybės
institucijos, organizacijos, išskyrus teismus, gavusios Komisijos sprendimus,
rekomendacijas ir pasiūlymus, privalo juos apsvarstyti. Apie svarstymo
rezultatus arba priemones, kurių imasi, turi būti pranešta Komisijai ne vėliau
kaip per 15 dienų arba per kitą Komisijos nustatytą laiką.
33. Komisija
Seimo posėdžiuose daro pranešimus savo iniciatyva parengtais, taip pat
perduotais jai nagrinėti klausimais. Tam iš savo narių Komisija skiria
pranešėjus.
34. Komisijos
arba Komisija ir komitetai bendrai parengtais ar nagrinėtais klausimais gali
daryti bendrus pranešimus, papildomus pranešimus arba atskirai pateikti pastabų
bei pasiūlymų.
35. Komisija
praneša Seimo kanceliarijos Spaudos tarnybai apie savo posėdžius bei juose
priimtus sprendimus.
36. Gauti
raštai, laiškai, prašymai, skundai registruojami, nagrinėjami, kontroliuojami,
saugomi Komisijoje Seimo valdybos nustatyta tvarka. Raštų ir laiškų, kuriuose
yra konkrečių pasiūlymų ir pastabų dėl įstatymų ar kitų teisės aktų, svarstymo
terminai, nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų, nustatomi Komisijos posėdyje.