PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Seimo
Kaimo
reikalų komiteto
2010 m. rugsėjo 10 d.
sprendimu Nr.110-P-27
I. BENDROJI
INFORMACIJA
1. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų svarstymas
|
1.1.
|
Seimo pavedimai komitetui
Iš jų:
kaip
pagrindiniam komitetui
kaip papildomam komitetui
|
32
16
16
|
1.2.
|
Svarstyta labai aktualių ir aktualių
pasiūlymų priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę teisėkūros
ir darbo programą
|
4
|
1.3.
|
Kitų komitetų prašymu ir komiteto iniciatyva pateiktos
išvados
|
2
|
1.4.
|
Komiteto iniciatyva sudarytos darbo grupės teisės aktų
projektų rengimui
|
-
|
2. Posėdžiai ir klausymai
|
2.1.
|
Komiteto posėdžiai
Iš jų:
išvažiuojamieji
bendri posėdžiai su kitais komitetais
|
20
-
1
|
2.2.
|
Klausymai
|
14
|
3. Svarstyta parlamentinės kontrolės klausimų
|
8
|
4. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
|
4.1.
|
Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų
|
175
|
4.2.
|
Parengta atsakymų ir raštų
|
86
|
5. Renginiai
|
5.1.
|
Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų
|
4
|
5.2.
|
Kiti renginiai
|
8
|
6. Tarptautiniai ryšiai
|
6.1.
|
Surengta vizitų
|
-
|
6.2.
|
Priimta delegacijų
|
2
|
II. AKTUALIAUSI DARBAI
1. priimti
svarbiausi teisės aktai
1) Žemės įstatymo 2,
3, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 30, 31, 32, 34, 35,
36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 straipsnių
pakeitimo ir papildymo įstatymas (Nr. XI-912); 2) Kompensacijų už valstybės išperkamą
nekilnojamąjį turtą dydžio, šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat
valstybės garantijų ir lengvatų, numatytų Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį
nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatyme, įstatymo 8, 9 ir 10 straipsnių pakeitimo
(Nr. XI-913); 3) Žemės reformos
įstatymo 4, 6, 8, 9, 10, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ir 21 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektas (Nr. XI-914); 4) Piliečių
nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 1, 4, 12,
16, 17 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas.
Šiais teisės aktais
buvo įgyvendintos Vyriausybės 20082012 metų veiklos programos nuostatos dėl
apskričių viršininkų vykdomų žemėtvarkos funkcijų perskirstymo.
Pritarus Lietuvos
Respublikos Prezidentės veto, visą valstybinę žemę
nuo 2010 m. liepos 1 d. tvarkys viena
valstybės institucija Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos.
Priėmus
Kompensacijų už valstybės išperkamą
nekilnojamąjį turtą dydžio, šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat
valstybės garantijų ir lengvatų, numatytų piliečių nuosavybės teisių į išlikusį
nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatyme, įstatymo 7 ir 9 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą
patikslinta piniginių kompensacijų už žemę, miškus ir
nekilnojamąjį turtą bus mokėjimo tvarka.
Geodezijos ir kartografijos įstatymo pakeitimo įstatymas (Nr. XI-786).
Šis įstatymas nustato geodezijos ir
kartografijos darbus, Lietuvos informacijos infrastruktūros paskirtį, valstybinius georeferencinių
erdvinių duomenų rinkinius, kadastro paskirtį pagal Europos Parlamento ir
Tarybos direktyvas dėl Europos Bendrijos informacijos infrastruktūros (INSPIRE)
ir dėl paslaugų vidaus rinkoje (Paslaugų direktyvos).
Priimtas Licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo
dokumentų įstatymo pakeitimo įstatymas, kuriuo patikslintas subjektų
sąrašas, kurie gali verstis licencijuoto sandėlio veikla, patikslinti licencijų
išdavimo reikalavimai ir labiau reglamentuota sandėlio veikla.
2. ES teisės aktų ir integracinių
įstatymų projektų svarstymas
2010 m. gegužės mėn. 12 d. Komiteto posėdyje svarstytos Lietuvai
aktualios Europos Komisijos iniciatyvos pagal 2010 m. Europos Komisijos
teisėkūros ir darbo programą. Europos Komisija šias iniciatyvas ketina
pateikti 2010 2014 metais. Žemės ūkio, maisto ūkio,
žuvininkystės, veterinarijos ir fitosanitarijos srityse Vyriausybė išskyrė tris
prioritetines iniciatyvas Komunikatas dėl Bendrosios žemės ūkio politikos
ateities, Paketas dėl žemės ūkio produktų kokybės ir Pasiūlymai dėl bendrosios žuvininkystės politikos reformos.
Komitetas bendru sutarimu pritarė
šioms Vyriausybės iškirtoms aktualioms iniciatyvoms ir pasiūlė taip pat į Seimo
prioritetus įtraukti kaip aktualų teisės akto pasiūlymą dėl mažiau palankių
ūkininkauti vietovių ir kaip labai aktualų - Gyvūnų sveikatos įstatymą.
2010 m. gegužės mėn. 19 d. Komitetas apsvarstė ES Tarybos sprendimo projektą, kuriuo nustatomos taisyklės tam tikrų
žuvininkystės produktų importo į ES iš Grenlandijos (KOM(2010) 176) ir Europos
Parlamento ir Tarybos reglamento projektą (KOM(2010) 145), kuriuo
nustatomos tikslinės Bendrosios žuvininkystės politikos finansavimo išlaidos ir
konstatavo, kad neįžvelgia galimo prieštaravimo subsidiarumo principui.
2010 m. birželio mėn. 23 d. Komitetas pritarė Pasiūlymams dėl Europos Parlamento ir Tarybos
reglamento dėl Europos daugiamečių kultūrų statistikos (Nr. ES-10-19), kuriuo siekiama
atnaujinti, supaprastinti ir patobulinti dabartinę Europos daugiamečių kultūrų
statistikos sistemą.
3. Parlamentinė kontrolė
2010 m. kovo 3 d. Komitetas pasiūlė Vyriausybei sudaryti darbo grupę dėl gyvulininkystės, paukštininkystės ir kitų žemės ūkio įmonių objektų
sanitarinių apsaugos zonų nustatymo, taršos mažinimo ir gyvulių koncentracijos
nustatymo.
Šios darbo grupės pasiūlymų
pagrindu Vyriausybė pavedė Aplinkos, Sveikatos ir Žemės ūkio ministerijoms iki
š. m. rugsėjo 1 d. nustatyti didžiausią per metus leistiną galvijų ir kiaulių
skaičių naujose fermose, parengti reikalavimus senoms fermoms, numatyti
techninių priemonių taikymo reikalavimus mėšlo tvarkymui, kaupimui ir trešimui,
sukurti kvapų kontrolės sistema bei patikslinti sanitarines zonas aplink taršos
objektus gyvulininkystės srityje.
2010 m. kovo 31 d. Komitetas išklausė informaciją apie mažiau palankių ūkininkauti vietovių
nustatymą.
Nuo 2014 m. keisis mažiau palankių ūkininkauti vietovių
išskyrimo metodika. Europos Komisija siūlo tokias vietoves identifikuoti pagal
8 biofizinius (gamtinius) kriterijus ir šiuos kriterijus atitinkanti plotas
turi sudaryti ne mažiau nei 66 proc. žemės ūkio naudmenų ploto. Lietuva
pasirinko 4 kriterijus tai dirvožemio sudėtis, drenažas, žema temperatūra ir
šlaito nuolydis. Mažiau palankios ūkininkauti vietovės bus išskiriamos
seniūnijų lygiu. Lietuva derisi, kad vietovės būtų išskiriamos kadastrinių
vietovių lygiu, kadastrinė vietovė būtų tinkama gauti paramą jei 50 proc. žemės
ūkio naudmenų turi gamtinių trūkumų.
2010 m. Balandžio 7 d. Komitetui teko nagrinėti šienainio pakuotės tvarkymo klausimus.
Komitetas nepritarė Aplinkos ministerijos specialistų nuomonei, kad pagal
Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymą šienainio ritinys yra pakuotė.
Komitetas atkreipė Aplinkos ministerijos dėmesį į tai, kad reikia gerinti
šienainio plėvelės surinkimą, ieškoti jos perdirbimo būdų. Dabar Aplinkos
ministerijoje rengiami nauji Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimai.
Balandžio 14 d. Komitetas
pritarė valstybinio audito ataskaitai
Lėšų, gautų už parduotus valstybinės žemės sklypus, panaudojimas,
atkreipiant dėmesį į būtinybę siekti tokio teisinio reguliavimo, kad visos
lėšos, gautos pardavus valstybinę žemę, būtų skirtos tik žemės būklės
gerinimui, žemės sklypų formavimui ar kitiems žemės tvarkymo darbams
finansuoti.
Išklausyta informacija apie naują Teritorijų planavimo koncepciją. Vyriausybei pasiūlyta pavesti
Aplinkos ministerijai, rengiant naujos redakcijos Teritorijų planavimo įstatymo
projektą, atsižvelgti į šiuos pasiūlymus:
1. Teritorijų planavimo teisinį reguliavimą, teritorijų
planavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose turi būti aiškiai apibrėžtos
urbanizuojamų ir neurbanizuojamų
teritorijų sąvokos, numatyta kokiais principais vadovaujantis ir kokie
projektai ar planai turės būti rengiami naujų ūkininko sodybų ir gamybos
pastatų, vienkiemių, kaimo turizmo sodybų bei
energetikos įrenginių statyba žemės ūkio paskirties žemėje.
2. Tobulinant teritorijų planavimo teisinį reguliavimą
saugomose teritorijose turi būti labiau atsižvelgta į gyventojų teises, vykdant ūkinę veiklą ir
gerinant gyvenimo kokybę.
3. Siekiant suformuoti racionalias
žemėvaldas, sukurti reikiamą kaimo infrastruktūrą ir įgyvendinti kitus žemės
ūkio ir kaimo plėtros bei aplinkos apsaugos politikos tikslus ir uždavinius, į
specialiųjų planų sąrašą turėtų būti įtraukti ir žemės konsolidacijos planai.
4. Į rengiamo naujos
redakcijos Teritorijų planavimo įstatymo projekto darbo grupę įtraukti ir
Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos atstovą.
Yra daug problemų dėl ūkinės
veiklos ir statybų saugomose teritorijose. Bendra ES ateities politika yra
nukreipta gamtosauginių reikalavimų didinimui, tačiau pas mus formuojant
saugomų teritorijų politiką yra tam tikrų perlenkimų, ne visada ieškoma
pusiausvyros tarp gamtos išsaugojimo ir žmogaus veiklos. Seime įregistruota
virš 10 įstatymų projektų susijusių su saugomomis teritorijomis, poveikio
aplinkai vertinimu ir pan.
Komitetas teikia pasiūlymus į minėtų įstatymų projektus,
siekiame kad formuojant saugomų teritorijų politiką dalyvautų Žemės ūkio ministerija,
kuri dabar yra nušalinta nuo ūkinė veikos reglamentavimo saugomose
teritorijose.
Komiteto iniciatyva pateiktas pasiūlymas, kad būtų galima
savininkams savo miško žemėje pasistatyti jo priežiūrai nedidelį namelį.
Kartu su Žemės ūkio ministerija pavyko įtikinti aplinkos
ministrą pakeisti atitinkamus statybos techninius reglamentus, todėl gyventojai
be statybos leidimo ir kai kurių kitų procedūrų galės įsirengti didesnius
šiltnamius, vandens telkinius, gyvūnų aptvarus, didesnes sandėliavimo
aikšteles, siloso ir šienainio tranšėjas, lengviau galės sumontuoti grūdų
saugojimo bokštus ir stacionarines grūdų džiovyklas.
Balandžio 21 d. Komitetas svarstė, kaip įgyvendinama
Seimo 2005 m. spalio 18 d. rezoliucija Dėl
biodegalų gamybos ir vartojimo skatinimo.
Posėdžio metu nuspręsta pasiūlyti Vyriausybei 2011 metų valstybės biudžeto
ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte numatyti didesnes lėšas biodegalų gamintojams, siekiant jiems kompensuoti
žaliavos įsigijimo išlaidas. Taip pat, pasibaigus sunkmečiui, peržiūrėti akcizų
lengvatų taikymo biodegalams galimybę, įvertinanti ES šalių patirtį.
Komitetas pritarė Vyriausybės
2009 metų veiklos ataskaitai. Svarstymo metu buvo
aptarti aktualiausi žemės ūkio klausimai. Žemės ūkio ministras
informavo, kad žemės ūkio ir maisto produktai sudaro vis didesnę Lietuvos
užsienio prekybos dalį (2008 m. 15 proc., 2009 m. beveik 20 proc.). Šių
produktų užsienio prekybos balansas teigiamas nuo 0.75 mlrd. litų 2008 m.
padidėjo iki 1,36 mlrd. litų 2009 m.
Atlikti Lietuvos kaimo plėtros 2007 2013 metų programos
pakeitimai padidintas paramos intensyvumas, išplėtotos paramos gavimo
galimybės, supaprastinti paramos teikimo reikalavimai, administravimo
procedūros, panaikinti kai kurie pareiškėjams taikomi kiti reikalavimai ir
kriterijai.
Gegužės 26 d. išklausyta Žemės ūkio ministerijos
informacija apie pertvarkymus jai pavaldžiose žuvininkystės įstaigose bei pasiūlymai verslinės ir mėgėjų žvejybos
plėtrai vidaus vandens telkiniuose. Atlikus pertvarkymus Žemės ūkio
ministerijoje ir pavaldžiose žuvininkystės įstaigose darbuotojų skaičius
sumažėjo 115 pareigybių. 2011 planuojama sutaupyti apie 3,2 mln. Lt. biudžeto
lėšų.
4. Nebuvo priimti
svarbūs įstatymai
Narkotinių ir
psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektas (Nr. XP-2605(2) ES). Projektu siūloma
leisti asmenims auginti tų veislių kanapes, kuriose THC kiekis neviršija 0,2
procento, numatytas 2008 m. vasario 19 d. Komisijos reglamente (EB) Nr.
145/2008, iš dalies keičiančiame reglamentą (EB) Nr. 796/2004, nustatantį
išsamias kompleksinio paramos susiejimo, moduliavimo ir integruotos
administravimo ir kontrolės sistemos.
Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinojo
įstatymo 3, 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (Nr. XP-3084(2)).
Siūloma nustatyti, jog žemės sklypo,
įgyto iš valstybės pagal šį įstatymą pasinaudojus pirmumo teise, taip pat žemės
sklypo, įgyto kompensuojant paskolos žemės ūkio paskirties žemei įsigyti
palūkanų dalį, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis gali būti keičiama ne anksčiau
kaip po 5-erių metų nuo žemės sklypo įgijimo dienos. Šis draudimas būtų
taikomas ir perleidus žemės sklypą tretiesiems asmenims.
Įstatymo
projekte siūloma numatyti ir sąlygas, kuriomis valstybė įgyja teisę atpirkti
nenaudojamus žemės ūkio veiklai be aukciono įsigytus valstybinės žemės sklypus.
Saugomų
teritorijų įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymų projektai (Nr. XP-2722, Nr. XP-3451, Nr. XIP-934).
Šiais projektais siūloma šalinti daugiaprasmybes, išryškinamos ne tik draudžiamos, bet ir
skatinamos saugomose teritorijose (ST) fizinių ir juridinių asmenų piliečių
veikos, išryškintos ST planavimo stadijos ir patikslintos procedūros, numatyta
galimybė ir nustatyti kriterijai saugomų teritorijų statusui panaikinti,
atsisakyta atitinkamo režimo ST zonose kai kurių ligšiolinių ribojimų, t. y.
leidžiama ir skatinama rekreacinės infrastruktūros tinklo plėtra, apibrėžtų
parametrų vėjo jėgainių statyba, teritorijų planavimo dokumentais ir
procedūromis kontroliuojamas žemės sklypų atidalijimas, siekiama
sumažinti ūkinės veiklos ribojimų
perteklių saugomose teritorijose, neignoruojant
žmonių teisių, užtikrinti regionų, patekusių į saugomas teritorijas, normalią
plėtrą; pagerinti gamtos ir kultūros paveldo apsaugą Lietuvos ST bei vietinių
ST gyventojų socioekonomines sąlygas, remiantis subalansuotos plėtros
principais, įtraukiant į šių problemų sprendimą vietos savivaldos struktūras,
vietines bendruomenes ir vietinius gyventojus.
Komitetas svarsto Vyriausybės teiktą Veterinarijos įstatymo pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-1176(2),
Maisto įstatymo pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-1177(2), Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo
įstatymo 5, 9 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektą (Nr. XIP-1178) bei Geriamojo vandens įstatymo 10 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XIP-1179). Šiuos
projektus reikia suderinti su Alkoholio kontrolės įstatymu, patikslinti
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, jos pavaldžių įstaigų funkcijas,
pareigūnų teises ir pareigas. Tarnyba buvo norima prijungti prie Žemės ūkio
ministerijos, tačiau Komiteto pastangų dėka ji lieka Vyriausybės įstaiga.
Seime parengtas ir rudenį bus svarstomas Atsinaujinančių energijos šaltinių įstatymo
projektas. Komitetas dėjo daug
pastangų, kad šiuo įstatymu ūkininkams būtų sudarytos palankesnės sąlygas
statyti elektros jėgaines ir parduoti pagamintą energiją. Dabartiniu metu
įstatymo projekte nurodoma, kad elektrinės, kurių įrengtoji galia yra ne
didesnė kaip 250 kW supaprastinta tvarka prijungiamos prie tinklų nedelsiant.
Komitetas siūlo tokią tvarką taikyti ir biodujų elektrinėms, kurių įrengtoji galia yra ne
didesnė kaip 500 kW.
Įregistruotas pasiūlymas šiam projektui, siekiant
paspartinti alternatyvios energijos įgyvendinimą bent 5 metams ir, kad atsinaujinančių išteklių energijos dalis bendrame galutiniame energijos
suvartojime 2015 m. sudarytų ne mažiau kaip 23 procentus.
5. Renginiai
2010 m. kovo 9 d.
Komiteto posėdyje buvo diskutuojama dėl šiuo
metu apskričių atliekamų funkcijų žemėtvarkos ir kitose srityse perdavimo
kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms.
Komiteto organizuotų klausymų metu savo
nuomones pareiškė Vyriausybės, LR Prezidentės, Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovai, dėl jų savo pasiūlymus
įregistravo Seimo nariai. Dėl apskričių viršininkų vykdomų funkcijų
perskirstymo Komitete buvo įvairios nuomonės.
Komitetas surengė diskusiją Dėl žemės ūkio subjektų apmokestinimo. Šios diskusijos pagrindu
pateikti pasiūlymai Vyriausybei artimiausiais metais taikyti tik 5 procentų
gyventojų pajamų mokesčio tarifą ūkininkų apmokestinamosioms pajamoms ir pelno
mokesčio tarifą žemės ūkio įmonių apmokestinamajam pelnui bei netaikyti pensijų
perskaičiavimo nuostatas žemės ūkio veikla užsiimantiems gyventojams.
2010 m. balandžio 21 d. Komitetas
kartu su Švietimo, mokslo ir kultūros komitetu surengė bendrą diskusiją Dėl mokslinių tyrimų institutų pertvarkos
ir finansavimo. Švietimo ir mokslo ministerijai pasiūlyta atsižvelgti į
žemės ūkio tyrimų specifiką ir vertinant mokslo produkciją, įvertinti mokslines
publikacijas mokslo straipsnius žurnaluose, kurie įtraukti į Master Journal
List, ISI WOS bei kitas tarptautines duomenų bazes. Į vertinimo metodikos
kriterijus įtraukti ir monografijas, knygas bei mokslininkų vykdomą mokslo
rezultatų sklaidos veiklą, didinančią šalies ūkio konkurencingumą. Aptartos ir
žemės ūkio krypties universitetinių studijų programų perspektyvos.
Kaimo reikalų komitetas surengė konferenciją Lietuvos kaimas: reformų ir narystės ES keliu, skirtą
Komiteto veiklos 20-mečiui paminėti.
Komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis apžvelgė Komiteto
istoriją ir nuveiktus darbus reformų ir narystės ES laikotarpiais. Jis
pažymėjo, kad žemės klausimas visais laikais buvo vienas svarbiausių ir
sukeliantis daug politinių diskusijų, kaip ir žemės ūkio ekonominių santykių
valstybinis reguliavimas, dėl kurio anksčiau buvę aštrūs ginčai gerokai aprimo
Lietuvai prisijungus prie Europos Sąjungos vieningos žemės ūkio politikos.
Komiteto pirmininkas paminėjo naujus iššūkius - klimato
kaitą, gamtinių išteklių tausojimo būtinybę, stiprėjančią konkurenciją ir
laisvėjančią prekybą. Be to, būtina spręsti ir vietines problemas baigti
žemių grąžinimą, spartinti žemės konsolidaciją, gerinti kaimo infrastruktūrą,
įvairinti ekonominę veiklą kaime ir gausinti darbo vietas, pažaboti stambiųjų
prekybos tinklų dominavimą, protingai atlikti apskričių reformą, efektyviai
įsisavinti ES paramą, stengtis apginti Lietuvos poziciją dėl žemės ūkio
politikos po 2013 metų ir nuveikti daug kitų darbų.
Žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius perskaitė
pranešimą Lietuvos žemės ūkis 1990 2010 metais ir perspektyvos po 2013
metų, o Agrrarinės ekonomikos instituto direktorė Rasa Melnikienė - Žalioji
knyga. Lietuvos kaimo ateitis. Žemės ūkio rūmų pirmininkas Bronius Markauskas
papasakojo apie žemdirbių savivaldos ir Komiteto bendradarbiavimo patirtį.
Diskusijose dalyvavę buvę Komiteto pirmininkai Eimantas
Grakauskas, Mykolas Pronckus, Jeronimas Kraujelis, Gintautas Kniukšta, Jonas
Jagminas ir Viktoras Rinkevičius pasidalino prisiminimais, išsakė savo požiūrį
į dabartinius procesus kaime.
2010 m. gegužės 26 d. Seimo
Kaimo reikalų komitetas ir Seimo Europos informacijos biuras surengė diskusiją Lietuvos Kaimo vizija. Diskusijoje pranešimus
skaitė Lietuvos žemės ūkio universiteto, Lietuvos agrarinės ekonomikos
instituto, UAB Ekonominės konsultacijos ir tyrimai ir Panevėžio rajono
savivaldybės atstovai.
Daug buvo svarstyta problemų susijusių su pieno gamyba ir perdirbimu, kooperacijos
plėtra. Jeigu bus pradėta statyti nauja kooperatinė pieno perdirbimo įmonė,
tai neabejotinai pieno rinkoje sukels tam tikrus poslinkius ir konkurencinė
kova didins pieno supirkimo kainas.
2010 m. liepos 2
d. Seime vyko Komiteto ir Žemės ūkio rūmų organizuota konferencija Žemės ūkio ir maisto sektoriaus vieta šalies ekonomikoje.
Lietuvos pozicija derybose dėl ES Bendrosios žemės ūkio politikos 2010 2020
m..
Konferencijoje pažymėta,
kad Lietuvos atstovų derybose laukia nelengvas darbas. Dabar vyksta pirminės
diskusijos. Europos Komisija šių metų lapkričio mėn. pateiks Komunikatą dėl
BŽŪP ateities po 2013 metų, todėl siektina, kad jis būtų Lietuvai palankus.
6.
Tarpparlamentiniai ryšiai
2010 m. kovo 3 4 d. Seimo Komitete lankėsi Rumunijos
parlamento Atstovų rūmų Žemės ūkio, miškininkystės maisto pramonės ir
specialiųjų paslaugų komiteto delegacija vadovaujama komiteto pirmininko
Valeriu Tabara.
Rumunijos parlamento nariai aktyviai domėjosi Lietuvos
patirtimi sprendžiant aktualius žemės ūkio klausimus klausimus, taip pat kitus
su ES bendros žemės ūkio politikos įgyvendinimu susijusius klausimus, žemės
ūkio ir maisto pramonės bei mokslo institucijų ryšiais, žemdirbių savivaldos
veikla ir daugeliu kitų aktualių žemės ūkio ir kaimo plėtros klausimų.
2010 m. balandžio 30 d. Komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis
ir komiteto narys Antanas Baura susitiko su Tadžikistano Respublikos
delegacija, vadovaujama Ekonominio vystymo ir prekybos ministro pavaduotojos Gulčehra Bazarova. Svečiai
domėjosi reformomis žemės ūkyje, bendradarbiavimu su Žemės ūkio ministerija.
Komiteto pirmininkas Edmundas
Pupinis