PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Seimo
Kaimo
reikalų komiteto
2010 m. kovo 9 d.
sprendimu Nr.110-P-7
I.
BENDROJI INFORMACIJA
1. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų svarstymas
|
1.1.
|
Seimo pavedimai komitetui
Iš jų:
kaip
pagrindiniam komitetui
kaip papildomam komitetui
|
41
23
18
|
1.2.
|
Svarstyta labai aktualių ir aktualių
pasiūlymų priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę teisėkūros
ir darbo programą
|
2
|
1.3.
|
Kitų komitetų prašymu ir komiteto iniciatyva pateiktos
išvados
|
4
|
1.4.
|
Komiteto iniciatyva sudarytos darbo grupės teisės aktų
projektų rengimui
|
1
|
2. Posėdžiai ir klausymai
|
2.1.
|
Komiteto posėdžiai
Iš jų:
išvažiuojamieji
bendri posėdžiai su kitais komitetais
|
18
1
-
|
2.2.
|
Klausymai
|
18
|
3. Svarstyta parlamentinės kontrolės klausimų
|
13
|
4. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
|
4.1.
|
Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų
|
254
|
4.2.
|
Parengta atsakymų ir raštų
|
160
|
5. Renginiai
|
5.1.
|
Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų
|
2
|
5.2.
|
Kiti renginiai
|
7
|
6. Tarptautiniai ryšiai
|
6.1.
|
Surengta vizitų
|
-
|
6.2.
|
Priimta delegacijų
|
1
|
II. AKTUALIAUSI DARBAI
1. priimti svarbiausi teisės aktai
Piliečių nuosavybės
teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo pakeitimo įstatymas, kuriuo žemės ūkio
subjektams rezervuojama jų nuo 2004 m. rugpjūčio 7 d. naudojama valstybinė žemė
(tą dieną įsigaliojo nauja Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinojo
įstatymo redakcija).
Jei šie asmenys neturi
teisės atkurti nuosavybės teises, tik jie turės teisę toliau nuomoti šią žemę arba ją pirkti.
Šiuo įstatymu siekiama
išvengti piktnaudžiavimo asmenų, pagal įgaliojimus atkuriančių nuosavybės
teises į žemę (pagal išvadas). Jie dažniausia pasirinkdavo ūkininkų jau įdirbtą
valstybinę žemę, į kurią buvo investuota nemažai lėšų ir darbo, be to, daugelis
ūkininkų pagal ES paramos teikimo taisykles gaudami paramą yra įsipareigoję
nemažinti dirbamos žemės ploto.
Bus
išspręsti ir ginčai, kuomet atkūrus nuosavybės teises į žemę sugrąžintame žemės
sklype yra kitiems asmenims priklausančių pastatų, nes tokiu atveju valstybinės
žemės nuomos sutartis liks galioti.
Seimas
priėmė ir kitą Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo
įstatymo pakeitimo įstatymą, kuriuo buvo įgyvendintas
Konstitucinio teismo 2008 m. gegužės 20 d. nutarimas.
Priėmus šį įstatymą, piliečiams jų
pageidavimu bus grąžinamas natūra išlikęs nekilnojamasis turtas, kurio anksčiau
jiems nebuvo galima grąžinti dėl šio turto priskyrimo valstybės išperkamam. Jei
piliečiui nuosavybės teisės atkurtos kitu būdu, jis privalo būti informuotas
apie tai, kad šis turtas numatomas privatizuoti ir kokiu būdu.
Atsiskaitymo
už žemės ūkio produkciją įstatymo 1, 2, 5, 6 ir 8 straipsnių pakeitimo ir
papildymo ir Įstatymo papildymo 7(1) straipsniu įstatymas.
Įvesta
griežtesnė kontrolė ir patikslinta atsiskaitymų už žemės ūkio produkciją
tvarką. Valstybinei mokesčių inspekcijai pavesta tikrinti ar žemės ūkio
produkcijos pirkėjai, laikydamiesi įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų,
atsiskaito su šios produkcijos pardavėjais.
Komitetas
atidžiai svarstė 2010 metų valstybės biudžeto projektą. Buvo išnagrinėtas lėšų
poreikis žemės reformai ir žemėtvarkos institucijų išlaikymui ir nustatyta, kad
jos nepagristai mažinamos. Pasiūlyta skirti papildomai lėšų žemės reformos
darbams, žemėtvarkos institucijoms išlaikyti ir melioracijai.
Priimti Augalų
sėklininkystės, Augalų apsaugos, Fitosanitarijos ir Pašarų įstatymo pakeitimo
įstatymai įgalino Valstybinę augalų apsaugos tarnybą, Valstybinę sėklų ir grūdų
tarnybą ir Valstybinį augalų veislių tyrimo centrą sujungti į vieną Valstybinę augalininkystės tarnybą prie Žemės
ūkio ministerijos.
Priėmus Elektros
energetikos įstatymo 42 straipsnio papildymo ir 44 straipsnio pakeitimo
įstatymą suteiktos lengvatos smulkiesiems ūkininkams, kuriems
taikomos analogiškos kaip buitiniams vartotojams elektros energijos kainos ir
tarifai, o žemės ūkio veiklos subjektams ir žemės ūkio kooperatyvams atitinkamo tarifo galios dedamoji taikoma tik rugpjūčio - spalio mėnesiais.
Komitete
sudaryta darbo grupė, kuriai pavesta išnagrinėti ir parengti pasiūlymus dėl
statybų procedūrų supaprastinimo kaimo vietovėse, nesudėtingų statinių
statybos techninių normų sumažinimo, ūkininko ūkio sodybos vietos parinkimo tvarkos,
taip pat išnagrinėti galimybes keisti statinių statybos tvarką saugomose
teritorijose ir miško žemėje.
Šios
grupės darbo dėka aplinkos ministras pakeitė atitinkamus statybos techninius
reglamentus ir gyventojai be projektų ir ypatingų derinimų galės įsirengti
didesnius šiltnamius, vandens telkinius,
gyvūnų aptvarus, ūkininkai galės įrengti didesnes sandėliavimo aikšteles,
siloso ir šienainio tranšėjas, lengviau galės sumontuoti grūdų saugojimo
bokštus ir stacionarines grūdų
džiovyklas, nedideles vėjo jėgaines.
2. ES teisės aktų ir integracinių įstatymų projektų svarstymas
Komitetas 2009 m. spalio 11 d. posėdyje bendru sutarimu pritarė Europos
reikalų komiteto iniciatyva parengtam parlamentiniam pranešimui Europos
Sąjungos Baltijos jūros regiono strategija ir jos veiksmų planas: Lietuvos
požiūris. Taip pat Komitetas pasiūlė pranešimo rengėjams papildyti jį
tvaraus žemės ūkio, miškininkystės ir žuvininkystės įtaka regionui ir
akcentuoti tausojančios žvejybos svarbą.
Komitetas 2009
m. spalio mėn. pritarė Lietuvos pozicijai dėl žemės ūkio produktų kokybės politikos.
Lietuva pasisako už tai, jog būtų privalomai nurodoma žemės ūkio produkto
pagaminimo vieta (šalies pavadinimas). Esama geografinių nuorodų pripažinimo
procedūra yra labai ilga (gali užtrukti iki 3 metų), todėl pasisako už šios
procedūros supaprastinimą, kad produktas galėtų gauti geografinės nuorodos žymą
maksimaliai per 1 metus. Kitas svarbus Lietuvos pozicijos punktas dėl Europos
ir nacionaliniu aspektu kokybės ženklų gausos. Tokių logotipų turėtų būti
mažiau, o Europos Komisija turėtų parengti ir inicijuoti vartotojų informavimo
programas. Be to, šios informavimo programos turi vykti visose ES šalyse ir finansuojamos
ES lėšomis. Komiteto nariai pabrėžė, jog būtina skirti dėmesį produktų ženklinimo
(šrifto) dydžiui ir siekti, kad vieningo ženklinimo dydžio reglamentavimo
visoje ES.
3. Parlamentinė kontrolė
2009 m. rugsėjo 23 d. Komitetas posėdyje išklausė Žemės ūkio ministerijos informaciją
dėl
avansu mokamų tiesioginių išmokų. Europos Komisijai leidus, nuo 2009 m.
spalio 16 d. ES valstybės gali išmokėti iki 70 proc. tiesioginių išmokų už 2009
m. deklaruotus pasėlius ir žemės ūkio naudmenas. Dėl lėšų biudžete trūkumo
ketinama mokėti apie 24 proc. paramos sumos, t.y. viso apie 150 mln. litų.
Pirmiausia tiesioginės išmokos pasieks tuos ūkininkus, kurie vykdo
investicinius projektus, kurių paraiškos jau yra baigtos administruoti.
Taip pat Komitetas išklausė Žemės ūkio paskolų garantijų fondo pristatymą
apie Finansų inžinerijos priemonės Paskolų fondo veiklą. Fondas
sukurtas siekiant padidinti paskolų prieinamumą, pagerinti pareiškėjų ekonominę
situaciją bei greičiau įsisavinti 20072013 m. Kaimo plėtros programos lėšas.
Planuojamas fondo biudžetas 450 mln. litų. 75 proc. lėšų iš Europos žemės
ūkio fondo kaimo plėtrai, o 25 proc. iš nacionalinio biudžeto. Paskolos bus
teikiamos pagal dvi priemones Žemės ūkio valdų modernizavimas ir Žemės
ūkio produktų perdirbimas ir pridėtinės vertės didinimas. Šioje finansinės
inžinerijos priemonėje tarpininkauti pageidauja 9 Lietuvoje veikiantys bankai.
Rugsėjo 23 d. posėdyje Komiteto nariai išklausė Žemės
ūkio ministerijos informaciją apie žemės reformos darbų tęstinumą sumažinus finansavimą.
Siekiant paspartinti žemės grąžinimą miestuose, Vyriausybėje svarstomas
Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo
pakeitimo projektas, kuriuo siūloma už miestų teritorijose valstybės išperkamą
žemę ir vandens telkinius atlyginti lygiaverčiais miško sklypais kaime.
Savivaldybėms
nuo 2010 m. liepos 1 d. perdavus miestuose esančios žemės tvarkymo ir
administravimo darbus, joms būtų perduota ir visiška atsakomybė už miestuose
esančios žemės grąžinimą jos teisėtiems savininkams.
Komitetas 2009
m. rugsėjo 30 d. surengė išvažiuojamąjį posėdį Anykščiuose, kur aptarė alternatyviųjų
verslų plėtros ir tautinio paveldo puoselėjimo problemas.
2009 m.
lapkričio 4 d. posėdyje Komitetas išklausė informaciją apie kooperatinės
pieno perdirbimo įmonės statybos galimybes. Komitetas priėjo vieningos
nuomonės, kad šalies pienininkystėje susidariusią kritinę situaciją galima išspręsti
einant kooperacijos keliu. Pažymėta, kad kooperacijos plėtra šalyje visada buvo
remiama ir nėra nukreipta esamų pieno perdirbimo įmonių žlugdymui. Pastarosios
labiau turi prisitaikyti prie esamų sąlygų, siekti kompromiso ir glaudesnio bendradarbiavimo su pieno
gamintojais.
2009 m
lapkričio 11 d. Komiteto
posėdyje buvo pristatyti Žemės ūkio ministerijos atlikti Kaimo
plėtros paramos priemonių
supaprastinimai. Pažymėta,
kad siekiant padaryti ES struktūrinę paramą prieinamesne buvo atsisakyta
vidinės grąžos rodiklio, padidinta skolos rodiklio reikšmė, patvirtinti
statinių didžiausieji įkainiai, atsisakyta reikalavimo drausti pasėlius ir kt.
Be to, paramai iki 150 tūkst. litų supaprastinta paraiškos forma, į kurią
integruotas verslo planas, pareiškėjui nebereikia pasirašyti paramos sutarties,
nes paramos gavėju jis tampa priėmus sprendimą skirti paramą.
Pagal šalyje
vykdomą mokslo ir studijų reformą Gyvulininkystės institutą numatyta integruoti
į LVA, geografiškai paliekant jį savo dabartinėje buveinėje
(Baisogaloje, Radviliškio raj.). Institutas sutiko, kad būtų sujungtas su LVA,
tačiau LVA ir Kauno medicinos universiteto (KMU) Senatai priėmė nutarimą dėl
naujo Sveikatos mokslų universiteto steigimo, reorganizuojant KMU ir LVA.
Įgyvendinus šį nutarimą Gyvulininkystės institutas ateityje taptų Sveikatos
universiteto padaliniu.
Komiteto
posėdyje 2009 m. lapkričio 11 d. buvo konstatuota, kad Švietimo ir mokslo
ministerijai kartu su Žemės ūkio ministerija tikslinga apsvarstyti galimybę
integruoti Gyvulininkystės institutą į Nemuno slėnyje kuriamą Lietuvos
agrarinių ir miškų mokslų centrą. Šiuo metu šį klausimą nagrinėja
Vyriausybė.
Komitetas 2009
m. lapkričio 11 d. posėdyje išklausė Žemės ūkio ministerijos informaciją dėl
funkcijų žemės tvarkymo ir administravimo srityje perskirstymo.
Ministerija siūlo apskričių viršininkų funkcijas žemės
tvarkymo ir administravimo srityje nuo 2010 m. liepos 1 d. perskirstyti taip,
kad savivaldybės administruotų ir tvarkytų miestuose esančią žemę, o
kaimiškosiose vietovėse šias funkcijas atliktų Nacionalinė žemės tarnyba prie
ŽŪM.
Valstybės įmonės "Valstybinis žemėtvarkos
institutas" pagrindu numatoma įsteigti Valstybės įmonę "Valstybės
žemės fondas", kuris palaipsniui perimtų žemės tvarkymo funkcijas,
pradedant nuo šiuo metu svarbiausių uždavinių:
apleistos žemės identifikavimas ir priemonių joms mažinti
organizavimas;
žemės konsolidacijos projektų rengimas;
žemės bendrasavininkų mažinimas
ir kt.
2009 m.
lapkričio 18 d. Komitetas posėdyje apsvarstė gyvulininkystės, paukštininkystės ir kitų žemės ūkio įmonių ūkinės
veiklos poveikio aplinkai reglamentavimo klausimus. Nuspręsta pasiūlyti Vyriausybei sudaryti tarpžinybinę darbo grupę dėl gyvulininkystės,
paukštininkystės ir žemės ūkio įmonių objektų sanitarinių apsaugos zonų
nustatymo ir poveikio aplinkai vertinimo proceso tobulinimo, įtraukiant į jos
sudėtį ekspertus ir atitinkamų mokslo institucijų, asociacijų, žaliųjų judėjimo
ir vietos bendruomenių atstovus.
2009 m. lapkričio 25 d. Komitetas išklausė Žemės ūkio ministerijos
informaciją apie ministerijos ir pavaldžių organizacijų struktūrinius pertvarkymus.
Nuo 2010 m. balandžio 1 d. turi pradėti funkcionuoti nauja ministerijos
administracinė struktūra. Peržiūrėjus vykdomą veiklą ir funkcijas tikimasi 10
proc. sumažinti valdymo aparatą.
Numatoma sujungti Valstybinę augalų apsaugos tarnybą,
Valstybinę sėklų ir grūdų tarnybą bei Valstybinį augalų veislių tyrimo centrą į
Valstybinę augalininkystės tarnybą prie Žemės ūkio ministerijos. Bus
optimizuotas laboratorijų skaičius bei sumažintas augalų veislių tyrimo stočių
skaičius.
Optimizuojama ,,VĮ Gyvulių produktyvumo kontrolė
veikla ir bus suteikta galimybė ūkininkams patiems vykdyti produktyvumo
kontrolę jiems, taupant savo ir biudžeto lėšas.
Pertvarkomos žuvininkystės sektoriaus srities institucijos, reorganizuojant
Žuvininkystės departamentą, Valstybinį žuvivaisos ir žuvininkystės tyrimų
centrą ir VĮ Laukystos žuvų veislynas, jas apjungiant į vieną Žuvininkystės
tarnybą prie Žemės ūkio ministerijos.
Numatomi pertvarkymai ir kitose Žemės ūkio
ministerijai pavaldžiuose įstaigose.
Posėdyje buvo išklausyta Aplinkos ministerijos informacija apie Seimo 2007
m. lapkričio 15 d. nutarimo (Nr. X-1327) Dėl miško parkų įgyvendinimą.
Seimo nariai konstatavo, kad šis nutarimas iki šiol iš esmės nėra
įgyvendinamas, todėl į 2009 m. gruodžio 16 d. vyksiantį posėdį šiuo klausimu
bus kviečiamas Aplinkos ministras G. Kazlauskas.
Komitetas aptarė Kiaulių augintojų asociacijos kreipimąsi dėl
gyvų kiaulių eksporto į Rusiją. Ši šalis
importo muitus gyvoms kiaulėms rengiasi didinti nuo 5 iki 40 proc.
Komiteto nariai remia Kiaulių augintojų asociacijos pasiūlymą dėl to tartis su
Europos Komisija.
Komitetas pasiūlė Užsienio reikalų ir Žemės ūkio
ministerijoms koordinuoti savo veiksmus Briuselyje.
Kilusias problemas dėl muitų padidinimo numatoma aptarti kitų metų sausio
mėn. ES žemės ūkio ir žuvininkystės Taryboje.
Taip pat, siūloma dėl šio klausimo inicijuoti Rusijos ir Lietuvos atsakingų
pareigūnų susitikimą, bandyti tartis dėl gyvų kiaulių ar jų skerdenų įvežimo
tarifinės kvotos padidinimo.
2009 m. gruodžio 23 d. posėdyje buvo išklausyta Žemės
ūkio ministerijos informacija apie Atsiskaitymo už žemės ūkio produkciją
įstatymo įgyvendinimą. Pažymėta, kad priėmus šį įstatymą ženkliai
pagerėjo atsiskaitymai už parduodamą žemės ūkio produkciją, Valstybinė mokesčių
inspekcija griežčiau kontroliuoja atsiskaitymus, renka duomenis apie
įsiskolinusias įmones ir priima atitinkamas poveikio priemones.
Nors šis įstatymas taikomas nuo š. m. spalio 1 d.,
tačiau išryškėjo kai kurie įstatymo įgyvendinimo trūkumai. Žemės ūkio
ministerija rengia šio įstatymo pakeitimo ir papildymo pataisas. Šios pataisos
susijusios su didesniu subjektų skaičiaus, tiekiančių rinkai produkciją,
išplėtimu, palūkanų mokėjimo tvarkos pakeitimu.
Komiteto
posėdyje, Agrarinės ekonomikos institutas pristatė Žaliąją knygą Lietuvos kaimo
ateitis. Pranešėja pažymėjo, kad knyga parengta siekiant suformuoti
Lietuvos kaimo ateities viziją, nustatyti valstybės siekius bei vertybines
nuostatas, formuojant kaimo politiką ir suderinti mūsų šalies nacionalinius
interesus su ES taikomomis kaimo politikos priemonėmis.
Šiais metais inicijuojamos
diskusijos su Lietuvos piliečiais,
ministerijų, savivaldos institucijų atstovais apie svarbiausias kaimo žmonių problemas, kaip sukurti efektyvią
ekonominę ir socialinę žemės ūkio ir kaimo politiką.
Komitete
svarstyta paramos jauniesiems ūkininkams aktualijos. Lietuvos žemės ūkio
konsultavimo tarnyba informavo, kad įkainiai planams parengti yra nustatyti
pagal rekomendacijas 5 proc. nuo tinkamų finansuoti išlaidų. Be to,
konsultavimo tarnyba sutartyje įsipareigoja pareiškėjui grąžinti 70 proc.
verslo plano parengimo kainos, jei pareiškėjas negauna paramos.
Žemės ūkio
ministerija informavo, kad ministerija jau atsisakė vidinės grąžos normos
rodiklio, pakeitė prekių, paslaugų ar darbų pirkimų taisykles, ekonominio
gyvybingumo nustatymo tvarką, tačiau atsisakyti ūkio verslo plėtros ir keliamų
uždavinių skaičiavimų negali, nes tai nustatyta ES reglamente. Taip pat
ministerijos atstovė pažymėjo, kad priemonei Jaunųjų ūkininkų įsikūrimas buvo
pervesti pinigai iš kitų, ne tokių populiarių paramos priemonių ir dabar yra
numatyta 38 mln. litų.
Komitetas,
išklausęs informaciją, pasiūlė Žemės ūkio ministerijai peržiūrėti galimybes
supaprastinti sąlygas jauniesiems ūkininkams, pretenduojantiems gauti paramą.
Taip pat pasiūlė Žemės ūkio konsultavimo tarnybai įvertinti galimybes sumažinti
verslo planų parengimo kainas.
4. Nebuvo
priimti svarbūs įstatymai
Seimo rudens
sesijoje nebuvo priimtas Narkotinių ir psichotropinių medžiagų
kontrolės įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (Nr. XP-2605(2)
ES). Projektu siūloma leisti asmenims auginti tų veislių kanapes,
kuriose THC kiekis neviršija 0,2 procento, numatytas 2008 m. vasario 19 d.
Komisijos reglamente (EB) Nr. 145/2008, iš dalies keičiančiame reglamentą (EB)
Nr. 796/2004, nustatantį išsamias
kompleksinio paramos susiejimo, moduliavimo ir integruotos administravimo ir
kontrolės sistemos.
Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo
laikinojo įstatymo 3, 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XP-3084;
Priėmus šį įstatymo
projektą, būtų suvienodintos apmokestinimo žemės mokesčiu sąlygos visoms
tradicinėms religinėms bendruomenėms. Šiuo metu katalikiškos religinės
bendruomenės, bendrijos ir centrai atleidžiami nuo žemės mokesčio vadovaujantis
Lietuvos ir Šventojo Sosto sutarties dėl santykių tarp Katalikų bažnyčios ir
valstybės teisinių aspektų nuostatomis, o žemės sklypai, nuosavybės teise
priklausantys visoms kitoms tradicinėms religinėms bendruomenėms, bendrijoms ir
centrams, yra apmokestinamos žemės mokesčiu.
5. Renginiai
Kaimo reikalų
komitete 2009 m. spalio 28 d. buvo surengta diskusija sanitarinių apsaugos
zonų (SAZ) ribų nustatymo apie gyvulininkystės fermas klausimais.
Žemės
ūkio ministerija parengė Vyriausybės 1992 m. gegužės 12 d. nutarimo Nr. 343
pakeitimo projektą, kuriame XV skyrius Gyvulininkystės, paukštininkystės ir
žemės ūkio įmonių pastatų sanitarinės apsaugos zonos išdėstomas nauja
redakcija.
Diskusijos
dalyviai nusprendė, kad nereikia keisti Planuojamos ūkinės veiklos poveikio
aplinkai vertinimo įstatyme nustatytų gyvulininkystės fermoms normatyvų, tačiau
reikia stambesniems fermoms nustatyti SAZ ir tai įrašyti į Vyriausybės nutarimo
projektą. Taip pat pasiūlyta įvertinti taikomą fermose naują technologinę
įrangą, leidžiančią ženkliai mažinti taršą, atsižvelgti į gyventojų interesus nustatant
SAZ tvarkymo rėžimus.
Atsižvelgiant
į diskusijos dalyvių pastabas ŽŪM atstovai patikslina Vyriausybės nutarimo
projektą ir pateikia dar kartą apsvarstyti Kaimo reikalų komitetui ir
suinteresuotoms šalims. Kaimo reikalų komitetas įvertinęs pakeitimus ir šalių
nuomonę kreipiasi į žemės ūkio ministrą dėl tolimesnio Vyriausybės nutarimo
projekto derinimo.
Susiklostė graži tradicija prieš pat Naujus Metus Seime susitikti Žurnalistų agroklubo
prie Seimo Kaimo reikalų komiteto nariams. 2009 m. gruodžio 16 d. šis susitikimas
buvo jau trečiasis. Pirmasis steigiamasis žurnalistų Agroklubo susitikimas
įvyko 2007 m. balandžio 19 d., kuriame dalyvavo 17 televizijos, radijo, spaudos
atstovų. Šiemet jau yra daugiau kaip 30
Agroklubo narių. Agroklube esančius žmones vienija kilni misija gerinti
kaimo ir visuomenės informavimą.
Seimo
Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis pasidžiaugė, kad neblėsta
domėjimasis kaimu, Seimo Kaimo reikalų komiteto veikla ir pabrėžė, kad Kaimo
reikalų komiteto nariai ir darbuotojai visuomet atviri žiniasklaidai ir visais
aktualiais Komiteto kuruojamais klausimais pasirengę suteikti savalaikę
informaciją.
Šiame
susitikime Komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis susilaukė daug klausimų apie
alternatyvius energijos šaltinius kaimuose, kaimo gyventojų socialines
problemas.
6. Tarpparlamentiniai ryšiai
Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis 2009 m. spalio
mėnesį priėmė Kirgizijos Respublikos delegaciją, kurią sudaro šios šalies žemės
ūkio, vandens ūkio ir perdirbimo pramonės ministras, parlamento deputatai ir
institucijų atsakingų už žemės ūkio gamybą, pareigūnai.
Kirgizijos delegacijos vizito į Lietuvą pagrindinis tikslas, susipažinti su
Lietuvos maisto ir veterinarijos kontrolės sistema, šią veiklą
reglamentuojančiais teisės aktais. Delegacijos narius taip pat domina Lietuvos
pasiekimai žemės ūkio ir kaimo reikalų tvarkymo srityse, Lietuvos patirtis
tobulinant žemės ūkio ir maisto gamybos sektoriaus valdymą ir teisinės bazės
reglamentavimas narystės ES kontekste. Kirgizijos vyriausybė taip pat siekia
tobulinti savo įstatyminę bazę, parengti naują veterinarijos įstatymą ir
įdiegti maisto ir veterinarijos priežiūros sistemą.
Svečius domino aktyvesnis Lietuvos ir Kirgizijos parlamentų
bendradarbiavimas, todėl ateityje ketinama įkurti parlamentinių ryšių grupes
abiejų šalių parlamentuose.
Komiteto pirmininkas Edmundas
Pupinis