Birželio 16 d. Komitetas išklausė Energetikos ministro A.Sekmoko
informaciją apie atsinaujinančių
energijos išteklių naudojimo elektros energijai gaminti skatinimą. Ministras
įvardijo atsinaujinančių energijos išteklių naudojimo Lietuvoje elektros energijai
gaminti skatinimo pagrindinius kriterijus, sąlygas bei reikalavimus. Ministras
pažymėjo, kad jeigu šilumos energijos gamybai bus naudojami neefektyvūs
atsinaujinantys šaltiniai, gali išaugti šilumos kainos Lietuvos vartotojams, o
tai atsilieptų ir visai ekonomikai. Dabar Lietuvoje atsinaujinantys energijos
ištekliai, ypač vėjo ir saulės ištekliai nepasižymi aukštu efektyvumu.
Efektyviausias atsinaujinantis šaltinis yra biokuras, todėl turime plėsti biomasės panaudojimą energijos
gamybai - miško atliekas, medžio ir baldų pramonės atliekas, šiaudų deginimą.
Buvo akcentuota, kad saulės energija galėtų būti efektyviau panaudojama šilumos
gamybai, o ypač vandens pašildymui. Be to energijos gamyba iš atsinaujinančių
energijos šaltinių ES kol kas yra subsidijuojama. Tačiau komiteto nariai
pasigedo Lietuvoje atliktos studijos bei atsinaujinančių energinių išteklių
strategijos. Buvo pažymėta , kad studija būtų labai svarbi savivaldybėms, kad
jos galėtų planuoti savo šilumos ūkio valdymą, naudojant pigesnį kurą.
Komitetas apsvarstė Sveikatos sistemos įstatymo papildymo
70(1) straipsniu ir 70 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą
XIP-1285(2); Alkoholio kontrolės įstatymo 12, 16, 18(1), 29, 31, 32, 34
straipsnių pakeitimo
įstatymo projektą XIP-1286(2); Tabako kontrolės įstatymo
11 ir 26 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą XIP-1287(2); Cheminių medžiagų ir
preparatų įstatymo 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą
XIP-1288(2); Narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės
įstatymo 2, 3, 4, 5, 6 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą XIP-1289
(2); Administracinių teisės pažeidimų kodekso 185(3), 247(5), 259(1), 320
straipsnių pakeitimo
įstatymo projektą XIP-1290(2); Seimo statuto "Dėl
Seimo statuto 60 straipsnio pakeitimo" projektą XIP-1902. Komitetas pritarė iniciatorių pateiktam įstatymo projektui XIP-1285(2) ir pasiūlė
pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į pateiktus
komiteto pasiūlymus. Komitetas pritarė
iniciatorių pateiktiems XIP-1286(2),
XIP-1287(2), XIP-1288(2), XIP-1289 (2), XIP-1290(2) įstatymų projektams.
Komitetas pritarė pasiūlė pagrindiniam komitetui XIP-1902 įstatymo projektą
patobulinti, atsižvelgiant į komiteto bei Seimo narių V.Margevičienės, A.Matulo
pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė.
Šiais įstatymo
projektais siūloma reorganizuoti Valstybinę tabako ir alkoholio kontrolės
tarnybą prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Narkotikų kontrolės
departamentą prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės įsteigiant Narkotikų, tabako
ir alkoholio priežiūros departamentą prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
Komitetas atmetė Piniginės
socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims
įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą XIP-1381, atsižvelgta į
Vyriausybės išvadoje išdėstytas nepritarimo projektui priežastis.