Pranešimai žiniasklaidai 

EN  FR

Ekonomikos komitetas pritarė patobulintoms Gaminių dujų įstatymo pakeitimo projekto nuostatoms


 

Gruodžio 1 d. Ekonomikos komitetas apsvarstė ir pritarė komiteto patobulintam Gamtinių dujų įstatymo 3 ir 10 straipsnių pakeitimo ir 13, 16 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektui  (XIP-1510(2) ES.  Komitetas pasiūlė  LR Vyriausybei iki 2011m. kovo 1 d.  parengti ir LR Seimui pateikti Energetikos įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą, kuriame būtų:

1) apibrėžtos konkrečios laikinai įmonėse paskiriamų administratorių funkcijos, pareigos ir atsakomybė, įgaliojimų trukmė, kai Vyriausybė ar savivaldybės taryba nušalina elektros, gamtinių dujų ar naftos produktų tiekimo įmonių valdymo organus ir šioms įmonėms valdyti paskiria laikiną administratorių (pagal  25 straipsnio dėl Ekstremalios energetikos padėties nuostatas);

2) reglamentuotas energetikos sektoriaus įmonių turto (pagal  25 straipsnio dėl Ekstremalios energetikos padėties nuostatas) išpirkimo mechanizmas;

          3) suderinti 16 straipsnio (Licencijos, leidimai ir atestatai) reikalavimai energetikos įmonių veiklai vykdyti ir 25 straipsnio  (Ekstremali energetikos padėtis) nuostatos, siekiant užtikrinti visuomenės saugumą ir vartotojų poreikių patenkinimą aprūpinant energijos ištekliais; taip pat patikslintos licencijos galiojimo sustabdymo ir sustabdymo panaikinimo aplinkybės bei jos papildytos  nuostata „dėl finansinių pajėgumų trūkumo“;

4) nustatyti atvejai, kada galimas (pagal  25 straipsnio dėl Ekstremalios energetikos padėties nuostatas ir kitais atvejais) papildomas licencijų išdavimas tiekimo ir skirstymo veiklai vykdyti, kadangi pagal galiojančius teisės aktus tam tikroje teritorijoje licencija išduodama tik vienam ūkio subjektui (1 licencija perdavimo veiklai vykdyti – apskričiai, 1 licencija skirstymo veiklai vykdyti – savivaldybei);

Komitetas pasiūlė  LR Vyriausybei išnagrinėti, ar nebūtų tikslinga pakeisti esamą licencijų tiekimo ir skirstymo veiklai vykdyti išdavimo energetikos įmonėms tvarką, įvertinant visuomenės saugumo užtikrinimą ir vartotojų poreikių patenkinimą aprūpinant energijos ištekliais.

                Ekonomikos komitetas kartu su  Lietuvos pramonininkų konfederacijos Energetikos komiteto taryba surengė  bendrą posėdį „Nacionalinės energetikos strategijos projektas bei jame galimos keliamų tikslų įgyvendinimo pasekmės ūkio ir ekonomikos raidai“. 

Pramonininkų konfederacijos prezidentas dr.Bronislovas Lubys, pristatydamas konfederacijos poziciją dėl  Nacionalinės energetikos strategijos projekto teigė, kad atsinaujinančių energetikos išteklių vystymui  neskiriama reikiamo dėmesio:  Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo projekto svarstymas nukeltas vėlesniam laikui, o valstybės biudžete šiai energetikos sričiai neskiriama pakankamai lėšų. „Dabartiniu metu bankai sumažino finansavimą  nuo 85 proc. (kaip yra Vokietijoje) iki 50 proc. ir dar su tam tikromis išlygomis”, - pažymėjo B.Lubys.

Pasak B. Lubio, nevystoma ir Kruonio hidroelektrinė, vilkinama Suskystintų gamtinių dujų terminalo statyba. Taip pat buvo išsakyta konfederacijos pozicija dėl atominės energetikos vystymo bei nacionalinio investuotojo parinkimo.

Posėdyje dalyvavę kiti pramonininkų konfederacijos atstovai savo pranešimuose akcentavo  Nacionalinės energetikos strategijos projekto prioritetų svarbą.

Lietuvos energetikos instituto vyresnysis mokslo darbuotojas Alvydas Galinis siūlė iš ūkio raidos prognozių nustatyti galutinius energetinius poreikius: "Atsižvelgiant į šalies ūkio plėtros tendencijas ilgalaikėje perspektyvoje turime nusistatyti visą eilę energetinių scenarijų".

Lietuvos energetikos instituto Energetikos kompleksinių tyrimų laboratorijos vedėjas Vaclovas Miškinis apgailestavo, kad strategijos projekte neįvertinta naftos sektoriaus padėtis.

Lietuvos banko Ekonomikos departamento vadovas Raimondas Kuodis Nacionalinės energetikos nepriklausomybės projekte suformuluotą politiką energetikos srityje pavadino "prezentacijų pobūdžio". Pareiškėjas taip pat akcentavo prioritetų svarbą. R.Kuodžio teigimu, biudžetą gelbėti dividendais iš energetikos įmonių viršpelnių yra pavojinga idėja, nes tai skatintų kainų didėjimą ir didintų  finansinę naštą gyventojams.

Komiteto pirmininkas D.Budrys išsakė Komiteto poziciją dėl Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo projekto svarstymo ir pažymėjo, kad šį projektą Komitetas pasiūlė  Seime svarstyti kartu su Seimo nutarimo "Dėl Nacionalinės energetikos (energetinės nepriklausomybės) strategijos patvirtinimo" projektu.

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ