Rugsėjo
13 d. Ekonomikos komitetas svarstė Viešųjų pirkimų įstatymo 7, 8, 10 straipsnių
pakeitimo, 56 straipsnio papildymo ir Įstatymo papildymo 8(1) ir 8(2)
straipsniais įstatymo projektą Nr.2891(2) ir lydintįjį įstatymo projektą (Administracinių
teisės pažeidimų kodekso 171(3), 247(7) ir 259(1) straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas Nr. 2892) bei pritarė komiteto patobulintam įstatymo
projektui ir komiteto išvadai. Projektu siekiama įgyvendinti
institucinę Viešųjų pirkimų tarnybos reformą, užtikrinant realų šios valstybės
institucijos nepriklausomumą, savarankiškumą ir veiklos efektyvumą. Siūloma atsisakyti šios įstaigos pavaldumo Lietuvos Respublikos
ūkio ministerijai. Projekte yra nustatyta Viešųjų pirkimų tarnybos vadovo
skyrimo ir atleidimo iš pareigų tvarka ir pagrindai, kai kurie kiti šios
tarnybos veiklos aspektai. Be to, siekiant užtikrinti
sisteminę ir efektyvesnę viešųjų pirkimų kontrolę, patikslinamos kai kurios
Viešųjų pirkimų tarnybos funkcijos ir teisės. Taip pat siekiama vieną iš šiuo metu didžiausių piktnaudžiavimo ir netaupaus lėšų
naudojimo riziką keliančių viešųjų pirkimų būdų neskelbiamas derybas
padaryti skaidresnį. Šio tikslo siūloma siekti įtvirtinant papildomą
neskelbiamų derybų kontrolės mechanizmą išankstinę šio pirkimo būdo
pasirinkimo pagrįstumo patikrą.
Išklausius posėdžio dalyvių pozicijas, buvo nuspręsta
pritarti vidaus sandorių ir neskelbiamų derybų kontrolės stiprinimui, viešųjų
pirkimų informacijos viešinimui bei savarankiškos valstybės įstaigos statuso
Viešųjų pirkimų tarnybai suteikimo, kuri būtų atskaitinga Seimui bei Viešųjų
pirkimų tarnybos vadovo paskyrimo tvarkai, kuris būtų skiriamas ir atleidžiamas
Lietuvos Respublikos Prezidento Seimo Pirmininko teikimu.