Balandžio 21 d. Ekonomikos komitetas išklausė
Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio pateiktą informaciją aktualiais
susisiekimo klausimais. Informacija buvo pateikta šiomis temomis:
- Dėl Klaipėdos keleivių terminalo plėtros eigos. Ministras paminėjo, kad
projektas
Keleivinių
ir krovininių keltų terminalo infrastruktūros įrengimas, kurį vykdo Klaipėdos
valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD), yra įtrauktas į 20072013
m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamų valstybės projektų
sąrašą. Šiuo metu parengtas
techninis projektas, atlikta jo ekspertizė ir
gautas leidimas statybai. Kadangi
šis projektas gali turėti valstybės pagalbos elementų, parengta
atitinkama galimybių studija ir kiti privalomi dokumentai dėl valstybės
pagalbos ir pateikti Konkurencijos tarybai ir Europos Komisijai. Įvertinus
dokumentų nagrinėjimo terminus Europos Komisijoje, planuojama iki 2010-06-01
pateikti paraišką TID. Šio projekto
įgyvendinimo trukmė 32 mėnesiai.
- Dėl Klaipėdos miesto infrastruktūros
aplinkkelių į valstybinį jūrų uostą vystymo perspektyvų (Jakų žiedas, Baltijos
pr. žiedas ir kt.). UAB Tiltų ekspertų
centras, UAB Hidroterra, UAB Hidrostatyba (2008-08-05 sutartis) rengia
projekto Baltijos prospekto, jungiančio uostą su IX B koridoriumi (TEN-T
koridoriumi), rekonstrukcija ir pratęsimas. Projektiniai pasiūlymai parengti
2009 metais. Projektas susideda iš
trijų dalių: 1) Baltijos pr. ir Minijos g. sankryža techninis projektas bus parengtas liepos mėnesį; 2)
Baltijos pr. ir Taikos g. sankryža techninis projektas šiuo metu rengiamas;
3) Baltijos pr. ir Šilutės pl. sankryža pateiktas prašymas Klaipėdos miesto savivaldybei
dėl projektavimo sąlygų sąvado techniniam projektui rengti išdavimo. Jakų sankryža yra svarbus transporto mazgas, kuriame
kertasi dideli vietiniai ir tranzitiniai keleivių bei krovinių srautai.
Sankryža taip pat priklauso IXB transporto koridoriui, kuris yra svarbi jungtis
Europos Sąjungos mastu. Dėl pastaraisiais metais išaugusių transporto srautų
iškilo būtinumas iš esmės rekonstruoti šią sankryžą. Ši rekonstrukcija vykdoma
dviem etapais: I etapas. Projektas Transeuropinio tinklo
kelio E85 (VilniusKaunasKlaipėda) rekonstravimas. II etapas. Projektas Transeuropinio
tinklo kelio E85 (VilniusKaunasKlaipėda) rekonstravimas.
- Dėl žvyrkelių
asfaltavimo programos finansavimo ir jos vykdymo būklės. Ministras paminėjo,
kad 2009 m. sumažinus kelių sektoriaus finansavimą sulėtėjo ir žvyrkelių
asfaltavimo sparta, o 2010 m. sausio 1 d. dar buvo neasfaltuota 7604,3 km
žvyrkelių arba 35,7 proc. 2010 m.
žvyrkelių asfaltavimui planuojama panaudoti 177 mln. Lt ES finansinės paramos fondų lėšų ir 5,7 mln.
Lt Kelių priežiūros ir plėtros
programos lėšų. 2010 m. bus
atiduota naudojimui 165 km naujai išasfaltuotų žvyrkelių.
- Dėl valstybinės reikšmės automobilių kelius prižiūrinčių įmonių
reformos. 2008 m. kelių sektoriui finansuoti iš viso buvo
skirta 2,063 mlrd. litų (KPPP 1,712 mlrd. Lt, ES 351 mln. Lt). Tačiau nuo
2009 metų kelių sektoriaus finansavimas buvo smarkiai sumažintas iš viso
skirta 1,503 mlrd. litų (KPPP 776 mln. Lt, ES 727 mln. Lt), 2010 m. skirta
1,544 mlrd. litų (KPPP 882 mln. Lt, ES 662 mln. Lt). Prognozuojama, kad iki
2013 metų 20072013 metų laikotarpiui kelių plėtrai skirtos ES lėšos bus
panaudotos ir kelių sektorius bus finansuojamas tik iš KPPP lėšų (1,080 mlrd.
Lt).
- Dėl
Susisiekimo ministerijos vykdomos kadrų politikos (AB Lietuvos paštas, Lietuvos
automobilių kelių direkcija, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, AB
Lietuvos geležinkeliai.
- Dėl
tarptautinių investicinių projektų vystymo eigos (viešieji logistikos
terminalai Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje). Ministras įvardijo, kokie šiuo metu
yra vykdomi investiciniai projektai, jų darbų eigą. Paminėta buvo Vilniaus viešasis logistikos centras. Šiam,
Vilniaus viešajam logistikos centrui plėtoti numatyta skirti apie 118 mln. Lt.
Numatoma apytikslė Vilniaus viešojo logistikos centro veiklos pradžia - 2013 m. Kauno viešasis logistikos centras. Šiam viešajam logistikos centrui plėtoti numatyta skirti apie 90 mln. Lt.
Numatoma apytikslė Kauno viešojo logistikos centro veiklos pradžia - 2013 m.
Klaipėdos viešajam logistikos centrui plėtoti numatyta skirti apie 100 mln. Lt.
Numatoma apytikslė Klaipėdos viešojo logistikos centro veiklos pradžia - 2013
m. Šiaulių viešasis logistikos
centras. Numatoma projekto vertė apie 50 mln. Lt. bei apytikslė Šiaulių viešojo logistikos centro
veiklos numatoma pradžia - 2012 m.
- Kokia reali
padėtis šiuo metu yra šalies oro uostuose, kiek lėšų jiems skirta ir kiek
panaudota? Ar nesvarstoma galimybė atkurti nacionalinį oro vežėją? Šia aktualia
tema pranešimą pristatė susiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas. Jis
paminėjo, kad 2010 m. situacija
Lietuvos tarptautiniuose oro uostuose pagerėjo, lyginant su 2009 m pradžioje
vykdomų reguliariųjų skrydžių skaičiumi. 2010 m. sausio ir vasario mėn.,
lyginant su 2009 m. sausio ir vasario mėn., Vilniaus oro uoste keleivių
skaičius išaugo 3,26 proc., Kauno oro uoste 35 proc., Palangos oro uoste
16,5 proc. Šiuo metu iš tarptautinio Vilniaus oro uosto reguliarieji skrydžiai
vykdomi 23 kryptimis. 2010 m. sausio 11 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė
pritarė Maršrutų plėtros skatinimo programai. Programa pagrįsta valstybės,
vietinės valdžios, privataus sektoriaus finansiniu indėliu, naudojant skatinimo
priemones ir pritaikant kiekvienam maršrutui individualiai.
- Dėl AB
Lietuvos jūrų laivininkystė privatizavimo perspektyvų. Susisiekimo ministras
paminėjo, kad AB Lietuvos jūrų laivininkystė privatizavimo klausimas nėra
naujas. Šią bendrovę buvo bandyta privatizuoti 2004 metais, tačiau konkurso
nugalėtojas nebuvo pripažintas patikimu pirkėju, todėl privatizavimo konkursas
neįvyko. Šiuo metu bendrovės privatizavimo klausimas svarstomas dėl dviejų
pagrindinių priežasčių: 1) sunkios bendrovės ekonominės-finansinės būklės,
reikalaujančios iš bendrovės akcininkų atitinkamų sprendimų, taip pat ir dėl
paramos suteikimo; 2) galimybės bent iš dalies papildyti valstybės
privatizavimo fondą. Didžioji dalis bendrovei priklausančių laivų yra įkeista
bankui, skola kuriam sudaro 73,5 mln. Lt, iš jų 10,9 mln. Lt turi būti
sugrąžinta 2010 m., 58,6 mln. Lt 2011-2014 metais. AB Lietuvos jūrų
laivininkystė šiuo metu priklauso 11 laivų. Jie visi įregistruoti Lietuvos
Respublikos jūrų laivų registre ir plaukioja su Lietuvos valstybės
vėliava. Buvo paminėta, kad Lietuvos
Respublikos Ministro Pirmininko 2010 m. kovo 30 d. potvarkiu sudaryta darbo
grupė AB Lietuvos jūrų laivininkystė problemoms ir veiklos perspektyvoms
nagrinėti. Šiai darbo grupei pavesta iki 2010 m. balandžio 26 d.
bendradarbiaujant su socialiniais partneriais ir Lietuvos jūrų transporto
bendruomene išanalizuoti AB Lietuvos jūrų laivininkystė vadybos, ekonominę
bei finansinę situaciją ir pateikti Ministrui Pirmininkui išvadas ir pasiūlymus
dėl tolesnės šios bendrovės veiklos ir jos perspektyvų. Ministras taip pat išsamiai
atsakė į komiteto narių pateiktus klausimus.