Ekonomikos komiteto 2010-09-29 posėdyje:.
1. SVARSTYTA. Valstybės
ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 2 ir 19
straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas XIP-1613.
Kalbėjo: Dainius Budrys,
Aušra Vičkačkienė, Birutė Vėsaitė, Kęstutis Daukšys, Vaidotas Bacevičius,
Julius Veselka, Valdemaras Valkiūnas.
NUTARTA Įstatymo
projekto svarstyme daryti pertrauką.
Balsavimo rezultatai:
už -6, prieš- 2, susilaikė-2.
2. SVARSTYTA. Valstybinio socialinio
draudimo įstatymo 8 straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas
XIP-370.
Kalbėjo: Dainius Budrys,
Vaidotas Kalinauskas, Kęstutis Daukšys, Audrius Endzinas.
NUTARTA Įstatymo
projekto svarstyme daryti pertrauką.
Balsavimo rezultatai:
už -7, prieš- 0, susilaikė3.
3. SVARSTYTA. Gyventojų pajamų
mokesčio įstatymo 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-442(2).
Kalbėjo: Dainius Budrys,
Birutė Vėsaitė, Kazimieras Kuzminskas, Jūratė Laurikėnaitė, Julius Veselka,
Kęstutis Daukšys.
NUTARTA: 1. Įstatymo
projektą atmesti. Atsižvelgta į Vyriausybės išvadose (2010 m. vasario 10 d.
nutarimas Nr. 105 ir 2010 m. liepos 21 d. nutarimas Nr. 1100) išdėstytas nepritarimo įstatymo projektui ir Seimo narės B.Vėsaitės 2010 m.
balandžio 21 d. pasiūlymui priežastis.
2. Komiteto paskirtas
pranešėjas: Dainius Budrys.
Balsavimo
rezultatai: už -5, prieš -4, susilaikė-1 (lemia Komiteto
pirmininko balsas).
4. SVARSTYTA. Įstatymo dėl
Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Singapūro Respublikos Vyriausybės
susitarimo dėl oro susisiekimo ratifikavimo projektas XIP-1915.
Kalbėjo: Julius Veselka,
Jaunius Jasiūnas, Agnė Katkutė, Kęstutis Daukšys.
NUTARTA: 1. Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir
komiteto išvadai.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
5. SVARSTYTA. Įstatymo
dėl Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencijos (CMR) papildomo
protokolo dėl elektroninio važtaraščio ratifikavimo projektas XIP-671.
Kalbėjo: Julius Veselka, Jaunius Jasiūnas,
Kęstutis Daukšys, Valdemaras Valkiūnas, Vaidotas Bacevičius, Rimantas
Sinkevičius.
NUTARTA: 1. Pritarti
iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Kęstutis
Daukšys.
Balsavimo rezultatai: už -8,
prieš-0, susilaikė-2.
6. SVARSTYTA.
Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. .../2010...m.
... ... d., kuriuo iš dalies keičiamos Tarybos reglamento (EB) Nr. 1234/2007
(Bendro BRO reglamento) nuostatos dėl pagalbos, teikiamos pasinaudojant
Vokietijos alkoholio monopolija ES-10-28.
Kalbėjo: Julius Veselka, Rimantas Krasuckis,
Kęstutis Daukšys, Kazimieras Kuzmickas, Rimantas Sinkevičius, Birutė Vėsaitė.
NUTARTA: 1. Konstatuoti,
kad Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES)
Nr.
/2010
m.
d., kuriuo iš dalies keičiamos Tarybos reglamento (EB)
Nr. 1234/2007 (Bendro BRO reglamento) nuostatos dėl pagalbos, teikiamos
pasinaudojant Vokietijos alkoholio monopolija (COM (2010)336) galimai
prieštarauja subsidiarumo ir proporcingumo principams.
2.
Rekomenduoti Žemės ūkio ministerijai:
2.1.
Dokumento aktualumo žymą iš Nelabai aktualus pakeisti į Aktualus ir,
atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus argumentus, suformuluoti naują Lietuvos Respublikos
poziciją.
2.2 Nustatyti
parlamentinio tikrinimo išlygą dokumento svarstymui.
3. Komiteto
paskirtas pranešėjas: Valdemaras Valkiūnas.
Balsavimo rezultatai: už 4, prieš 0;
susilaikė -2.
7. SVARSTYTA. Pasiūlymas
dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl bendrovių viduje perkeliamų
trečiųjų šalių piliečių atvykimo ir apsigyvenimo sąlygų {SEK(2010)884}
}SEK(2010)885} ES-10-34.
Kalbėjo: Julius Veselka,
Evelina Gudzinskaitė, Kęstutis Daukšys, Valdemaras Valkiūnas, Rimantas Sinkevičius,
Vaidotas Bacevičius, Karolis Dieninis.
NUTARTA: 1.
Atsižvelgiant į tai, kad:
1) Sutarties dėl Europos Sąjungos
veikimo 2 Protokolo dėl subsidiarumo ir
proporcingumo principų taikymo 5 straipsnis nustato, kad priežastys, dėl kurių
buvo padaryta išvada, kad Sąjungos tikslas gali būti geriau pasiektas Sąjungos
lygiu, grindžiamos kokybiniais ir, jei įmanoma, kiekybiniais rodikliais, tačiau Komisijos
pateiktame poveikio vertinime (Komisijos dokumentas SEK(2010) 885) tik nurodoma, kad Bendrovių viduje
perkeliama 16 500 asmenų per metus., nenurodant, kurių metų duomenys
pateikiami, nenurodoma, kaip bendrovių viduje perkeliamų darbuotojų skaičius
pasiskirsto tarp ES valsybių, nepateikta darbuotojų judėjimo dinamika ir
numatomos prognozės;
2) taip pat Sutarties dėl Europos
Sąjungos veikimo 2 Protokolo dėl
subsidiarumo ir proporcingumo principų taikymo 5 straipsnis nustato, kad turi būti atsižvelgiama
į Europinių
įstatymo galią turinčių aktų projektuose būtinybę sumažinti finansinę arba
administracinę naštą, tenkančią Sąjungai, nacionalinėms
vyriausybėms,regionų valdžios arba vietos savivaldos institucijoms, ūkio
subjektams ir piliečiams, o Pasiūlymo 10 str. 7, 8 dalių nuostatos, detaliai
reglamentuojant supaprastintos leidimų gyventi išdavimo tvarkos taikymo
taisykles, taip pat Pasiūlymo 10 str. 7 dalies ir 16 str. 1 dalies b punkto
nuostatos ženkliai padidina administracinę naštą ne tik perkeliamus asmenis
priimančioms įmonėms, bet ir valstybėms narėms peržiūrint ir pakeičiant esamus
darbo rinkos santykių reguliavimo mechanizmus ir juos reglamentuojančius teisės
aktus (pvz., Lietuvoje reikėtų peržiūrėti ir keisti net 13 galiojančių
įstatymų ir kitų teisės aktų);
3) nors Sutarties dėl Europos
Sąjungos veikimo 45 straipsnis 3 dalies c
punktas nustato darbuotojams teisę apsigyventi bet kurioje valstybėje narėje
siekiant dirbti pagal tos valstybės piliečių įsidarbinimą, o
79 straipsnio 5 dalis nustato Šis straipsnis neturi įtakos valstybių
narių teisei nustatyti į jų teritoriją iš trečiųjų šalių ieškoti samdomo arba
savarankiško darbo atvykstančių trečiųjų šalių piliečių priėmimo apimtis.,
argumentuojant
79 straipsnio 2 dalies a ir b punktais, siūlomas perkeliamų
asmenų mobilumo skatinimo Europos Sąjungoje modelis, pagal kurį vienos
valstybės narės kompetentingoms institucijoms suteikiama teisė leisti
perkeliamiems asmenims dirbti kitose valstybėse narėse (pasiūlymo 16
str.), praplečia leidimus gyventi išduodančių valstybių narių jurisdikcijos
ribas ir pažeidžia kitų valstybių narių nacionalinę kompetenciją
reglamentuoti darbo rinkos santykius, o kartu nepagrįstai didina su darbo
santykiais susijusias valstybės finansinės išlaidas socialinėms ir sveikatos
reikmėms;
konstatuoti, kad galimas
prieštaravimas subsidiarumo ir proporcingumo principams.
2. Pritarti Migracijos
departamento prie VRM 2010-09-03 pozicijai.
3.
Nustatyti parlamentinio tikrinimo išlygą dokumento svarstymui.
4. Komiteto paskirtas pranešėjas: Kęstutis
Daukšys.
Balsavimo rezultatai: už 8, prieš
0; susilaikė -1.
8. SVARSTYTA. Pasiūlymų
Turizmo įstatymo pakeitimo įstatymo projektui XIP-2212(2) svarstymas.
Kalbėjo: Dainius Budrys,
Audrius Endzinas, Jurgis Razma, Birutė Vėsaitė..
NUTARTA: įstatymo
projekto svarstyme daryti pertrauką.
Balsavimo rezultatai: už 6; prieš 2;
susilaikė -0.
9. SVARSTYTA. Dėl
2010 m. rugsėjo 8 d. Seimo Audito komiteto sprendimo Nr.141-S-25 Dėl
valstybinio audito ataskaitos Termofikacinėse elektrinėse pagamintos remiamos
elektros energijos supirkimo apimčių (kvotų) nustatymas.
Kalbėjo: Dainius Budrys,
Arvydas Darulis, Birutė Vėsaitė, Mindaugas Milčiūnas, Kęstutis Daukšys, Danas
Janulionis, Valdemaras Valkiūnas.
Konstatuota, kad Valstybės
kontrolės atlikta valstybinio audito ataskaita Termofikacinėse elektrinėse
pagamintos remiamos elektros energijos supirkimo apimčių (kvotų) nustatymas atskleidė, kad Lietuvoje termofikacinės
elektrinės remiamos nustatant joms elektros energijos supirkimo kvotas,
neatsižvelgiant į energijos gamybos efektyvumą, o veikianti termofikacinių
elektrinių rėmimo sistema iškreipia rinką.
NUTARTA: 1. Pritarti
Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitos
Termofikacinėse elektrinėse pagamintos remiamos elektros energijos supirkimo
apimčių (kvotų) nustatymas išvadoms ir
rekomendacijoms.
2.
Rekomenduoti Lietuvos Respublikos Vyriausybei atsižvelgti į Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitos
Termofikacinėse elektrinėse pagamintos remiamos elektros energijos supirkimo
apimčių (kvotų) nustatymas išvadas ir rekomendacijas rengiant Nacionalinę
energetinės nepriklausomybės strategiją.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
10. SVARSTYTA. Dėl Ekonomikos
komiteto 2010 m. rudens sesijos darbo plano projekto.
Kalbėjo: Julius Veselka,
Birutė Vėsaitė, Kęstutis Daukšys, Jurgis Razma.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
11. SVARSTYTA. Dėl Audito komiteto
2010-09-16 rašto Nr.V-2010-5459 Nr. Dėl pasiūlymų Valstybės kontrolės
valstybinio audito 2011 metų programai.
Kalbėjo:
Julius Veselka, Birutė Vėsaitė, Jurgis Razma.
NUTARTA: Pasiūlyti
Valstybės kontrolei 2011
metais atlikti šiuos Valstybinius auditus:
1. AB Lietuvos paštas
finansinį auditą.
2. Energetikos
įmonių pertvarkos veiklos (valdymo) auditą.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
12. SVARSTYTA. Seimo
nario R.Sinkevičiaus (2010-09-28) pasiūlymas Seimo nutarimo "Dėl
suskystintų gamtinių dujų importo terminalo plėtros plano projekto"
projektui XIP-1647(4).
Kalbėjo: Dainius Budrys,
Rimantas Sinkevičius.
NUTARTA: pritarti Seimo nario R.Sinkevičiaus (2010-09-28) pasiūlymui.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
13. SVARSTYTA. Pasirengimas
Šventosios valstybinio jūrų uosto įstatymo 27 straipsnio pakeitimo įstatymo
projekto XIP-1329 svarstymui.
NUTARTA:
1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Bacevičių, A.Endziną, K.Daukšį,
komiteto biuro patarėją D.Šaltmerį.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
14. SVARSTYTA.
Pasirengimas Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir
įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo 3,
4, 5 straipsnių pakeitimo papildymo įstatymo projekto XIP-2191 svarstymui.
NUTARTA:
1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti K.Kuzminską, K.Daukšį, komiteto
biuro patarėjas R.Duburaitę, R.Petkūnienę.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.