Apie Komiteto posėdžius 

EN  FR

Apie Ekonomikos komiteto 2011-03-30 posėdį


 

Ekonomikos komiteto 2011-03-30 posėdyje:

 

1. SVARSTYTA. Įstatymo „Dėl CARIFORUM valstybių ir Europos bendrijos bei jos valstybių narių ekonominės partnerystės susitarimo ratifikavimo“ projektas Nr. XIP-2788.

Kalbėjo: Dainius Budrys, Egidijus  Meilūnas,  Rimantas Sinkevičius, Birutė Vėsaitė, Kęstutis Daukšys, Valdemaras Valkiūnas,  Julius Veselka.

NUTARTA:

1. Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Birutė Vėsaitė. 

Balsavimo rezultatai: už -  5 , prieš - 1, susilaikė - 2.

 

2. SVARSTYTA. Įstatymo dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Rusijos Federacijos Vyriausybės ir Švedijos Karalystės Vyriausybės susitarimo dėl išskirtinių ekonominių zonų ir kontinentinio šelfo ribų sankirtos Baltijos jūroje ratifikavimo projektas Nr. XIP-2970.

Kalbėjo: Dainius Budrys, Egidijus Meilūnas, Julius Veselka, Kęstutis Daukšys, Zenonas Kumetaitis, Valdemaras Valkiūnas, Audrius Endzinas.

NUTARTA:

1. Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Dainius Budrys. 

Pritarta bendru sutarimu.

 

3. SVARSTYTA. Aplinkos apsaugos įstatymo 6 ir 21 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-1829(2).

Kalbėjo: Dainius Budrys,  Julius Veselka, Audrius Endzinas, Kazimieras Kuzminskas.

NUTARTA.  Įstatymo projekto  svarstyme daryti pertrauką.

Pritarta bendru sutarimu.

4. SVARSTYTA.  Radiacinės saugos įstatymo 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 8(1), 8(2), 8(3), 8(4), 10, 11, 12, 18, 20, 21 ir 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo, Įstatymo papildymo 7(1) ir 10(1) straispniais ir 9, 25, 26 ir 27 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektas Nr. 1832(2).

 

Kalbėjo:  Dainius Budrys, Kazimieras Kuzminskas, Julius Veselka,  Violeta Greičiūvienė, Kęstutis Daukšys, Renata Gagienė, Jūratė Martinaitienė, Gintautas  Klevinskas, Birutė Vėsaitė,  Romas Švedas, Audrius Endzinas, Michail Demčenko, Albinas Mastauskas.

NUTARTA:

1. Grąžinti  įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Julius Veselka.

Balsavimo rezultatai: už -  5 , prieš - 3.

 

5-11 darbotvarkės klausimai -  Energetikos įstatymo 18 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-2031(2), Potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymo 1 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-2033(2);   Statybos įstatymo 10, 14, 15, 17, 23, 24 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr.  XIP-2034(2), Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr.  XIP-2035(2), Sveikatos sistemos įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr.  XIP-2036(2), Administracinių teisės pažeidimų kodekso 94, 94(1), 99(4), 224, 235, 235(1), 239(2) ir 259(1) straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr.  XIP-2037(2),  Įstatymo "Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo įgyvendinimo" 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-2896  bus svarstomi kartu su  patobulintu įstatymo projektu Nr. XIP-1830(4).

 

12. SVARSTYTA. Sprendimo „Dėl kontrabandos tendencijų, kovos su ja priemonių ir nelegalių prekių sunaikinimo bei naudojimo“ priėmimas.

Kalbėjo: Dainius  Budrys, Audrius Endzinas, Julius Veselka, Birutė Vėsaitė, Rimantas Sinkevičius.

NUTARTA:

Išklausius ir įvertinus 2011 m. sausio 19 d. diskusijoje  dalyvavusių Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir kitų institucijų atstovų pranešimus ir pasisakymus,  konstatuoti, kad kontrabanda ir nelegali prekių apyvarta Lietuvoje tapo labai aktualia socialine ekonomine problema. Nors Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir atitinkamos kontrolės institucijos šiai problemai spręsti, tarpinstituciniams veiksmams koordinuoti skiria vis daugiau dėmesio, reikalingi ne tik į dabartinį laikotarpį,  bet ir į tolimesnę ateitį nukreipti  ir ne tik Lietuvos, bet ir ES lygmens sprendimai.

Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

1. Kelti kovos su kontrabanda koordinavimo ES mastu, ES valstybių narių glaudesnio ir efektyvesnio bendradarbiavimo, kovojant su kontrabanda, užtikrinant išorinių ES sienų apsaugą, būtinumo klausimus.  

2. Inicijuoti akcizų mokesčio minimalių dydžių sistemos peržiūrėjimą ES valstybėms narėms, kuriose išplitusi kontrabanda.   

3. Spręsti muitinės pareigūnų socialinių garantijų suvienodinimo klausimą, užtikrinant visiems muitinės pareigūnams (statutiniams valstybės tarnautojams) teisę gauti pareigūnų valstybinę pensiją.

4. Užtikrinti muitinės pareigūnų atsakomybės neišvengiamumo už tarnybinius nusižengimus principo įgyvendinimą.

5. Sistemingai formuoti negatyvų visuomenės požiūrį į kontrabandą ir nelegalią prekių apyvartą.

Balsavimo rezultatai: už - 5, susilaikė - 1.

 

13. SVARSTYTA. Sprendimo „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) mokesčio tarifo ir surinktų lėšų paskirstymo” priėmimas.

 

Kalbėjo: Dainius Budrys, Audrius Endzinas.

NUTARTA:

1. Konstatuoti, kad:

1.1.  Valstybės kontrolės atlikta valstybinio audito ataskaita „Termofikacinėse elektrinėse pagamintos remiamos elektros energijos supirkimo apimčių (kvotų) nustatymas“ atskleidė, kad Lietuvoje termofikacinės elektrinės remiamos nustatant joms elektros energijos supirkimo kvotas, neatsižvelgiant į energijos gamybos efektyvumą, o veikianti termofikacinių elektrinių rėmimo sistema iškreipia rinką.

1.2. Energetikos ministerija, rengdama 2010 m.spalio 8 d. įsakymą Nr. 1-285 “Dėl elektrinių, kurioms nustatoma remtinos elektros energijos gamybos apimtis, sąrašo ir remtinos elektros energijos gamybos apimties ir masto 2011 metais bei prognozių nustatymo” neatsižvelgė į Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitos „Termofikacinėse elektrinėse pagamintos remiamos elektros energijos supirkimo apimčių (kvotų) nustatymas“ išvadą, kad remiamos elektros energijos apimčių pokyčiai daro tiesioginę įtaką elektros energijos kainą ir jų neįvertino nustatant energijos supirkimo apimtis AB Lietuvos elektrinei ir termofikacinėms elektrinėms, ir tokiu būdu  neįgyvendino minėtoje ataskaitoje pateiktos rekomendacijos “Tvirtinti remiamos elektros energijos apimčių dydžius, gavus Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos informaciją dėl įtakos elektros energijos kainai įvertinimo“.

1.3. Energetikos ministerija, rengdama 2010 m. spalio 8 d. įsakymą Nr. 1-283 „Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2009 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr.1-215 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitė aprašo 6.3. punktą taip „6.3 Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (toliau – VIAP) lėšos šio Aprašo nustatyta tvarka mokamos gamintojams, kuriems VIAP lėšos būtinos užtikrinant elektros energijos tiekimo saugumą ir energetikos sistemos rezervus nustatytosiose elektrinėse.“, kad jame nebeliko prievolės elektros gamintojams gaminti elektrą, ir tokiu būdu sudarė galimybę elektros gamintojams piktnaudžiauti, t.y. nepagrįstai gauti  VIAP lėšas,  nors  elektros energija nebuvo gaminama.

1.4. Atsižvelgiant į 3 punkte išdėstytus argumentus, kelia abejonių:

 1.4.1. Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2007 m. spalio 19 d. nutarimu Nr 03-82 ir  2010 m. gruodžio 17 d. nutarimu Nr.03-328  nustatyti VIAP lėšų dydžiai pagal kiekvieną viešuosius interesus atitinkančią paslaugą, surinktų VIAP lėšų paskirstymas bei jų atitikimas Europos Sąjungos teisės aktų nuostatoms.

1.4.2. 2009-2010 metais galiojusios išimties nemokėti VIAP dedamosios mažiesiems elektros gamintojams,  kurie gamina ir naudoja elektros energiją savo reikmėms, jei jų įrenginių instaliuota galia neviršijo 35 MW, panaikinimas.

2. Rekomenduoti Lietuvos Vyriausybei užtikrinti Valstybės kontrolės valstybinio audito  „Termofikacinėse elektrinėse pagamintos remiamos elektros energijos supirkimo apimčių (kvotų) nustatymas“ išvadų ir rekomendacijų įgyvendinimą.

3. Rekomenduoti Energetikos ministerijai:

3.1. atsižvelgti į Valstybės kontrolės valstybinio audito „Termofikacinėse elektrinėse pagamintos remiamos elektros energijos supirkimo apimčių (kvotų) nustatymas“ išvadas ir rekomendacijas.

3.2. siekiant pašalinti piktnaudžiavimo galimybes, skubiai pakeisti 2010 m. spalio 8 d. įsakymo Nr. 1-283 „Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2009 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr.1-215 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“  6.3. punkto nuostatas, kad Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų lėšos būtų mokamos tik gamintojams, gaminantiems elektros energiją Lietuvoje.

4. Rekomenduoti Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai peržiūrėti 2010 m. gruodžio 17 d. nutarimu Nr.03-328  nustatytus VIAP lėšų dydžius bei  surinktų VIAP lėšų paskirstymą.

Pritarta bendru sutarimu.

 

14. SVARSTYTA. Dėl kreipimosi į  LR Seimo valdybą, prašyti  LR  Vyriausybės pateikti išvadas šiems įstatymų projektams:

1. Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 1, 3, 4, 7, 12, 23, 24, 25, 29 ir 33 straipsnių ir priedo pakeitimo, Kodekso papildymo 4(1), 25(1) ir 33(1) straipsniais ir Kodekso 8 ir 27 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektui Nr. XIP-2913(2) ES;

2. Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo ir Kodekso 4 straipsnio 2 dalies pripažinimo netekusia galios įstatymo projektui Nr. XIP-3028;

3. Geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymo ir jį keitusio įstatymo pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektui Nr. XIP-3029.  

Kalbėjo: Dainius Budrys.

NUTARTA. Prašyti  Seimo valdybos kreiptis į LR Vyriausybę pateikti išvadas šiems įstatymų projektams:

1. Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 1, 3, 4, 7, 12, 23, 24, 25, 29 ir 33 straipsnių ir priedo pakeitimo, Kodekso papildymo 4(1), 25(1) ir 33(1) straipsniais ir Kodekso 8 ir 27 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektui Nr. XIP-2913(2) ES;

2. Geležinkelių transporto kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir taikymo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo ir Kodekso 4 straipsnio 2 dalies pripažinimo netekusia galios įstatymo projektui Nr. XIP-3028;

3. Geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymo ir jį keitusio įstatymo pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektui Nr. XIP-3029

Balsavimo rezultatai: už -  4 , prieš - 1, susilaikė - 0.

 

16. SVARSTYTA. Pasirengimas  Antspaudų ir spaudų apyvartos kontrolės įstatymo pakeitimo  įstatymo projekto  Nr. XIP-1106(2); Valstybės herbo, kitų herbų ir herbinių ženklų įstatymo 5 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-1108(2) svarstymui.

NUTARTA. Komiteto išvadų rengėjais  paskirti A.Endziną, V.Valkiūną, R.Sinkevičių, komiteto biuro patarėją G.Pajuodienę.

Pritarta bendru sutarimu.

 

17. SVARSTYTA. Pasirengimas  Šilumos ūkio įstatymo 2, 3, 20, 22, 28 ir 31 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XIP-2915;

Konkurencijos įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr.  XIP-2916; 

Civilinio kodekso 4.84 straipsnio pakeitimo ir papildymo  įstatymo projekto Nr. XIP-2917;

Administracinių teisės pažeidimų kodekso 224, 259(1) straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 99(11) straipsniu  įstatymo projekto Nr. XIP-2918 svarstymui.

NUTARTA. Komiteto išvadų rengėjais  paskirti K.Masiulį, B.Vėsaitę, komiteto biuro patarėją R.Duburaitę, komiteto biuro patarėją R.Petkūnienę, komiteto biuro patarėją D.Šaltmerį.

Pritarta bendru sutarimu.

 

18.  SVARSTYTA. Pasirengimas Šilumos ūkio įstatymo 12 straipsnio 1 dalies papildymo įstatymo projekto  Nr. XIP-2750  svarstymui.

NUTARTA. Komiteto išvadų rengėjais  paskirti K.Masiulį, A.Sacharuk, komiteto biuro patarėjas R.Duburaitę, R.Petkūnienę.

Pritarta bendru sutarimu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ