Apie Komiteto posėdžius 

EN  FR

Apie Ekonomikos komiteto 2011-12-09 posėdį


Ekonomikos komiteto 2011-12-09 posėdyje:

 

            1. SVARSTYTA. Seimo narių V.Bacevičiaus (2011-12-01), (2011-12-07); K.Masiulio ir K.Daukšio (2011-12-07) pasiūlymai  Energetikos įstatymo pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-2604(2) ES.

Kalbėjo: Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius, Vygantas Vaitkus,  Valdemaras Valkiūnas, Ana Selčinskienė, Julius Veselka, Kęstutis Daukšys, Kęstutis Žilėnas, Kęstutis Masiulis,  Rimantas Sinkevičius.

               NUTARTA:

1.      Pritarti Seimo nario V.Bacevičiaus (2011-12-01) pasiūlymams.

      Balsavimo rezultatai: už -  8,  prieš - 1, susilaikė – 0.

2.      Pritarti Seimo narių K.Masiulio ir K.Daukšio (2011-12-07) pirmajam-vienuoliktajam pasiūlymams.

                  Pritarta bendru sutarimu.

3.      Pritarti Seimo narių K.Masiulio ir K.Daukšio (2011-12-07) dvyliktajam  pasiūlymui.

                  Balsavimo rezultatai: už - 9,  prieš – 1, susilaikė – 0.

4.      Pritarti Seimo narių K.Masiulio ir K.Daukšio (2011-12-07) tryliktajam-keturioliktajam pasiūlymams.

                 Pritarta bendru sutarimu.

5.      Nepritarti Seimo narių K.Masiulio ir K.Daukšio (2011-12-07) penkioliktajam   pasiūlymui.

                  Balsavimo rezultatai: už - 5,  prieš – 3, susilaikė – 2. (lėmė pirmininko balsas).

6.      Pritarti Seimo narių K.Masiulio ir K.Daukšio (2011-12-07) šešioliktajam-dvidešimt antrajam pasiūlymams.

Pritarta bendru sutarimu.

           2. SVARSTYTA. Teisės departamento (2011-12-02) išvada  Įmonių bankroto įstatymo 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 21, 22, 23, 26, 33, 36 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 11(1) straipsniu ir trečiuoju (1) skirsniu įstatymo projektui  Nr. XIP-1516(6).

Kalbėjo: Dainius Budrys, Audronė Railaitė, Kęstutis Daukšys.

               NUTARTA. Pritarti Teisės departamento (2011-12-02) išvadai.

               Balsavimo rezultatai: už -  7, prieš – 0,  susilaikė  - 3.

3. SVARSTYTA. Dėl 2011-11-30 Ekonomikos komiteto  išvažiuojamojo posėdžio į AB Lietuvos elektrinė sprendimo projekto.

Kalbėjo: Dainius Budrys.

NUTARTA.

1. Konstatuoti, kad 2011-11-30 Ekonomikos komiteto išvažiuojamajame posėdyje  į AB Lietuvos elektrinę buvo apsvarstyti klausimai:

§  AB Lietuvos energija: pertvarkos tikslai ir rezultatai.

§  AB Lietuvos energija finansiniai rezultatai.

§  Lietuvos elektros  energijos rinka, gamybos ir prekybos planavimas.

§  VIAP lėšų poreikis AB Lietuvos elektrinė.

2.      Pasiūlyti Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai:

 2.1. atsižvelgiant į tai, kad AB Lietuvos elektrinė IX bloko projektas įgyvendina  Nacionalinė energetikos strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2007 m. sausio 18 d. nutarimu Nr. X-1046, įgyvendinimo 2008–2012 metų planą, numatyti ir skirti pakankamą AB Lietuvos elektrinė IX bloko projekto finansavimą, tokiu būdu užtikrinant, kad projektas būtų  įgyvendintas numatytais terminais, t.y. 2012 m. rugsėjo mėn.  

2.2. peržiūrėti AB Lietuvos elektrinės lėšų kintamų ir pastovių sąnaudų įtraukimo į VIAP lėšas klausimą; 

Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 4.

4. SVARSTYTA. 2011-12-02 Ekonomikos komiteto  posėdžio  „Dėl AB „Lietuvos geležinkeliai“ dividendų už 2011 m. veiklos rezultatus mokėjimo galimybių“ sprendimo projektas.

Kalbėjo: Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius.

NUTARTA:

Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komitetas, parlamentinės kontrolės tvarka išklausęs Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos, Finansų ministerijos, Ūkio ministerijos, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovų, Ekonomikos komiteto narių nuomones dėl numatomo įpareigojimo akcinei bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ pervesti dividendus už 2011 m. įmonės veiklos rezultatus į valstybės biudžetą,

               vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 60 straipsnio 1 dalies 7 punktu, bendru sutarimu

n u s p r e n d ž i a:

               1. Konstatuoti, kad:

               1.1 ūkio krizės laikotarpiu 2009 – 2012 m. AB „Lietuvos geležinkeliai“ veiklos generuojami mokėjimai į valstybės biudžetus (mokesčiai, įmokos Sodrai, dividendai) didėja 154 mln. litų arba 57%. Nuo 2009 metų AB „Lietuvos geležinkeliai“ grynojo pelno suma, atėmus ilgalaikių paskolų grąžinimui ir dividendams skiriamas lėšas, yra neigiama, o tai reiškia, kad bendrovės nuosavos lėšos, kurias bendrovė gali skirti komercinio sektoriaus turto atnaujinimui ir modernizavimui, yra mažesnės už šio turto nusidėvėjimą;

               1.2 užsitęsus tokiai situacijai AB „Lietuvos geležinkeliai“ ateityje taps nepajėgūs sėkmingai konkuruoti tarptautinėse krovinių vežimo rinkose, kurios yra pagrindinis Lietuvos geležinkelių transporto sektoriaus pajamų šaltinis;

               1.3 ypatingai aktuali prekinių vagonų parko atnaujinimo problema, kurios sprendimui bendrovė  planavo panaudoti 2011 metų pelną. Nuo 1992 metų eksploatavimo laikas baigėsi daugiau kaip 8 tūkst. prekinių vagonų, o buvo įsigyta tik 800 prekiniai vagonai;

               1.4 minimalus papildomų vagonų poreikis valstybės remiamiems tarptautiniams krovinių vežimo projektams „Saulė“, „Merkurijus“, „Vikingas“ bei NATO krovinių vežimui – 430 vagonų, o jų rinkos kaina siekia apie 100 mln. litų. (Geležinkelių transporto sektoriui skiriamos Europos Sąjungos fondų lėšos naudojamos tik pagrindinių geležinkelių koridorių infrastruktūros modernizavimui ir plėtrai, ir negali būti skiriamos komerciniam krovinių vežimo sektoriaus reikmėms).

               2. Atkreipti dėmesį į tai, kad AB „Lietuvos geležinkeliai“ dividendų už 2011 metų pelną dydis yra itin reikšmingas, lyginant su bendrovės apyvarta (121 mln. Lt prilygsta bendrovės mėnesio veiklos pajamoms), ir tokios sumos vienkartinis išmokėjimas sąlygoja grėsmę bendrovės mokumui. Todėl siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir (ar) akcininko teises įgyvendinančiai Susisiekimo ministerijai nustatyti AB „Lietuvos geležinkeliai“ dividendų mokėjimo į valstybės biudžetą grafiką, pagrįstą realiomis bendrovės mokumo galimybėmis.

               3. Įvertinus tai, kad 2012-12-01 Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Valstybės ir savivaldybių įmonių įstatymo pataisą, pagal kurią valstybės ir savivaldybių įmonėms nustatyta dividendų suma negali viršyti 50% nuo įmonės ataskaitinių finansinių metų pelno (15 str. 6 d.), siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei laikytis šio įstatymo nuostatų ir nustatant dividendus akcinėms bei uždarosioms akcinėms bendrovėms, kurių akcijos priklauso valstybei.

               4. Objektyviam AB „Lietuvos geležinkeliai“ indėlio valstybės finansams atspindėjimui, siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei AB „Lietuvos geležinkeliai“ vykdomo keleivių vežimo geležinkelių transportu patiriamas išlaidas, kurios dengiamos ne iš keleivių vežimo pajamų ir valstybės subsidijų, o iš kitų geležinkelio komercinių veiklų pajamų, prilyginti valstybei mokamiems dividendams.

               5. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei sprendžiant AB „Lietuvos geležinkeliai“ dividendų, apmokestinimo bei finansavimo klausimus:

               5.1 atkreipti dėmesį, kad pernelyg užsitęsus dabartinei dividendų mokėjimo politikai, pelningai dirbanti AB „Lietuvos geležinkeliai“ neturės lėšų turtui atnaujinti (ir juo labiau turto plėtrai ir verslo potencialo didinimui), todėl iškils problemų dėl įmonės konkurencingumo (ypač tarptautinėse krovinių vežimo rinkose), jos veiklų tęstinumo;

               5.2 įvertinti Europos Sąjungos geležinkelių transporto sektoriaus teisės aktų reikalavimus, susijusius su keleivių vežimo, viešosios geležinkelių infrastruktūros finansavimu ir šioms veikloms skiriamų lėšų naudojimu.

               6. Siekiant užtikrinti, kad nustatant mokesčius ir kitus mokėjimus valstybei būtų tinkamai įvertinti šalies ūkio subjektų gebėjimai juos generuoti ir kad mokesčiai būtų tinkamai susieti su šalies ūkio raida, siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei apsvarstyti klausimą dėl šalies ūkio raidos bei investicijų planavimo funkcijų perdavimo Ūkio ministerijai.

               7. Prašyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuolat informuoti komitetą apie šiame komiteto sprendime pateiktų siūlymų įgyvendinimą.

Pritarta bendru sutarimu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ