Apie Komiteto posėdžius 

EN  FR

Apie Ekonomikos komiteto 2008-12-23 posėdį


 

 

 

 

Ekonomikos komiteto 2008-12-23 posėdyje:

 

 

1. SVARSTYTA: Seimo narių E.Jurkevičiaus (2008-12-22), P.Auštrevičiaus (2008-12-22), K.Glavecko ir kt. (2008-12-22) pasiūlymai Laikinojo mokesčio už juridinių asmenų valdomus automobilius įstatymo projektui XIP-155(2).

 

Kalbėjo: D.Budrys, I.Šimonytė, V.Bacevičius, J.Veselka, R.Čepas, R.Sinkevičius, B.Vėsaitė, E.Jurkevičius, V.Valkiūnas.

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str.   d.

P.

1.

Seimo narys

E. Jurkevičius,

2008-12-22

5

 

4

N

Argumentai:         

         Lietuvoje veikia apie vieną tūkstantį ne pelno organizacijų, įregistruotų pagal LR Labdaros ir paramos fondų įstatymą, kurios vykdo visuomenei naudingą veiklą ir yra finansuojamos iš rėmėjų bei gyventojų. Dalis šių organizacijų, kurios turi transporto priemones, naudoja jas visuomenei naudingiems tikslams vykdyti, todėl jų apmokestinimas papildomu mokesčiu už transporto priemones apsunkintų vykdomą veiklą, kadangi iš rėmėjų ir gyventojų gaunamą paramą naudoja savo įstatuose ir įstatyme numatytoms visuomenei naudingoms funkcijoms vykdyti. Siūlomą pataisą palaiko Nevyriausybinių organizacijų informacijos ir paramos centras, atstovaujantis daugumą Lietuvos veikiančių organizacijų, įregistruotų pagal LR Labdaros ir paramos fondų įstatymą.

                Vertinant tai, jog daugiau nei pusė labdaros ir paramos fondų transporto priemonių neturi, ši įstatymo projekto pataisa valstybei neigiamos žalos finansiniu aspektu nepadarys, o labdaros ir paramos fondams nereikės ieškoti dar papildomų paramos šaltinių mokesčiui už disponuojamas transporto priemones sumokėti. 

Pavyzdžiui: 100 labdaros ir paramos fondų x 150 lt x 12 mėn.= 180.000,00 lt.

 

Pasiūlymas:

Siūloma pakeisti  įstatymo projekto  5 straipsnį ir jį papildyti 4 punktu, jį išdėstyti taip:

“5 straipsnis.  Mokesčio lengvatos

Mokesčiu neapmokestinami:

4) labdaros ir paramos fondai.”

Nepritarti.

  Remiantis įstatymo projektu, laikiną mokestį už juridinių asmenų valdomus automobilius mokėtų visi viešieji juridiniai asmenys, įskaitant biudžetines įstaigas ir visas pelno nesiekiančias organizacijas. Todėl iš apmokestinimo sistemos išskirti labdaros ir paramos fondus ir taikyti mokesčio lengvatą tik labdaros ir paramos fondų valdomiems automobiliams būtų nepagrįsta. 

Be to, galėtų atsirasti prielaidos piktnaudžiavimui registruojant automobilius labdaros ir paramos fondų vardu.

Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad jeigu labdaros ir paramos fondai valdytų automobilį, priskirtiną specialios paskirties transporto priemonėms (pvz. neįgaliųjų vežimėliui pritaikytą transporto priemonę), šis automobilis būtų atleistas nuo mokesčio.

2.

Seimo narys

P. Auštrevičius,

2008-12-22

7

2

 

 

Argumentai:

 

Pasiūlymas:

Siūloma pakeisti įstatymo projekto  7 straipsnio 2 punktą ir juos išdėstyti taip:

 

 „ 2. Mokestis pradedamas skaičiuoti mokėti nuo kalendorinio mėnesio, kurį automobilis buvo pradėtas valdyti, ir mokamas kiekvieno kalendorinio ketvirčio pabaigoje.“

Pritarti iš dalies

Pasiūlymas:

„2. Mokestis pradedamas mokėti skaičiuoti nuo kalendorinio mėnesio, kurį automobilis buvo pradėtas valdyti, ir mokamas šio straipsnio 6 dalyje nustatytais terminais.“

 

 

 

7

3

 

 

Argumentai:

 

Pasiūlymas:

Siūloma pakeisti įstatymo projekto  7 straipsnio  3 punktą ir juos išdėstyti taip:

 

„3.   Mokestis nebeskaičiuojamas nebemokamas nuo kalendorinio mėnesio, einančio po to kalendorinio mėnesio, kurį automobilis buvo nustotas valdyti, išskyrus atvejus, kai automobilį pradeda valdyti kitas asmuo, kuriam šio įstatymo nustatyta tvarka tenka prievolė mokėti mokestį – šiuo atveju mokestis nebeskaičiuojamas nebemokamas nuo to kalendorinio mėnesio, kurį automobilį nustota valdyti.”

 Pritarti. 

 

3.

Seimo nariai

K.Glaveckas, V. Matuzas,

L. Dinius,

2008-12-22

5

 

 

 

Argumentai:

    Be to, pagal tarptautines sutartis nuo visų mokesčių yra atleidžiami diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, tarptautinių organizacijų ir jų atstovybių nuosavybė, tarp jų ir automobiliai.

 

Pasiūlymas:

    „5 straipsnis. Mokesčio lengvatos

    Mokesčiu neapmokestinami:

    1) automobiliai, kurie pagal Susisiekimo ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintas motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijas ir klases pagal konstrukciją, priskiriamos specialios paskirties transporto priemonėms;

   2) specialiosios transporto priemonės taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme;

   3) tradicinių religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų valdomi automobiliai;

   4) automobiliai, teisės aktų nustatyta tvarka pažymėti diplomatiniais valstybinio numerio ženklais.“

 Pritarti.

 

 

 

 

6

 

 

 

Argumentai:

     kadangi taksi automobiliai ir reguliaraus maršruto transporto priemonės yra pagrindinė šia veikla besiverčiančių įmonių gamybos priemonė, tokiems automobiliams tikslinga nustatyti mažesnį mokesčio tarifą.

 

Pasiūlymas:

   „6 straipsnis. Mokesčio tarifas

   1. Mokesčio tarifas yra 150 litų už vieną automobilį, nenurodytą šio straipsnio 2 dalyje, per kalendorinį mėnesį.

   2. Mokesčio tarifas automobiliams, teisės aktų nustatyta tvarka pažymėtiems taksi valstybinio numerio ženklais, taip pat automobiliams, turintiems daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurie naudojami keleiviams vežti nustatytais reguliaraus susisiekimo maršrutais, yra 75 litai už vieną automobilį per kalendorinį mėnesį.“

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ