Apie Ekonomikos komiteto 2008-12-23 posėdį
Ekonomikos komiteto 2008-12-23 posėdyje:
1. SVARSTYTA: Seimo narių
E.Jurkevičiaus (2008-12-22), P.Auštrevičiaus (2008-12-22), K.Glavecko ir kt.
(2008-12-22) pasiūlymai Laikinojo mokesčio už juridinių asmenų valdomus
automobilius įstatymo projektui XIP-155(2).
Kalbėjo: D.Budrys,
I.Šimonytė, V.Bacevičius, J.Veselka, R.Čepas, R.Sinkevičius, B.Vėsaitė,
E.Jurkevičius, V.Valkiūnas.
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Seimo narys
E. Jurkevičius,
2008-12-22
|
5
|
|
4
|
N
|
Argumentai:
Lietuvoje veikia apie vieną tūkstantį ne pelno organizacijų, įregistruotų
pagal LR Labdaros ir paramos fondų įstatymą, kurios vykdo visuomenei naudingą
veiklą ir yra finansuojamos iš rėmėjų bei gyventojų. Dalis šių organizacijų,
kurios turi transporto priemones, naudoja jas visuomenei naudingiems tikslams
vykdyti, todėl jų apmokestinimas papildomu mokesčiu už transporto priemones
apsunkintų vykdomą veiklą, kadangi iš rėmėjų ir gyventojų gaunamą paramą
naudoja savo įstatuose ir įstatyme numatytoms visuomenei naudingoms
funkcijoms vykdyti. Siūlomą pataisą palaiko Nevyriausybinių organizacijų
informacijos ir paramos centras, atstovaujantis daugumą Lietuvos veikiančių
organizacijų, įregistruotų pagal LR Labdaros ir paramos fondų įstatymą.
Vertinant
tai, jog daugiau nei pusė labdaros ir paramos fondų transporto priemonių
neturi, ši įstatymo projekto pataisa valstybei neigiamos žalos finansiniu
aspektu nepadarys, o labdaros ir paramos fondams nereikės ieškoti dar
papildomų paramos šaltinių mokesčiui už disponuojamas transporto priemones
sumokėti.
Pavyzdžiui: 100
labdaros ir paramos fondų x 150 lt x 12 mėn.= 180.000,00 lt.
Pasiūlymas:
Siūloma pakeisti
įstatymo projekto 5 straipsnį ir jį papildyti 4 punktu, jį išdėstyti
taip:
“5
straipsnis. Mokesčio lengvatos
Mokesčiu
neapmokestinami:
4) labdaros ir paramos
fondai.”
|
Nepritarti.
|
Remiantis įstatymo projektu, laikiną mokestį už juridinių asmenų valdomus automobilius mokėtų visi viešieji juridiniai asmenys, įskaitant biudžetines įstaigas ir visas pelno nesiekiančias organizacijas. Todėl iš apmokestinimo sistemos išskirti labdaros ir paramos fondus ir taikyti mokesčio lengvatą tik labdaros ir paramos fondų valdomiems automobiliams būtų nepagrįsta.
Be
to, galėtų atsirasti prielaidos piktnaudžiavimui registruojant automobilius
labdaros ir paramos fondų vardu.
Taip pat atkreiptinas
dėmesys, kad jeigu labdaros ir paramos fondai valdytų automobilį, priskirtiną
specialios paskirties transporto priemonėms (pvz. neįgaliųjų vežimėliui
pritaikytą transporto priemonę), šis automobilis būtų atleistas nuo mokesčio.
|
2.
|
Seimo narys
P. Auštrevičius,
2008-12-22
|
7
|
2
|
|
|
Argumentai:
Pasiūlymas:
Siūloma pakeisti įstatymo
projekto 7 straipsnio 2 punktą ir juos išdėstyti taip:
„ 2. Mokestis
pradedamas skaičiuoti mokėti nuo kalendorinio mėnesio,
kurį automobilis buvo pradėtas valdyti, ir mokamas kiekvieno kalendorinio
ketvirčio pabaigoje.“
|
Pritarti iš dalies
|
Pasiūlymas:
„2. Mokestis pradedamas mokėti skaičiuoti nuo
kalendorinio mėnesio, kurį automobilis buvo pradėtas valdyti, ir mokamas šio
straipsnio 6 dalyje nustatytais terminais.“
|
|
|
7
|
3
|
|
|
Argumentai:
Pasiūlymas:
Siūloma pakeisti įstatymo
projekto 7 straipsnio 3 punktą ir juos išdėstyti taip:
„3. Mokestis nebeskaičiuojamas nebemokamas nuo kalendorinio mėnesio, einančio po to
kalendorinio mėnesio, kurį automobilis buvo nustotas valdyti, išskyrus
atvejus, kai automobilį pradeda valdyti kitas asmuo, kuriam šio įstatymo
nustatyta tvarka tenka prievolė mokėti mokestį – šiuo atveju mokestis nebeskaičiuojamas nebemokamas nuo to kalendorinio mėnesio, kurį automobilį
nustota valdyti.”
|
Pritarti.
|
|
3.
|
Seimo nariai
K.Glaveckas, V. Matuzas,
L. Dinius,
2008-12-22
|
5
|
|
|
|
Argumentai:
Be to, pagal tarptautines sutartis nuo visų mokesčių yra atleidžiami
diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, tarptautinių organizacijų ir jų
atstovybių nuosavybė, tarp jų ir automobiliai.
Pasiūlymas:
„5 straipsnis. Mokesčio lengvatos
Mokesčiu neapmokestinami:
1) automobiliai, kurie pagal Susisiekimo ministerijos ar jos įgaliotos
institucijos patvirtintas motorinių transporto priemonių ir jų priekabų
kategorijas ir klases pagal konstrukciją, priskiriamos specialios paskirties
transporto priemonėms;
2) specialiosios transporto priemonės taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos
Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme;
3) tradicinių religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų valdomi automobiliai;
4) automobiliai, teisės aktų nustatyta tvarka pažymėti diplomatiniais
valstybinio numerio ženklais.“
|
Pritarti.
|
|
|
|
6
|
|
|
|
Argumentai:
kadangi taksi automobiliai ir reguliaraus maršruto transporto priemonės yra
pagrindinė šia veikla besiverčiančių įmonių gamybos priemonė, tokiems
automobiliams tikslinga nustatyti mažesnį mokesčio tarifą.
Pasiūlymas:
„6 straipsnis. Mokesčio tarifas
1. Mokesčio tarifas yra 150 litų už
vieną automobilį, nenurodytą šio straipsnio 2 dalyje, per
kalendorinį mėnesį.
2. Mokesčio tarifas automobiliams, teisės aktų nustatyta tvarka pažymėtiems
taksi valstybinio numerio ženklais, taip pat automobiliams, turintiems
daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir
kurie naudojami keleiviams vežti nustatytais reguliaraus susisiekimo
maršrutais, yra 75 litai už vieną automobilį per kalendorinį mėnesį.“
|
Pritarti.
|
|
|