Apie Komiteto posėdžius 

EN  FR

Apie Ekonomikos komiteto 2009-12-09 posėdį


1. SVARSTYTA. Farmacijos įstatymo dvyliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 59(1) straipsniu įstatymo projektas XIP-1346.

 

Kalbėjo: Dainius Budrys, Julius Veselka, Kęstutis Daukšys, Audrius Endzinas, Jurgis Razma, Kazimieras Kuzminskas, Rimantas Sinkevičius, Birutė Vėsaitė, Valdemaras Valkiūnas,  Dangutė Mikutienė, Gediminas Navaitis, Janina Kumpienė, Martynas Marcinkevičius, Stasys Juodvalkis.

 

NUTARTA: 1. Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

2. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui nekompensuojamojo receptinio vaistinio preparato rinkodaros teisės turėtojui ar lygiagretaus importo leidimo turėtojui nustatyti pareigą deklaruoti ne tik jo taikomą Lietuvai nekompensuojamojo receptinio vaistinio preparato  kainą  (neįskaitant PVM ar importo PVM), bet  ir jos palyginimą su kaimyninėms šalims taikoma kaina.

3. Komiteto paskirtas pranešėjas: Audrius Endzinas.

Balsavimo rezultatai: “už” – 6; “prieš” – 4, “susilaikė” – nėra.

 

2. SVARSTYTA. Farmacijos įstatymo 2, 35, 36, 39 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP-893.

 

Kalbėjo: Dainius Budrys, Audrius Endzinas, Janina Kumpienė, Martynas Marcinkevičius.

 

NUTARTA: 1. Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

2.  Pasiūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo projektą patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Ekonomikos komiteto pasiūlymą.

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 3 straipsnio 1 dalimi  keičiamo įstatymo 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Ekstemporalūs vaistiniai preparatai gali būti gaminami tik gamybinėse vaistinėse. Draudžiama vaistinėje gaminti ekstemporalų vaistinį preparatą tapatų registruotam vaistiniam preparatui ir (ar) vaistiniam preparatui, kuriam sustabdyta arba panaikinta vaistinio preparato rinkodara ar registracijos pažymėjimo galiojimas dėl 66 straipsnio 1 dalies 1, 2 ir (ar) 3 punktuose nurodytų pagrindų. Ekstemporalūs vaistiniai preparatai gamybinėse vaistinėse turi būti pagaminti ir išduoti (parduoti) per sveikatos apsaugos ministro nustatytą terminą

3. Komiteto paskirtas pranešėjas: Audrius Endzinas.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

3. SVARSTYTA. Seimo narių B.Vėsaitės (2009-12-04); V.Matuzo, J.Šimėno (2009-12-07); A.Matulo (2009-12-08) pasiūlymai Akcizų įstatymo 38 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui

 

Kalbėjo: Dainius Budrys,  Birutė Vėsaitė, Jurgis Razma, Vitas Matuzas,  Žygintas Grekas.

 

NUTARTA: 1. Nepritarti Seimo narės Birutės Vėsaitės pasiūlymui.

Balsavimo rezultatai: “už” – 3; “prieš” – 2, “susilaikė” –4.

2. Pritarti Seimo narių Vito Matuzo, Jono Šimėno pasiūlymams.

Balsavimo rezultatai: “už” –7; “prieš” –1, “susilaikė” –2.

3. Nepritarti Seimo nario Antano Matulo pasiūlymui.

Balsavimo rezultatai: nepritarti bendru sutarimu.

 

4. SVARSTYTA. Seimo narių V.Kurpuveso, E.Tamašausko (2009-12-08) pasiūlymai Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymo projektui XIP-1147(3).

 

Kalbėjo: Dainius Budrys, Kazimieras Kuzminskas.

 

NUTARTA: Nepritarti Seimo narių V.Kurpuveso, E.Tamašausko pasiūlymui.

Balsavimo rezultatai: “už” –4; “prieš” – 3, “susilaikė” –3.

 

5. SVARSTYTA. Akcinių bendrovių įstatymo 2, 4, 7, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 26, 26(1), 32, 34, 35, 37, 41, 45, 47, 48, 52, 53, 57, 62, 63, 65, 72, 73, 74, 75, 77, 78 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei Įstatymo papildymo 41(1) straipsniu įstatymo projektas XIP-1340 ES.

 

Kalbėjo: Dainius Budrys, Julius Veselka, Kęstutis Daukšys, Audrius Endzinas, Vaidotas Bacevičius, Jurgis Razma, Kazimieras Kuzminskas, Rimantas Sinkevičius,  Valdemaras Valkiūnas, Saulius Švedas, Milda Ručinskaitė, Rita Lisčinskaitė.

 

NUTARTA: 1. Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.

Balsavimo rezultatai: už” –5; “prieš” –1, “susilaikė” –1.

 

6. SVARSTYTA. Europos bendrovių įstatymo 2, 3, 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP1341.

 

Kalbėjo: Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius, Milda Ručinskaitė.

 

NUTARTA: 1. Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

7. SVARSTYTA. Europos kooperatinių bendrovių įstatymo 2, 5 straipsnių pakeitimo  įstatymo projektas XIP-1342.

 

Kalbėjo:  Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius, Milda Ručinskaitė.

 

NUTARTA: 1. Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

8. SVARSTYTA. Vienos valstybės ribas peržengiančio ribotos atsakomybės bendrovių jungimosi įstatymo 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-1343.

 

Kalbėjo: Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius, Milda Ručinskaitė.

 

NUTARTA: 1. Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

9. SVARSTYTA. Vertybinių popierių įstatymo 31, 35, 36, 37, 38, 39 straipsnių pakeitimo  įstatymo projektas XIP-1344.

 

Kalbėjo: Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius, Milda Ručinskaitė.

 

NUTARTA: 1. Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

10. SVARSTYTA. Šilumos ūkio įstatymo 2, 10, 12, 20, 21, 22, 27, 30, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas XIP-1317 ES.

 

Kalbėjo: Dainius Budrys, Julius Veselka, Kęstutis Daukšys, Audrius Endzinas, Vidmantas  Adomonis, Romualdas Morkvėnas, Saulius Švedas.

 

NUTARTA: Įstatymo projekto svarstyme daryti pertrauką.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

11. SVARSTYTA. Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos ir Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo kreipimaisi į Ekonomikos komitetą.

 

            NUTARTA: Ekonomikos komitetas, 2009 m. lapkričio 11 d. posėdyje išklausęs Lietuvos geležinkelininkų profsąjungos federacijos ir  Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo informaciją apie probleminius klausimus, susijusius su AB “Lietuvos geležinkeliai” veikla, nusprendė pasiūlyti Vyriausybei:

            1. 2010 m. valstybės biudžete numatyti objektyvų keleivių vežimo geležinkelių transportu veiklos kompensavimo dydį, vadovaujantis šiais argumentais:

            - Lietuva yra vienintelė Europos Sąjungos šalis, kurioje keleivių vežimo geležinkelių transportu veikla nefinansuojama valstybės ir/ar savivaldybių biudžetų lėšomis, o šios veiklos nuostolis dengiamas taikant kryžminį finansavimą (t.y. iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo veiklos uždirbamų pajamų). Tokia praktika neatitinka teisės aktų reikalavimų. Neskiriant valstybės lėšų keleivių vežimo geležinkelių transportu finansavimui, mažinamas AB „Lietuvos geležinkeliai“ konkurencingumas tiek tarptautiniuose krovinių pervežimuose, tiek liberalizuotoje vietinėje geležinkelio paslaugų rinkoje;

            - Nuo 2009 m. gruodžio 3 d. įsigaliojus 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentui Nr. 1370/2007, kuris reglamentuoja viešųjų keleivių vežimo paslaugų finansavimo klausimus, Lietuvos valstybei būtina laikantis reglamento nuostatų su geležinkelio įmone sudaryti sutartį dėl viešųjų paslaugų teikimo. Šių paslaugų kompensavimui turi būti skirtos valstybės biudžeto lėšos;

            - Kaip dalinis šaltinis šiam finansavimui galėtų būti AB „Lietuvos geležinkeliai“ dividendai, mokami už bendrovės 2008 m. pelną. Pagal Susisiekimo ministerijos nustatytą dividendų mokėjimo grafiką 2010 metais į valstybės biudžetą bendrovė turi sumokėti 32 mln.Lt dividendų;

            - AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra būtinas finansavimas susidėvėjusiam keleivinių riedmenų parko atnaujinimui. Valstybės sprendimas 2010 metais skirti lėšų keleivių vežimo veiklai leistų bendrovei paspartinti keleivinių riedmenų atnaujinimo programą. Už 50 mln.Lt būtų galimybė nupirkti ne mažiau kaip 5 naujus, komfortiškus ir ekonomiškus dyzelinius traukinius (automotrises), kuriuos eksploatuojant būtų pagerintos kelionės sąlygos ir sumažintos sąnaudos bei nuostoliai.

            2. Priimti reikiamus sprendimus dėl dalies akcizo pajamų už kurą skyrimo geležinkelių transporto sektoriui:

            - Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymas nustato, kad dalis akcizo pajamų, gauto už realizuotus degalus (variklių kurą), skiriama kelių transporto infrastruktūrai finansuoti. Lietuvoje akcizas mokamas ne tik už autotransporto priemonėms, bet ir už geležinkelių riedmenims naudojamą kurą, tačiau geležinkelių infrastruktūrai akcizo lėšos neskiriamos. Toks teisinis reguliavimas sudaro sąlygas nesąžiningai geležinkelių transporto ir kelių transporto konkurencijai ir neatitinka Europos Sąjungos teisės aktų bei politikos, kur prioritetas teikiamas ne autotransportui, o ekologiškesniam bei saugesniam geležinkelių transportui. Todėl dalį akcizo pajamų, surinktų už realizuotus dyzelinius degalus, skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūros finansavimui. Siekiant užtikrinti ilgalaikes lėšų skyrimo viešajai geležinkelių infrastruktūrai garantijas, siūlomą nuostatą tikslinga įtvirtinti įstatyme;

            - Skiriant viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūrai valstybės biudžeto lėšų, surinktų iš akcizo už dyzelinius degalus, būtų įgyvendinamas Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2001/14/EB 6 straipsnio reikalavimas. Direktyva reikalauja, kad valstybės-narės imtųsi priemonių, skatinančių geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidų ir geležinkelių infrastruktūros mokesčių mažinimą. Kaip būdas šiems reikalavimams įgyvendinti nurodoma ilgalaikio valstybės finansavimo geležinkelių infrastruktūros valdytojui užtikrinimas. Pažymėtina, kad Lietuva yra gavusi Europos Komisijos pretenziją dėl šios direktyvos nuostatos neįgyvendinimo ir, norėdama išvengti sankcijų, privalo kuo skubiau ištaisyti padėtį. Dalies akcizo už kurą lėšų skyrimas geležinkelių infrastruktūrai būtų svarus argumentas Europos Komisijai dėl direktyvos nuostatų įgyvendinimo.

            3. Tęsti konsultacijas su socialiniais partneriais (Geležinkelininkų profsąjungos federacija, Geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimu) dėl Lietuvos geležinkelių transporto sektoriaus reformos:

            - 2004 metais priimtas Geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymas nustato, kad Lietuvoje turi būti įsteigta valstybės įmonė viešajai geležinkelių infrastruktūrai valdyti, kuriai perduodamas AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdomas viešosios geležinkelių infrastruktūros turtas, įsipareigojimai, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo funkcijos. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 13 d. nutarime Nr. 153 nustatytas reformos užbaigimo terminas – 2011 m. gruodžio 31 d.;

            - 2006 m. valstybės kontrolė išreiškė abejonę dėl AB „Lietuvos geležinkeliai“ skaidymo (valstybės įmonės sukūrimo) tikslingumo ir pasiūlė atlikti geležinkelių transporto sektoriaus reformos ekonominį ir teisinį įvertinimą. 2007 m. Seimo audito komitetas, Seimo ekonomikos komitetas, Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas nurodė, kad nacionalinė geležinkelių bendrovė gali būti reorganizuojama tik esant ekonominiam ir teisiniam reformos pagrindimui;

            - Iki šiol nėra pateikta svarių argumentų (atliktų studijų, ekonominio ir teisinio pagrindimo) pagrindžiančių įstatyme numatytą AB „Lietuvos geležinkeliai“ išskaidymą. Atlikti geležinkelių transporto sektoriaus reformos vertinimai rodo, kad:

            1) AB „Lietuvos geležinkeliai“ išskaidymas sumažins bendrovės ir viso Lietuvos geležinkelių transporto sektoriaus efektyvumą;

            2) AB „Lietuvos geležinkeliai“ išskaidymas nebūtinas ES teisės aktų įgyvendinimui ir geležinkelių rinkos liberalizavimui (t.y. naujų vežėjų dalyvavimui rinkoje). Europos Komisija, išanalizavusi ES teisės aktų reikalavimų dėl geležinkelio veiklų atskyrimo ir liberalizavimo įgyvendinimą, nepareiškė Lietuvai pastabų dėl esamo geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio (t.y. dėl integralios AB „Lietuvos geležinkeliai“ veiklos) ir su tuo susijusio galimo naujų vežėjų diskriminavimo;

            3) Ekonomikos komitetas laikosi 2009 m. birželio 17 d. komiteto posėdyje konstatuotos pozicijos, kad Lietuvos valstybei tikslinga išsaugoti integralią (ne restruktūrizuotą, neprivatizuotą) nacionalinę geležinkelių kompaniją, kuri konkuruotų su kitų šalių nacionalinėmis geležinkelio kompanijomis vietinėje ir tarptautinėse rinkose ir kol nebus atlikta išsami socialinė, ekonominė studija, pagrindžianti reformos naudą AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos valstybei.

Balsavimo rezultatai:   „už“-5;- „prieš“-0;  „susilaikė“-1.

 

12. SVARSTYTA.  Dėl Ekonomikos komiteto 2009-10-14 d. išvažiuojamajame posėdyje į Lietuvos banką svarstytų klausimų

 

NUTARTA: Sprendimo priėmimą atidėti sekančiam komiteto posėdžiui.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

13. SVARSTYTA.  Pasirengimas Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo 1, 2, 3, 5, 7, 10, 11, 15, 16, 17, 19, 20 ir 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto XIP-1423  svarstymui.

 

NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti A.Endziną, K.Daukšį, komiteto biuro patarėją D.Šaltmerį.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

14. SVARSTYTA.  Pasirengimas Viešųjų pirkimų įstatymo 2, 6, 7, 8, 13, 15, 18, 22, 23, 24, 31, 32, 39, 41, 54, 58, 78, 85, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 straipsnių ir priedo papildymo ir pakeitimo, Įstatymo papildymo 21(1), 94(1), 95(1), 95(2) straipsniais, Įstatymo 98, 99, 100 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projekto XIP-1424 ES  svarstymui;

14.1. Pasirengimas Viešųjų pirkimų įstatymo 2, 4, 7, 8, 10, 11, 16, 18, 19, 22, 23, 24, 27, 28, 30, 33, 39, 40, 43, 45, 49, 57, 62, 74, 85, 86, 89, 92 straipsnių pakeitimo ir papildymo, Įstatymo papildymo 15(1) straipsniu įstatymo 12, 32 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto XIP-1425  svarstymui.

 

NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Bacevičių, K.Daukšį, komiteto biuro patarėją D.Šaltmerį.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

15. SVARSTYTA.  Pasirengimas  Elektros energetikos įstatymo 2, 5, 6, 10, 14, 22, 23, 24, 25, 28, 32, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 44 ir 45 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 42(1) straipsniu įstatymo projekto XIP-1475  svarstymui.

 

NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti D.Budrį, J.Veselką, A.Endziną,  komiteto biuro patarėją V.Strimaitį.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

16. SVARSTYTA. Dėl  komandiruotės į  Briuselį (Belgijos Karalystė) 2010 m. sausio 26-27 dienomis dalyvauti Europos Parlamento Vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos komiteto organizuojamuose klausymuose „Dėl kovos su pavėluotais mokėjimais, atliekamais pagal komercinius sandorius”.

 

             NUTARTA: Pritarti Dainiaus Budrio komandiruotei į Briuselį (Belgijos Karalystė) 2010 m. sausio 26-27 dienomis dalyvauti Europos Parlamento Vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos komiteto organizuojamuose klausymuose „Dėl kovos su pavėluotais mokėjimais, atliekamais pagal komercinius sandorius”. Kartu vyksta Ekonomikos komiteto biuro patarėja Rasa Ona Duburaitė.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ