1. SVARSTYTA. Farmacijos įstatymo
dvyliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 59(1) straipsniu
įstatymo projektas XIP-1346.
Kalbėjo:
Dainius Budrys, Julius Veselka, Kęstutis Daukšys, Audrius Endzinas, Jurgis
Razma, Kazimieras Kuzminskas, Rimantas Sinkevičius, Birutė Vėsaitė, Valdemaras
Valkiūnas, Dangutė Mikutienė, Gediminas
Navaitis, Janina Kumpienė, Martynas Marcinkevičius, Stasys Juodvalkis.
NUTARTA: 1. Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.
2. Pasiūlyti
pagrindiniam komitetui nekompensuojamojo receptinio vaistinio preparato
rinkodaros teisės turėtojui ar lygiagretaus importo leidimo turėtojui nustatyti
pareigą deklaruoti ne tik jo taikomą Lietuvai nekompensuojamojo receptinio
vaistinio preparato kainą (neįskaitant PVM ar importo PVM), bet ir jos palyginimą su kaimyninėms šalims
taikoma kaina.
3. Komiteto paskirtas
pranešėjas: Audrius Endzinas.
Balsavimo rezultatai: už
6; prieš 4, susilaikė nėra.
2. SVARSTYTA. Farmacijos įstatymo 2, 35,
36, 39 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP-893.
Kalbėjo:
Dainius Budrys, Audrius Endzinas, Janina Kumpienė, Martynas Marcinkevičius.
NUTARTA: 1. Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam
įstatymo projektui.
2.
Pasiūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo projektą patobulinti,
atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Ekonomikos
komiteto pasiūlymą.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 3 straipsnio 1
dalimi keičiamo įstatymo 1 dalį ir ją
išdėstyti taip:
1. Ekstemporalūs
vaistiniai preparatai gali būti gaminami tik gamybinėse vaistinėse. Draudžiama
vaistinėje gaminti ekstemporalų vaistinį preparatą tapatų registruotam
vaistiniam preparatui ir (ar) vaistiniam preparatui, kuriam sustabdyta arba
panaikinta vaistinio preparato rinkodara ar registracijos pažymėjimo galiojimas
dėl 66 straipsnio 1 dalies 1, 2 ir (ar) 3 punktuose nurodytų pagrindų. Ekstemporalūs vaistiniai preparatai
gamybinėse vaistinėse turi būti pagaminti ir išduoti (parduoti) per sveikatos
apsaugos ministro nustatytą terminą.
3. Komiteto paskirtas
pranešėjas: Audrius Endzinas.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
3. SVARSTYTA. Seimo narių B.Vėsaitės
(2009-12-04); V.Matuzo, J.Šimėno (2009-12-07); A.Matulo (2009-12-08) pasiūlymai
Akcizų įstatymo 38 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui
Kalbėjo: Dainius
Budrys, Birutė Vėsaitė, Jurgis Razma,
Vitas Matuzas, Žygintas Grekas.
NUTARTA: 1. Nepritarti
Seimo narės Birutės Vėsaitės pasiūlymui.
Balsavimo rezultatai: už
3; prieš 2, susilaikė 4.
2. Pritarti Seimo narių
Vito Matuzo, Jono Šimėno pasiūlymams.
Balsavimo rezultatai: už
7; prieš 1, susilaikė 2.
3. Nepritarti Seimo
nario Antano Matulo pasiūlymui.
Balsavimo rezultatai: nepritarti bendru
sutarimu.
4. SVARSTYTA. Seimo narių V.Kurpuveso,
E.Tamašausko (2009-12-08) pasiūlymai Vietos savivaldos įstatymo 6
straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymo projektui XIP-1147(3).
Kalbėjo: Dainius Budrys,
Kazimieras Kuzminskas.
NUTARTA: Nepritarti Seimo narių V.Kurpuveso, E.Tamašausko pasiūlymui.
Balsavimo rezultatai: už
4; prieš 3, susilaikė 3.
5. SVARSTYTA. Akcinių bendrovių įstatymo
2, 4, 7, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 26, 26(1), 32, 34, 35, 37, 41, 45, 47, 48, 52,
53, 57, 62, 63, 65, 72, 73, 74, 75, 77, 78 straipsnių pakeitimo ir papildymo
bei Įstatymo papildymo 41(1) straipsniu įstatymo projektas XIP-1340 ES.
Kalbėjo: Dainius Budrys,
Julius Veselka, Kęstutis Daukšys, Audrius Endzinas, Vaidotas Bacevičius, Jurgis
Razma, Kazimieras Kuzminskas, Rimantas Sinkevičius, Valdemaras Valkiūnas, Saulius Švedas, Milda Ručinskaitė, Rita
Lisčinskaitė.
NUTARTA: 1. Pritarti
komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.
Balsavimo rezultatai: už
5; prieš 1, susilaikė 1.
6. SVARSTYTA. Europos bendrovių
įstatymo 2, 3, 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP1341.
Kalbėjo: Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius,
Milda Ručinskaitė.
NUTARTA: 1. Pritarti
iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
7. SVARSTYTA. Europos kooperatinių bendrovių įstatymo 2,
5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas
XIP-1342.
Kalbėjo:
Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius, Milda Ručinskaitė.
NUTARTA: 1. Pritarti
iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
8. SVARSTYTA. Vienos valstybės ribas peržengiančio
ribotos atsakomybės bendrovių jungimosi įstatymo 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas
XIP-1343.
Kalbėjo: Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius,
Milda Ručinskaitė.
NUTARTA: 1. Pritarti
komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
9. SVARSTYTA. Vertybinių popierių įstatymo 31, 35, 36,
37, 38, 39 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas
XIP-1344.
Kalbėjo: Dainius Budrys, Vaidotas Bacevičius, Milda
Ručinskaitė.
NUTARTA: 1. Pritarti
komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
2. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaidotas Bacevičius.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
10. SVARSTYTA. Šilumos ūkio įstatymo 2, 10, 12, 20, 21,
22, 27, 30, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas XIP-1317
ES.
Kalbėjo: Dainius Budrys, Julius Veselka,
Kęstutis Daukšys, Audrius Endzinas, Vidmantas
Adomonis, Romualdas Morkvėnas, Saulius Švedas.
NUTARTA: Įstatymo
projekto svarstyme daryti pertrauką.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
11. SVARSTYTA. Lietuvos geležinkelininkų
profsąjungų federacijos ir Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų
susivienijimo kreipimaisi į Ekonomikos komitetą.
NUTARTA: Ekonomikos
komitetas, 2009 m. lapkričio 11 d. posėdyje išklausęs Lietuvos geležinkelininkų
profsąjungos federacijos ir Lietuvos
geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo informaciją apie probleminius
klausimus, susijusius su AB Lietuvos geležinkeliai veikla, nusprendė
pasiūlyti Vyriausybei:
1. 2010 m. valstybės
biudžete numatyti objektyvų keleivių vežimo geležinkelių transportu veiklos
kompensavimo dydį, vadovaujantis šiais argumentais:
- Lietuva yra vienintelė
Europos Sąjungos šalis, kurioje keleivių vežimo geležinkelių transportu veikla
nefinansuojama valstybės ir/ar savivaldybių biudžetų lėšomis, o šios veiklos
nuostolis dengiamas taikant kryžminį finansavimą (t.y. iš AB Lietuvos
geležinkeliai krovinių vežimo veiklos uždirbamų pajamų). Tokia praktika
neatitinka teisės aktų reikalavimų. Neskiriant valstybės lėšų keleivių vežimo
geležinkelių transportu finansavimui, mažinamas AB Lietuvos geležinkeliai
konkurencingumas tiek tarptautiniuose krovinių pervežimuose, tiek
liberalizuotoje vietinėje geležinkelio paslaugų rinkoje;
- Nuo 2009 m. gruodžio 3
d. įsigaliojus 2007 m. spalio 23 d. Europos
Parlamento ir Tarybos reglamentui Nr. 1370/2007, kuris reglamentuoja viešųjų
keleivių vežimo paslaugų finansavimo klausimus, Lietuvos valstybei būtina
laikantis reglamento nuostatų su geležinkelio įmone sudaryti sutartį dėl
viešųjų paslaugų teikimo. Šių paslaugų kompensavimui turi būti skirtos
valstybės biudžeto lėšos;
- Kaip dalinis šaltinis
šiam finansavimui galėtų būti AB Lietuvos geležinkeliai dividendai, mokami už
bendrovės 2008 m. pelną. Pagal Susisiekimo ministerijos nustatytą dividendų
mokėjimo grafiką 2010 metais į valstybės biudžetą bendrovė turi sumokėti 32
mln.Lt dividendų;
- AB Lietuvos
geležinkeliai yra būtinas finansavimas susidėvėjusiam keleivinių riedmenų
parko atnaujinimui. Valstybės sprendimas 2010 metais skirti lėšų keleivių
vežimo veiklai leistų bendrovei paspartinti keleivinių riedmenų atnaujinimo
programą. Už 50 mln.Lt būtų galimybė nupirkti ne mažiau kaip 5 naujus,
komfortiškus ir ekonomiškus dyzelinius traukinius (automotrises), kuriuos
eksploatuojant būtų pagerintos kelionės sąlygos ir sumažintos sąnaudos bei
nuostoliai.
2. Priimti reikiamus
sprendimus dėl dalies akcizo pajamų už kurą skyrimo geležinkelių transporto
sektoriui:
- Kelių priežiūros ir
plėtros programos finansavimo įstatymas nustato, kad dalis akcizo pajamų, gauto
už realizuotus degalus (variklių kurą), skiriama kelių transporto
infrastruktūrai finansuoti. Lietuvoje akcizas mokamas ne tik už autotransporto
priemonėms, bet ir už geležinkelių riedmenims naudojamą kurą, tačiau
geležinkelių infrastruktūrai akcizo lėšos neskiriamos. Toks teisinis
reguliavimas sudaro sąlygas nesąžiningai geležinkelių transporto ir kelių
transporto konkurencijai ir neatitinka Europos Sąjungos teisės aktų bei
politikos, kur prioritetas teikiamas ne autotransportui, o ekologiškesniam bei
saugesniam geležinkelių transportui. Todėl dalį akcizo pajamų, surinktų už
realizuotus dyzelinius degalus, skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros
priežiūros finansavimui. Siekiant užtikrinti ilgalaikes lėšų skyrimo viešajai
geležinkelių infrastruktūrai garantijas, siūlomą nuostatą tikslinga įtvirtinti
įstatyme;
- Skiriant viešosios
geležinkelių infrastruktūros priežiūrai valstybės biudžeto lėšų, surinktų iš
akcizo už dyzelinius degalus, būtų įgyvendinamas Europos Parlamento ir Tarybos
direktyvos 2001/14/EB 6 straipsnio reikalavimas. Direktyva reikalauja, kad
valstybės-narės imtųsi priemonių, skatinančių geležinkelių infrastruktūros
valdytojo išlaidų ir geležinkelių infrastruktūros mokesčių mažinimą. Kaip būdas
šiems reikalavimams įgyvendinti nurodoma ilgalaikio valstybės finansavimo
geležinkelių infrastruktūros valdytojui užtikrinimas. Pažymėtina, kad Lietuva
yra gavusi Europos Komisijos pretenziją dėl šios direktyvos nuostatos
neįgyvendinimo ir, norėdama išvengti sankcijų, privalo kuo skubiau ištaisyti
padėtį. Dalies akcizo už kurą lėšų skyrimas geležinkelių infrastruktūrai būtų
svarus argumentas Europos Komisijai dėl direktyvos nuostatų įgyvendinimo.
3. Tęsti konsultacijas su
socialiniais partneriais (Geležinkelininkų profsąjungos federacija,
Geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimu) dėl Lietuvos geležinkelių
transporto sektoriaus reformos:
- 2004 metais priimtas
Geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymas nustato, kad Lietuvoje
turi būti įsteigta valstybės įmonė viešajai geležinkelių infrastruktūrai
valdyti, kuriai perduodamas AB Lietuvos geležinkeliai valdomas viešosios
geležinkelių infrastruktūros turtas, įsipareigojimai, viešosios geležinkelių
infrastruktūros valdymo funkcijos. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m.
vasario 13 d. nutarime Nr. 153 nustatytas reformos užbaigimo terminas
2011 m. gruodžio 31 d.;
- 2006 m. valstybės
kontrolė išreiškė abejonę dėl AB Lietuvos geležinkeliai skaidymo (valstybės
įmonės sukūrimo) tikslingumo ir pasiūlė atlikti geležinkelių transporto
sektoriaus reformos ekonominį ir teisinį įvertinimą. 2007 m. Seimo audito
komitetas, Seimo ekonomikos komitetas, Vyriausybės Strateginio planavimo
komitetas nurodė, kad nacionalinė geležinkelių bendrovė gali būti
reorganizuojama tik esant ekonominiam ir teisiniam reformos pagrindimui;
- Iki šiol nėra pateikta
svarių argumentų (atliktų studijų, ekonominio ir teisinio pagrindimo)
pagrindžiančių įstatyme numatytą AB Lietuvos geležinkeliai išskaidymą.
Atlikti geležinkelių transporto sektoriaus reformos vertinimai rodo, kad:
1) AB Lietuvos
geležinkeliai išskaidymas sumažins bendrovės ir viso Lietuvos geležinkelių
transporto sektoriaus efektyvumą;
2) AB Lietuvos geležinkeliai
išskaidymas nebūtinas ES teisės aktų įgyvendinimui ir geležinkelių rinkos
liberalizavimui (t.y. naujų vežėjų dalyvavimui rinkoje). Europos Komisija,
išanalizavusi ES teisės aktų reikalavimų dėl geležinkelio veiklų atskyrimo ir
liberalizavimo įgyvendinimą, nepareiškė Lietuvai pastabų dėl esamo geležinkelių
infrastruktūros valdymo modelio (t.y. dėl integralios AB Lietuvos
geležinkeliai veiklos) ir su tuo susijusio galimo naujų vežėjų diskriminavimo;
3) Ekonomikos komitetas
laikosi 2009 m. birželio 17 d. komiteto posėdyje konstatuotos pozicijos, kad
Lietuvos valstybei tikslinga išsaugoti integralią (ne restruktūrizuotą,
neprivatizuotą) nacionalinę geležinkelių kompaniją, kuri konkuruotų su kitų
šalių nacionalinėmis geležinkelio kompanijomis vietinėje ir tarptautinėse
rinkose ir kol nebus atlikta išsami socialinė, ekonominė studija, pagrindžianti
reformos naudą AB Lietuvos geležinkeliai ir Lietuvos valstybei.
Balsavimo
rezultatai: už-5;- prieš-0; susilaikė-1.
12. SVARSTYTA.
Dėl Ekonomikos komiteto 2009-10-14 d. išvažiuojamajame posėdyje į Lietuvos
banką svarstytų klausimų
NUTARTA: Sprendimo priėmimą atidėti sekančiam
komiteto posėdžiui.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
13. SVARSTYTA.
Pasirengimas Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo
1, 2, 3, 5, 7, 10, 11, 15, 16, 17, 19, 20 ir 22 straipsnių pakeitimo ir
papildymo įstatymo
projekto XIP-1423 svarstymui.
NUTARTA: Komiteto išvadų
rengėjais paskirti A.Endziną,
K.Daukšį, komiteto biuro patarėją D.Šaltmerį.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
14. SVARSTYTA.
Pasirengimas Viešųjų pirkimų įstatymo 2, 6, 7, 8, 13, 15, 18, 22,
23, 24, 31, 32, 39, 41, 54, 58, 78, 85, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97
straipsnių ir priedo papildymo ir pakeitimo, Įstatymo papildymo 21(1), 94(1),
95(1), 95(2) straipsniais, Įstatymo 98, 99, 100 straipsnių pripažinimo
netekusiais galios įstatymo
projekto XIP-1424 ES svarstymui;
14.1. Pasirengimas Viešųjų pirkimų įstatymo
2, 4, 7, 8, 10, 11, 16, 18, 19, 22, 23, 24, 27, 28, 30, 33, 39, 40, 43, 45, 49,
57, 62, 74, 85, 86, 89, 92 straipsnių pakeitimo ir papildymo, Įstatymo
papildymo 15(1) straipsniu įstatymo 12, 32 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto XIP-1425 svarstymui.
NUTARTA: Komiteto išvadų
rengėjais paskirti V.Bacevičių,
K.Daukšį, komiteto biuro patarėją D.Šaltmerį.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
15. SVARSTYTA.
Pasirengimas Elektros energetikos įstatymo 2, 5, 6, 10, 14, 22,
23, 24, 25, 28, 32, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 44 ir 45 straipsnių pakeitimo ir
Įstatymo papildymo 42(1) straipsniu įstatymo projekto XIP-1475 svarstymui.
NUTARTA: Komiteto išvadų
rengėjais paskirti D.Budrį, J.Veselką, A.Endziną, komiteto biuro patarėją
V.Strimaitį.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
16. SVARSTYTA. Dėl komandiruotės į Briuselį (Belgijos Karalystė) 2010 m. sausio
26-27 dienomis dalyvauti Europos Parlamento Vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos
komiteto organizuojamuose klausymuose Dėl kovos su pavėluotais mokėjimais,
atliekamais pagal komercinius sandorius.
NUTARTA:
Pritarti Dainiaus Budrio komandiruotei į
Briuselį (Belgijos Karalystė) 2010 m. sausio 26-27 dienomis dalyvauti Europos
Parlamento Vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos komiteto organizuojamuose
klausymuose Dėl kovos su pavėluotais mokėjimais, atliekamais pagal komercinius
sandorius. Kartu vyksta Ekonomikos komiteto biuro patarėja Rasa Ona Duburaitė.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru
sutarimu