Rugsėjo 28 d.
Aplinkos apsaugos komitetas, vykdydamas parlamentinę kontrolę, išklausė
informaciją apie Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymui įgyvendinti
reikalingų įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimo eigą.
Konstatuota,
kad ne visos valstybės institucijos laiku parengė ir patvirtino šiuos teisės
aktus. Energetikos ministerija, koordinuojanti įstatymui reikalingų
įgyvendinamųjų teisės aktų parengimą, dar neparengė didesnės dalies iš maždaug
40 reikalingų teisės aktų projektų. Įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės
aktų projektus jau parengė ir patvirtino Valstybinė kainų energetikos ir
kontrolės komisija, Aplinkos, Susisiekimo ministerijos. Nutarta pasiūlyti
Vyriausybei per mėnesį parengti ir pateikti Seimui svarstyti Atsinaujinančių
išteklių energetikos įstatymui įgyvendinti reikalingų įstatymų pakeitimo
projektus, stiprinti Energetikos ministerijos ir Valstybinės kainų ir
energetikos kontrolės komisijos administracinius gebėjimus atsinaujinančios
energetikos srityje, iki metų pabaigos ir po to kasmet pateikti Seimui, kaip
tai nustatyta Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme, Nacionalinės
atsinaujinančių energijos išteklių plėtros programos ir jos tarpinstitucinio
veiklos plano (su atsakingomis institucijomis, atlikimo terminais ir
skiriamomis lėšomis) įgyvendinimo ataskaitą. Taip pat nutarta prašyti
Energetikos, Aplinkos ir Finansų ministerijų bei Lietuvos savivaldybių
asociacijos po mėnesio pateikti Aplinkos apsaugos komitetui informaciją apie
Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų ar jų
projektų ir savivaldybių atsinaujinančių išteklių energijos naudojimo plėtros
veiksmų planų rengimo eigą.
Aplinkos
apsaugos komitetas, paskirtas papildomu, apsvarstė ir pritarė Seimo nutarimo
projektui Dėl Lietuvos Respublikos pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai
2013 m.
Komitetas
posėdyje svarstė Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės parengto valstybinio
audito ataskaitos Aplinkos apsaugos rėmimo programų vykdymas rezultatus.
Valstybės kontrolės valstybinio audito objektas buvo Aplinkos apsaugos rėmimo
ir savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiųjų programų (toliau
Programos) vykdymas 2009-2010 metais, šio audito tikslas įvertinti, ar
minėtos programos buvo vykdomos rezultatyviai. Atlikto valstybinio audito
ataskaitoje konstatuota, kad Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų skirstymo
tvarka neužtikrina šio proceso viešumo ir tinkamo funkcijų atskyrimo;
paskirstomos ir panaudojamos ne visos Programų lėšos, o apie 60 proc. Programos
lėšų panaudojama administracinėms, transporto išlaikymo ir visuomenės
informavimo išlaidoms, užuot nukreipus jas žalos aplinkai mažinimui. Be to,
valstybinio audito ataskaitoje konstatuota, kad savivaldybėms delsiant pateikti
ataskaitas apie Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiųjų programų
vykdymą ir lėšų panaudojimą, o Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos
departamentams dėl to vėluojant pateikti išvadas dėl šių ataskaitų, tikrieji
programų vykdymo rezultatai yra nežinomi.
Atsižvelgiant
į atlikto audito rezultatus, nutarta pavesti Aplinkos ministerijai artimiausiu
metu pristatyti Aplinkos apsaugos komitetui išsamią ataskaitą apie valstybinio
audito pateiktų rekomendacijų įgyvendinimą.
Komitetas
posėdyje taip pat svarstė Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo
projektus Nr. XIP-2736, Nr. XIP-3307ES ir Nr. XIP-1099. Seimo narys Almantas
Petkus pristatė savo rengiamus pasiūlymus Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo
įstatymo 2, 7, 8, 9, 10 pakeitimo ir papildymo 61, 71 straipsniais
įstatymo projektui Nr. XIP-2736. Jis pasiūlė pakuočių atliekų tvarkyme
pagrindinį vaidmenį perduoti savivaldybėms, o ne gamintojų ir importuotojų
organizacijoms, kaip numatyta Vyriausybės pateiktame įstatymo projekte.
Komiteto nariai nusprendė detaliau susipažinti su A.Petkaus rengiamais
pasiūlymais ir įstatymo projektų svarstymą atidėjo kitam posėdžiui.