Projektas
BIUDŽETO IR FINANSŲ
KOMITETO 2010 M. VEIKLOS
ATASKAITA
Komiteto sudėtis
Kęstutis
Glaveckas komiteto pirmininkas,
Vitas Matuzas komiteto
pirmininko pavaduotojas,
Juozas Palionis komiteto
pirmininko pavaduotojas,
Remigijus Ačas narys,
Saulius Bucevičius narys,
Petras Luomanas narys,
Vytautas Galvonas narys,
Algirdas Butkevičius narys,
Rytas Kupčinskas narys,
Arūnė Stirblytė narė,
Žilvinas Šilgalis narys
Komiteto biuras
Gediminas Morkūnas Biuro
vedėjas
Alina Brazdilienė patarėja
Janina Baltrušaitienė patarėja
Jolanta Dzikaitė patarėja
Aleksandras Mikalauskas patarėjas
Vilija Račkauskienė patarėja
Danguolė Zbulėnienė padėjėja
Jolanta Matiliauskienė padėjėja
Laima Kondratienė sekretorė
Bendra informacija
|
|
|
Seimo
narių komitete skaičius
|
12
|
Biuro
darbuotojų (etatų) skaičius
|
9*
|
1. Įstatymų ir kitų teisės
aktų projektų svarstymas
|
1.1
|
Seimo pavedimai komitetui (SPS duomenys), viso
|
174
|
iš jų: kaip pagrindiniam komitetui
|
79
|
kaip papildomam komitetui
|
95
|
1.2
|
Svarstyta labai aktualių ir aktualių pasiūlymų priimti ES
teisės aktus, pateikta išvadų dėl subsidiarumo ir proporcingumo
|
20
|
1.3
|
Kitų komitetų, išskyrus ERK, prašymu ir/ar komiteto
iniciatyva pateiktos išvados
|
3
|
1.4
|
Komiteto sprendimu ir/ar Seimo valdybos sprendimu
sudarytos darbo grupės teisės aktų projektams rengti
|
2
|
1.5
|
Išnagrinėta pasiūlymų įstatymų ir kitų teisės aktų
projektams, viso
iš jų: Seimo narių ir kitų įstatymo leidybos
iniciatyvos teisę turinčių asmenų
piliečių, nevyriausybinių organizacijų ir kitų (SPS duomenys)
|
911
381
530
|
2. Posėdžiai ir klausymai
|
2.1
|
Komiteto posėdžiai, viso
|
51
|
iš jų: išvažiuojamieji
|
1
|
bendri su kitais komitetais
|
2
|
2.2
|
Klausymai
|
90
|
3. Parlamentinė
kontrolė
|
3.1
|
Svarstyta parlamentinės kontrolės
klausimų
|
8
|
4. Pareiškimų ir raštų
nagrinėjimas
|
4.1
|
Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų (PS
duomenys)
Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų (pagal PVKIS
duomenis komitete)
|
322
572
|
4.2
|
Parengta atsakymų ir raštų (PS duomenys)
Parengta atsakymų ir raštų (pagal PVKIS duomenis
komitete)
iš jų: komiteto iniciatyva parengta raštų
|
176
570
119
|
5. Renginiai
|
5.1
|
Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų, parodų ir
kitų renginių
|
10
|
6. Tarptautiniai ryšiai
|
6.1
|
Surengta vizitų
|
-
|
6.2
|
Priimta delegacijų
|
3
|
|
|
|
|
* iš 9 BFK biuro darbuotojų etatų skaičiaus 2
darbuotojai dirba nepilnu etatu
|
Pavedimų BFK skaičius - viso
|
Tarp jų
|
Pavedimai BFK % nuo visų
pavedimų Seimo komitetams
|
Tarp jų
|
pavedimai pagrindiniam komitetui
|
pavedimai papildomam komitetui
|
pavedimai pagrindiniam komitetui
|
pavedimai papildomam komitetui
|
I-a sesija
|
60
|
42
|
18
|
20,1%
|
24,0%
|
14,6%
|
II-a sesija
|
107
|
39
|
68
|
16,6%
|
12,8%
|
20,0%
|
III-a sesija
|
95
|
51
|
44
|
11,5%
|
11,8%
|
11,2%
|
IV-a sesija
|
75
|
26
|
49
|
9,2%
|
5,3%
|
13,8%
|
V-a sesija
|
99
|
53
|
46
|
14,0%
|
14,7%
|
13,2%
|
Svarbiausi Seimo priimti įstatymai, kuriuos svarstė
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK)
Vienas svarbiausių teisės aktų priimtų Seimo rudens
sesijoje yra Lietuvos Respublikos 2011 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas, kurį
Biudžeto ir finansų komitetas kuravo kartu su kitais Seimo komitetais.
Priimtomis Gyventojų turto deklaravimo
įstatymo pataisomis
yra papildytas asmenų, kurie privalo deklaruoti turimą turtą (įskaitant gautas
pajamas), sąrašas. Jomis nustatyta, kad deklaruoti turimą turtą privalo
komercinių bankų tarybų ir valdybų nariai, administracijų vadovai, jų
pavaduotojai ir jų šeimos nariai, visuomenės informavimo priemonių tarybų ir
valdybų nariai, vadovai, jų pavaduotojai, vyriausieji redaktoriai, redaktoriai,
jų pavaduotojai ir gyventojai,
pageidaujantys gauti valstybės paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti pagal Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui
įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti)
įstatymą, ir jų šeimos nariai. Šios pataisos padidina skaidrumą bankų ir visuomenės
informavimo veiklos srityse. Valstybės parama būstui įsigyti ar išsinuomoti yra
teikiama turintiems į ją teisę asmenims.
Rudens sesijoje
priimtu Rinkliavų įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymu asmenims, kuriems nesukako 18 metų, taip pat tiems,
kuriems sukako senatvės pensijos amžius, nustatytas Lietuvos Respublikos
valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatyme, valstybės rinkliavos
lengvata taikoma ne tik už paso, bet ir už asmens tapatybės kortelės išdavimą
ir keitimą bendra tvarka bei nustatyta, kad valstybės rinkliavos lengvata
Lietuvos Respublikos piliečio pasirinkimu taikoma tik už vieno iš šių dokumentų
paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimą ir keitimą.
Priimtu Mokesčių už pramoninės nuosavybės
objektų registravimą įstatymo 1 priedėlio pakeitimo ir papildymo įstatymu papildomas ir pakeičiamas Mokesčių už pramoninės
nuosavybės objektų registravimą įstatymo 1 priedėlis, atsižvelgiant į
nacionalinėje teisėje įgyvendinamas Patentų teisės sutarties nuostatas Lietuvos
Respublikai tampant Patentų teisės sutarties valstybe nare. Įstatyme numatyti mokesčiai nustatyti už Valstybinio
patentų biuro atliekamus veiksmus. Atsižvelgiant į Patentų teisės sutarties
nuostatas, Patentų įstatyme numatomos procedūrinės lengvatos, dėl to Įstatyme
numatomi penki nauji mokesčiai už Valstybinio patentų biuro atliekamus
veiksmus.
Biudžeto
sandaros įstatymo 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 24, 28, 30,
31, 32, 33, 35, 36, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymu yra užtikrintas ne tik skaidresnis biudžeto rengimo
ir vykdymo procesas, bet ir efektyvesnis suplanuotų lėšų panaudojimas. Sudarant ir vykdant biudžetą, valstybės piniginiai
ištekliai bus naudojami pačiu efektyviausiu būdu. Šiame įstatyme patikslintos nuostatos, kuriomis reglamentuojamas programų
finansavimas ir lėšų naudojimas. Papildytose nuostatose nustatytos ir ministrų
valdymo sričių įstaigų, kurios vykdo atitinkamo asignavimų valdytojo programas
ir turi pavaldžių biudžetinių įstaigų, vadovų pareigos, teisės ir atsakomybė. Atsižvelgus į Seimo Audito komiteto pasiūlymą
peržiūrėta nepanaudotų pagal paskirtį lėšų perskirstymo tvarka siekiant
užtikrinti, kad investicijos būtų vykdomos tik suplanavus jas iš anksto ir
įtraukus į investicijų programą, atitinkamai patikslintos įstatymo nuostatas. Taip pat pakeistos
įstatymo nuostatos, reglamentuojančios nepanaudotos programų asignavimų dalies,
kurią sudaro biudžetinių įstaigų pajamų įmokos, Europos Sąjungos finansinės
paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos,
naudojimas ir perkėlimas į kitus biudžetinius metus. Aiškiai
nustatyta, kam gali būti naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo lėšos
ir įtvirtinti įgaliojimai Vyriausybei sureguliuoti Vyriausybės rezervo lėšų
skyrimo ir naudojimo tvarką.
Lietuvos
Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11
ir 12 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymu įtvirtinti
lankstesni nekilnojamojo turto mokestinių verčių koregavimo ženkliai ir
netolygiai pasikeitus situacijai nekilnojamojo turto rinkoje mechanizmas bei
procedūros, nustatyta, kad nekilnojamojo turto mokestį už lizingu įsigyjamą
nekilnojamąjį turtą moka ne turtą perleidžianti finansų įstaiga, o įsigyjantis
juridinis asmuo arba gyventojas, o valdžios ir privataus subjektų partnerystės
pagrindu sukurtas ar įgytas nekilnojamasis turtas, kol vykdoma atitinkama
valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartis, nebus mokesčio objektas.
Įstatymas papildytas pakeitimas, kuriais aiškiau apibrėžtos savivaldos
institucijų funkcijos ir įgaliojimai, taip pat kiti techninio pobūdžio Lietuvos
Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pakeitimai.
Priimtų Akcizų įstatymo 3, 9, 10, 15, 16, 18,
19, 21, 30, 31, 37, 43 straipsnių, 3 priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 581
straipsniu įstatymo ir Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo 3 straipsnio pakeitimo
įstatymo tikslas įgyvendinti Direktyvą
2010/12/ES dėl apdorotam tabakui taikomų akcizų struktūros ir tarifų bei
Direktyvos 2004/74/EB nuostatas dėl gazolių apmokestinimo akcizais. Įstatymu
nuo 2011 m. sausio 1 d. atleisti nuo akcizų gamtines dujas, kurias vietinio
reguliaraus susisiekimo autobusai naudoja kaip variklių degalus.
Pridėtinės
vertės mokesčio 2, 3, 51, 9, 12, 121, 123, 13,
14, 15, 19, 35, 36, 40, 41, 42, 45, 46, 47, 50, 51, 52, 53, 56, 58, 71, 83, 95,
101, 104, 106, 1151, 1152, 1153, 1155,
116, 118, 120 straipsnių ir 2 priedo pakeitimo ir papildymo įstatymu ir
Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 15 straipsnio pakeitimo
įstatymu perkeltos ir įgyvendintos Tarybos
direktyvos 2009/162/ES, 2009/69/EB, pratęstas lengvatinio 9 proc. PVM tarifo
taikymas šilumos energijai, tiekiamai gyvenamosioms patalpoms šildyti
(įskaitant šilumos energiją, perduodamą per karšto vandens tiekimo
sistemą), už į gyvenamąsias patalpas tiekiamam karštam vandeniui arba šaltam
vandeniui karštam vandeniui paruošti bei šilumos energijai, sunaudotai šiam
vandeniui pašildyti (toliau šilumos energija ir karštas vanduo), knygoms ir
neperiodiniams informaciniams leidiniams (įskaitant vadovėlius, pratybų
sąsiuvinius, enciklopedijas, žodynus, žinynus, informacines brošiūras,
nuotraukų ir reprodukcijų albumus, vaikiškas knygeles su paveikslėliais,
piešimo ir spalvinimo knygeles, spausdintas ar rankraštines natas, žemėlapius,
schemas ir brėžinius, tačiau išskyrus kalendorius, užrašų knygeles ir kitus
panašaus pobūdžio spaudinius) ir lengvatinio 5 proc. PVM tarifo taikymas
vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms, kai šių prekių įsigijimo išlaidos
visiškai ar iš dalies kompensuojamos Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nustatyta tvarka,
taip pat supaprastinti ir aiškiau reglamentuoti kai kurie apmokestinimo PVM
tvarkos aspektai.
Mokesčių
administravimo įstatymo 83 straipsnio pakeitimo įstatyme nustatyta, kad, kai galimybė sumokėti mokestį ir (arba) su juo
susijusias sumas grynaisiais pinigais per mokesčių
administratoriaus pareigūną nesudaryta, mokesčių
mokėtojui fiziniam asmeniui Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis
užtikrinama galimybė mokestį ir (arba) su juo susijusias sumas sumokėti per
kredito arba kitą mokėjimus priimančią įstaigą nemokamai. Tuo siekiama mažinti valdžios sektoriaus deficitą 2011 ir
vėlesniais metais, neskatinti atsiskaitymų grynaisiais pinigais, taip pat nesudaryti
prielaidų pažangių informacinių technologijų naudojimo finansų sektoriuje
atsisakymui.
Priimtas Gyventojų santaupų atkūrimo įstatymo ir jį keitusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymas parengtas atsižvelgiant į tai, kad santaupų atkūrimas praktiškai baigtas ir pastaruoju metu į Komisiją gyventojų prašymams atidaryti atkuriamąją sąskaitą nagrinėti besikreipiančių gyventojų dėl santaupų atkūrimo skaičius mažėja. Šio įstatymo tikslas baigti santaupų atkūrimo programą ir nustatyti Komisijos gyventojų prašymams atidaryti atkuriamąją sąskaitą nagrinėti veiklos pabaigos terminą 2011 m. liepos 31 d. Nustatyta, kad teisė gyventojams į atkurtas, bet neįskaitytas į banko sąskaitas, santaupas pasibaigia, jeigu gyventojai iki 2011 m. rugpjūčio 31 d. nesikreipia į banką dėl minėtų santaupų įskaitymo į šias sąskaitas. Taip pat nustatyta, kad Rusijos Federacijai grąžinus buvusios okupacinės sovietinės valdžios nusavintus indėlius, laikytus SSRS ekonominių ryšių su užsieniu Lietuvos skyriuje 1992 m. kovo 15 d., būtų nustatyta tvarka, pagal kurią indėlininkams bus grąžinti valiutiniai indėliai.
Priimti Valstybės skolos įstatymo pakeitimo
įstatymą paskatino siekis apibrėžti trūkstamas
ir tikslinti esamas įstatyme vartojamas sąvokas, nes susiduriama su atvejais,
kai atitinkama sąvoka traktuojama skirtingai ir turi skirtingas reikšmes.
Įstatyme pakoreguoti ir papildyti skolinimosi valstybės vardu ir valstybės
garantijų teikimo tikslai, apibrėžti garantinių institucijų teikiamų garantijų
tikslai bei patobulintos įstatymo nuostatos redakcinio pobūdžio pakeitimais.
Rudens sesijoje buvo
priimti Mokesčio už
aplinkos teršimą įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymas ir Klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų
įstatymo 1, 5, 10 ir 12 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo
šeštuoju1 skirsniu ir įstatymo 2 priedo papildymo įstatymas. Juose Viešajai
įstaigai Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui numatyti finansavimo
šaltiniai ir nustatyti juridinių ir fizinių asmenų, tvarkančių fluorintas
šiltnamio efektą sukeliančias dujas, esminiai atestavimo reikalavimai, taip pat
nustatytauž atestatų ar jų dublikatų išdavimą imama valstybės rinkliava.
Posėdžiai
Per ataskaitinį laikotarpį Komitetas organizavo 51
posėdį. Iš jų vienas posėdis buvo išvažiuojamasis 2010 metų lapkričio 24
dieną Komitetas vyko į Vilniaus teritorinę muitinę. Du posėdžiai buvo bendri su
kitais komitetais.
Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
Per 2010 metus Biudžeto ir finansų komitetas gavo
572 pareiškimus, raštus ir kitus dokumentus, išsiuntė 570. Didžiausią dalį
raštų sudarė susirašinėjimas su Lietuvos Respublikos Vyriausybe, Finansų bei
kitomis ministerijomis, taip pat savivaldybėmis.
Parlamentinė kontrolė
1. 2010 metų balandžio 28 d. Komitete įvyko
susitikimas su Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos vadovais, kurio
metu kalbėta apie sumažėjusį televizijos finansavimą ir galimą kanalų
transliavimo atsisakymą.
2. 2010 metų balandžio 9 d. Komitete išklausyti nešališkų
ekspertų pranešimai apie Lietuvos banko funkcijų 2005-2008 metais vykdymą.
Diskusijoje dalyvaujant Lietuvos banko ir kitų institucijų atstovai.
3. 2010 metų balandžio 29 d. Komitetas surengė
diskusiją parlamentinės kontrolės klausimu apie apdoroto tabako akcizų ir muitų
surinkimą ir šių gaminių kontrabandą Lietuvoje .
4. 2010 metų balandžio 29 d. Biudžeto ir finansų
komitete vyko diskusija apie padėtį Lietuvos automobilių degalų rinkoje.
5. 2010 metų gegužės 12 d. vyko susitikimas su
Lietuvos banko vadovais ir kitais atsakingais asmenimis, kurio metu kalbėta
apie Lietuvos banko funkcijų vykdymą 2005-2008 metais ir pateiktas šios veiklos
vertinimas, rezultatai ir išvados
6. 2010 metų spalio 13 d. įvyko parlamentinio tyrimo
valstybinėse įmonėse rezultatų apibendrinimas. Klabėta apie valstybės turto
valdymo ir panaudojimo efektyvumą akcinėse bendrovėse Vakarų skirstomieji
tinklai, Rytų skirstomieji tinklai ir Lietuvos Energija, įvyko susitikimai
su minėtų institucijų vadovais .
7. 2010 metų spalio 27 d., tęsiant parlamentinę
kontrolę, vyko diskusija Valstybės turto ir jo panaudojimo efektyvumas.
Tarptautiniai ryšiai
Komiteto nariai dalyvavo
ivairiuose forumuose, tarptautiniuose susitikimuose, darė pranešimus, keitėsi
nuomonėmis:
1. Į 2010 m. sausio mėn.
Briuselyje (Belgijos Karalystė) vykusius Europos Parlamento (EP) Vidaus rinkos
ir vartotojų apsaugos komiteto organizuojamus klausymus, kurių tema buvo Kova
su pavėluotais mokėjimais, vyko Komiteto pirmininko pavaduotojas Vitas Matuzas.
Pagrindinė šių klausymų tema pasiūlymo dėl EP ir Tarybos direktyvos Dėl
kovos su pavėluotais mokėjimais, atliekamais pagal komercinius sandorius(nauja
redakcija). Svarstymuose buvo išklausytos EP narių bei nacionalinių parlamentų
atstovų pastabos ir pasiūlymai.
2. 2010 m. balandžio mėn. Komiteto
pirmininkas Kęstutis Glaveckas dalyvavo Madride (Ispanijos Karalystė) vykusiame
ES valstybių narių parlamentų finansų ir biudžeto reikalų komitetų pirmininkų
susitikime. Jo metu buvo svarstyti finansų stabilumo palaikymo klausimai,
Europos Komisijos pateikti pasiūlymai dėl finansų rinkų reguliavimo. Taip pat diskutuota
apie ES finansų krizių prevenciją ir valdymo sistemos kūrimą bei finansinės
naštos pasidalinimą tarp ES valstybių narių, aptartos dabarties ekonominė ir
finansinė situacijos, paramos priemonių strategija, finansų rinkų reguliavimo
reforma.
3. 2010 m. birželio mėn. Komiteto
pirmininko pavaduotojas Vitas Matuzas dalyvavo Briuselyje (Belgijos Karalystė) vykusiame
EP Biudžeto komiteto ir Europos Sąjungos valstybių narių parlamentų
posėdyje Europos Sąjungos biudžeto ir nacionalinių biudžetų klausimais. EP
Biudžeto komiteto pirmininkas pristate atliktą studiją Glaudesnės europos ir
nacionalinių biudžetų sąveikos kūrimas. Pristatyme ir diskusijose buvo aptarti
mechanizmai ir procesai, kuriais būtų užtikrintas abiejų lygmenų biudžetų koordinavimas.
EP rengiamų posedžių metu ir keičiantis nuomonėmis su kitų šalių parlamentarais
gauta informacija panaudojama formuojant Lietuvos pozicija dėl Europos Sąjungos
teikiamų siūlymų biudžeto klausimais, taip pat finansinės konsolidacijos
klausimais
4. 2010 m. birželio mėn.
Komiteto pirmninkas Kęstutis Glaveckas dalyvavo Sankt Peterburge (Rusijos
Federacija) vykusiame XIX tarptautiniame ekonomikos forume. Pagrindinė
diskusijų tema Finansų sistema po krizės. Forumo dalyviai svartsė, kaip
stiprinti tarptautinį pasitikėjimą finansų sektoriuje, sukuriant vieningą
ekonomikos augimo modelį, pakeisiantį ankstesnį, kada šalių ekonominė raida
nepriklausė viena nuo kitos.
5. 2010 m. rugsėjo mėn. Komiteto
pirmininkas Kęstutis Glaveckas vyko į Briuselyje (Belgijos Karalystė) organizuotą
Finansų komitetų pirmininkų konferenciją Belgijos Federalinio Parlamento Senato
ir Atstovų rūmų pirmininkų kvietimu. Svarbiausios nagrinėtos temos buvo tolimesnis
ekonomikos atgavimo planų plėtojimas ir Stabilumo bei augimo pakto laikymasis
bei numatomos finansų institucijų struktūros ir kontrolės priemonės. Diskutuota
apie ekoligijos mokestį Green tax. Pokalbiai su kaimyninių šalių bei šalių
narių ir kandidačių atstovais suteikė vertingos informacijos apie kitų šalių
gerą patirtį ir jų klaidas ekonominės politikos foemavimo bei įgyvendinimo
darbe.
6. 2010 m. lapkričio mėn. Briuselyje
(Belgijos Karalystė) vykusiame bendrame parlamentiniame susitikime tema
Europos uždaviniai po krizės, surengtame kartu su Belgijos federaliniu parlamentu
Lietuvą atstovavo Komiteto pirmininkas K.Glaveckas. Buvo aptartos skaudžiausios
šių dienų valstybės skolų krizių aktualijos ir galimybės padėti išbristi iš jų,
analizuojama esama ekonominė padėtis JAV ir Europoje. Aptartas Europos Sąjungos
plėtros veiksmingumas ir jos perspektyvos iki 2015 m. ir vėlesniame
laikotarpyje.
Prioritetiniai darbai, kurie planuojami atlikti
Seimo pavasario (VI) sesijoje
Seimo
pavasario (VI) sesijoje Biudžeto ir finansų komitetas planuoja svarstyti šiuos
įstatymo projektus:
Biudžeto sandaros įstatymo
1, 2, 3, 13, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 33, 35, 37 straipsnių pakeitimo ir
papildymo ir įstatymo papildymo šeštuoju skirsniu įstatymo projektą ir net
6 kitus su šiuo projektu susijusius lydimuosius įstatymų projektus.
Šių įstatymų projektų tikslas -
siekiant ilgalaikės, visapusiškos ekonominės ir socialinės Lietuvos Respublikos
piliečių gerovės, užtikrinti, kad sudarant ir įgyvendinant biudžetą piniginiai
ištekliai būtų naudojami efektyviai: ribojant galimybes daryti neskaidrius
sprendimus, nesukeliant grėsmės kainų stabilumui, palaikant tvarų ilgalaikį
ekonomikos augimą ir užimtumą, užtikrinant nuoseklų valstybės funkcijų
finansavimą, nepriklausantį nuo ciklinių ūkio pokyčių, taip pat kontroliuojant,
kad būtų laikomasi biudžetinės drausmės visuose valdžios sektoriuose ir
pastoviai įgyvendinant šiuose įstatymuose numatytus įsipareigojimus dėl
apdairios biudžeto politikos, kad būtų išsaugotas finansų rinkų pasitikėjimas
Lietuva.
Lietuvos banko įstatymo
pakeitimo įstatymo projektą ir net 41 kitą su šiuo projektu susijusį
lydimąjį įstatymo projektą, tarp jų originalų naują Finansų rinkos
priežiūros sistemos pertvarkos įstatymo projektą.
Šių įstatymų projektų tikslas -
sukurti teisinę bazę finansinių rinkų priežiūrai konsoliduoti. Numatoma
likviduoti Vertybinių popierių komisiją ir Draudimo priežiūros komisiją, o jų
atliekamos priežiūros funkcijas perduoti Lietuvos bankui.
Parlamentinės kontrolės
srityje BFK numato tęsti stebėseną, kaip įgyvendinami Seimo Biudžeto ir finansų
komiteto 2011 m. sausio 12 d. posėdžio protokolo išraše Nr. 109-P-1
Vyriausybei, Finansų ministerijai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai,
Vidaus reikalų ministerijai ir kitoms valstybės institucijoms pateikti
pasiūlymai dėl pasirengimo kovai su šešėline ekonomika. Pasibaigus kiekvienam
metų ketvirčiui numatoma daryti komiteto klausymus apie tai, kaip įgyvendinamos
kovos su šešėline ekonomika priemonės ir koks jų efektyvumas padedant vykdyti
atitinkamų ketvirčių biudžeto pajamų planus, taip pat apie tai, kaip
sprendžiami atsiskaitymų ir mokėjimų grynaisiais pinigais, lemiančių šešėlinės
ekonomikos išplitimo mastus, apribojimų įvedimo klausimai.
Komiteto pirmininkas K.Glaveckas