Apie Komiteto posėdžius 

EN  FR

BFK (2011 12 15) posėdis


LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

POSĖDŽIO  PROTOKOLAS

2011-12-15 Nr.109-P-57

Vilnius

                Posėdis įvyko (2011-12-15, 12 val. 00 min.).

                Posėdžio pirmininkas Vitas Matuzas.

                Posėdžio protokolą rašė – Danguolė Zabulėnienė.      

Komiteto posėdyje dalyvavo.  Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Vitas Matuzas,  Erikas Tamašauskas (pavaduojantis Kęstutį Glavecką), Rytas Kupčinskas, Vytautas Galvonas, Algirdas Butkevičius, Petras Luomanas, Algimantas Salamakinas, Jurgis Razma, Žilvinas Šilgalis. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Dalia Mudėnienė, Aleksandras Mikalauskas, padėjėja Danguolė Zabulėnienė. (1 priedas pridedamas prie protokolo). Kvorumas buvo.

Kviestinių asmenų sąrašas (2 priedas pridedamas prie protokolo).

                DARBOTVARKĖ:

                1. Pasiūlymų Žemės mokesčio įstatymo pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTUI (nauja redakcija) XIP-3862(2) svarstymas:

1.1.  Įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

       „6 straipsnis. Mokesčio tarifas

        1. Mokesčio tarifas- 0,01 procento iki  4   2 procentų žemės mokestinės vertės, jeigu šiame straipsnyje nenustatyta kitaip.“

1.2. Pakeisti įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalį ir išdėstyti taip:

„1. Mokesčio tarifas – nuo 0,01 procento iki 1,5  4  procentų žemės mokestinės vertės, jeigu šiame straipsnyje nenustatyta kitaip.

1.3. „2. Mokesčio už žemės ūkio paskirties žemę, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas ir mėgėjų sodo bei sodininkų bendrijų bendrojo naudojimo žemę, suma 2013–2017 metų mokestiniais laikotarpiais visais atvejais neviršija vieno lito už vieną arą.“

1. SVARSTYTA. Pasiūlymų Žemės mokesčio įstatymo pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTUI (nauja redakcija) XIP-3862(2) svarstymas.               

Pranešėjas Vitas Matuzas.

Kalbėjo: Bronius Pauža,

NUTARTA.

1.1. Lietuvos Respublikos Seimo nariai Bronius Pauža, Jonas Juozapaitis, Edvardas Žakaris, Edmundas Jonyla ir Albinas Mitrulevičius pateikė pasiūlymus.

Nustatytas maksimalus 4 procentų žemės mokesčio tarifas, atsižvelgiant į šiuo metu esamą ekonominę situaciją bei į kaimo gyventojų pajamas, yra per didelis. Siūloma mažinti žemės mokesčio tarifą ir

Argumentai:

Perėjus prie žemės mokesčio skaičiavimo nuo indeksuotos nominalios žemės vertės prie žemės vidutinės rinkos vertės ne visose savivaldybėse esančios žemės vertės padidės.

Tai reiškia, kad galimas platus tarifų intervalas (tarifų ,,žirklės) nuo 0,01 iki 4 proc. yra pasirinktas neatsitiktinai, o atlikus skaičiavimus, kuriais buvo siekiama apskaičiuoti, kad savivaldybių tarybos, perėjus prie žemės mokesčio skaičiavimo nuo nominalios prie vidutinės žemės rinkos vertės, galėtų užtikrinti tokias pat savivaldybių pajamas iš žemės mokesčio, kaip taikant iki tol taikyta 1,5 proc. mokesčio tarifą nuo nominalios žemės vertės. (Pavyzdžiui, siekiant išlaikyti nepakitusią mokesčio naštą, šiuo metu galiojantį 1,5 proc. tarifą reikėtų, tarkime Vilniaus r. savivaldybėje, sumažinti apie 11 kartų, o Kalvarijos sav. tarifas turėtų būti padidintas apie 4 kartus).

Be to, tokia priemonė, t. y. savivaldybių tarybų teisė nustatyti mokesčio tarifus plačiose ribose (nuo 0,1 iki 4 proc.), buvo efektyvi pradėjus valstybinės žemės nuomos mokestį skaičiuoti nuo rinkos vertės (duomenys rodo, kad savivaldybės pasinaudojo savo teise nustatyti tarifus nustatytose ribose, siekiant amortizuoti mokesčio išaugimą).

Galimam mokestinės naštos padidėjimui amortizuoti taip pat yra numatytos pareinamojo laikotarpio nuostatos, kurios numato taikyti 5 metų pereinamąjį laikotarpį, kasmet pridedant po 20 proc. skirtumo tarp buvusios mokestinės žemės vertės ir remiantis nauja įstatymo redakcija nustatytos vertės.

Nepritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių Broniaus Paužos, Jono Juozapaičio, Edvardo Žakario, Edmundo Jonylos ir Albino Mitrulevičiaus pateiktam pasiūlymui.

1.2. Seimo narys Algimantas Dumbrava pateikė savo pasiūlymus.

Argumentai:

Projekte siūloma leisti savivaldybių taryboms nustatyti žemės mokesčio tarifą tarp 0,01 procento ir 4 procentų žemės mokestinės vertės, tai sudarys sąlygas savivaldybių taryboms didinti mokesčių naštą.

Nepritarti.

Argumentai identiški kaip ir dėl 1 pasiūlymo.

1.3. Seimo nariai: Bronius Pauža, Edvardas Žakaris, Edmundas Jonyla, Valerijus Simuliuk.

Argumentai:

Pagal dabar galiojantį sodininkų bendrijų įstatymą ir Žemės įstatymą, sodų bendrijų žemė priskiriama žemės ūkio paskirties žemei, todėl ir pateiktame įstatyme ši žemė negali būti prilyginama apleistai žemei.

Nepritarti.

Sodų žemė nėra prilyginama apleistai žemei, jai yra numatytas vertės mažinimo koeficiento (0,35) taikymas (9 str. 4 dalyje). O ši išimtis nustatyta ir dėl to, kad sodų sklypai yra maži, kai tuo tarpu kitos žemės ūkio paskirties žemės plotai, kurie yra naudojami žemės ūkio veiklai paprastai skaičiuojami hektarais.

Pagal pateikta siūlymą išeitų, kad už statistinį 6 arų sodo sklypą žemės mokestis iki 2017 m. siektų tik 6 Lt.

 

 

Posėdžio pirmininkas                                                                                          Vitas Matuzas

 

Posėdžio sekretorė                                                                                               Danguolė Zabulėnienė





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ