Apie Komiteto posėdžius 

EN  FR

BFK (2009 01 12) posėdis


LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

                                                               

                                                                POSĖDŽIO  PROTOKOLAS

 

2009-01-12 Nr.109-P-12

Vilnius

 

Posėdžio pirmininkas – Kęstutis Glaveckas.

Posėdžio protokolą rašė – Danguolė Zabulėnienė.

 

DALYVAVO:

Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Kęstutis Glaveckas, Algirdas Butkevičius, Vitas Matuzas, Vytautas Galvonas, Saulius Bucevičius, Juozas Palionis, Rytas Kupčinskas, Rimantas Jonas Dagys, Arūnė Stirblytė,  Žilvinas Šilgalis, Pranas Žeimys.

 

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Aleksandras Mikalauskas, Jolanta Dzikaitė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

 

Kviestieji asmenys: Juozas Mockevičius – Lietuvos geologijos tarnybos direktorius, Jūratė Balevičienė – Finansų ministerija, Audronė Misiūnaitė – Finansų ministerija, Jonas Šimėnas – Seimo narys, Rolandas Kazlauskas – Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija.

 

                DARBOTVARKĖ:

1. Dėl 2009 m. Europos komisijos teisėkūros ir darbo programos KOM (2008) 712 galutinis.

2. Pasiūlymų Naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymo 4, 5, 7 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo priedėlio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui XIP-161(3).

3. Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2008 m. gruodžio 24 d. posėdžio protokolo Nr. 13 išrašas dėl pasiūlymo Biudžeto ir finansų komitetui pateikti Seimo valdybai siūlymą dėl Biudžeto ir finansų komiteto nario dalyvavimo Briuselyje (Belgijos Karalystė) 2009 m. vasario 11-12 dienomis rengiamoje tarpparlamentinėje diskusijoje “Europos ekonomika. Kas toliau?”.

4. Seimo narių A.Stirblytės ir R.Ačo prašymai pritarti jų komandiruotei į Strasbūrą (Prancūzijos Respublika) 2009 m. sausio  25–31  dienomis dalyvauti Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos sesijoje.

 

1. SVARSTYTA:

Dėl 2009 m. Europos komisijos teisėkūros ir darbo programos KOM (2008) 712 galutinis.

NUTARTA:

1.

Biudžeto peržiūra

N

Bus siekiama nustatyti, kokios reikėtų ES politikų finansavimo reformos, kad Europa galėtų veiksmingai atremti ateities iššūkius.

Ši analizė turėtų būti atlikta, remiantis viešųjų konsultacijų rezultatais. Apibendrinusi konsultacijų rezultatus, Europos Komisija pateiks ES biudžeto reformos po 2013 m. gaires. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Labai aktualus

Iniciatyva Lietuvai svarbi, nes nubrėš gaires ypač svarbių politikos sričių vystymui. Pagal Lietuvos ES politikos 2008-2013 m. strategines kryptis, Lietuva sieks, kad ES biudžetas būtų skiriamas didžiausią pridėtinę vertę sukuriančioms sritims. Lietuvai prioritetinė sritis – energetinis saugumas (finansavimas kritinei infrastruktūrai, efektyvumo didinimas, atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimas). Taip pat Lietuvai svarbios tokios sritys kaip konkurencingumo skatinimas, moksliniai tyrimai ir inovacijos, Sanglaudos politika, reformuotas žemės ūkis, išorės santykiai, kaimynystės politika. Atitinkamai reikia siekti, kad būtų padidintas TEN-E projektų finansavimas. Energetinio saugumo srityje prioritetas turi būti skiriamas projektams, užtikrinantiems veiksmingą ir pilnai integruotą ES rinką, energijos tiekimo diversifikaciją. Taip pat svarbus transporto projektų finansavimas.

Kalbant apie šią finansinę perspektyvą, Lietuvai svarbus praktinis Komisijos komunikate dėl Europos ekonominio atkūrimo plano pateikto pasiūlymo mobilizuoti 5 mlrd. eurų lėšų  transeuropiniams energetiniams tinklams įgyvendinimas.

 

V.Matuzas

A.Butkevičius

2.

Europos ekonomikos atgaivinimo planas

T

Atsižvelgdama į pavasario Europos Vadovų Tarybos išvadas, Komisija įgyvendins 2008 m. lapkričio mėn. Lisabonos strategijos pakete numatytas priemones. Ypatingas dėmesys bus skiriamas priemonėms, kuriomis siekiama spręsti krizės padarinių visai ekonomikai klausimą.

Labai aktualus

Europos ekonomikos gaivinimo planas turės įtakos ir Lietuvos ekonomikai, galimos papildomos finansinės priemonės Lietuvai.

V.Matuzas

A.Butkevičius

3.

Ateities finansų rinkų priemonių paketas

T

Šis paketas papildys jau vykdomą darbą, gerinant finansų rinkų ir jų dalyvių (įtraukiant ir iki šiol nereglamentuotus) reguliavimą, priežiūrą ir skaidrumą. Jis taip pat palies investicijų valdytojų atlygį ir išvestinių finansinių produktų rinkas. Toliau bus dirbama persvarstant bankų kapitalui keliamų reikalavimų taisykles bei siūlant geresnį kreditų reitingų agentūrų reglamentavimą. Paketą planuojama paskelbti 2009 m. gegužės/birželio mėn.

Labai aktualus

Nors Lietuvoje finansų rinkos santykinai mažai išplėtotos ir paketo priemonės Lietuvai neturės didelio tiesioginio poveikio, Europos finansų rinkų stabilumo stiprinimas, esant integruotoms rinkoms, svarbus dėl jo reikšmingo netiesioginio poveikio Lietuvos plėtrai. Taip pat svarbu rasti būdus, kaip veiksmingai padėti turinčioms sunkumų keliose valstybėse narėse veikiančioms finansų įstaigoms

V.Matuzas

A.Butkevičius

4.

ES finansų rinkų priežiūra

T

Iniciatyvos tikslas – stiprinti visų Europos finansų sektorių priežiūros sistemą. Tuo tikslu yra sudaryta Jacques de Laroisičre grupė, kurios išvadas ir bus siekiama įgyvendinti. Pasiūlymus planuojama paskelbti 2009 m. liepos mėn.

Labai aktualus

 

Svarbu rasti balansą tarp veiksmingos, mažai kainuojančios ES mastu veikiančių finansų institucijų priežiūros ir valstybių narių, kuriose veikia daug išorės kapitalo valdomų finansų institucijų, intereso užtikrinti nacionalinių finansų rinkų stabilumą.

V.Matuzas

A.Butkevičius

5.

EP ir Tarybos direktyvos 2000/35 dėl kovos su pavėluotu mokėjimu komerciniuose sandoriuose peržiūra

T

Galiojantis teisės aktas turėtų būti peržiūrėtas, siekiant toliau plėtoti savalaikiam komercinių skolų mokėjimui palankią verslo aplinką ir taip didinti įmonių, ypač MVĮ, konkurencingumą, ypatingą dėmesį skiriant tarpvalstybiniams komerciniams sandoriams.

Teisės akto pasiūlymas – direktyva. Teisinis pagrindas: EB sutarties 95 str.

Aktualus

 

V.Matuzas

A.Butkevičius

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “už”.

 

2. SVARSTYTA:

Pasiūlymų Naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymo 4, 5, 7 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo priedėlio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui XIP-161(3).

NUTARTA:

1

Seimo nariai Jonas Šimėnas, Vincas Babilius, Stanislovas Giedraitis, Konstantas Ramelis, Justinas Urbanavičius

2009-01-09

1

 

 

 

Argumentai:

Siūloma atsisakyti bazinį naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifą susieti su gavybos kalendorine data (2003 m. liepos 1 d.) ir palikti naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifo diferenciaciją pagal telkinio dydį ir gavybos mastą, nes tai įgalintų įsisavinti apie 2 mln. barelių naftos. Būtų įgyvendinti lūkesčiai, susiję su biudžetinėmis pajamomis, nebūtų prarastos darbo vietos.

Pasiūlymas:

 

Siūloma įstatymo projekto 1 straipsniu teikiamą įstatymo 4 straipsnio 2 dalį pripažinti netekusia galios. 

       2. Naftai ir dujoms iš telkinių, kuriuose gavyba pradėta iki 2003 m. liepos 1 d., nustatomas 20 procentų bazinis naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifas.

 

 

Nepritarti

 

 

 

Argumentai:

Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programoje kaip viena iš Krizės įveikimo plano priemonių numatyta padidinti naftos ir dujų išteklių mokestį, naikinant šio mokesčio lengvatas. Teikiamas įstatymo projektas tiesiogiai susijęs su 2009 m. valstybės biudžeto projektu.

 

Pasiūlymas:

 

2

Seimo nariai Jonas Šimėnas, Vincas Babilius, Stanislovas Giedraitis, Konstantas Ramelis, Justinas Urbanavičius

2009-01-09

4

 

 

 

Argumentai:

Siūloma atsisakyti bazinį naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifą susieti su gavybos kalendorine data (2003 m. liepos 1 d.) ir palikti naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifo diferenciaciją pagal telkinio dydį ir gavybos mastą, nes tai įgalintų įsisavinti apie 2 mln. barelių naftos. Būtų įgyvendinti lūkesčiai, susiję su biudžetinėmis pajamomis, nebūtų prarastos darbo vietos.

Pasiūlymas:

Siūloma pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu tiekiamą įstatymo 4 straipsnio 4 straipsnio 3 dalies redakciją ir ją išdėstyti taip:

„3.  Naftai ir dujoms iš telkinių, kuriuose gavyba pradėta po 2003 m. liepos 1 d., bazinis naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifas nustatomas šio Įstatymo priedėlyje, atsižvelgiant į telkinių buvimo dydį vietą ir gavybos mastą.

 

 

Nepritarti

Argumentai:

Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programoje kaip viena iš Krizės įveikimo plano priemonių numatyta padidinti naftos ir dujų išteklių mokestį, naikinant šio mokesčio lengvatas. Teikiamas įstatymo projektas tiesiogiai susijęs su 2009 m. valstybės biudžeto projektu.

3

Seimo narys Jonas Šimėnas

2009-01-09

2

 

 

 

Argumentai:

Pritarus naftos ir dujų išteklių mokesčio diferenciacijai pagal telkinių dydį ir gavybos iš telkinio per metus apimtis, reikia teikti naftos ir dujų išteklių metinę mokesčio deklaraciją.

Pasiūlymas: 2 straipsnį išdėstyti taip:

 

2 straipsnis. 5 straipsnio 2 dalies papildymas ir 5 dalies pakeitimas

 

 

1. Papildyti 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„2. Naftos ir dujų išteklių mokestis yra apskaičiuojamas pagal faktiškai per mokestinį laikotarpį išgautą naftos ir dujų kiekį, išskyrus atvejus, kai išgautai naftai ir dujoms pagal šį Įstatymą yra taikomi Įstatymo priedėlyje nustatyti baziniai naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifai. Tais atvejais naftos ir dujų išteklių mokestis yra apskaičiuojamas nuo 1/4 per kalendorinius metus numatomo išgauti, bet ne mažesnio nei praėjusiais kalendoriniais metais išgauto naftos ir dujų kiekio.“

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

4

Seimo narys Jonas Šimėnas

2009-01-09

2

 

 

 

Argumentai:

Pritarus naftos ir dujų išteklių mokesčio diferenciacijai pagal telkinių dydį ir gavybos iš telkinio per metus apimtis, reikia teikti naftos ir dujų išteklių metinę mokesčio deklaraciją.

 Pasiūlymas:

2. Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„5. Mokesčio mokėtojas pasibaigus metams, iki kitų kalendorinių metų balandžio 25 dienos kartu su paskutinio mokestinio laikotarpio (pirmo ketvirčio) naftos ir dujų išteklių mokesčio deklaracija turi pateikti praėjusių kalendorinių metų (keturių tų kalendorinių metų mokestinių laikotarpių) naftos ir dujų išteklių mokesčio deklaraciją. Mokesčio mokėtojas pateiktoje praėjusių kalendorinių metų naftos ir dujų išteklių mokesčio deklaracijoje privalo perskaičiuoti naftos ir dujų išteklių mokesčio sumą pagal faktiškai per metus išgautą naftos ir dujų kiekį. Pagal metinę deklaraciją apskaičiuota papildoma mokesčio suma sumokama iki šioje dalyje nustatyto metinės deklaracijos pateikimo termino.“

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

5

Seimo narys Jonas Šimėnas

2009-01-09

4

 

 

 

Argumentai: Atsižvelgiant į aukščiau siūlomus Naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymo 5 straipsnio pakeitimus, koreguotinas projekto 4 straipsnis.

Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio pavadinimą, išbraukiant žodžius ,,ir taikymas”, išbraukti įstatymo 4 straipsnio 2 dalį ir 4 straipsnį išdėstyti taip:

4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

 Šis įstatymas įsigalioja 2009 m. sausio 1 d.

 

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

Komitetas siūlo 4 straipsnį išdėstyti:

,,4 straipsnis. Įstatymo taikymas

Šio Įstatymo nuostatos taikomos 2009 metais ir vėlesnių mokestinių laikotarpių išgautai naftai ir dujoms.”

 

 

 

3. SVARSTYTA:

Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2008 m. gruodžio 24 d. posėdžio protokolo Nr. 13 išrašas dėl pasiūlymo Biudžeto ir finansų komitetui pateikti Seimo valdybai siūlymą dėl Biudžeto ir finansų komiteto nario dalyvavimo Briuselyje (Belgijos Karalystė) 2009 m. vasario 11-12 dienomis rengiamoje tarpparlamentinėje diskusijoje “Europos ekonomika. Kas toliau?”.

NUTARTA:

Siūlyti Seimo valdybai iš Biudžeto ir finansų komiteto deleguoti Vitą Matuzą, Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pavaduotoją, dalyvauti Briuselyje (Belgijos Karalystė) 2009 m. vasario 11-12 dienomis rengiamoje tarpparlamentinėje diskusijoje “Europos ekonomika. Kas toliau?”.

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “už”.

 

 

4. SVARSTYTA:

Seimo narių A.Stirblytės ir R.Ačo prašymai pritarti jų komandiruotei į Strasbūrą (Prancūzijos Respublika) 2009 m. sausio  25–31  dienomis dalyvauti Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos sesijoje.

NUTARTA:

1.  Pritarti Seimo narių A.Stirblytės ir R.Ačo prašymams komandiruoti juos į Strasbūrą (Prancūzijos Respublika) 2009 m. sausio  25–31  dienomis dalyvauti Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos sesijoje.

 

2. Prašome apmokėti komandiruotės išlaidas  iš Seimo delegacijai ETPA skirtų lėšų:

a)       kompleksinio kelionės draudimo,

b)       nakvynės,

c)       transporto užsienyje,

d)       dienpinigius.

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “už”.

               

Posėdžio pirmininkas                                                                                                           Kęstutis Glaveckas

 

Posėdžio sekretorė                                                                                                               Danguolė Zabulėnienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ