![]()
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS
POSĖDŽIO PROTOKOLAS
2009-01-12 Nr.109-P-12
Vilnius
Posėdžio pirmininkas – Kęstutis
Glaveckas.
Posėdžio protokolą rašė – Danguolė
Zabulėnienė.
DALYVAVO:
Biudžeto ir finansų komiteto
nariai: Kęstutis Glaveckas, Algirdas Butkevičius, Vitas Matuzas, Vytautas
Galvonas, Saulius Bucevičius, Juozas Palionis, Rytas Kupčinskas, Rimantas Jonas
Dagys, Arūnė Stirblytė, Žilvinas
Šilgalis, Pranas Žeimys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras:
vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė,
Aleksandras Mikalauskas, Jolanta Dzikaitė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir
Jolanta Matiliauskienė.
Kviestieji asmenys: Juozas Mockevičius –
Lietuvos geologijos tarnybos direktorius, Jūratė Balevičienė – Finansų
ministerija, Audronė Misiūnaitė – Finansų ministerija, Jonas Šimėnas – Seimo
narys, Rolandas Kazlauskas – Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija.
DARBOTVARKĖ:
1. Dėl 2009 m. Europos
komisijos teisėkūros ir darbo programos KOM (2008) 712 galutinis.
2. Pasiūlymų Naftos ir dujų
išteklių mokesčio įstatymo 4, 5, 7 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo priedėlio
pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui XIP-161(3).
3. Lietuvos Respublikos Seimo
valdybos 2008 m. gruodžio 24 d. posėdžio protokolo Nr. 13 išrašas dėl pasiūlymo
Biudžeto ir finansų komitetui pateikti Seimo valdybai siūlymą dėl Biudžeto ir
finansų komiteto nario dalyvavimo Briuselyje (Belgijos Karalystė) 2009 m.
vasario 11-12 dienomis rengiamoje tarpparlamentinėje diskusijoje “Europos
ekonomika. Kas toliau?”.
4. Seimo narių A.Stirblytės ir R.Ačo
prašymai pritarti jų komandiruotei į Strasbūrą (Prancūzijos Respublika) 2009 m.
sausio 25–31 dienomis dalyvauti Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos
sesijoje.
1. SVARSTYTA:
Dėl 2009 m. Europos komisijos
teisėkūros ir darbo programos KOM (2008) 712 galutinis.
NUTARTA:
1.
|
Biudžeto peržiūra
|
N
|
Bus siekiama nustatyti, kokios
reikėtų ES politikų finansavimo reformos, kad Europa galėtų veiksmingai
atremti ateities iššūkius.
|
Labai aktualus
|
Iniciatyva Lietuvai svarbi, nes
nubrėš gaires ypač svarbių politikos sričių vystymui. Pagal Lietuvos ES politikos
2008-2013 m. strategines kryptis, Lietuva sieks, kad ES biudžetas būtų
skiriamas didžiausią pridėtinę vertę sukuriančioms sritims. Lietuvai
prioritetinė sritis – energetinis saugumas (finansavimas kritinei
infrastruktūrai, efektyvumo didinimas, atsinaujinančių energijos šaltinių
panaudojimas). Taip pat Lietuvai svarbios tokios sritys kaip konkurencingumo
skatinimas, moksliniai tyrimai ir inovacijos, Sanglaudos politika,
reformuotas žemės ūkis, išorės santykiai, kaimynystės politika. Atitinkamai reikia
siekti, kad būtų padidintas TEN-E projektų finansavimas. Energetinio saugumo
srityje prioritetas turi būti skiriamas projektams, užtikrinantiems
veiksmingą ir pilnai integruotą ES rinką, energijos tiekimo diversifikaciją.
Taip pat svarbus transporto projektų finansavimas.
Kalbant apie šią finansinę
perspektyvą, Lietuvai svarbus praktinis Komisijos komunikate dėl Europos
ekonominio atkūrimo plano pateikto pasiūlymo mobilizuoti 5 mlrd. eurų
lėšų transeuropiniams energetiniams
tinklams įgyvendinimas.
|
|
2.
|
Europos ekonomikos atgaivinimo planas
|
T
|
|
Labai aktualus
|
Europos
ekonomikos gaivinimo planas turės įtakos ir Lietuvos ekonomikai, galimos
papildomos finansinės priemonės Lietuvai.
|
|
3.
|
Ateities finansų rinkų
priemonių paketas
|
T
|
|
Labai aktualus
|
Nors
Lietuvoje finansų rinkos santykinai mažai išplėtotos ir paketo priemonės
Lietuvai neturės didelio tiesioginio poveikio, Europos finansų rinkų
stabilumo stiprinimas, esant integruotoms rinkoms, svarbus dėl jo reikšmingo
netiesioginio poveikio Lietuvos plėtrai. Taip pat svarbu rasti būdus, kaip
veiksmingai padėti turinčioms sunkumų keliose valstybėse narėse veikiančioms
finansų įstaigoms
|
|
4.
|
ES finansų rinkų priežiūra
|
T
|
|
Labai aktualus
|
Svarbu rasti
balansą tarp veiksmingos, mažai kainuojančios ES mastu veikiančių finansų
institucijų priežiūros ir valstybių narių, kuriose veikia daug išorės
kapitalo valdomų finansų institucijų, intereso užtikrinti nacionalinių
finansų rinkų stabilumą.
|
|
5.
|
EP ir Tarybos direktyvos 2000/35 dėl kovos su
pavėluotu mokėjimu komerciniuose sandoriuose peržiūra
|
T
|
|
Aktualus
|
|
|
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “už”.
2.
SVARSTYTA:
Pasiūlymų
Naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymo 4, 5, 7 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo
priedėlio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui XIP-161(3).
NUTARTA:
1
|
Seimo nariai Jonas Šimėnas, Vincas Babilius, Stanislovas Giedraitis,
Konstantas Ramelis, Justinas Urbanavičius
2009-01-09
|
1
|
|
|
|
Argumentai:
Siūloma atsisakyti bazinį naftos ir dujų išteklių
mokesčio tarifą susieti su gavybos kalendorine data (2003 m. liepos 1 d.) ir
palikti naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifo diferenciaciją pagal telkinio dydį ir
gavybos mastą, nes tai įgalintų įsisavinti
apie 2 mln. barelių naftos. Būtų įgyvendinti lūkesčiai, susiję su
biudžetinėmis pajamomis, nebūtų prarastos darbo vietos.
Pasiūlymas:
Siūloma įstatymo projekto 1 straipsniu teikiamą įstatymo 4 straipsnio
2 dalį pripažinti netekusia galios.
„2. Naftai ir dujoms iš telkinių, kuriuose gavyba
pradėta iki 2003 m. liepos 1 d., nustatomas 20 procentų bazinis naftos ir
dujų išteklių mokesčio tarifas.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programoje
kaip viena iš Krizės įveikimo plano priemonių numatyta padidinti naftos ir
dujų išteklių mokestį, naikinant šio mokesčio lengvatas. Teikiamas įstatymo
projektas tiesiogiai susijęs su 2009 m. valstybės biudžeto projektu.
Pasiūlymas:
|
2
|
Seimo nariai Jonas Šimėnas, Vincas Babilius, Stanislovas Giedraitis,
Konstantas Ramelis, Justinas Urbanavičius
2009-01-09
|
4
|
|
|
|
Argumentai:
Siūloma atsisakyti bazinį naftos ir dujų išteklių
mokesčio tarifą susieti su gavybos kalendorine data (2003 m. liepos 1 d.) ir
palikti naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifo diferenciaciją pagal telkinio dydį ir
gavybos mastą, nes tai įgalintų
įsisavinti apie 2 mln. barelių naftos. Būtų įgyvendinti lūkesčiai, susiję su
biudžetinėmis pajamomis, nebūtų prarastos darbo vietos.
Pasiūlymas:
Siūloma pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu
tiekiamą įstatymo 4 straipsnio 4 straipsnio 3 dalies redakciją ir ją
išdėstyti taip:
„3. Naftai ir dujoms iš telkinių, kuriuose gavyba pradėta po
2003 m. liepos 1 d., bazinis naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifas
nustatomas šio Įstatymo priedėlyje, atsižvelgiant į telkinių buvimo dydį vietą
ir gavybos mastą.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programoje
kaip viena iš Krizės įveikimo plano priemonių numatyta padidinti naftos ir
dujų išteklių mokestį, naikinant šio mokesčio lengvatas. Teikiamas įstatymo
projektas tiesiogiai susijęs su 2009 m. valstybės biudžeto projektu.
|
3
|
Seimo narys Jonas Šimėnas
2009-01-09
|
2
|
|
|
|
Argumentai:
Pritarus naftos ir dujų išteklių
mokesčio diferenciacijai
pagal telkinių dydį ir gavybos
iš telkinio per metus apimtis, reikia teikti naftos
ir dujų išteklių metinę mokesčio deklaraciją.
Pasiūlymas: 2 straipsnį išdėstyti taip:
2
straipsnis. 5 straipsnio 2 dalies papildymas ir 5 dalies pakeitimas
1. Papildyti 5 straipsnio 2 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„2.
Naftos ir dujų išteklių mokestis yra apskaičiuojamas pagal faktiškai per
mokestinį laikotarpį išgautą naftos ir dujų kiekį, išskyrus atvejus, kai
išgautai naftai ir dujoms pagal šį Įstatymą yra taikomi Įstatymo priedėlyje
nustatyti baziniai naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifai. Tais atvejais
naftos ir dujų išteklių mokestis yra apskaičiuojamas nuo 1/4 per
kalendorinius metus numatomo išgauti, bet ne mažesnio nei praėjusiais kalendoriniais
metais išgauto naftos ir dujų kiekio.“
|
Pritarti
|
|
4
|
Seimo narys Jonas Šimėnas
2009-01-09
|
2
|
|
|
|
Argumentai:
Pritarus naftos ir dujų išteklių
mokesčio diferenciacijai
pagal telkinių dydį ir gavybos
iš telkinio per metus apimtis, reikia teikti naftos
ir dujų išteklių metinę mokesčio deklaraciją.
Pasiūlymas:
2. Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„5. Mokesčio mokėtojas pasibaigus metams, iki kitų
kalendorinių metų balandžio 25 dienos kartu su paskutinio mokestinio
laikotarpio (pirmo ketvirčio) naftos ir dujų išteklių mokesčio deklaracija
turi pateikti praėjusių kalendorinių metų (keturių tų kalendorinių metų
mokestinių laikotarpių) naftos ir dujų išteklių mokesčio deklaraciją.
Mokesčio mokėtojas pateiktoje praėjusių kalendorinių metų naftos ir dujų
išteklių mokesčio deklaracijoje privalo perskaičiuoti naftos ir dujų išteklių
mokesčio sumą pagal faktiškai per metus išgautą naftos ir dujų kiekį. Pagal
metinę deklaraciją apskaičiuota papildoma mokesčio suma sumokama iki šioje dalyje
nustatyto metinės deklaracijos pateikimo termino.“
|
Pritarti
|
|
5
|
Seimo narys Jonas Šimėnas
2009-01-09
|
4
|
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į aukščiau siūlomus Naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymo 5
straipsnio pakeitimus, koreguotinas projekto 4 straipsnis.
Pasiūlymas: Pakeisti 4
straipsnio pavadinimą, išbraukiant žodžius ,,ir taikymas”, išbraukti įstatymo
4 straipsnio 2 dalį ir 4 straipsnį išdėstyti taip:
4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šis įstatymas įsigalioja 2009
m. sausio 1 d.
|
Nepritarti
|
Komitetas siūlo 4 straipsnį išdėstyti:
,,4 straipsnis. Įstatymo taikymas
Šio Įstatymo nuostatos taikomos 2009 metais ir vėlesnių mokestinių
laikotarpių išgautai naftai ir dujoms.”
|
3. SVARSTYTA:
Lietuvos Respublikos Seimo
valdybos 2008 m. gruodžio 24 d. posėdžio protokolo Nr. 13 išrašas dėl pasiūlymo
Biudžeto ir finansų komitetui pateikti Seimo valdybai siūlymą dėl Biudžeto ir
finansų komiteto nario dalyvavimo Briuselyje (Belgijos Karalystė) 2009 m.
vasario 11-12 dienomis rengiamoje tarpparlamentinėje diskusijoje “Europos
ekonomika. Kas toliau?”.
NUTARTA:
Siūlyti Seimo valdybai iš Biudžeto ir
finansų komiteto deleguoti Vitą Matuzą, Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko
pavaduotoją, dalyvauti Briuselyje (Belgijos Karalystė) 2009 m. vasario 11-12
dienomis rengiamoje tarpparlamentinėje diskusijoje “Europos ekonomika. Kas
toliau?”.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu
“už”.
4. SVARSTYTA:
Seimo narių A.Stirblytės ir R.Ačo
prašymai pritarti jų komandiruotei į Strasbūrą (Prancūzijos Respublika) 2009 m.
sausio 25–31 dienomis dalyvauti Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos
sesijoje.
NUTARTA:
1.
Pritarti Seimo narių A.Stirblytės ir R.Ačo prašymams komandiruoti juos į
Strasbūrą (Prancūzijos Respublika) 2009 m. sausio 25–31 dienomis dalyvauti
Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos sesijoje.
2. Prašome apmokėti komandiruotės
išlaidas iš Seimo delegacijai ETPA
skirtų lėšų:
a) kompleksinio
kelionės draudimo,
b) nakvynės,
c) transporto
užsienyje,
d) dienpinigius.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu
“už”.
Posėdžio pirmininkas Kęstutis
Glaveckas
Posėdžio sekretorė Danguolė
Zabulėnienė