![]()
LIETUVOS
RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS
POSĖDŽIO
PROTOKOLAS
2009-09-16 Nr.109-P-49
Vilnius
Posėdžio pirmininko pavaduotojas Vitas Matuzas.
Posėdžio protokolą rašė Danguolė Zabulėnienė.
DALYVAVO:
Biudžeto ir finansų komiteto
nariai:
Vitas Matuzas, Juozas Palionis, Andrius Enzinas (pavaduojantis Kęstutį
Glavecką), Remigijus Ačas, Vytautas Galvonas, Saulius Bucevičius, Rytas
Kupčinskas, Petras Luomanas, Arūnė Stirblytė,
Pranas Žeimys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas,
patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Virgaudas
Milušauskas, Aleksandras Mikalauskas, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta
Matiliauskienė.
KVIESTIEJI ASMENYS:
Sąrašas pridedamas prie protokolo.
DARBOTVARKĖ:
1. Teismų įstatymo 54, 55,
55(1), 65, 76, 78, 85, 91(2), 91(3) ir 98 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas XIP-354;
2. Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 11
straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas XIP-377 ;
3. Asmenų, slapta bendradarbiavusių su buvusios
SSRS specialiosiomis tarnybomis, registracijos, prisipažinimo, įskaitos ir
prisipažinusiųjų apsaugos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas XIP-571;
4. Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos
tyrimo centro įstatymo 5 straipsnio papildymo įstatymo projektas XIP-572;
5. Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms
šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 4 straipsnio 2 dalies ir 15
straipsnio 6 dalies pakeitimo įstatymo projektas XIP-460;
6. Transporto lengvatų įstatymo 7 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektas XIP-311;
7. Išmokų vaikams įstatymo 8 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektas XIP-615;
8. Atominės elektrinės įstatymo pripažinimo
netekusiu galios įstatymo projektas XIP-385;
9. Seimo nutarimo "Dėl Seimo III (rudens) sesijos darbų programos projekto
XIP-1034(2) svarstymas;
10. Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymas pritarti jo
komandiruotei į Rygą (Latvijos Respublika) 2009 m. spalio 1 2 dienomis
dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto, kurio pirmininku jis
yra, posėdyje.
11. Išvadų rengėjų įstatymų projektams
svarstymas:
- Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos
direktyvos dėl kovos su pavėluotais mokėjimais, atliekamais pagal komercinius
sandorius (nauja redakcija) išvadų rengėjai V.Matuzas A.Butkevičius
(J.Dzikaitė);
- Statistikos įstatymo 2,6,7,11,18 straipsnių ir
9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas XIP-852 išvadų
rengėjai P.Luomanas J.Palionis (A.Brazdilienė);
- 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių
biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1 priedėlio pakeitimo įstatymo
projektas XIP-859 išvadų rengėjai P.Luomanas J.Palionis (A.Brazdilienė).
1.
SVARSTYTA:
Teismų
įstatymo 54, 55, 55(1), 65, 76, 78, 85, 91(2), 91(3) ir 98 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektas XIP-354.
NUTARTA:
Iš esmės pritarti pateiktam
įstatymo projektui.
Argumentai:Atsižvelgiant į susiklosčiusią
Lietuvos ekonominę finansinę būklę patobulinti įstatymo projektą.Pasiūlymas:1
straipsnį (bazinio įstatymo 54 straipsnio 4 dalis) išdėstyti taip: 4. Pretendentų į teisėjus egzamino
komisijos nuostatus, egzamino programą tvirtina Teisėjų taryba. Pretendentų į
teisėjus egzamino komisijos narių, išskyrus teisėjus, darbo apmokėjimo tvarką
nustato Vyriausybė. Pritarti.
Pasiūlymas:3 straipsnio (bazinio įstatymo 551
straipsnio 1 dalis) 1 dalį išdėstyti
taip: 1. Pretendentai į
laisvas apylinkės teismo teisėjų vietas priimami atrankos būdu. Pretendentų į
laisvas apylinkės teismo teisėjų vietas skyrimo klausimams svarstyti
Respublikos Prezidentas sudaro Pretendentų į teisėjus atrankos komisiją (toliau
Atrankos komisija) ir nustato šios komisijos darbo tvarką ir pretendentų į
teisėjus atrankos kriterijus. Atrankos komisija trejiems metams sudaroma iš
septynių asmenų. Trys Atrankos komisijos nariai turi būti teisėjai ir keturi
visuomenės atstovai. Respublikos Prezidentas iš Atrankos komisijos narių skiria
komisijos pirmininką. Atrankos komisijos nariais negali būti skiriami Teisėjų
tarybos nariai. Atrankos komisijos narių, išskyrus teisėjus, darbo apmokėjimo
tvarką nustato Vyriausybė. Pritarti.
Pasiūlymas:7 straipsnį (bazinio įstatymo 85 straipsnio 4 dalis) išdėstyti taip:4. Teisėjų etikos ir drausmės
komisijos veiklą reglamentuoja Teisėjų tarybos tvirtinami Teisėjų etikos ir
drausmės komisijos nuostatai. Teisėjų etikos ir drausmės komisijos narių,
išskyrus teisėjus, darbo apmokėjimo tvarką nustato Vyriausybė. Pritarti.
Pasiūlymas:9 straipsnį (bazinio įstatymo
913 straipsnio 4 dalis) išdėstyti
taip:4. Teisėjų veiklos vertinimą atlieka Nuolatinė teisėjų veiklos vertinimo
komisija prie Teisėjų tarybos (toliau Vertinimo komisija). Vertinimo komisija
sudaroma Teisėjų tarybos įgaliojimų laikui iš septynių narių: trys iš jų turi būti
ne teisėjai. Keturis šios komisijos narius iš teisėjų renka Teisėjų taryba,
tris skiria Respublikos Prezidentas. Vertinimo komisijos pirmininką iš paskirtų
Vertinimo komisijos narių renka Teisėjų taryba. Vertinimo komisijos veiklą
aptarnauja Nacionalinė teismų administracija. Vertinimo komisijos narių,
išskyrus teisėjus, darbo apmokėjimo tvarką nustato Vyriausybė. Pritarti.
Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
2. SVARSTYTA:
Vyriausiosios rinkimų
komisijos įstatymo 11 straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas
XIP-377.
NUTARTA:
Iš esmės pritarti pateiktam
įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam Valstybės valdymo ir
savivaldybių komitetui:
1) patobulinti projektą pagal
Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės
pasiūlymus;
2) įvertinus Vyriausiosios
rinkimų komisijos argumentus, apsvarstyti
ar tikslinga papildyti
Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 11 straipsnį 10 dalimi,
kurioje įtvirtinama galimybė Komisijai
rengti uždarus posėdžius.
Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru
sutarimu.
3. SVARSTYTA: ;
Asmenų, slapta
bendradarbiavusių su buvusios SSRS specialiosiomis tarnybomis, registracijos,
prisipažinimo, įskaitos ir prisipažinusiųjų apsaugos įstatymo pakeitimo įstatymo
projektas XIP-571.
NUTARTA:
Iš esmės pritarti iniciatorių
pateiktam įstatymo projektui.
Pasiūlyti pagrindiniam
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui patobulinti įstatymo projektą pagal
Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir
komiteto pasiūlymą.
Argumentai:Pagal siūlomą įstatymo
projektą Asmenų, slapta bendradarbiavusių su buvusios SSRS specialiosiomis
tarnybomis, veiklos vertinimo komisijos nariams bus mokamas darbo užmokestis.
Atsižvelgiant į Valstybės kontrolės išvadas dėl būtinumo mažinti valstybės biudžeto
asignavimų valdytojų skaičių bei
Vyriausybės programines nuostatas mažinti valstybės įstaigų skaičių, Komiteto
nuomone netikslinga steigti atskirą biudžetinę įstaigą, o asignavimus Komisijos
darbo užmokesčiui numatyti Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo
centrui. Pasiūlymas:Pakeisti įstatymo
projekto 4 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:4. Komisijos pirmininkui,
pirmininko pavaduotojams ir nariams taikomos Valstybės politikų ir valstybės
pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo nustatytos darbo apmokėjimo sąlygos. Darbo
užmokestis Komisijos nariams mokamas iš Lietuvos gyventojų genocido ir
rezistencijos tyrimo centrui numatytų
valstybės biudžeto asignavimų.Pritarti.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
4. SVARSTYTA:
Lietuvos gyventojų genocido
ir rezistencijos tyrimo centro įstatymo 5 straipsnio papildymo įstatymo
projektas XIP-572.
NUTARTA:
Pritarti
iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.
Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
5. SVARSTYTA:
Piniginės socialinės paramos
nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 4
straipsnio 2 dalies ir 15 straipsnio 6 dalies pakeitimo įstatymo projektas
XIP-460.
NUTARTA:
Komitetas siūlo pagrindiniam Socialinių
reikalų ir darbo komitetui atmesti įstatymo
projektą Nr.XIP-460, nes
1. Piniginei socialinei paramai teikti,
kai apskaičiuojant šeimos ar vieno gyvenančio asmens pajamas į jas įskaitomas
išmokėtas darbo užmokestis, iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto
papildomai reikėtų apie 1,37 mln. litų per metus (kartu su administravimo
išlaidomis). Atsižvelgiant į valstybės finansinę būklę ekonominės krizės
laikotarpiu, skirti papildomų lėšų nėra galimybės.
2. Įgyvendinant Lietuvos Respublikos
Vyriausybės 20082012 metų programos įgyvendinimo priemonių, 1 lentelės 12
punktą ir 2 lentelės 99 punktą, yra parengtas ir bus pateiktas svarstyti
Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir
vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo projektas, kuriame patobulinta piniginės socialinės paramos teikimo
sistema, nedidinant piniginei socialinei paramai skiriamų Lietuvos Respublikos
valstybės biudžeto lėšų, ir įvertinti Lietuvos Respublikos Seimo narių Įstatymo
projekte pateiktieji siūlymai
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru
sutarimu.
6. SVARSTYTA:
Transporto lengvatų įstatymo
7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-311.
NUTARTA:
Komitetas siūlo pagrindiniam Socialinių
reikalų ir darbo komitetui atmesti įstatymo projektą Nr.XIP-311, nes:
1. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte
nurodytas tikslas yra pasiektas taikant Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos
išmokų įstatymo 13 straipsnį, numatantį, kad asmeniui, kuriam yra nustatytas
specialusis nuolatinės slaugos poreikis, skiriama slaugos išlaidų tikslinė
kompensacija (šiuo metu kiekvieną mėnesį 900 litų), tai viena iš priemonių
šių šeimų socialinėms garantijoms padidinti.
2. Asmenų, kurie netekę 75100 procentų
darbingumo bei sukakę senatvės pensijos amžių, taip pat kuriems nustatytas
specialusis nuolatinės slaugos poreikis, yra apie 36 tūkstančius. Priėmus
Įstatymo projektą, šeimoms, prižiūrinčioms šiuos neįgalius asmenis, kartą per 6
metus būtų skiriama iki 32 BSI (bazinės socialinės išmokos) dydžio lengvųjų
automobilių įsigijimo ir jų techninio pritaikymo išlaidų kompensacija. Tam 2010
metais reikėtų papildomai apie 150 mln. litų. Dėl valstybės ekonominės
finansinės būklės tokių galimybių nebus.
Balsavimo rezultatai: 8 už;
- prieš; 3 susilaikė (J.Palionis, S.Bucevičius, A.Butkevičius).
7. SVARSTYTA:
Išmokų vaikams įstatymo 8
straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-615.
NUTARTA:
Komitetas siūlo pagrindiniam Socialinių
reikalų ir darbo komitetui atmesti
įstatymo projektą Nr.XIP-615, nes:
1. Vadovaujantis
Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 8 straipsnio 4 dalimi, globos
(rūpybos) išmokos dydis priklauso nuo šios išmokos gavėjo gaunamų periodinių
išmokų vaikui išlaikyti ir (ar) našlaičių pensijos, todėl visiems šios išmokos
gavėjams išmoka iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto mažėja, kai lėšų
globojamam (rūpinamam) vaikui išlaikyti gaunama iš kitų šaltinių. Ši nuostata
taikoma mokant globos (rūpybos) išmoką visiems globojamiems (rūpinamiems)
vaikams, nesvarbu, kur jie globojami (rūpinami), šeimoje, šeimynoje ar vaikų
globos institucijoje. Įstatymo projektu siūlomos nuostatos mokėti globos
(rūpybos) išmoką šeimose globojamiems (rūpinamiems) vaikams, neatsižvelgiant į
kas mėnesį gaunamas periodines išmokas vaikui išlaikyti ir (ar) našlaičių
pensiją, taikymas ne tik iškreiptų globos (rūpybos) išmokos mokėjimo sistemą,
bet ir diferencijuotų šeimose globojamus (rūpinamus) vaikus, kurie būtų
nevienodoje finansinėje padėtyje dėl to, kad vieni gautų tik globos (rūpybos)
išmoką, o kiti ir šią išmoką, ir našlaičių pensiją, ir (arba) kas mėnesį
mokamą periodinę išmoką vaikui išlaikyti.
2. Įstatymo projekto nuostatai dėl šeimose
globojamiems (rūpinamiems) vaikams skiriamos globos (rūpybos) išmokos mokėjimo,
neatsižvelgiant į kas mėnesį mokamą periodinę išmoką vaikui išlaikyti ir (ar)
našlaičių pensiją, įgyvendinti papildomai iš valstybės biudžeto prireiktų apie
0,26 mln. litų per mėnesį (per metus 3,1 mln. litų). Esant ribotoms valstybės
finansinėms galimybėms, Įstatymo projektu siūlomas globos (rūpybos) išmokos
mokėjimas, palankus tik daliai šeimose globojamų (rūpinamų) vaikų ir
reikalingas papildomų lėšų, būtų netikslingas ir finansiškai nepagrįstas.
3. Įgyvendindama
Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, ketvirtos dalies 702 punkto
nuostatą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 20082012 metų programos
įgyvendinimo priemonių, 3 lentelės 1280 punktą ir tęsdama vaikų globos sistemos
pertvarką, 2010 metų II ketvirtį Lietuvos Respublikos Vyriausybė parengs
Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo pakeitimo įstatymo projektą,
numatantį diferencijuoti globos (rūpybos) išmokos mokėjimą pagal vaiko amžių ir
įteisinantį naują išmoką vaiko globėjui (rūpintojui), kai vaikas globojamas
šeimoje. Atsižvelgiant į valstybės finansines galimybes, šių pakeitimų
įsigaliojimas numatomas 2011 metais.
Pasiūlymai:
Pasiūlyti pagrindiniam
komitetui paprašyti informacijos apie šeimose globojamų vaikų skaičių, kurie gauna našlaičių
pensiją ir kurių išlaikymui gaunami
alimentai.
Balsavimo rezultatai: 7 už; - prieš;
3 susilaikė (J.Palionis,
S.Bucevičius, A.Butkevičius).
8. SVARSTYTA:
Atominės elektrinės įstatymo
pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas XIP-385.
NUTARTA:
Pasiūlyti
pagrindiniam komitetui įstatymo projektą (Nr. XIP-385) atmesti, kadangi
projektu siūlomų pripažinti niekiniais
susitarimų reglamentavimas priklauso ne viešosios, o privatinės teisės
reguliavimo sričiai, todėl sutartinius teisinius santykius reglamentuoja
civilinės teisės normos ir įvertinus tai, kad netgi ir Seimui pripažinus
įstatymus netekusiais galios, jų pagrindu susiformavę teisiniai santykiai
savaime netaps niekiniais.
Balsavimo rezultatai:
7 už; - prieš; 3 susilaikė (J.Palionis, S.Bucevičius, A.Butkevičius).
9. SVARSTYTA:
Seimo nutarimo "Dėl
Seimo III (rudens) sesijos darbų
programos projekto XIP-1034(2) svarstymas.
NUTARTA:
Pritarti Seimo nutarimo
"Dėl Seimo III (rudens) sesijos
darbų programos projektui XIP-1034(2).
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru
sutarimu.
10. SVARSTYTA:
Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymas
pritarti jo komandiruotei į Rygą (Latvijos Respublika) 2009 m. spalio 1 2
dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto, kurio
pirmininku jis yra, posėdyje.
NUTARTA:
1. Pritarti Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymui komandiruoti
jį į Rygą (Latvijos Respublika) 2009 m. spalio 1 2 dienomis dalyvauti Baltijos
Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto, kurio pirmininku jis yra, posėdyje.
2. Komandiruotės išlaidos bus
apmokėtos iš Seimo delegacijai Baltijos Asamblėjoje skirtų lėšų.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru
sutarimu.
11. SVARSTYTA:
Išvadų rengėjų įstatymų
projektams svarstymas:
- Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos
direktyvos dėl kovos su pavėluotais mokėjimais, atliekamais pagal komercinius
sandorius (nauja redakcija) išvadų rengėjai V.Matuzas A.Butkevičius
(J.Dzikaitė);
- Statistikos įstatymo 2,6,7,11,18 straipsnių ir
9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas XIP-852 išvadų
rengėjai P.Luomanas J.Palionis (A.Brazdilienė);
- 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių
biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1 priedėlio pakeitimo įstatymo
projektas XIP-859 išvadų rengėjai P.Luomanas J.Palionis (A.Brazdilienė).
NUTARTA:
Pritarti
išvadų rengėjų grupių sudarymui.
Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
Posėdžio pirmininko
pavaduotojas Vitas
Matuzas
Posėdžio sekretorė Danguolė
Zabulėnienė