Apie Komiteto posėdžius 

EN  FR

BFK (2009 09 16) posėdis


LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

                                                               

POSĖDŽIO  PROTOKOLAS

 

2009-09-16 Nr.109-P-49

Vilnius

 

Posėdžio pirmininko pavaduotojas – Vitas Matuzas.

Posėdžio protokolą rašė – Danguolė Zabulėnienė.

 

DALYVAVO:

Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Vitas Matuzas, Juozas Palionis, Andrius Enzinas (pavaduojantis Kęstutį Glavecką), Remigijus Ačas, Vytautas Galvonas, Saulius Bucevičius, Rytas Kupčinskas, Petras Luomanas, Arūnė Stirblytė,  Pranas Žeimys.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Virgaudas Milušauskas, Aleksandras Mikalauskas, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

KVIESTIEJI ASMENYS:

Sąrašas pridedamas prie protokolo.

 

DARBOTVARKĖ:

1. Teismų įstatymo 54, 55, 55(1), 65, 76, 78, 85, 91(2), 91(3) ir 98 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP-354;

2. Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 11 straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas XIP-377  ;

3. Asmenų, slapta bendradarbiavusių su buvusios SSRS specialiosiomis tarnybomis, registracijos, prisipažinimo, įskaitos ir prisipažinusiųjų apsaugos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas XIP-571;

4. Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro įstatymo 5 straipsnio papildymo įstatymo projektas XIP-572;

5. Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 4 straipsnio 2 dalies ir 15 straipsnio 6 dalies pakeitimo įstatymo projektas XIP-460; 

6. Transporto lengvatų įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-311;            

7. Išmokų vaikams įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-615;     

8. Atominės elektrinės įstatymo pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas XIP-385;  

9. Seimo nutarimo "Dėl Seimo III  (rudens) sesijos darbų programos” projekto XIP-1034(2) svarstymas;

10. Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymas pritarti jo komandiruotei į Rygą (Latvijos Respublika) 2009 m. spalio 1 – 2 dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto, kurio pirmininku jis yra, posėdyje.

11. Išvadų rengėjų įstatymų projektams svarstymas:

- Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl kovos su pavėluotais mokėjimais, atliekamais pagal komercinius sandorius (nauja redakcija) – išvadų rengėjai V.Matuzas A.Butkevičius (J.Dzikaitė);

- Statistikos įstatymo 2,6,7,11,18 straipsnių ir 9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas XIP-852 – išvadų rengėjai P.Luomanas J.Palionis (A.Brazdilienė);

- 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1 priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XIP-859 – išvadų rengėjai P.Luomanas J.Palionis (A.Brazdilienė).

 

                1. SVARSTYTA:

                Teismų įstatymo 54, 55, 55(1), 65, 76, 78, 85, 91(2), 91(3) ir 98 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP-354.

                NUTARTA:

Iš esmės pritarti pateiktam įstatymo projektui.

Argumentai:Atsižvelgiant į susiklosčiusią Lietuvos ekonominę finansinę būklę patobulinti įstatymo projektą.Pasiūlymas:1 straipsnį (bazinio įstatymo 54 straipsnio 4 dalis) išdėstyti taip:       „4. Pretendentų į teisėjus egzamino komisijos nuostatus, egzamino programą tvirtina Teisėjų taryba. Pretendentų į teisėjus egzamino komisijos narių, išskyrus teisėjus, darbo apmokėjimo tvarką nustato Vyriausybė.“          Pritarti.

Pasiūlymas:3 straipsnio (bazinio įstatymo 551 straipsnio 1 dalis) 1 dalį  išdėstyti taip:          „1. Pretendentai į laisvas apylinkės teismo teisėjų vietas priimami atrankos būdu. Pretendentų į laisvas apylinkės teismo teisėjų vietas skyrimo klausimams svarstyti Respublikos Prezidentas sudaro Pretendentų į teisėjus atrankos komisiją (toliau – Atrankos komisija) ir nustato šios komisijos darbo tvarką ir pretendentų į teisėjus atrankos kriterijus. Atrankos komisija trejiems metams sudaroma iš septynių asmenų. Trys Atrankos komisijos nariai turi būti teisėjai ir keturi – visuomenės atstovai. Respublikos Prezidentas iš Atrankos komisijos narių skiria komisijos pirmininką. Atrankos komisijos nariais negali būti skiriami Teisėjų tarybos nariai. Atrankos komisijos narių, išskyrus teisėjus, darbo apmokėjimo tvarką nustato Vyriausybė.“                Pritarti.

Pasiūlymas:7 straipsnį  (bazinio įstatymo 85 straipsnio 4 dalis)  išdėstyti taip:„4. Teisėjų etikos ir drausmės komisijos veiklą reglamentuoja Teisėjų tarybos tvirtinami Teisėjų etikos ir drausmės komisijos nuostatai. Teisėjų etikos ir drausmės komisijos narių, išskyrus teisėjus, darbo apmokėjimo tvarką nustato Vyriausybė.“        Pritarti.

Pasiūlymas:9 straipsnį (bazinio įstatymo 913  straipsnio 4 dalis) išdėstyti taip:„4. Teisėjų veiklos vertinimą atlieka Nuolatinė teisėjų veiklos vertinimo komisija prie Teisėjų tarybos (toliau – Vertinimo komisija). Vertinimo komisija sudaroma Teisėjų tarybos įgaliojimų laikui iš septynių narių: trys iš jų turi būti ne teisėjai. Keturis šios komisijos narius iš teisėjų renka Teisėjų taryba, tris skiria Respublikos Prezidentas. Vertinimo komisijos pirmininką iš paskirtų Vertinimo komisijos narių renka Teisėjų taryba. Vertinimo komisijos veiklą aptarnauja Nacionalinė teismų administracija. Vertinimo komisijos narių, išskyrus teisėjus, darbo apmokėjimo tvarką nustato Vyriausybė.“    Pritarti.

                Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

2. SVARSTYTA:

Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 11 straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas XIP-377.

NUTARTA:

Iš esmės pritarti pateiktam įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam Valstybės valdymo ir savivaldybių  komitetui:

1) patobulinti projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasiūlymus;

2)  įvertinus  Vyriausiosios rinkimų komisijos argumentus, apsvarstyti  ar    tikslinga  papildyti  Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo  11 straipsnį  10 dalimi, kurioje įtvirtinama  galimybė  Komisijai   rengti uždarus posėdžius.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

3. SVARSTYTA:  ;

Asmenų, slapta bendradarbiavusių su buvusios SSRS specialiosiomis tarnybomis, registracijos, prisipažinimo, įskaitos ir prisipažinusiųjų apsaugos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas XIP-571.

NUTARTA:

Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

Pasiūlyti pagrindiniam Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui patobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir komiteto pasiūlymą.

Argumentai:Pagal siūlomą įstatymo projektą Asmenų, slapta bendradarbiavusių su buvusios SSRS specialiosiomis tarnybomis, veiklos vertinimo komisijos nariams bus mokamas darbo užmokestis. Atsižvelgiant į Valstybės kontrolės išvadas dėl būtinumo mažinti valstybės biudžeto asignavimų valdytojų skaičių  bei Vyriausybės programines nuostatas mažinti valstybės įstaigų skaičių, Komiteto nuomone netikslinga steigti atskirą biudžetinę įstaigą, o asignavimus Komisijos darbo užmokesčiui numatyti Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centrui. Pasiūlymas:Pakeisti  įstatymo projekto 4 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:„4. Komisijos pirmininkui, pirmininko pavaduotojams ir nariams taikomos Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo nustatytos darbo apmokėjimo sąlygos. Darbo užmokestis Komisijos nariams mokamas iš Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centrui  numatytų valstybės biudžeto asignavimų.“Pritarti.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

4. SVARSTYTA:

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro įstatymo 5 straipsnio papildymo įstatymo projektas XIP-572.

NUTARTA:

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

5. SVARSTYTA:

Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 4 straipsnio 2 dalies ir 15 straipsnio 6 dalies pakeitimo įstatymo projektas XIP-460.

NUTARTA:

Komitetas siūlo pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui atmesti  įstatymo projektą Nr.XIP-460, nes

1. Piniginei socialinei paramai teikti, kai apskaičiuojant šeimos ar vieno gyvenančio asmens pajamas į jas įskaitomas išmokėtas darbo užmokestis, iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto papildomai reikėtų apie 1,37 mln. litų per metus (kartu su administravimo išlaidomis). Atsižvelgiant į valstybės finansinę būklę ekonominės krizės laikotarpiu, skirti papildomų lėšų nėra galimybės.

2. Įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008–2012 metų programos įgyvendinimo priemonių, 1 lentelės 12 punktą ir 2 lentelės 99 punktą, yra parengtas ir bus pateiktas svarstyti Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo projektas, kuriame patobulinta piniginės socialinės paramos teikimo sistema, nedidinant piniginei socialinei paramai skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, ir įvertinti Lietuvos Respublikos Seimo narių Įstatymo projekte pateiktieji siūlymai

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

6. SVARSTYTA: 

Transporto lengvatų įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-311.

NUTARTA:

Komitetas siūlo pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui atmesti įstatymo projektą Nr.XIP-311, nes:

1. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodytas tikslas yra pasiektas taikant Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymo 13 straipsnį, numatantį, kad asmeniui, kuriam yra nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, skiriama slaugos išlaidų tikslinė kompensacija (šiuo metu kiekvieną mėnesį – 900 litų), – tai viena iš priemonių šių šeimų socialinėms garantijoms padidinti.

2. Asmenų, kurie netekę 75–100 procentų darbingumo bei sukakę senatvės pensijos amžių, taip pat kuriems nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, yra apie 36 tūkstančius. Priėmus Įstatymo projektą, šeimoms, prižiūrinčioms šiuos neįgalius asmenis, kartą per 6 metus būtų skiriama iki 32 BSI (bazinės socialinės išmokos) dydžio lengvųjų automobilių įsigijimo ir jų techninio pritaikymo išlaidų kompensacija. Tam 2010 metais reikėtų papildomai apie 150 mln. litų. Dėl valstybės ekonominės finansinės būklės tokių galimybių nebus.

Balsavimo rezultatai:  8 už;  - prieš; 3 susilaikė (J.Palionis, S.Bucevičius, A.Butkevičius).

 

7. SVARSTYTA: 

Išmokų vaikams įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-615.

NUTARTA:

Komitetas siūlo pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui atmesti  įstatymo projektą Nr.XIP-615, nes:

1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 8 straipsnio 4 dalimi, globos (rūpybos) išmokos dydis priklauso nuo šios išmokos gavėjo gaunamų periodinių išmokų vaikui išlaikyti ir (ar) našlaičių pensijos, todėl visiems šios išmokos gavėjams išmoka iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto mažėja, kai lėšų globojamam (rūpinamam) vaikui išlaikyti gaunama iš kitų šaltinių. Ši nuostata taikoma mokant globos (rūpybos) išmoką visiems globojamiems (rūpinamiems) vaikams, nesvarbu, kur jie globojami (rūpinami), – šeimoje, šeimynoje ar vaikų globos institucijoje. Įstatymo projektu siūlomos nuostatos mokėti globos (rūpybos) išmoką šeimose globojamiems (rūpinamiems) vaikams, neatsižvelgiant į kas mėnesį gaunamas periodines išmokas vaikui išlaikyti ir (ar) našlaičių pensiją, taikymas ne tik iškreiptų globos (rūpybos) išmokos mokėjimo sistemą, bet ir diferencijuotų šeimose globojamus (rūpinamus) vaikus, kurie būtų nevienodoje finansinėje padėtyje dėl to, kad vieni gautų tik globos (rūpybos) išmoką, o kiti – ir šią išmoką, ir našlaičių pensiją, ir (arba) kas mėnesį mokamą periodinę išmoką vaikui išlaikyti.

 2. Įstatymo projekto nuostatai dėl šeimose globojamiems (rūpinamiems) vaikams skiriamos globos (rūpybos) išmokos mokėjimo, neatsižvelgiant į kas mėnesį mokamą periodinę išmoką vaikui išlaikyti ir (ar) našlaičių pensiją, įgyvendinti papildomai iš valstybės biudžeto prireiktų apie 0,26 mln. litų per mėnesį (per metus – 3,1 mln. litų). Esant ribotoms valstybės finansinėms galimybėms, Įstatymo projektu siūlomas globos (rūpybos) išmokos mokėjimas, palankus tik daliai šeimose globojamų (rūpinamų) vaikų ir reikalingas papildomų lėšų, būtų netikslingas ir finansiškai nepagrįstas. 

3. Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, ketvirtos dalies 702 punkto nuostatą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008–2012 metų programos įgyvendinimo priemonių, 3 lentelės 1280 punktą ir tęsdama vaikų globos sistemos pertvarką, 2010 metų II ketvirtį Lietuvos Respublikos Vyriausybė parengs Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, numatantį diferencijuoti globos (rūpybos) išmokos mokėjimą pagal vaiko amžių ir įteisinantį naują išmoką vaiko globėjui (rūpintojui), kai vaikas globojamas šeimoje. Atsižvelgiant į valstybės finansines galimybes, šių pakeitimų įsigaliojimas numatomas 2011 metais.

Pasiūlymai:

Pasiūlyti pagrindiniam komitetui paprašyti informacijos apie šeimose globojamų vaikų skaičių, kurie gauna našlaičių pensiją ir  kurių išlaikymui gaunami alimentai.

Balsavimo rezultatai: 7 už;  - prieš;  3  susilaikė (J.Palionis, S.Bucevičius, A.Butkevičius).

 

8. SVARSTYTA: 

Atominės elektrinės įstatymo pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas XIP-385.

NUTARTA:
               
Pasiūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo projektą (Nr. XIP-385) atmesti, kadangi projektu  siūlomų pripažinti niekiniais susitarimų reglamentavimas priklauso ne viešosios, o privatinės teisės reguliavimo sričiai, todėl sutartinius teisinius santykius reglamentuoja civilinės teisės normos ir įvertinus tai, kad netgi ir Seimui pripažinus įstatymus netekusiais galios, jų pagrindu susiformavę teisiniai santykiai savaime netaps niekiniais.

Balsavimo rezultatai: 7 už; - prieš; 3 susilaikė (J.Palionis, S.Bucevičius, A.Butkevičius).

 

9. SVARSTYTA:

Seimo nutarimo "Dėl Seimo III  (rudens) sesijos darbų programos” projekto XIP-1034(2) svarstymas.

NUTARTA:

Pritarti Seimo nutarimo "Dėl Seimo III  (rudens) sesijos darbų programos” projektui XIP-1034(2).

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

10. SVARSTYTA:

Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymas pritarti jo komandiruotei į Rygą (Latvijos Respublika) 2009 m. spalio 1 – 2 dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto, kurio pirmininku jis yra, posėdyje.

                NUTARTA:

1. Pritarti Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymui komandiruoti jį į Rygą (Latvijos Respublika) 2009 m. spalio 1 – 2 dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto, kurio pirmininku jis yra, posėdyje.

2. Komandiruotės išlaidos bus apmokėtos iš Seimo delegacijai Baltijos Asamblėjoje skirtų lėšų.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

11. SVARSTYTA:

Išvadų rengėjų įstatymų projektams svarstymas:

- Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl kovos su pavėluotais mokėjimais, atliekamais pagal komercinius sandorius (nauja redakcija) – išvadų rengėjai V.Matuzas A.Butkevičius (J.Dzikaitė);

- Statistikos įstatymo 2,6,7,11,18 straipsnių ir 9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas XIP-852 – išvadų rengėjai P.Luomanas J.Palionis (A.Brazdilienė);

- 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1 priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XIP-859 – išvadų rengėjai P.Luomanas J.Palionis (A.Brazdilienė).

                NUTARTA:

                Pritarti išvadų rengėjų grupių sudarymui.

                Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Posėdžio pirmininko

pavaduotojas                                                                                                        Vitas Matuzas

 

Posėdžio sekretorė                                                                                               Danguolė Zabulėnienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ