BFK (2010 01 14) posėdis
![]()
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS
POSĖDŽIO PROTOKOLAS
2010-01-14 Nr.109-P-1
Vilnius
Posėdžio pirmininkas Kęstutis Glaveckas.
Posėdžio protokolą rašė – Danguolė Zabulėnienė.
DALYVAVO:
Biudžeto ir finansų komiteto
nariai:
Kęstutis Glaveckas, Vitas Matuzas, Juozas Palionis, Remigijus Ačas, Rytas
Kupčinskas, Arūnė Stirblytė, Petras Luomanas, Pranas Žeimys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas,
patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Virgaudas
Milušauskas, Aleksandras Mikalauskas, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta
Matiliauskienė.
DARBOTVARKĖ:
1. Pasiūlymų Biudžetinių įstaigų
įstatymo pakeitimo įstatymo projektui XIP-1518(2) svarstymas.
2. Tauriųjų metalų ir brangakmenių
valstybinės priežiūros įstatymo 3,4,6,15,17 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas XIP-1173.
3. Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymas
pritarti jo komandiruotei į Rygą (Latvijos Respublika) 2010 m. vasario 4 – 5
dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto posėdyje.
1. SVARSTTA:
Pasiūlymų Biudžetinių įstaigų
įstatymo pakeitimo įstatymo projektui XIP-1518(2) svarstymas.
NUTARTA:
Seimo narys
Kėstutis Glaveckas
2010-01-12
|
4
|
3
|
3
|
|
Argumentai:
2009 m. gruodžio
22 d. buvo priimtas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 1.21, 2.47, 2.49,
2.54, 2.55, 2.58, 2.62, 2.64, 2.65, 2.66, 2.70, 2.71, 2.72, 2.82, 2.100,
2.104, 2.106, 2.114, 2.180 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo
projektas, kuris įsigaliojo 2010 metų sausio 1d. Įstatyme nustatyta, kad
juridinio asmens buveinė yra tik juridinių asmenų registro duomuo, t.y.
juridiniam asmeniui pakeitus buveinės adresą, reikia pakeisti tik juridinių
asmenų registro duomenis ir nereikia keisti steigimo dokumentų. Steigiant
juridinį asmenį, sprendimą dėl buveinės priima steigėjai, o sprendimas dėl
buveinės pakeitimo priimamas juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta
tvarka, jei atskiras teisines formas reguliuojantys įstatymai nenustatytų
kitaip.
Atitinkamai su keičiamomis Civilinio kodekso nuostatomis turi būti derinamas teikiamas įstatymo projektas. Steigiant biudžetinę įstaigą, sprendimą dėl buveinės turi priimti steigėjas, o keičiant buveinę, sprendimą dėl buveinės pakeitimo priima savininko teises ir pareigas įgyvendinti institucija.
Pasiūlymas:
3. Savininko teises
ir pareigas įgyvendinančios
institucijos:
1) tvirtina
biudžetinės įstaigos nuostatus;
2) priima į
pareigas ir iš jų atleidžia
biudžetinės įstaigos vadovą;
3) priima sprendimą dėl biudžetinės įstaigos buveinės
pakeitimo;
3) 4) priima sprendimą dėl
biudžetinės įstaigos reorganizavimo ar likvidavimo;
4) 5) priima sprendimą dėl
biudžetinės įstaigos filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;
5) 6) skiria ir atleidžia
likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
6) 7) sprendžia kitus šiame įstatyme, kituose įstatymuose ir
biudžetinės įstaigos nuostatuose jos
kompetencijai priskirtus klausimus.
|
Pritarti.
|
Seimo narys Valentinas Stundys
2009-12-28
|
4
|
6
|
|
|
Argumentai:
Konstitucinio
Teismo 2005 m. liepos 8 d. nutarime konstatuojama: “Ypač pabrėžtina, kad
keisti (plėsti, siaurinti arba kitaip koreguoti) savivaldybėms perduotų
funkcijų apimtį ir turinį, perduoti savivaldybėms vykdyti naujas funkcijas,
kurių jos iki tol nevykdė, ir (arba) nustatyti, kad savivaldybės nebevykdo
tam tikrų funkcijų, kurias iki tol vykdė, pagal Konstituciją galima tik
įstatymu<...>“. Todėl įstatymo projekto 1 straipsniu dėstomo naujos
redakcijos Biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio nuostatos dėl turto
perdavimo biudžetinių įstaigų savininko funkcijų įgyvendinimui turėtų būti
siejamos su įstatymais nustatytomis valstybės ar savivaldybių funkcijomis
viešajam interesui tenkinti.
Įstatyme turi būti numatyta aplinkybė, kad,
kai įstatymų numatytoms funkcijoms įgyvendinti valstybė turi perimti
biudžetinės įstaigos savininko teises bei pareigas ir savivaldybės patikėjimo teise valdomą turtą, tačiau
savivaldybės taryba gali nesutikti grąžinti patikėjimo teise jos valdytą
valstybės turtą, nors turtas būtų reikalingas valstybės funkcijoms vykdyti,
tokiu atveju jas perima valstybė.
Pasiūlymas:
6. Iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos
savininko teisės ir pareigos ir savivaldybės biudžetinės įstaigos patikėjimo
teise valdomas savivaldybei nuosavybės teise priklausantis turtas gali būti
perduoti valstybės nuosavybėn, kai yra priimtas savivaldybės tarybos
sprendimas perduoti ir Vyriausybės nutarimas perimti biudžetinės įstaigos
savininko teises ir pareigas bei turtą įstatymų nustatytoms funkcijoms
įgyvendinti. Jeigu savivaldybė patikėjimo teise valdo valstybei nuosavybės
teise priklausantį turtą, perduotą savivaldybės biudžetinei įstaigai, tai
savivaldybės biudžetinės įstaigos valdomas valstybės turtas gali būti
perduotos valstybei Vyriausybės nutarimu. Iš savivaldybės biudžeto
išlaikomos biudžetinės įstaigos savininko teisės ir pareigos gali būti
perduotos valstybei, o savivaldybės biudžetinės įstaigos patikėjimo teise
valdomas turtas - valstybės nuosavybėn, kai yra priimtas savivaldybės tarybos
sprendimas perduoti ir Vyriausybės nutarimas perimti biudžetinės įstaigos
savininko teises ir pareigas bei turtą.Vyriausybės nutarime taip pat turi
būti nurodyta valstybės valdymo institucija, įgyvendinsianti šios biudžetinės
įstaigos savininko teises ir pareigas.
|
Nepritarti.
|
Seimo narys
Gintaras Songaila
2010-01-12
|
4
|
6
|
|
|
Argumentai:
Įstatyme turi būti numatyta aplinkybė, kai
įstatymų numatytoms funkcijoms įgyvendinti valstybė turi perimti biudžetinės
įstaigos savininko teises bei pareigas ir savivaldybės patikėjimo teise valdomą turtą ir
be savivaldybės tarybos sprendimo, jei teismas nustatė, kad savivaldybės
taryba netinkamai vykdė funkcijas, susijusias su šių įstaigų veikla. Tokių
pavyzdžių yra, ir tokiais kraštutiniais atvejais valstybė per Vyriausybę
turėtų turėti svertus pakeisti padėtį. Konstitucija ir įstatymai numato
galimybę visuomenės poreikiams (t.y. viešajam interesui) vykdyti paimti net
ir privačią nuosavybę, o šiuo atveju turtas yra valstybės, tiktai keistųsi
savininko teises ir pareigas vykdanti institucija, jei to reikia įstatymams
įgyvendinti. Valstybė, siekdama, kad įstatymai savivaldybėse būtų vykdomi,
privalėtų turėti ir lankstesnių būdų negu tiesioginio valdymo įvedimas.
Pasiūlymas:
6. Iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos savininko
teisės ir pareigos gali būti perduotos valstybei, o biudžetinės įstaigos
patikėjimo teise valdomas turtas - valstybės nuosavybėn, kai yra priimtas
savivaldybės tarybos sprendimas perduoti ir Vyriausybės nutarimas perimti
biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas bei turtą. Tais atvejais, kai įstatymo nustatyta tvarka
teismas pripažino, kad savivaldybė netinkamai vykdė įstatymų nustatytas
funkcijas, su šių funkcijų vykdymu susijusios biudžeto įstaigos savininko
teisės ir pareigos gali būti perduotos valstybei, o biudžetinės įstaigos
patikėjimo teise valdomas turtas - valstybės nuosavybėn vienašališku
Vyriausybės nutarimu (be savivaldybės tarybos sprendimo). Vyriausybės
nutarime taip pat turi būti nurodyta valstybės valdymo institucija,
įgyvendinsianti šios biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas.
|
Iš dalies pritarti.
|
Seimo narys
Kėstutis Glaveckas
2010-01-12
|
5
|
4
|
1
|
|
Pasiūlymas:
4. Šio
straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytuose teisės aktuose, kuriais steigiama
biudžetinė įstaiga, be kita ko, turi būti nurodyta:
1) biudžetinės įstaigos
pavadinimas ir buveinė;
2) biudžetinės įstaigos
steigimo tikslas;
3) biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti
institucija.
|
Pritarti.
|
Seimo narys
Kėstutis Glaveckas
2010-01-12
|
6
|
2
|
3
|
|
Pasiūlymas:
2. Biudžetinės
įstaigos nuostatuose turi būti
nurodyta biudžetinės įstaigos:
1) pavadinimas;
2) teisinė forma –
biudžetinė įstaiga;
3) buveinė;
4) 3) savininkas;
5) 4) savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ir jos
kompetencija;
6) 5) veiklos laikotarpis, jei jis ribotas;
7) 6) priskirtos funkcijos ir veiklos tikslai – aiškiai ir išsamiai
nurodoma veiklos sritis ir rūšys;
8) 7) vadovo kompetencija, skyrimo ir atleidimo tvarka;
9) 8) kiti biudžetinės įstaigos organai, jei pagal kitus įstatymus
ar Vyriausybės nutarimus tokie organai sudaromi, šių organų sudarymo tvarka
ir kompetencija, sprendimų priėmimo tvarka;
10) 9) šaltinis, kuriame skelbiami vieši pranešimai;
11) 10) nuostatų keitimo tvarka.
|
Pritarti.
|
Seimo narys
Kėstutis Glaveckas
2010-01-12
|
14
|
12
|
|
|
Argumentai:
Šiuo metu yra
vykdoma valstybės valdymo reforma – mažinamas biurokratinis aparatas,
optimizuojamos įstaigų funkcijos jas reorganizuojant prijungimo būdu, t.y.
kai viena arba kelios biudžetinės įstaigos prijungiamos prie kitos biudžetinės
įstaigos, kuri po reorganizavimo tęs savo veiklą. Esama praktika rodo, kad
dažnai reorganizuojamų biudžetinių įstaigų funkcijos sutampa ir po
reorganizavimo tęsiančios veiklą biudžetinės įstaigos nuostatai nesikeičia,
todėl nėra tikslinga jų pakartotinai tvirtinti. Atsižvelgiant į tai,
siūlytina nustatyti, kad kai biudžetinės įstaigos reorganizuojamos prijungimo
būdu ir po reorganizavimo tęsiančios veiklą biudžetinės įstaigos nuostatai
nesikeičia, jų sprendimu dėl reorganizavimo tvirtinti nereikia.
Pasiūlymas:
12. Sprendimą dėl
biudžetinės įstaigos reorganizavimo priima ir kartu tvirtina biudžetinės
įstaigos reorganizavimo sąlygų aprašą
ir po reorganizavimo veiksiančių biudžetinių įstaigų nuostatus
kiekvienos reorganizuojamos ir reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės
įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija. Jeigu biudžetinės įstaigos
reorganizuojamos prijungimo būdu ir po reorganizavimo tęsiančios veiklą
biudžetinės įstaigos nuostatai nesikeičia, jų pakartotinai tvirtinti nereikia.
|
Pritarti.
|
Seimo narys
Kėstutis Glaveckas
2010-01-12
|
14
|
14
|
|
|
Pasiūlymas:
14. Reorganizavimas laikomas baigtu, kai į Juridinių asmenų registrą
įregistruojamos po reorganizavimo sukurtos naujos biudžetinės įstaigos
nuostatai ar įregistruojami tęsiančių veiklą biudžetinių įstaigų pakeisti
nuostatai. Jeigu biudžetinės įstaigos nuostatai šio straipsnio 12 dalyje
nustatytais atvejais iš naujo netvirtinami, Juridinių asmenų registrui turi
būti pateiktas pranešimas apie tai, kad visos reorganizavimo sąlygų apraše
nustatytos prievolės yra įvykdytos ir atsirado įstatymuose ar reorganizavimo
sąlygų apraše nurodytos aplinkybės.
|
Pritarti.
|
2. SVARSTYTA:
Tauriųjų metalų ir
brangakmenių valstybinės priežiūros įstatymo 3,4,6,15,17 ir 19 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektas XIP-1173.
NUTARTA:
Pritarti Vyriausybės pateiktam, komiteto patobulintam
įstatymo projektui Nr. XIP-1173(2)
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
3. SVARSTYTA:
Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymas
pritarti jo komandiruotei į Rygą (Latvijos Respublika) 2010 m. vasario 4 – 5
dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto posėdyje.
Komandiruotės išlaidas apmokėti iš Seimo delegacijai Baltijos Asamblėjoje
skirtų lėšų.
NUTARTA:
1. Pritarti Seimo nario Ryto Kupčinsko
prašymui komandiruoti jį į Rygą (Latvijos Respublika) 2010 m. vasario 4 – 5
dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto posėdyje.
2. Komandiruotės išlaidas apmokėti
iš Seimo delegacijai Baltijos Asamblėjoje skirtų lėšų.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru
sutarimu.
Posėdžio pirmininkas Kęstutis
Glaveckas
Posėdžio sekretorė Danguolė
Zabulėnienė
|