Apie Komiteto posėdžius 

EN  FR

BFK (2010 01 14) posėdis


LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

                                                                                                                                               

                                                                                                                POSĖDŽIO  PROTOKOLAS

 

2010-01-14 Nr.109-P-1

Vilnius

 

Posėdžio pirmininkas Kęstutis Glaveckas.

Posėdžio protokolą rašė – Danguolė Zabulėnienė.

 

DALYVAVO:

Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Kęstutis Glaveckas, Vitas Matuzas, Juozas Palionis, Remigijus Ačas, Rytas Kupčinskas, Arūnė Stirblytė, Petras Luomanas, Pranas Žeimys.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Virgaudas Milušauskas, Aleksandras Mikalauskas, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

 

DARBOTVARKĖ:

1. Pasiūlymų Biudžetinių įstaigų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui XIP-1518(2) svarstymas.

2. Tauriųjų metalų ir brangakmenių valstybinės priežiūros įstatymo 3,4,6,15,17 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP-1173.

3. Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymas pritarti jo komandiruotei į Rygą (Latvijos Respublika) 2010 m. vasario 4 – 5 dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto posėdyje.

 

1. SVARSTTA:

Pasiūlymų Biudžetinių įstaigų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui XIP-1518(2) svarstymas.

NUTARTA:

Seimo narys

Kėstutis Glaveckas

2010-01-12

4

3

3

 

Argumentai:

2009 m. gruodžio 22 d. buvo priimtas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 1.21, 2.47, 2.49, 2.54, 2.55, 2.58, 2.62, 2.64, 2.65, 2.66, 2.70, 2.71, 2.72, 2.82, 2.100, 2.104, 2.106, 2.114, 2.180 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas, kuris įsigaliojo 2010 metų sausio 1d. Įstatyme nustatyta, kad juridinio asmens buveinė yra tik juridinių asmenų registro duomuo, t.y. juridiniam asmeniui pakeitus buveinės adresą, reikia pakeisti tik juridinių asmenų registro duomenis ir nereikia keisti steigimo dokumentų. Steigiant juridinį asmenį, sprendimą dėl buveinės priima steigėjai, o sprendimas dėl buveinės pakeitimo priimamas juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta tvarka, jei atskiras teisines formas reguliuojantys įstatymai nenustatytų kitaip.

                Atitinkamai su keičiamomis Civilinio kodekso nuostatomis turi būti derinamas teikiamas įstatymo projektas. Steigiant biudžetinę įstaigą, sprendimą dėl buveinės turi priimti steigėjas, o keičiant buveinę, sprendimą dėl buveinės pakeitimo priima savininko teises ir pareigas įgyvendinti institucija.

 

Pasiūlymas:

3. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios  institucijos:

1) tvirtina biudžetinės įstaigos nuostatus;

2) priima į pareigas ir  iš jų atleidžia biudžetinės įstaigos vadovą;

3) priima sprendimą dėl biudžetinės įstaigos buveinės pakeitimo;

3) 4) priima sprendimą dėl biudžetinės įstaigos reorganizavimo ar likvidavimo;

4) 5) priima sprendimą dėl biudžetinės įstaigos filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

5) 6) skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

6) 7) sprendžia kitus šiame įstatyme, kituose įstatymuose ir biudžetinės įstaigos nuostatuose  jos kompetencijai priskirtus klausimus.

Pritarti.

Seimo narys Valentinas Stundys

2009-12-28

4

6

 

 

Argumentai:

Konstitucinio Teismo 2005 m. liepos 8 d. nutarime konstatuojama: “Ypač pabrėžtina, kad keisti (plėsti, siaurinti arba kitaip koreguoti) savivaldybėms perduotų funkcijų apimtį ir turinį, perduoti savivaldybėms vykdyti naujas funkcijas, kurių jos iki tol nevykdė, ir (arba) nustatyti, kad savivaldybės nebevykdo tam tikrų funkcijų, kurias iki tol vykdė, pagal Konstituciją galima tik įstatymu<...>“. Todėl įstatymo projekto 1 straipsniu dėstomo naujos redakcijos Biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio nuostatos dėl turto perdavimo biudžetinių įstaigų savininko funkcijų įgyvendinimui turėtų būti siejamos su įstatymais nustatytomis valstybės ar savivaldybių funkcijomis viešajam interesui tenkinti.

Įstatyme turi būti numatyta aplinkybė, kad, kai įstatymų numatytoms funkcijoms įgyvendinti valstybė turi perimti biudžetinės įstaigos savininko teises bei pareigas ir savivaldybės patikėjimo teise valdomą turtą, tačiau savivaldybės taryba gali nesutikti grąžinti patikėjimo teise jos valdytą valstybės turtą, nors turtas būtų reikalingas valstybės funkcijoms vykdyti, tokiu atveju jas perima valstybė.

Pasiūlymas:

 6. Iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos savininko teisės ir pareigos ir savivaldybės biudžetinės įstaigos patikėjimo teise valdomas savivaldybei nuosavybės teise priklausantis turtas gali būti perduoti valstybės nuosavybėn, kai yra priimtas savivaldybės tarybos sprendimas perduoti ir Vyriausybės nutarimas perimti biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas bei turtą įstatymų nustatytoms funkcijoms įgyvendinti. Jeigu savivaldybė patikėjimo teise valdo valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą, perduotą savivaldybės biudžetinei įstaigai, tai savivaldybės biudžetinės įstaigos valdomas valstybės turtas gali būti perduotos valstybei Vyriausybės nutarimu. Iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos savininko teisės ir pareigos gali būti perduotos valstybei, o savivaldybės biudžetinės įstaigos patikėjimo teise valdomas turtas - valstybės nuosavybėn, kai yra priimtas savivaldybės tarybos sprendimas perduoti ir Vyriausybės nutarimas perimti biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas bei turtą.Vyriausybės nutarime taip pat turi būti nurodyta valstybės valdymo institucija, įgyvendinsianti šios biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas.

Nepritarti.

Seimo narys

Gintaras Songaila

2010-01-12

4

6

 

 

Argumentai:

Įstatyme turi būti numatyta aplinkybė, kai įstatymų numatytoms funkcijoms įgyvendinti valstybė turi perimti biudžetinės įstaigos savininko teises bei pareigas ir savivaldybės patikėjimo teise valdomą turtą ir be savivaldybės tarybos sprendimo, jei teismas nustatė, kad savivaldybės taryba netinkamai vykdė funkcijas, susijusias su šių įstaigų veikla. Tokių pavyzdžių yra, ir tokiais kraštutiniais atvejais valstybė per Vyriausybę turėtų turėti svertus pakeisti padėtį. Konstitucija ir įstatymai numato galimybę visuomenės poreikiams (t.y. viešajam interesui) vykdyti paimti net ir privačią nuosavybę, o šiuo atveju turtas yra valstybės, tiktai keistųsi savininko teises ir pareigas vykdanti institucija, jei to reikia įstatymams įgyvendinti. Valstybė, siekdama, kad įstatymai savivaldybėse būtų vykdomi, privalėtų turėti ir lankstesnių būdų negu tiesioginio valdymo įvedimas.

Pasiūlymas:

          6. Iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos savininko teisės ir pareigos gali būti perduotos valstybei, o biudžetinės įstaigos patikėjimo teise valdomas turtas - valstybės nuosavybėn, kai yra priimtas savivaldybės tarybos sprendimas perduoti ir Vyriausybės nutarimas perimti biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas bei turtą. Tais atvejais, kai įstatymo nustatyta tvarka teismas pripažino, kad savivaldybė netinkamai vykdė įstatymų nustatytas funkcijas, su šių funkcijų vykdymu susijusios biudžeto įstaigos savininko teisės ir pareigos gali būti perduotos valstybei, o biudžetinės įstaigos patikėjimo teise valdomas turtas - valstybės nuosavybėn vienašališku Vyriausybės nutarimu (be savivaldybės tarybos sprendimo). Vyriausybės nutarime taip pat turi būti nurodyta valstybės valdymo institucija, įgyvendinsianti šios biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas.

Iš dalies pritarti.

Seimo narys

Kėstutis Glaveckas

2010-01-12

5

4

1

 

Pasiūlymas:

4. Šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytuose teisės aktuose, kuriais steigiama biudžetinė įstaiga, be kita ko, turi būti nurodyta:

1) biudžetinės įstaigos pavadinimas ir buveinė;

2) biudžetinės įstaigos steigimo tikslas;

3) biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

Pritarti.

Seimo narys

Kėstutis Glaveckas

2010-01-12

6

2

3

 

Pasiūlymas:

2. Biudžetinės įstaigos nuostatuose turi būti nurodyta biudžetinės įstaigos:

1) pavadinimas;

2) teisinė forma – biudžetinė įstaiga;

3) buveinė;

4) 3) savininkas;

5) 4) savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ir jos kompetencija;

6) 5) veiklos laikotarpis, jei jis ribotas;

7) 6) priskirtos funkcijos ir veiklos tikslai – aiškiai ir išsamiai nurodoma veiklos sritis ir rūšys;

8) 7) vadovo kompetencija, skyrimo ir atleidimo tvarka;

9) 8) kiti biudžetinės įstaigos organai, jei pagal kitus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus tokie organai sudaromi, šių organų sudarymo tvarka ir kompetencija, sprendimų priėmimo tvarka;

10) 9) šaltinis, kuriame skelbiami vieši pranešimai;

11) 10) nuostatų keitimo tvarka.

Pritarti.

Seimo narys

Kėstutis Glaveckas

2010-01-12

14

12

 

 

Argumentai:

Šiuo metu yra vykdoma valstybės valdymo reforma – mažinamas biurokratinis aparatas, optimizuojamos įstaigų funkcijos jas reorganizuojant prijungimo būdu, t.y. kai viena arba kelios biudžetinės įstaigos prijungiamos prie kitos biudžetinės įstaigos, kuri po reorganizavimo tęs savo veiklą. Esama praktika rodo, kad dažnai reorganizuojamų biudžetinių įstaigų funkcijos sutampa ir po reorganizavimo tęsiančios veiklą biudžetinės įstaigos nuostatai nesikeičia, todėl nėra tikslinga jų pakartotinai tvirtinti. Atsižvelgiant į tai, siūlytina nustatyti, kad kai biudžetinės įstaigos reorganizuojamos prijungimo būdu ir po reorganizavimo tęsiančios veiklą biudžetinės įstaigos nuostatai nesikeičia, jų sprendimu dėl reorganizavimo tvirtinti nereikia.

Pasiūlymas:

12. Sprendimą dėl biudžetinės įstaigos reorganizavimo priima ir kartu tvirtina biudžetinės įstaigos reorganizavimo sąlygų aprašą  ir po reorganizavimo veiksiančių biudžetinių įstaigų nuostatus kiekvienos reorganizuojamos ir reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija. Jeigu biudžetinės įstaigos reorganizuojamos prijungimo būdu ir po reorganizavimo tęsiančios veiklą biudžetinės įstaigos nuostatai nesikeičia, jų pakartotinai tvirtinti nereikia. 

Pritarti.

Seimo narys

Kėstutis Glaveckas

2010-01-12

14

14

 

 

Pasiūlymas:

14. Reorganizavimas laikomas baigtu, kai į Juridinių asmenų registrą įregistruojamos po reorganizavimo sukurtos naujos biudžetinės įstaigos nuostatai ar įregistruojami tęsiančių veiklą biudžetinių įstaigų pakeisti nuostatai. Jeigu biudžetinės įstaigos nuostatai šio straipsnio 12 dalyje nustatytais atvejais iš naujo netvirtinami, Juridinių asmenų registrui turi būti pateiktas pranešimas apie tai, kad visos reorganizavimo sąlygų apraše nustatytos prievolės yra įvykdytos ir atsirado įstatymuose ar reorganizavimo sąlygų apraše nurodytos aplinkybės.         

Pritarti.

 

2. SVARSTYTA:

Tauriųjų metalų ir brangakmenių valstybinės priežiūros įstatymo 3,4,6,15,17 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP-1173.

NUTARTA:

Pritarti Vyriausybės pateiktam, komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIP-1173(2)

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

3. SVARSTYTA:

Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymas pritarti jo komandiruotei į Rygą (Latvijos Respublika) 2010 m. vasario 4 – 5 dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto posėdyje. Komandiruotės išlaidas apmokėti iš Seimo delegacijai Baltijos Asamblėjoje skirtų lėšų.

                NUTARTA:

1. Pritarti Seimo nario Ryto Kupčinsko prašymui komandiruoti jį į Rygą (Latvijos Respublika) 2010 m. vasario 4 – 5 dienomis dalyvauti Baltijos Asamblėjos Biudžeto ir audito komiteto posėdyje.

2. Komandiruotės išlaidas apmokėti iš Seimo delegacijai Baltijos Asamblėjoje skirtų lėšų.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

 

               

Posėdžio pirmininkas                                                                                           Kęstutis Glaveckas

 

Posėdžio sekretorė                                                                                               Danguolė Zabulėnienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ