![]()
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS
POSĖDŽIO PROTOKOLAS
2010-01-20 Nr.109-P-2
Vilnius
Posėdžio pirmininkas Kęstutis Glaveckas.
Posėdžio protokolą rašė Danguolė Zabulėnienė.
DALYVAVO:
Biudžeto ir finansų komiteto
nariai:
Kęstutis Glaveckas, Vitas Matuzas, Juozas Palionis, Remigijus Ačas, Saulius
Bucevičius, Rytas Kupčinskas, Arūnė Stirblytė, Petras Luomanas, Pranas Žeimys,
Žilvinas Šilgalis.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas,
patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Virgaudas
Milušauskas, Aleksandras Mikalauskas, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta
Matiliauskienė.
DARBOTVARKĖ:
1. Švietimo įstatymo 36 straipsnio 1
dalies pakeitimo įstatymo projektas XIP-1171.
2. Psichologų praktinės veiklos įstatymo
projektas XP-3149.
3. Pasiūlymų Biudžetinių įstaigų įstatymo
pakeitimo įstatymo projektui XIP-1518(2) svarstymas.
4. Pasiūlymų Gyventojų turto deklaravimo įstatymo
2,3,5,9 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo 7 (1) straipsnių
įstatymo projektui XIP-1064(2) svarstymas.
5. Dėl patikslinto azartinių lošimų įstatymo
pakeitimo įstatymo projekto parengimo.
6. Išvadų rengėjų darbo grupių paskyrimo
svarstymas:
- Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo
projektas XIP-1570ES išvadų rengėjai V.Matuzas V.Galvonas (V.Milušauskas);
- Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo 2
straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-1571 išvadų rengėjai V.Matuzas
V.Galvonas (V.Milušauskas);
- Administracinių teisės pažeidimų
kodekso 17316 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-1018 išvadų rengėjai
K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);
- Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo
1, 2, 6, 7, 9, 10, 15, 16, 25, 28, 34, 65, 71, 74, 75, 79, 84, 85, 93, 94, 95,
96, 109, 110 straipsnių ir VIII skyriaus pavadinimo pakeitimo įstatymo
projektas XIP-1019 išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);
- Papildomo savanoriško draudimo pensijų
kaupimo įstatymo 10, 11, 16, 17, 43, 58, 59 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas XIP-1020 išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);
- Finansinių priemonių rinkų įstatymo 2,
3, 10, 32, 47, 55, 62, 64, 68, 72, 73, 85, 86, 87, 95, 96 straipsnių pakeitimo
ir papildymo ir Įstatymo papildymo 961 straipsniu įstatymo projektas XIP-1021
išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);
- Vertybinių popierių įstatymo 2, 3, 4,
5, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 27, 29, 31, 32, 34, 35, 37, 38, 39, 42, 45, 46,
47, 48 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas XIP-1022 - išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas
(A.Mikalauskas).
1. SVARSTYTA:
Švietimo įstatymo 36 straipsnio 1 dalies
pakeitimo įstatymo projektas XIP-1171.
NUTARTA:
Daryti svarstyme pertrauką ir grąžinti įstatymo ir išvadų projektus
tobulinti išvadų rengėjams iki bus pateiktas Lietuvos Respublikos Vyriausybės
švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Abu įstatymo projektus
svarstyti kartu.
Balsavimo rezultatai: 7 už; 1 prieš (S.Bucevičius); 1 susilaikė
(J.Palionis.
2. SVARSTYTA:
Psichologų praktinės veiklos įstatymo
projektas XP-3149.
NUTARTA:
Atsižvelgiant į Seimo
kanceliarijos Teisės departamento ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadas,
pasiūlyti pagrindiniam Sveikatos reikalų komitetui įstatymo projektą Nr.XP-3149
atmesti.
Balsavimo rezultatai: 7 už; - prieš; 2 susilaikė (J.Palionis,
S.Bucevičius).
3. SVARSTYTA:
Pasiūlymų Biudžetinių įstaigų įstatymo
pakeitimo įstatymo projektui XIP-1518(2) svarstymas.
NUTARTA:
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo
teikėjas, data
|
Siūloma
keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo
turinys
|
Komiteto
nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str.
d.
|
P.
|
1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2010-01-19
|
4
|
6
|
|
|
Alternatyvių
įstatymo projektų Teisės departamente negauta.
Vertinant projekto atitiktį
Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms,
teikiame šią pastabą:
Nauja
redakcija dėstomo Biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje
nustatyta, kad tais atvejais, kai įstatymų nustatyta tvarka teismas
pripažįsta, kad savivaldybė nevykdė įstatymų nustatytų funkcijų, Vyriausybė
savo nutarimu, nesant savivaldybės tarybos sprendimo, gali perimti valstybės
nuosavybėn savivaldybės biudžetinės įstaigos valdytą patikėjimo teise
savivaldybės turtą.
Atkreipiame
dėmesį, kad teikiamas įstatymo projektas reglamentuoja bendruosius
biudžetinių įstaigų steigimo, veiklos ir valdymo principus, todėl siūloma
nuostata dėl savininko teisių ir pareigų bei turto perdavimo tais atvejais,
kai savivaldybės nevykdo savo funkcijų, nepatenka į projekto reguliuojamų
teisinių santykių apimtį. Be to, pastebėtina, kad Vyriausybės teisė per
savo skiriamus atstovus prižiūrėti savivaldybių veiklą, savivaldybių
administracinės priežiūros sritys, būdai bei priemonės, kurių Vyriausybės
atstovai gali imtis, nustatę, kad savivaldybių administravimo subjektai
netinkamai vykdo įstatymus ar Vyriausybės nutarimus, reglamentuojami
Savivaldybių administracinės priežiūros įstatyme. Pažymėtina ir tai, kad
vadovaujantis Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsniu, viena iš savarankiškų
savivaldybių funkcijų yra savivaldybei nuosavybės teise priklausančios žemės
ir kito turto valdymas, naudojimas ir disponavimas juo, todėl manytina, kad
siūlomu teisiniu reguliavimu gali būti pažeista įstatymuose nustatyta
savivaldybių teisė joms
nuosavybės teise priklausančiu turtu disponuoti savarankiškai.
Vadovaujantis
aukščiau išdėstytais argumentais, minėtos projekto nuostatos siūlytina
atsisakyti.
|
Nepritarti.
|
Biudžetinių įstaigų įstatyme turėtų būti įtvirtinta nuostata, kuri
užtikrintų įstatymuose nustatytų funkcijų vykdymą.
.
|
2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos
teisę, pasiūlymai:
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo
teikėjas, data
|
Siūloma
keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo
turinys
|
Komiteto
nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str.
d.
|
P.
|
1.
|
Seimo narys
Vitas Matuzas
2010-01-20
|
|
|
|
|
Argumentai:
Civilinio kodekso 2.81 straipsnio 2 dalyje
nustatyta, kad įstatymų ar steigimo dokumentų
nustatytais atvejais juridinis asmuo gali įgyti civilines teises ir pareigas
per savo dalyvius, todėl tikslinga Civilinio kodekso nuostatas suderinti su
Biudžetinių įstaigų įstatymo nuostatomis.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 3
straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:
2. Biudžetinė
įstaiga įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina
per biudžetinės įstaigos vadovą. Biudžetinė įstaiga negali įgyti
civilinių teisių ir pareigų per biudžetinės įstaigos savininką ar savininko
teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją teisės aktų nustatytais
atvejais.
|
Pritarti.
|
|
2.
|
Seimo narys
Liudvikas Sabutis
2010-01-19
|
5
|
2
|
|
|
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 1
straipsniu dėstomo Biudžetinių įstaigų įstatymo naujos redakcijos 5
straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:
2.
Iš valstybės biudžeto arba Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo
sveikatos draudimo fondo biudžetų ir kitų valstybės pinigų fondų išlaikomą
biudžetinę įstaigą nutarimu steigia Vyriausybė išlaikomos biudžetinės įstaigos steigiamos įstatymu arba
Vyriausybės nutarimu .
|
Pritarti.
|
|
4. SVARSTYTA:
Pasiūlymų Gyventojų turto deklaravimo įstatymo
2,3,5,9 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo 7 (1) straipsnių
įstatymo projektui XIP-1064(2) svarstymas.
NUTARTA:
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Teisės departamentas
2010-01-14
|
|
|
|
|
Atkreipiame dėmesį, kad įstatymo projekte nėra nuosekliai vartojamos
sąvokos ,,lėšos ir ,,piniginės lėšos. Siekiant užtikrinti teisinį aiškumą
viena iš šių sąvokų (pasirinktinai) turėtų būti nuosekliai vartotina viso
projektu keičiamo įstatymo tekste (keičiamo įstatymo 4 ir 10 straipsniuose
vartojama sąvoka lėšos, o projekte sąvoka piniginės lėšos).
|
Pritarti
|
Vartoti sąvoką lėšos
|
2.
Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Seimo nariai Julius Veselka,
Rimantas Smetona, Jonas Ramonas
2010-01-19
|
2
|
|
|
|
Argumentai:
Siekiant išvengti Lietuvos
Respublikos piliečių diskriminacijos užsieniečių atžvilgiu bei biurokratizmo
finansų sistemoje, siūlau suvienodinti deklaruojamo turto piniginę vertę tiek
Lietuvos Respublikos piliečiams, tiek užsienio piliečiams.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimasPakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:3 straipsnis. Deklaruojamas turtas1. Šio Įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 121 punktuose nurodyti gyventojai privalo deklaruoti savo turimą šį turtą:1) nekilnojamąjį daiktą, įskaitant nebaigtą statyti statinį;2) kilnojamąjį daiktą, jeigu šios rūšies daiktui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privaloma teisinė registracija;3) lėšas, turimas bankuose ir kitose kredito įstaigose ir ne bankuose ir kitose kredito įstaigose, jeigu jų bendra suma viršija 2000 5000 litų;4) pasiskolintas ir negrąžintas lėšas, jeigu jų bendra suma viršija 2000 5000 litų;5) paskolintas ir nesusigrąžintas lėšas, jeigu jų bendra suma viršija 2000 5000 litų;6) meno kūrinius, brangakmenius, juvelyrinius dirbinius, tauriuosius metalus, kurių vieneto vertė viršija 2000 5000 litų;7) vertybinius popierius, jeigu jų bendra vertė viršija 2000 5000 litų. 2. Šio Įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 22 punkte nurodyti gyventojai privalo deklaruoti savo turimą šį turtą: 1) nekilnojamąjį daiktą, įskaitant nebaigtą statyti statinį, kurių nuosavybės teisės nėra įregistruotos Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre; 2) lėšas, turimas ne Lietuvos Respublikos bankuose ir kitose kredito įstaigose, jeigu jų bendra suma viršija 10 000 5000 litų; 3) meno kūrinius, brangakmenius, juvelyrinius dirbinius, tauriuosius metalus, kurių vieneto vertė viršija 10 000 5000 litų; 4) šio straipsnio 1 dalies 4, 5 ir 7 punktuose nurodytą turtą.3. Deklaruojamas Lietuvos Respublikoje ir užsienio valstybėse esantis šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytas turtas.4. Turtas, gautas už suteiktą pagalbą slaptai bendradarbiaujant su operatyvinės veiklos subjektais ir kitais įstatymų nustatytais atvejais, nedeklaruojamas.5. Šio Įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 20 ir 21 punktuose nurodyti gyventojai deklaruoja taip pat ir gautas pajamas.
|
Nepritarti
|
Siūlomo 3 straipsnio 1 dalyje nurodytos turto kategorijos, kurias
turi deklaruoti politikai ir valstybės tarnautojai. Šis sąrašas yra tapatus
šiuo metu galiojančiam sąrašui, todėl manome, kad deklaruojamų sumų minimumų
padidinimas galėtų būti neigiamai vertinamas antikorupciniu požiūriu.
Minėto straipsnio 2 dalyje išvardytų turto kategorijų sąrašas iš
esmės tapatus iki 2004 m. galiojusiame Vienkartinio turto deklaravimo
įstatyme nurodytoms turto kategorijoms. Kadangi įstatymo tikslas tęsti
veiksmingai mokesčių kontrolei būtinų duomenų rinkimą, t. y. nuolat papildyti
duomenis, kurie jau buvo sukaupti pagal Vienkartinio turto deklaravimo
įstatymą, esminiai keisti deklaruotino turto kategorijas nėra tikslinga.
|
5. SVARSTYTA:
Dėl patikslinto azartinių lošimų įstatymo
pakeitimo įstatymo projekto parengimo.
NUTARTA:
Biudžeto ir finansų
komitetas 2009-12-02 d. sprendimu protokolo Nr. 109-P-69 patvirtino darbo grupę Lietuvos Respublikos
azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui patikslinti. Darbo grupė
minėtą įstatymo projektą turi parengti iki 2010 vasario 15 d.
Atsižvelgiant
į susiklosčiusias aplinkybes, dėl Seimo narių, darbo grupės narių užimtumo ir
dėl atsiradusių papildomų darbų,
prašome minėtą įstatymo
projektą ir jį lydinčių projektų parengimo terminą nukelti į 2010 m.
kovo 31 d.
6. SVARSTYTA:
Išvadų rengėjų darbo grupių paskyrimo
svarstymas:
- Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo
projektas XIP-1570ES išvadų rengėjai V.Matuzas V.Galvonas (V.Milušauskas);
- Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo 2
straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-1571 išvadų rengėjai V.Matuzas
V.Galvonas (V.Milušauskas);
- Administracinių teisės pažeidimų
kodekso 17316 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-1018 išvadų rengėjai
K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);
- Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo
1, 2, 6, 7, 9, 10, 15, 16, 25, 28, 34, 65, 71, 74, 75, 79, 84, 85, 93, 94, 95,
96, 109, 110 straipsnių ir VIII skyriaus pavadinimo pakeitimo įstatymo
projektas XIP-1019 išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);
- Papildomo savanoriško draudimo pensijų
kaupimo įstatymo 10, 11, 16, 17, 43, 58, 59 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas XIP-1020 išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);
- Finansinių priemonių rinkų įstatymo 2,
3, 10, 32, 47, 55, 62, 64, 68, 72, 73, 85, 86, 87, 95, 96 straipsnių pakeitimo
ir papildymo ir Įstatymo papildymo 961 straipsniu įstatymo projektas XIP-1021
išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);
- Vertybinių popierių įstatymo 2, 3, 4,
5, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 27, 29, 31, 32, 34, 35, 37, 38, 39, 42, 45, 46,
47, 48 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas XIP-1022 - išvadų
rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas).
NUTARTA:
Pritarti minėtų išvadų rengėjų darbo
grupių sudarymui.
Posėdžio pirmininkas Kęstutis
Glaveckas
Posėdžio sekretorė Danguolė
Zabulėnienė