Apie Komiteto posėdžius 

EN  FR

BFK (2010 01 20) posėdis


LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

                                                               

POSĖDŽIO  PROTOKOLAS

 

2010-01-20 Nr.109-P-2

Vilnius

 

Posėdžio pirmininkas Kęstutis Glaveckas.

Posėdžio protokolą rašė – Danguolė Zabulėnienė.

 

DALYVAVO:

Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Kęstutis Glaveckas, Vitas Matuzas, Juozas Palionis, Remigijus Ačas, Saulius Bucevičius, Rytas Kupčinskas, Arūnė Stirblytė, Petras Luomanas, Pranas Žeimys, Žilvinas Šilgalis.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Virgaudas Milušauskas, Aleksandras Mikalauskas, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

 

DARBOTVARKĖ:

1. Švietimo įstatymo 36 straipsnio 1 dalies pakeitimo įstatymo projektas XIP-1171.

2. Psichologų praktinės veiklos įstatymo projektas XP-3149.

3. Pasiūlymų Biudžetinių įstaigų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui XIP-1518(2)               svarstymas.

4. Pasiūlymų Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2,3,5,9 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo 7 (1) straipsnių įstatymo projektui XIP-1064(2)          svarstymas.

5. Dėl patikslinto azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto parengimo.              

6. Išvadų rengėjų darbo grupių paskyrimo svarstymas:

- Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo projektas XIP-1570ES – išvadų rengėjai V.Matuzas V.Galvonas (V.Milušauskas);

- Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-1571 – išvadų rengėjai V.Matuzas V.Galvonas (V.Milušauskas);

- Administracinių teisės pažeidimų kodekso 17316 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-1018 – išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);

- Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 1, 2, 6, 7, 9, 10, 15, 16, 25, 28, 34, 65, 71, 74, 75, 79, 84, 85, 93, 94, 95, 96, 109, 110 straipsnių ir VIII skyriaus pavadinimo pakeitimo įstatymo projektas XIP-1019 – išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);

- Papildomo savanoriško draudimo pensijų kaupimo įstatymo 10, 11, 16, 17, 43, 58, 59 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP-1020 – išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);

- Finansinių priemonių rinkų įstatymo 2, 3, 10, 32, 47, 55, 62, 64, 68, 72, 73, 85, 86, 87, 95, 96 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 961 straipsniu įstatymo projektas XIP-1021 – išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);

- Vertybinių popierių įstatymo 2, 3, 4, 5, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 27, 29, 31, 32, 34, 35, 37, 38, 39, 42, 45, 46, 47, 48 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas XIP-1022       - išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas).

 

1. SVARSTYTA:

Švietimo įstatymo 36 straipsnio 1 dalies pakeitimo įstatymo projektas XIP-1171.    

NUTARTA:

Daryti svarstyme pertrauką ir grąžinti įstatymo ir išvadų projektus tobulinti išvadų rengėjams iki bus pateiktas Lietuvos Respublikos Vyriausybės švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Abu įstatymo projektus svarstyti kartu.

Balsavimo rezultatai: 7 už;  1 prieš (S.Bucevičius); 1 susilaikė (J.Palionis.

 

2. SVARSTYTA:

Psichologų praktinės veiklos įstatymo projektas XP-3149.

NUTARTA:

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadas, pasiūlyti pagrindiniam Sveikatos reikalų komitetui įstatymo projektą Nr.XP-3149 atmesti.

Balsavimo rezultatai: 7 už;  - prieš; 2 susilaikė (J.Palionis, S.Bucevičius).

 

3. SVARSTYTA:

Pasiūlymų Biudžetinių įstaigų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui XIP-1518(2)   svarstymas.

NUTARTA:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2010-01-19

4

6

 

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą:

Nauja redakcija dėstomo Biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje nustatyta, kad tais atvejais, kai įstatymų nustatyta tvarka teismas pripažįsta, kad savivaldybė nevykdė įstatymų nustatytų funkcijų, Vyriausybė savo nutarimu, nesant savivaldybės tarybos sprendimo, gali perimti valstybės nuosavybėn savivaldybės biudžetinės įstaigos valdytą patikėjimo teise savivaldybės turtą.

Atkreipiame dėmesį, kad teikiamas įstatymo projektas reglamentuoja bendruosius biudžetinių įstaigų steigimo, veiklos ir valdymo principus, todėl siūloma nuostata dėl savininko teisių ir pareigų bei turto perdavimo tais atvejais, kai savivaldybės nevykdo savo funkcijų, nepatenka į projekto reguliuojamų teisinių santykių apimtį. Be to, pastebėtina, kad Vyriausybės teisė per savo skiriamus atstovus prižiūrėti savivaldybių veiklą, savivaldybių administracinės priežiūros sritys, būdai bei priemonės, kurių Vyriausybės atstovai gali imtis, nustatę, kad savivaldybių administravimo subjektai netinkamai vykdo įstatymus ar Vyriausybės nutarimus, reglamentuojami Savivaldybių administracinės priežiūros įstatyme. Pažymėtina ir tai, kad vadovaujantis Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsniu, viena iš savarankiškų savivaldybių funkcijų yra savivaldybei nuosavybės teise priklausančios žemės ir kito turto valdymas, naudojimas ir disponavimas juo, todėl manytina, kad siūlomu teisiniu reguliavimu gali būti pažeista įstatymuose nustatyta savivaldybių teisė joms nuosavybės teise priklausančiu turtu disponuoti savarankiškai.

Vadovaujantis aukščiau išdėstytais argumentais, minėtos projekto nuostatos siūlytina atsisakyti.

Nepritarti.

 

 

 

 

 

 

Biudžetinių įstaigų įstatyme turėtų būti įtvirtinta nuostata, kuri užtikrintų įstatymuose nustatytų funkcijų vykdymą.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo narys

Vitas Matuzas

2010-01-20

 

 

 

 

Argumentai:

Civilinio  kodekso 2.81 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad įstatymų ar steigimo dokumentų nustatytais atvejais juridinis asmuo gali įgyti civilines teises ir pareigas per savo dalyvius, todėl tikslinga Civilinio kodekso nuostatas suderinti su Biudžetinių įstaigų įstatymo nuostatomis.

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

„ 2. Biudžetinė įstaiga įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per biudžetinės įstaigos vadovą. Biudžetinė įstaiga negali įgyti civilinių teisių ir pareigų per biudžetinės įstaigos savininką ar savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją teisės aktų nustatytais atvejais

 

Pritarti.

 

2.

Seimo narys

Liudvikas Sabutis

2010-01-19

5

2

 

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 1 straipsniu dėstomo Biudžetinių įstaigų įstatymo naujos redakcijos 5 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

„ 2. Iš valstybės biudžeto arba Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų ir kitų valstybės pinigų fondų išlaikomą biudžetinę įstaigą nutarimu steigia Vyriausybė išlaikomos biudžetinės įstaigos steigiamos įstatymu arba Vyriausybės nutarimu

Pritarti.

 

 

 

4. SVARSTYTA:

Pasiūlymų Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2,3,5,9 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo 7 (1) straipsnių įstatymo projektui XIP-1064(2)          svarstymas.

NUTARTA:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Teisės departamentas

2010-01-14

 

 

 

 

Atkreipiame dėmesį, kad įstatymo projekte nėra nuosekliai vartojamos sąvokos ,,lėšos” ir ,,piniginės lėšos”. Siekiant užtikrinti teisinį aiškumą viena iš šių sąvokų (pasirinktinai) turėtų būti nuosekliai vartotina viso projektu keičiamo įstatymo tekste (keičiamo įstatymo 4 ir 10 straipsniuose vartojama sąvoka “lėšos”, o projekte – sąvoka “piniginės lėšos”).

Pritarti

Vartoti sąvoką „lėšos“

 

2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo nariai Julius Veselka,

Rimantas Smetona, Jonas Ramonas

2010-01-19

2

 

 

 

Argumentai:

Siekiant išvengti Lietuvos Respublikos piliečių diskriminacijos užsieniečių atžvilgiu bei biurokratizmo finansų sistemoje, siūlau suvienodinti deklaruojamo turto piniginę vertę tiek Lietuvos Respublikos piliečiams, tiek užsienio piliečiams.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:“2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimasPakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:„3 straipsnis. Deklaruojamas turtas1. Šio Įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 1–21 punktuose nurodyti gyventojai privalo deklaruoti savo turimą šį turtą:1) nekilnojamąjį daiktą, įskaitant nebaigtą statyti statinį;2) kilnojamąjį daiktą, jeigu šios rūšies daiktui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privaloma teisinė registracija;3) lėšas, turimas bankuose ir kitose kredito įstaigose ir ne bankuose ir kitose kredito įstaigose, jeigu jų bendra suma viršija 2000 5000 litų;4) pasiskolintas ir negrąžintas lėšas, jeigu jų bendra suma viršija 2000 5000 litų;5) paskolintas ir nesusigrąžintas lėšas, jeigu jų bendra suma viršija 2000 5000 litų;6) meno kūrinius, brangakmenius, juvelyrinius dirbinius, tauriuosius metalus, kurių vieneto vertė viršija 2000 5000 litų;7) vertybinius popierius, jeigu jų bendra vertė viršija 2000 5000 litų.                2. Šio Įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 22 punkte nurodyti gyventojai privalo deklaruoti savo turimą šį turtą:                1) nekilnojamąjį daiktą, įskaitant nebaigtą statyti statinį, kurių nuosavybės teisės nėra įregistruotos Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre;                2) lėšas, turimas ne Lietuvos Respublikos bankuose ir kitose kredito įstaigose, jeigu jų bendra suma viršija 10 000 5000 litų;                3) meno kūrinius, brangakmenius, juvelyrinius dirbinius, tauriuosius metalus, kurių vieneto vertė viršija 10 000 5000 litų;                4) šio straipsnio 1 dalies 4, 5 ir 7 punktuose nurodytą turtą.3. Deklaruojamas Lietuvos Respublikoje ir užsienio valstybėse esantis šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytas turtas.4. Turtas, gautas už suteiktą pagalbą slaptai bendradarbiaujant su operatyvinės veiklos subjektais ir kitais įstatymų nustatytais atvejais, nedeklaruojamas.5. Šio Įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 20 ir 21 punktuose nurodyti gyventojai deklaruoja taip pat ir gautas pajamas.“

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

Siūlomo 3 straipsnio 1 dalyje nurodytos turto kategorijos, kurias turi deklaruoti politikai ir valstybės tarnautojai. Šis sąrašas yra tapatus šiuo metu galiojančiam sąrašui, todėl manome, kad deklaruojamų sumų minimumų padidinimas galėtų būti neigiamai vertinamas antikorupciniu požiūriu.

Minėto straipsnio 2 dalyje išvardytų turto kategorijų sąrašas iš esmės tapatus iki 2004 m. galiojusiame Vienkartinio turto deklaravimo įstatyme nurodytoms turto kategorijoms. Kadangi įstatymo tikslas tęsti veiksmingai mokesčių kontrolei būtinų duomenų rinkimą, t. y. nuolat papildyti duomenis, kurie jau buvo sukaupti pagal Vienkartinio turto deklaravimo įstatymą, esminiai keisti deklaruotino turto kategorijas nėra tikslinga.

 

 

 

5. SVARSTYTA:

Dėl patikslinto azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto parengimo.

NUTARTA:

Biudžeto ir finansų komitetas 2009-12-02 d. sprendimu protokolo Nr. 109-P-69  patvirtino darbo grupę Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui patikslinti. Darbo grupė minėtą įstatymo projektą turi parengti iki 2010 vasario 15 d.

                Atsižvelgiant į susiklosčiusias aplinkybes, dėl Seimo narių, darbo grupės narių užimtumo ir dėl atsiradusių papildomų darbų,  prašome minėtą įstatymo

 projektą ir jį lydinčių projektų parengimo terminą nukelti į  2010 m.  kovo 31 d.

               

6. SVARSTYTA:

Išvadų rengėjų darbo grupių paskyrimo svarstymas:

- Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo projektas XIP-1570ES – išvadų rengėjai V.Matuzas V.Galvonas (V.Milušauskas);

- Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-1571 – išvadų rengėjai V.Matuzas V.Galvonas (V.Milušauskas);

- Administracinių teisės pažeidimų kodekso 17316 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XIP-1018 – išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);

- Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 1, 2, 6, 7, 9, 10, 15, 16, 25, 28, 34, 65, 71, 74, 75, 79, 84, 85, 93, 94, 95, 96, 109, 110 straipsnių ir VIII skyriaus pavadinimo pakeitimo įstatymo projektas XIP-1019 – išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);

- Papildomo savanoriško draudimo pensijų kaupimo įstatymo 10, 11, 16, 17, 43, 58, 59 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIP-1020 – išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);

 

- Finansinių priemonių rinkų įstatymo 2, 3, 10, 32, 47, 55, 62, 64, 68, 72, 73, 85, 86, 87, 95, 96 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 961 straipsniu įstatymo projektas XIP-1021 – išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas);

- Vertybinių popierių įstatymo 2, 3, 4, 5, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 27, 29, 31, 32, 34, 35, 37, 38, 39, 42, 45, 46, 47, 48 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas XIP-1022 - išvadų rengėjai K.Glaveckas R.Ačas (A.Mikalauskas).

NUTARTA:

Pritarti minėtų išvadų rengėjų darbo grupių sudarymui.

 

               

Posėdžio pirmininkas                                                                                           Kęstutis Glaveckas

 

Posėdžio sekretorė                                                                                               Danguolė Zabulėnienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ