Švietimo, mokslo ir
kultūros komitetas balandžio 25 d. posėdyje baigė svarstyti Visuomenės
informavimo įstatymo 47 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-3934(2),
kuriame numatyta reformuoti Lietuvos radijo ir televizijos komisiją (toliau
Komisija). Komitetas iš esmės pritarė Komiteto patobulintam įstatymo projektui
ir Komiteto išvadoms ir teiks Seimui svarstyti Visuomenės informavimo įstatymo
47 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-3934(3).
Komitetas siūlo įstatymo
projekte numatyti, kad Komisija yra nepriklausoma Seimui atskaitinga Lietuvos Respublikos
jurisdikcijai priklausančių radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų ir užsakomųjų visuomenės informavimo
audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų veiklą reguliuojanti ir
kontroliuojanti institucija. Komitetas, svarstydamas Komisijos sudarymo
principus, nutarė siūlyti, kad Komisiją, kurios galutinę sudėtį tvirtina Seimas
savo nutarimu, sudarytų 11 narių: du narius skirtų Respublikos Prezidentas, 4
narius skirtų Seimas (2 iš opozicinių frakcijų), 4 narius skirtų Lietuvos meno
kūrėjų asociacija, vieną narį - Žurnalistų sąjunga ir Žurnalistų draugija
bendru teikimu. Komitetas taip pat siūlo įstatymo projekte aiškiai nurodyti Komisijos
narių kvalifikacinius reikalavimus, t.y., kad Komisijos nariu gali būti
skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos Lietuvos Respublikos pilietis,
turintis aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir nemažesnę nei 5 metų patirtį
audiovizualinės politikos, viešosios informacijos rengėjo ar skleidėjo
veikloje, turintis profesinės ar akademinės patirties žiniasklaidos, švietimo,
kultūros, mokslo ar žmogaus teisių srityje. Komitetas taip pat siūlo numatyti,
kad Komisijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų valdytojas yra Komisijos
pirmininkas.
Švietimo,
mokslo ir kultūros komitetas Seimo narės Astos Baukutės
iniciatyva svarstė kai kurias su ikimokyklinio ugdymo sistema susijusias
problemas. Komitetas nusprendė kreiptis į Vyriausybę ir siūlyti jai, sudarius
darbo grupę, rengti ilgalaikę valstybinę paramos ikimokyklinio ugdymo plėtrai
programą. Komiteto nuomone, programa turėtų aprėpti ikimokyklinio ugdymo
infrastruktūros tobulinimo, nevalstybinio sektoriaus plėtros, pedagogų darbo
užmokesčio ir ugdymo kokybės tobulinimo sritis.