Švietimo,
mokslo ir kultūros komiteto posėdyje Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai pristatė
rengiamą Valstybinės švietimo 2013 - 2022 metų strategijos projektą.
Švietimo
ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė pabrėžė, kad strategijos projektas
rengiamas atsižvelgiant į Valstybės pažangos strategijos „Lietuva 2030“
nuostatas. Viceministrė informavo, kad pagrindinis strategijos tikslas –
paversti Lietuvos švietimą tvariu pagrindu veržliam ir savarankiškam žmogui,
atsakingai ir solidariai kuriančiam savo, valstybės ir pasaulio ateitį. Šiam
tikslui pasiekti yra siūloma išskirti keturias prioritetines kryptis: mokytojus
ir dėstytojus, švietimo kultūrą, neformalų švietimą ir mokymąsi visą gyvenimą.
Valstybinės švietimo 2013 – 2022 metų strategijos projekte numatytomis
priemonėmis siūloma pasiekti tokį pedagoginių bendruomenių lygį, kai jų kritinę
masę sudaro reflektuojantys, nuolat tobulėjantys ir rezultatyviai dirbantys
profesionalūs mokytojai ir dėstytojai, taip pat įdiegti duomenų analize
ir įsivertinimu grįstą švietimo kultūrą, užtikrinančią savivaldos,
socialinės partnerystės ir vadovų lyderystės darną. Taip pat siekiama
maksimaliai plėtojant vaikų ir jaunimo neformaliojo švietimo aprėptį
suteikti mokiniams bei studentams palankiausias galimybes išskleisti
individualius gebėjimus ir realizuoti specialiuosius poreikius, sukurti paskatų
ir sąlygų mokytis visą gyvenimą sistemą, grįstą veiksnia pagalba
atpažįstant save ir renkantis kelią veiklos pasaulyje.
Komiteto
nariai atkreipė ministerijos atstovų dėmesį, kad trūksta Valstybės pažangos
strategijos „Lietuva 2030“ ir Valstybinės švietimo 2013 – 2022 metų strategijos
projekto dermės, švietimo strategijos projekte nėra vertybinių „Lietuva 2030“
tikslų įgyvendinimo nuostatų. Komiteto nariai taip pabrėžė, kad tobulinant
strategijos projektą būtina įvertinti grėsmes, su kuriomis šiuo metu susiduria
švietimo sistema, t.y. mokinių mažėjimą, jaunų, motyvuotų mokytojų
poreikį, pilietinį jaunuomenės ugdymą ir kt.
Valstybinės
švietimo 2013 – 2022 metų strategijos projektas šiuo metu yra rengiamas
Švietimo ir mokslo ministerijoje. Parengtas projektas bus derinamas su kitomis
ministerijomis, tvirtinamas Vyriausybės posėdyje, vėliau teikiamas Seimui
svarstyti ir priimti.