Teisės aktai 

EN  FR

SEIMO NARIŲ LĖŠŲ SU PARLAMENTINE VEIKLA SUSIJUSIOMS IŠLAIDOMS SKYRIMO, NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JAS TVARKOS APRAŠAS


 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO VALDYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SEIMO VALDYBOS 2008 M. GRUODŽIO 24 D. SPRENDIMO NR. 46 PAKEITIMO

2009 m. lapkričio 11 d. Nr. SV-S-473
Vilnius


Lietuvos Respublikos Seimo valdyba, vadovaudamasi Seimo statuto 153 straipsniu, 
n u s p r e n d ž i a :

1. Pakeisti Seimo valdybos 2008 m. gruodžio 24 d. sprendimu Nr. 46 „Dėl Seimo narių lėšų su parlamentine veikla susijusioms išlaidoms skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos“ patvirtintą Seimo narių lėšų su parlamentine veikla susijusioms išlaidoms skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) ir jį išdėstyti taip:

                                                                                    „PATVIRTINTA                                                                                                                     Lietuvos Respublikos

                                                                                    Seimo valdybos

                                                                                    2008 m. gruodžio 24 d.                                                                                                            sprendimu Nr. 46        

 

 

SEIMO NARIŲ LĖŠŲ SU PARLAMENTINE VEIKLA SUSIJUSIOMS IŠLAIDOMS SKYRIMO, NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JAS TVARKOS APRAŠAS


 

 

I. SEIMO NARIŲ LĖŠŲ SU PARLAMENTINE VEIKLA SUSIJUSIOMS IŠLAIDOMS SKYRIMO TVARKA

 

 

1. Kiekvienam Seimo nariui su jo parlamentine veikla susijusioms išlaidoms kiekvieną mėnesį atsiskaitytinai skiriama Seimo statuto 153 straipsnio 3 dalyje nustatyto dydžio suma.

2. Tarnybinių telekomunikacijų (tarnybinių mobiliųjų telefonų, vyriausybinio ryšio ir tarnybinių stacionarių telefonų, interneto) išlaidoms per mėnesį kiekvienam Seimo nariui skiriama pagal faktines išlaidas, neviršijant Seimo statuto 153 straipsnio 3 dalyje nustatyto dydžio. Į Seimo nariams skirtas tarnybinių telekomunikacijų išlaidas  įskaičiuojamos ir jų padėjėjų-sekretorių, naudojančių Seimo nario tarnybinius telefonus, pokalbio išlaidos (jos nekeičia Seimo nariams telekomunikacijų išlaidoms skirtų lėšų limito).

3. Tarnybinių telekomunikacijų išlaidų lėšų limitas sumuojamas kiekvieną ketvirtį.

4. Lėšoms parlamentinei veiklai gauti kiekvienas Seimo narys atsidaro atskirą sąskaitą banke ir pateikia raštu Seimo kanceliarijos Finansų departamentui šios sąskaitos (mokėjimo kortelės) rekvizitus. Seimo statuto 153 straipsnio 3 dalyje nurodyto dydžio suma kiekvieną mėnesį – iki 10 dienos – avansu pervedama visiems Seimo nariams į jų nurodytas sąskaitas banke. Pasibaigus ketvirčiui, lėšos pervedamos tik šio aprašo 8 punkte nustatyta tvarka atsiskaičiusiems už gautų lėšų panaudojimą Seimo nariams.

5. Kompiuterinės technikos, biuro įrangos, transporto priemonės, patalpos biurui nuomos ar kitas parlamentinei veiklai reikalingas sutartis sudaro Seimo nariai. Sutartys negali būti sudaromos su Seimo nariui artimais asmenimis, nurodytais Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme, ir su juridiniais asmenimis, kurių dalyviai yra Seimo narys ar jam artimas asmuo arba kurių vadovai ar valdymo organo nariai yra Seimo nariui artimi asmenys. Sudarydamas sutartis, Seimo narys turi vengti interesų konflikto, vadovautis Seimo Etikos ir procedūrų komisijos rekomendacijomis. Sutarčių kopijos pateikiamos Seimo kanceliarijos Finansų departamentui. Paslaugų ir prekių pirkimo dokumentai išrašomi Seimo nario vardu. Su prekių tiekėjais ir paslaugų teikėjais atsiskaito Seimo narys.

6. Seimo statuto 153 straipsnio 3 dalyje nustatytų lėšų limitas sumuojamas kiekvieną ketvirtį. Per praėjusį ketvirtį nepanaudotos lėšos negali būti naudojamos. Per praėjusį ketvirtį išmokėta avanso suma, už kurią Seimo narys šio aprašo 8 punkte nurodytu laiku už ketvirtį neatsiskaitė, laikoma einamojo ketvirčio avansu, o pateikta atsiskaitymui  apyskaitos išlaidų suma įskaitoma į einamojo ketvirčio išlaidas.    

 

II. SEIMO NARIAMS SKIRIAMŲ LĖŠŲ SU PARLAMENTINE VEIKLA SUSIJUSIOMS IŠLAIDOMS NAUDOJIMO PASKIRTIS

 

7. Šio aprašo 1 punkte numatytoms su Seimo nario parlamentine veikla susijusioms išlaidoms priskiriama:

7.1. Seimo nario ir jo padėjėjų-sekretorių tarnybinių telefoninių pokalbių, interneto, Seimo nario biuro telekomunikacijų, įskaitant padėjėjų-sekretorių vardu registruotų telefonų pokalbių išlaidas, interneto paslaugų apmokėjimo išlaidos ir išlaidos šio aprašo 2 punkte nurodytų lėšų trūkumui padengti;

7.2. pašto prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos;

7.3. knygų, gėlių ir suvenyrų įsigijimo išlaidos;

7.4. periodinių leidinių ir laikraščių prenumeratos išlaidos;

7.5. Seimo nario biuro patalpos nuomos ir aptarnavimo išlaidos, kompiuterinės technikos ir biuro įrangos nuomos, techninės priežiūros, remonto, draudimo (šios išlaidos, išskyrus nešiojamųjų kompiuterių nuomos, eksploatavimo, techninės priežiūros, remonto ir draudimo išlaidas, nėra priskiriamos su Seimo nario parlamentine veikla susijusioms išlaidoms, jeigu Seimo narys neturi įsteigęs biuro) ir kompiuterinės technikos eksploatavimo išlaidos;

7.6. Seimo nario parlamentinei veiklai naudojamos transporto priemonės nuomos, išskyrus išperkamąją nuomą, eksploatavimo, techninio aptarnavimo, remonto, draudimo, taksi paslaugų (išskyrus tarpmiestinius maršrutus), viešojo transporto bilietų įsigijimo išlaidos;

7.7. Seimo nario ataskaitos spausdinimo, platinimo ir kitos informacijos, susijusios su jo parlamentine veikla, pagaminimo išlaidos, viešosios informacijos rengėjų teikiamų paslaugų apmokėjimo išlaidos;

7.8. Seimo nario su parlamentine veikla susijusios kelionės ir apgyvendinimo užsienyje išlaidos, kai šių išlaidų neapmoka kviečiančioji organizacija (institucija) ir kelionei pritaria Seimo valdyba;

7.9. transporto priemonės nuomos ekskursijoms į Seimo rūmus išlaidos;

7.10. kanceliarinių prekių įsigijimo išlaidos;

7.11. banko sąskaitų, atidarytų su Seimo nario parlamentine veikla susijusioms lėšoms, administravimo paslaugų išlaidos.  

 

III. ATSISKAITYMO UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ SU PARLAMENTINE VEIKLA SUSIJUSIOMS IŠLAIDOMS TVARKA

 

8. Seimo narys atsiskaito Seimo kanceliarijos Finansų departamentui už kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 10 dienos. Pasibaigus ketvirčiui, Seimo narys, nepateikęs mėnesio avanso apyskaitos, parengia praėjusio ketvirčio avanso apyskaitą ir iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 dienos perduoda Seimo kanceliarijos Finansų departamentui.

9. Seimo kanceliarijos Finansų departamentui pateikiami išlaidas patvirtinantys dokumentai, atitinkantys Buhalterinės apskaitos įstatymo nustatytus reikalavimus, taikomus apskaitos dokumentams, taip pat išlaidų, susijusių su parlamentine veikla, avanso apyskaita (priedėlis).

10. Seimo narys, kuris įsigijo knygų, gėlių ar suvenyrų, kartu su šio aprašo
9 punkte nurodytais dokumentais pateikia ir aiškinamąjį raštą, kuriame išsamiai nurodo, kokiems tikslams panaudotos lėšos (renginio pavadinimas, renginio programa, kokiems asmenims priimti ar pasveikinti įteiktos knygos, gėlės ar suvenyrai).

11. Seimo narys, kuris parlamentinei veiklai skirtomis lėšomis sumokėjo už transporto priemonės remontą ar techninį aptarnavimą, kartu su šio aprašo 9 punkte nurodytais dokumentais pateikia ir dokumentus, įrodančius, kokia transporto priemonė (nurodoma automobilio markė, modelis, valstybinis numeris) buvo remontuojama ar techniškai aptarnaujama.

12. Iš Seimo statuto 153 straipsnio 3 dalyje nustatytų lėšų įsigytos prekės nepajamuojamos. Patirta išlaidų, susijusių su parlamentine veikla, suma, pateisinta paslaugų ir prekių įsigijimo dokumentais, įskaitoma į faktines išlaidas.

 

IV. Lėšų, gautų Seimo nario išlaidoms, susijusioms su jo parlamentine veikla, panaudojimo kontrolė

 

13. Ar Seimo nario lėšos, gautos iš valstybės biudžeto su jo parlamentine veikla susijusioms išlaidoms, naudojamos pagal paskirtį, kontroliuoja Seimo Etikos ir procedūrų komisija.

14. Jeigu Seimo Etikos ir procedūrų komisija priima sprendimą, kad Seimo narys lėšas, skirtas su parlamentine veikla susijusioms išlaidoms, panaudojo ne pagal šiame apraše nurodytą paskirtį arba nesilaikydamas Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Seimo narys šią sumą sumoka iš asmeninių lėšų pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui. Jeigu per du mėnesius pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui ne pagal šiame apraše nurodytą paskirtį Seimo nario panaudotos lėšos nesumokamos, Seimo valdybos sprendimu Seimo kanceliarijos Finansų departamentas išskaičiuoja jas iš Seimo nario artimiausio mėnesio darbo užmokesčio ne ginčo tvarka.

15. Išlaidas, viršijančias Seimo statuto 153 straipsnio 3 dalyje nustatytą dydį, Seimo narys sumoka iš asmeninių lėšų pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui. Nesumokėjus per du mėnesius pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, Seimo kanceliarijos Finansų departamentas išskaičiuoja nustatytą dydį viršijančią sumą iš Seimo nario artimiausio mėnesio darbo užmokesčio ne ginčo tvarka.

16. Seimo kanceliarijos Informacijos technologijų ir telekomunikacijų departamentas kiekvieną mėnesį ir Seimo narių kadencijos pabaigoje pateikia informaciją Seimo nariams apie tarnybinių telekomunikacijų faktines išlaidas. Seimo kanceliarijos Finansų departamentui informacija apie Seimo narių, kuriems neskirtas tarnybinių telekomunikacijų išlaidų lėšų limitas, telekomunikacijų faktines išlaidas teikiama už mėnesį, o informacija apie Seimo narių, turinčių tarnybinių telekomunikacijų išlaidų lėšų limitą, skolas už tarnybinių telekomunikacijų naudojimą – už ataskaitinį laikotarpį.

17. Informacija apie Seimo nario biuro (biurų) įsteigimą, buveinę skelbiama Seimo tinklalapyje, gavus informaciją raštu ar biuro patalpų nuomos sutarties kopiją.

18. Seimo kanceliarijos Finansų departamentas kiekvieną ketvirtį (iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 20 dienos) Seimo narių išlaidų, susijusių su parlamentine veikla, detalias ataskaitas pateikia Seimo Etikos ir procedūrų komisijai.

19. Seimo Etikos ir procedūrų komisija kiekvieną ketvirtį Seimo narių išlaidų, susijusių su parlamentine veikla, detalias ataskaitas skelbia Seimo tinklalapyje.

       Priedėlis

           

                                                                        Apyskaitą tvirtinu:

 

                                                                         ......................................................

                                                                                             (parašas)

                                                                        Seimo kancleris ............................

                                                                                                    (vardas ir pavardė)

 

                                                                        Apyskaita patikrinta patvirtinimui

                                                                                   

                                                                         .....................................................

                                                                                              (parašas)

                                                                        Finansų departamento direktorius

                                                                                                 

                                                                                    .......................................................

                                                                                         (vardas ir pavardė)

 

Seimo nario ........................................................

                        (vardas ir pavardė)

 

 

Išlaidų, susijusių su parlamentine veikla, AVANSO APYSKAITA

 

                        Už 20.... m. ...................................... mėn.

 

 

Eil.

Nr.

Dokumento

išrašymo data

Dokumento (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros, kvito) serija ir Nr., kasos aparato kvito (čekio) Nr.

Prekių, paslaugų pavadinimas

 

Suma Lt

(patvirtinta apmokėjimo dokumentu)

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

Eil.

Nr.

Dokumento

išrašymo data

Dokumento (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros, kvito) serija ir Nr., kasos aparato kvito (čekio) Nr.

Prekių, paslaugų pavadinimas

 

Suma Lt

(patvirtinta apmokėjimo dokumentu)

 

 

 

 

 

 

 

 IŠ VISO :

 

                                                           

   

Seimo narys                                                                  .....................................................

                                    (parašas)                                               (vardas ir pavardė)          

 

 

Apyskaitą gavau ...............................               (parašas, pareigos, vardas ir pavardė)“                                    (gavimo data)

 

 

 

 

2. Sprendimas įsigalioja 2009 m. gruodžio 1 d.

 

 

 

 

 

 

 

Seimo Pirmininkė                                                                                               Irena Degutienė





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ