Informacija apie posėdžius 

EN  FR

Komisijos išvada „Dėl galimo Statuto pažeidimo svarstant Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo projektą Nr. XIP-353(2) Lietuvos Respublikos Seimo 2010 m. birželio 1 d. rytiniame nenumatytame plenariniame posėdyje“


2010-09-15 Nr.101-I-39

Vilnius

 

            Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija) Vaidotas Bacevičius, Vytautas Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Julius Dautartas, Jonas Juozapaitis, Egidijus Klumbys, Vytautas Kurpuvesas, Antanas Nedzinskas, Konstantas Ramelis, Algimantas Salamakinas, Dalia Teišerskytė, Ona Valiukevičiūtė, Mečislovas Zasčiurinskas reaguodama į Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto bei Seimo Užsienio reikalų komiteto kreipimusis, išnagrinėjo klausimą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo projekto Nr. XIP-353(2) (toliau – Projektas XIP-353(2))  galimo svarstymo procedūros pažeidimo 2010 m. birželio 1 d. Seimo rytiniame neeiliniame plenariniame posėdyje bei Seimo Statuto nuostatų galimo pažeidimo, pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui redaguojant Projektą XIP-353(2).

 

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

2010 m. birželio 1 d. Seimo rytiniame neeiliniame plenariniame posėdyje ir 2010 m. birželio 4 d. neeiliniame Seimo posėdyje vyko pilietybės įstatymo Nr. XIP-353(2) (toliau – Projektas XIP-353(2)) svarstymas. Išklausytos pagrindinio Teisės ir teisėtvarkos komiteto, papildomų komitetų – Užsienio reikalų ir Žmogaus teisių komitetų išvados dėl įstatymo projekto XIP-353(2). Vadovaujantis Seimo statuto 151 straipsnio 3 dalies 9 punktu, priimti sprendimai dėl įstatymo projekto XIP-353(2) pataisų ir papildymo, kuriuos svarstymo metu pagrindiniame komitete metu pateikė įstatymų leidybos iniciatyvos teisę turintys asmenys ir kuriems pagrindinis komitetas nepritarė. Projekto XIP- 353(2)  svarstymo metu dėl projekto 7 straipsnio, iš pradžių buvo teikiami balsuoti ir apsisprendžiama dėl pasiūlymų atskiriems šio straipsnio punktams, po to  dėl pasiūlymų pakeisti visą straipsnį. Seimas pritarė Seimo narių Pauliaus Saudargo ir Gintaro Songailos pataisoms (registruota 2009 m. rugsėjo 22 d.) dėl 7 straipsnio nuostatų. Dėl Seimo narių Remigijaus Žemaitaičio ir Konstanto Ramelio (registruota 2010 m. gegužės 5 d.), pataisos autorius Konstantas Ramelis pritarė pagrindinio komiteto redakcijai dėl 7 straipsnio pataisos. Visiems kitiems pasiūlymams dėl atskirų 7 straipsnio punktų nebuvo pritarta arba jie buvo atsiimti.

Po Seimo narių pataisų dėl 7 straipsnio nuostatų vyko balsavimas dėl Užsienio reikalų komiteto pasiūlymų ( registruota 2009 m. gegužės 27 d.) pakeisti visą 7 straipsnį. Seimas pritarė Užsienio reikalų komiteto pasiūlytai šio straipsnio redakcijai. Vėliau buvo balsuojama dėl tų Užsienio reikalų komiteto pasiūlymų, kurie yra susiję su pasiūlymo dėl 7 straipsnio įgyvendinimo. Šiems pasiūlymams Seimas nepritarė.

Seimo statuto dvidešimt antrame skirsnyje „Įstatymo projekto svarstymas Seimo posėdyje“ numatyta įstatymo projekto svarstymo tvarka, galimi Seimo sprendimai, papildomos pertraukos įstatymo projekto svarstymo metu galimybės. Seimo statuto 152 straipsnio 8 dalyje numatoma pataisų dėl atskiro įstatymo straipsnio svarstymo ir priėmimo tvarka. 152 straipsnio 8 dalies 2 punkte nurodoma, kad „sprendimai dėl pateiktų pasiūlymų priimami balsuojant. Kai dėl to paties straipsnio yra keletas pasiūlymų, balsuojama pagal šio dalies 1 punkte nurodytų pasiūlymų eilę, o nurodytoje eilėje – pagal pasiūlymų pateikimo tvarką“. Taip pat Seimo statuto 152 straipsnio 8 dalies 6 punkte nurodoma, kad po straipsnio pateiktų pasiūlymų priėmimo įstatymo projekto svarstymo metu, balsuojama dėl viso straipsnio. Pranešėjas Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras baigiant svarstyti Projekto – XIP-353(2) 7 straipsnį pristatė Užsienio reikalų komiteto pasiūlymą pakeisti visą 7 straipsnį: „Užsienio reikalų komiteto 7 straipsniui šiaip jau čia visa nauja redakcija siūloma“. Seimas pritarė Užsienio reikalų komiteto pasiūlytai naujai redakcijai dėl 7 straipsnio.

2010 m. birželio 4 d. neeiliniame Seimo posėdyje vyko Projektas XIP-353(2) svarstymo tęsinys, kuriam po svarstymo Seime pritarta. Seimo statuto  153 straipsnio 1 dalies  1 punkte nurodoma, kad „po svarstymo Seimas nusprendžia, ar pritarti komiteto patvirtintam įstatymo projektui su Seimo posėdžio metu priimtomis pataisomis ir paskirti įstatymo priėmimo datą ne anksčiau kaip po 2 darbo dienų“. Iš to seka, kad Teisės ir teisėtvarkos komitetui pavesta suredaguoti Projektą XIP-353(2), perkeliant visas Seimo posėdžio metu priimtas pataisas.

Vadovaujantis Seimo statuto 155 straipsnio 1 dalimi, 2010 m. birželio 14 d. Teisės ir teisėtvarkos komitetas užregistravo Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo projektą Nr. XIP-353(3) (toliau – Projektas 353(3)), kuriame iš dalies atsižvelgiama į Užsienio reikalų komiteto Seime svarstymo metu priimtą pasiūlymą dėl Projekto XIP-353(3) 7 straipsnio. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadoje dėl projekto Nr. XIP-353(3) nurodoma, kad Projekto XIP-353(3) 7 straipsnio 5 ir 6 punktuose nurodyti dvigubos pilietybės atvejai, gali sudaryti teisines prielaidas dvigubai pilietybei tapti taisykle, o ne išimtimi ir neatitikti Konstitucijos 12 straipsnio 2 dalies.  Seimo statuto 138 straipsnio 2 dalyje numatoma, kad „jeigu Teisės departamentas pateikia išvadą, kad projektas prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, Teisės ir teisėtvarkos komitetas privalo preliminariai apsvarstyti šį projektą“.

2010 m. birželio 18 d. Seimo rytinio nenumatyto plenarinio posėdžio metu kai kuriems Seimo nariams kilo abejonių dėl Projekto XIP-353(3) 7 straipsnio redakcijos, kurią priėmimui pateikė Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Šiame projekte tik iš dalies atsižvelgta į Užsienio reikalų komiteto teiktas ir 2010 m. birželio 1 d. po svarstymo Seimo rytiniame neeiliniame plenariniame posėdyje pritartas pataisoms.

 

Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

  1. Vadovaujantis Seimo statuto 153 straipsnio 1 dalies 1 punktu, siūlyti Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui, kaip pagrindiniam komitetui, suredaguoti  Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo projekto Nr. XIP-353(2) 7 straipsnį, atsižvelgiant į Seimo 2010 m. birželio 1 d. rytiniame neeiliniame plenariniame posėdyje svarstymo metu priimtas Užsienio reikalų komiteto pataisas kartu įkeliant ir Seimo narių pataisas, kurioms buvo pritarta Seime projekto svarstymo metu.

2.      Esant galimam įstatymo projekto prieštaravimui Lietuvos Respublikos Konstitucijai,  Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas turėtų vadovautis Seimo statuto 138 straipsnio 2 dalimi.

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                               Algimantas Salamakinas

 



Pažymos apie Seimo narių dalyvavimą Seimo posėdžiuose
2008 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ