2010-11-10
Nr.101-I-53
Vilnius
Seimo
Etikos ir procedūrų komisija (toliau Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas
Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Julius Dautartas, Jonas Juozapaitis, Vytautas
Kurpuvesas, Antanas Nedzinskas, Konstantas Ramelis, Rūta Rutkelytė, Algimantas Salamakinas,
Ona Valiukevičiūtė, Mečislovas Zasčiurinskas, gavusi Lietuvos kabelinės
televizijos asociacijos (toliau Asociacija) kreipimąsi ir vadovaudamasi
Lietuvos Respublikos Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 8 punktu išnagrinėjo
klausimą, ar nebuvo pažeistos įstatymo projekto svarstymo procedūros svarstant
Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 2, 5, 19, 22, 25, 26, 28, 31, 32, 33, 34,
35, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 44, 47, 48, 49, 50, 52, 54 straipsnių,
įstatymo priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 341 , 342, 401
straipsniais ir nauju trečiuoju skirsniu įstatymo projektą Nr.
XIP-1561(3) (toliau Projektas).
Etikos
ir procedūrų komisija konstatuoja:
Asociacija
kreipimesi į Komisiją nurodė, kad Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas
(toliau Komitetas)2010 m. rugsėjo 28 d. iš anksto neinformavęs visuomenės ir
kitų suinteresuotų šalių pravedė posėdį, kuriame priėmė išvadą Nr. 106-P-41
Dėl Visuomenės informavimo įstatymo 2, 5, 19, 22, 25, 26, 28, 31, 32, 33, 34, 35, 37,
38, 39, 40, 41, 42, 44, 47, 48, 49, 50, 52, 54 straipsnių, įstatymo
priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 341 , 342, 401 straipsniais
ir nauju trečiuoju skirsniu įstatymo projektą Nr. XIP-1561ES(2). Asociacijai
abejonių dėl svarstymo procedūros teisėtumo kilo dėl to, kad Komiteto posėdis
įvyko 2010 m. rugsėjo 28 d. 9 val., o jame svarstytas Projektas registruotas po
svarstymo Komitete, t. y. 2010 m. rugsėjo 28 d. 10 val. Asociacijos nuomone,
kad tokiu būdu buvo pažeistos Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau
Statutas) 48 straipsnio 5 dalies, 149 ir 150 straipsnių normos ir 2088 m.
birželio 6 d. Lietuvos Respublikos Seimo valdybos sprendimo Nr. 2300Dėl
įstatymų ir kitų teisės aktų projektų klausymo ir svarstymo Seimo komitetuose,
komisijose tvarkos aprašo ir komitetų, komisijų išvadų formų 13, 17, 21 ir 25
punktų nuostatos, nes buvo atimta galimybė suinteresuotoms šalims pareikšti
savo nuomones svarstomais klausimais.
Statuto
48 straipsnio 5 dalyje reglamentuojama, kad Seimo komitetai dirba
pagal komitetų pasitvirtintus planus, kurie turi būti suderinti su Seimo
sesijos darbų programa. Šiuose planuose nurodomi atsakingi vykdytojai ir
atlikimo terminai. Komitetų darbo planai ir posėdžių darbotvarkės viešai
paskelbiami.
2010 m. gegužės 18 d. Seimo duomenų bazėje paskalbtas
Komiteto 2010 m. IV (pavasario) sesijos darbo planas, kuriame nurodoma, kad
Projektas bus svarstomas šios sesijos metu. 2010 m. gegužės 31 d. Seimo duomenų
bazėje paskelta Komiteto 2010 m. birželio 2 d. darbotvarkė, kurios 3 klausimu
numatytas projekto svarstymas.
Statuto 149 straipsnis reglamentuoja įstatymo projekto
svarstymą pagrindinio komiteto posėdyje. Šio straipsnio 3 dalyje nurodoma, kad
į svarstymą pagrindiniame komitete kviečiami projekto iniciatorių ir išvadas
rengiančių papildomų komitetų atstovai, komiteto patvirtinti ekspertai, taip
pat asmenys, turintys įstatymų leidybos iniciatyvos teisę ir pateikę pataisų
dėl įstatymo projekto, o šio straipsnio 5 dalyje nurodoma, kad į posėdį gali
būti pakviesti ir kitų suinteresuotų valstybės institucijų, savivaldybių,
politinių partijų ir organizacijų bei visuomeninių organizacijų atstovai. Atkreiptinas dėmesys, kad Statuto 149
straipsnio 5 dalies norma, suteikianti galimybę į Komiteto posėdį pakviesti
suinteresuotų valstybės institucijų, savivaldybių, politinių partijų ir
organizacijų bei visuomeninių organizacijų atstovai, yra neimperatyvi.
Projektas
Komitete iš esmės buvo svarstomas 2010 m. birželio 2 d. Komitetas, svarstydamas
Projektą, nusprendė, kad piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų
suinteresuotų asmenų pasiūlymai susiję su direktyvos įgyvendinimu buvo
išanalizuoti ir įvertinti Seimo valdybos sprendimu Nr. SV-S-578 sudarytoje
darbo grupėje bei atsispindi darbo grupės parengtame įstatymo projekte, kuriam
Komitetas pritarė. Atsižvelgiant į tai, atskiri pasiūlymai nesvarstyti. Tai pažymėta ir
Komiteto išvadoje Nr. 106-P-26. be to, po birželio 2 d. įvykusio Komiteto
posėdžio naujų, su direktyvos nuostatų perkėlimu susijusių pasiūlymų iš
piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų nebuvo
gauta.
2010
m. rugsėjo 28 d. Komiteto posėdyje Projektas buvo dar svarstomas kartą. Šio
Komiteto posėdžio tikslas atsižvelgti į Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto
išvadoje suformuluotus pasiūlymus ir Seimo Teisės departamento pastabas, bet
nesvarstyti Projektą iš esmės, kuris jau kartą buvo apsvarstytas Komiteto 2010
m. birželio 2 d. posėdyje, kuriame ir dalyvavo visi Komiteto 2010 m. rugsėjo 28 d. išvadoje Nr.106-P-41 taip pat
nurodoma, kad piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų
pasiūlymai su direktyvos
įgyvendinimu susiję pasiūlymai buvo išanalizuoti ir įvertinti darbo grupėje bei
atsispindi darbo grupės parengtame įstatymo projekte. Atsižvelgiant į tai,
atskiri pasiūlymai nesvarstyti (bet nenurodoma, kad tokių pasiūlymų negauta,
kaip teigia pareiškėjai).
Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:
Svarstant Lietuvos Respublikos
visuomenės informavimo įstatymo 2, 5, 19, 22, 25, 26, 28, 31, 32, 33, 34, 35, 37,
38, 39, 40, 41, 42, 44, 47, 48, 49, 50, 52, 54 straipsnių, įstatymo
priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 341 , 342, 401 straipsniais
ir nauju trečiuoju skirsniu įstatymo projektą Nr. XIP-1561(3) Seimo statuto
nuostatos, reglamentuojančios įstatymų projektų svarstymo procedūras, nepažeistos.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
Komisijos
pirmininkas Algimantas
Salamakinas