Informacija apie posėdžius 

EN  FR

Komisijos išvada „Dėl Seimo nario Kęstučio Masiulio elgesio“


2010-12-21 Nr.101-I-60

Vilnius

 

            Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Vytautas Grubliauskas, Jonas Juozapaitis, Antanas Nedzinskas, Rūta Rutkelytė, Algimantas Salamakinas, reaguodama į Seimo nario Kęsto Komskio prašymą ir remdamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punkto nuostatomis bei Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 7 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostata, vertino Seimo nario Kęstučio Masiulio viešus pasisakymus.

 

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

            Seimo narys Kęstutis Masiulis 2010 m. liepos 29 d. kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją prašydamas ištirti, ar Pagėgių savivaldybės meras Virginijus Komskis, siūlydamas apdovanoti savo brolį Seimo narį Kęstą Komskį Tauragės apskrities viršininko garbės ženklu „Už nuopelnus Tauragės apskričiai“, nepažeidė Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų. Visuomenės informavimo priemonėse komentuodamas kreipimąsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją, Seimo narys Kęstutis Masiulis išreiškė savo nuomonę tiek dėl Pagėgių savivaldybės mero Virginijaus Komskio veiksmų siekiant, kad jo brolis gautų aukščiau minėtą apdovanojimą, tiek dėl Seimo nario Kęsto Komskio elgesio priimant jam skirtą apdovanojimą. Kęstutis Masiulis teigė: „Mano supratimu brolis brolį neturėtų girti, skatinti ir siūlyti skatinti. Moksliškai tariant tai yra nepotizmas, savo brolio protegavimas. Tarnybinės etikos komisija turi galimybę užkirsti kelią tolimesnei korupcijos plėtrai, nes jeigu mes nekreipiame dėmesio į smulkius protegavimus, protekcijas, pasinaudojimus, piktnaudžiavimus, tai po to žmonės įsijaučia

            Seimo narys Kęstas Komskis 2010-08-02 rašte Komisijai Nr. SN-S-43, nurodė, kad Seimo narys Kęstutis Masiulis, dėl galimo viešųjų ir privačių interesų supainiojimo jį apskundęs Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ir pastarajai dar nepradėjus tyrimo bei svarstymo ir nepateikus jokių išvadų, nedviprasmiškai viešai pakomentavo situaciją, duodamas suprasti, kad jis yra įsitikinęs Seimo nario Kęsto Komskio neteisumu ir neabejotinai jį laiko supainiojus viešus ir privačius interesus. Kęsto Komskio teigimu, tokia viešai paskelbta nuomonė, pažeidžia jo garbę ir orumą, menkina jo, kaip politiko vardą visuomenės akyse, daro spaudimą Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos nariams bei įtakoja jų objektyvų sprendimą.

            Seimo narys Kęstutis Masiulis nesikreipė į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl Seimo nario Kęsto Komskio elgesio, todėl ši komisija nesiruošė atlikti tyrimo ir svarstyti Seimo nario Kęsto Komskio veiksmų atitikimo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatoms. Vyriausioji tarnybinės etikos komisija tik atliko tyrimą dėl Virginijaus Komskio, dėl kurio 2010 m. rugsėjo 14 d. priimtas Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimas Nr. KS-54. Šio sprendimo konstatuojamojoje dalyje minimas Seimo narys Kęstas Komskis teigiant, kad „Iš nurodytų Įstatymo (Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo) nuostatų matyti, kad interesų konfliktą valstybinėje tarnyboje dirbančiam asmeniui sukelia ne tik jo paties, bet ir jo artimo asmens privatūs interesai. Nagrinėjamuoju atveju tai – mero V. Komskio brolio Seimo nario K. Komskio, kurio kandidatūra pasiūlyta apdovanojimui skirti, asmeninis neturtinis suinteresuotumas (reputacija, geras vardas visuomenėje)“. Sprendžiamojoje sprendimo dalyje nurodoma, kad Pagėgių savivaldybės meras Virginijus Komskis, dalyvaudamas sprendžiant klausimą dėl savo brolio Seimo nario Kęsto Komskio kandidatūros skirti apdovanojimą Tauragės apskrities viršininko garbės ženklu „Už nuopelnus Tauragės apskričiai“ teikimo, nevykdė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 3 straipsnio 2 punkte nustatytos prievolės vengti interesų konflikto ir tokiais veiksmais pažeidė šio įstatymo 11 straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas.

            Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje apibrėžiamas interesų konfliktas nurodant, kad tai yra situacija, kai valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo, atlikdamas pareigas ar vykdydamas pavedimą, privalo priimti sprendimą ar dalyvauti jį priimant, ar įvykdyti pavedimą, kurie susiję ir su jo privačiais interesais.

            Seimo narys Kęstas Komskis nedalyvavo priimant sprendimą apdovanoti jį Tauragės apskrities viršininko garbės ženklu, o tik priėmė apdovanojimą.

 

            Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

  1. Seimo narys Kęstutis Masiulis, viešai komentuodamas savo kreipimosi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl Virginijaus Komskio motyvus, negalėjo daryti poveikio būsimam šios komisijos sprendimui.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                           Algimantas Salamakinas



Pažymos apie Seimo narių dalyvavimą Seimo posėdžiuose
2008 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ