2010-12-21
Nr.101-I-60
Vilnius
Seimo
Etikos ir procedūrų komisija (toliau Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas
Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Vytautas Grubliauskas, Jonas Juozapaitis,
Antanas Nedzinskas, Rūta Rutkelytė, Algimantas Salamakinas, reaguodama į Seimo
nario Kęsto Komskio prašymą ir remdamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 78
straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punkto nuostatomis bei Lietuvos Respublikos valstybės
politikų elgesio kodekso 7 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostata, vertino Seimo
nario Kęstučio Masiulio viešus pasisakymus.
Etikos
ir procedūrų komisija konstatuoja:
Seimo
narys Kęstutis Masiulis 2010 m. liepos 29 d. kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės
etikos komisiją prašydamas ištirti, ar Pagėgių savivaldybės meras Virginijus
Komskis, siūlydamas apdovanoti savo brolį Seimo narį Kęstą Komskį Tauragės
apskrities viršininko garbės ženklu Už nuopelnus Tauragės apskričiai,
nepažeidė Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo
valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų. Visuomenės informavimo priemonėse
komentuodamas kreipimąsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją, Seimo narys
Kęstutis Masiulis išreiškė savo nuomonę tiek dėl Pagėgių savivaldybės mero
Virginijaus Komskio veiksmų siekiant, kad jo brolis gautų aukščiau minėtą
apdovanojimą, tiek dėl Seimo nario Kęsto Komskio elgesio priimant jam skirtą
apdovanojimą. Kęstutis Masiulis teigė: Mano supratimu brolis brolį neturėtų
girti, skatinti ir siūlyti skatinti. Moksliškai tariant tai yra nepotizmas,
savo brolio protegavimas. Tarnybinės etikos komisija turi galimybę užkirsti
kelią tolimesnei korupcijos plėtrai, nes jeigu mes nekreipiame dėmesio į
smulkius protegavimus, protekcijas, pasinaudojimus, piktnaudžiavimus, tai po to
žmonės įsijaučia.
Seimo
narys Kęstas Komskis 2010-08-02 rašte Komisijai Nr. SN-S-43, nurodė, kad Seimo
narys Kęstutis Masiulis, dėl galimo viešųjų ir privačių interesų supainiojimo
jį apskundęs Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ir pastarajai dar
nepradėjus tyrimo bei svarstymo ir nepateikus jokių išvadų, nedviprasmiškai
viešai pakomentavo situaciją, duodamas suprasti, kad jis yra įsitikinęs Seimo
nario Kęsto Komskio neteisumu ir neabejotinai jį laiko supainiojus viešus ir
privačius interesus. Kęsto Komskio teigimu, tokia viešai paskelbta nuomonė,
pažeidžia jo garbę ir orumą, menkina jo, kaip politiko vardą visuomenės akyse,
daro spaudimą Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos nariams bei įtakoja jų
objektyvų sprendimą.
Seimo
narys Kęstutis Masiulis nesikreipė į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl
Seimo nario Kęsto Komskio elgesio, todėl ši komisija nesiruošė atlikti tyrimo
ir svarstyti Seimo nario Kęsto Komskio veiksmų atitikimo Viešųjų ir privačių interesų
derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatoms. Vyriausioji tarnybinės
etikos komisija tik atliko tyrimą dėl Virginijaus Komskio, dėl kurio 2010 m.
rugsėjo 14 d. priimtas Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimas Nr.
KS-54. Šio sprendimo konstatuojamojoje dalyje minimas Seimo narys Kęstas
Komskis teigiant, kad Iš nurodytų Įstatymo (Viešųjų ir privačių interesų
derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo) nuostatų matyti, kad interesų
konfliktą valstybinėje tarnyboje dirbančiam asmeniui sukelia ne tik jo paties,
bet ir jo artimo asmens privatūs interesai. Nagrinėjamuoju atveju tai mero V.
Komskio brolio Seimo nario K. Komskio, kurio kandidatūra pasiūlyta
apdovanojimui skirti, asmeninis neturtinis suinteresuotumas (reputacija, geras vardas
visuomenėje). Sprendžiamojoje sprendimo dalyje nurodoma, kad Pagėgių
savivaldybės meras Virginijus Komskis, dalyvaudamas sprendžiant klausimą dėl
savo brolio Seimo nario Kęsto Komskio kandidatūros skirti apdovanojimą Tauragės
apskrities viršininko garbės ženklu Už nuopelnus Tauragės apskričiai teikimo,
nevykdė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 3
straipsnio 2 punkte nustatytos prievolės vengti interesų konflikto ir tokiais
veiksmais pažeidė šio įstatymo 11 straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas.
Viešųjų
ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 2 straipsnio 4
dalyje apibrėžiamas interesų konfliktas nurodant, kad tai yra situacija, kai
valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo, atlikdamas pareigas ar vykdydamas
pavedimą, privalo priimti sprendimą ar dalyvauti jį priimant, ar įvykdyti
pavedimą, kurie susiję ir su jo privačiais interesais.
Seimo
narys Kęstas Komskis nedalyvavo priimant sprendimą apdovanoti jį Tauragės
apskrities viršininko garbės ženklu, o tik priėmė apdovanojimą.
Etikos
ir procedūrų komisija nusprendė:
- Seimo
narys Kęstutis Masiulis, viešai komentuodamas savo kreipimosi į
Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl Virginijaus Komskio motyvus,
negalėjo daryti poveikio būsimam šios komisijos sprendimui.
Balsavimo rezultatai: pritarta
bendru sutarimu.
Komisijos
pirmininkas Algimantas
Salamakinas