Informacija apie posėdžius 

EN  FR

Komisijos išvada: „Dėl Seimo narių veiklos Seimo struktūriniame padalinyje sustabdymo“


2011-03-23 Nr.101-I-5

Vilnius

 

            Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Julius Dautartas, Vytautas Grubliauskas, Jonas Juozapaitis, Antanas Nedzinskas, Rūta Rutkelytė, Algimantas Salamakinas 2011 m. kovo 16 d. posėdyje nusprendė teisiškai įvertinti Seimo narių veiklos sustabdymą Seimo struktūriniame padalinyje.

 

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

2010 m. gruodžio 9 d. Komisijos nariai Egidijus Klumbys, Donalda Meiželytė Svilienė, Konstantas Ramelis, Ona Valiukevičiūtė ir Mečislovas Zasčiurinskas Seimo plenarinio posėdžio metu perskaitė pareiškimą, kuriame teigiama:

„Konstatuojame, kad Etikos ir procedūrų komisija, vadovaujama A. Salamakino, virto politinių užsakymų ir susitarimų realizuotoja. Komisijos daugumai nebegalioja elementari teisė, nepasidrovėta revizuoti jai komisijos pirmininkui nepalankius sprendimus.

Atsižvelgiant į tai, pareiškiame, kad stabdome savo veiklą komisijoje tol, kol jai vadovaus A. Salamakinas. Dar turime vilties, kad artimiausiu metu Seimas svarstys jo atsistatydinimo pareiškimą, įteiktą Seimo Pirmininkei.“

Pareiškimą pasirašę Komisijos nariai po pareiškimo įteikimo nedalyvavo Komisijos posėdžiuose.

Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Statutas) 10 straipsnio 1 dalyje įtvirtintas imperatyvus teiginys, kad Seimo narys privalo dalyvauti Seimo posėdžiuose, o šio straipsnio 5 dalyje, kad Seimo narys privalo dalyvauti Seimo komitetų, komisijų ir pakomitečių, kurių narys jis yra, posėdžiuose.

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2004 m. liepos 1 d. nutarime pažymėjo, kad „Konstitucija Seimo narį traktuoja kaip profesionalų politiką, t. y. kaip tokį Tautos atstovą, kuriam darbas Seime yra jo profesinė pareiga <...>Seimo nario, kaip Tautos atstovo, konstitucinis teisinis statusas suponuoja Seimo nario konstitucinę priedermę atstovauti Tautai, taigi ir jo pareigą dalyvauti Seimo posėdžiuose, taip pat Seimo struktūrinių padalinių, kurių narys jis yra, darbe.“ (Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2004 m. liepos 1 d. nutarimo konstatuojamosios dalies II skyriaus 5 punktas ir 10 punktas).

Statutas nenumato galimybės Seimo nariui dėl vienokių ar kitokių priežasčių sustabdyti savo veiklą struktūriniame Seimo padalinyje.

Komisijos nariai savo veiklos sustabdymo Komisijoje priežastimi įvardijo, jų nuomonę, netinkamą Komisijos pirmininko vadovavimą Komisijai.

Pažymėtina, kad Statute yra įtvirtinta teisė Seimo nariams siūlyti atkleisti Seimo pareigūną iš jo užimamų pareigų. Siūlyti atleisti pareigūną gali Seimo valdyba, komitetas ar ne mažiau kaip 1/5 Seimo narių, įteikdami motyvuotu raštu pareiškimą dėl pareigūno atleidimo Seimo Pirmininkui. Statuto 217 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad galima siūlyti atšaukti komiteto (tuo pačiu ir komisijos) pirmininką, su išlyga, kad komitetas (ar komisija) negali siūlyti atšaukti kito komiteto pirmininko.

Dėl Komisijos pirmininko Algimanto Salamakino atleidimo iš jo užimamų pareigų nėra kreiptasi nei į Komisiją nei į Seimo Pirmininkę.

 

            Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

  1. Informuoti Seimo narius, sustabdžiusius savo veiklą Seimo Etikos ir procedūrų komisijoje, kad remiantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 10 straipsnio nuostatomis, toks veiksmas yra neteisėtas.
  2. Apie Komisijos sprendimą informuoti Seimo frakcijas.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                           Algimantas Salamakinas



Pažymos apie Seimo narių dalyvavimą Seimo posėdžiuose
2008 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ